Gå til innhold

Skryter av oppmerksomhet fra andre

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert mann
Skrevet

Samboeren har en tendens til å skryte av oppmerksomhet hun får fra andre menn. Hvis hun har vært ute på byen eller på reise gjennom jobben kommer hun ofte med en historie om menn som har lagt an på henne. Hun forteller i detalj hva de har sagt til henne om hvor sexy de syns hun er osv. Hun legger også ut om hvor kjekke de er og har noen ganger gått så langt som å fortelle at det har vært menn hun godt kunne tenkt seg å gå til sengs med om hun var singel. Hun er i slutten av 40 årene og blir særlig smigret om det er yngre menn som gir henne komplimanger.

Jeg synes dette er både irriterende å høre på og ikke minst sårende. Jeg har flere ganger sagt at jeg ikke ønsker å høre på det og bedt henne slutte. Hun blir da sint på meg og sier jeg er sjalu. Hun slutter med dette i en periode, men etter en tid er det på an igjen. Hvorfor gjør hun dette og er jeg sjalu som ikke liker å høre dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er du flink med å gi henne komplimang da? Kanskje hun har et behov for bekreftelse, og gjør dette i forsøk på å vekke interesse hos deg for at du må vise henne oppmerksomhet du også.

Det at hun går så langt som å si at hun kunne ha ligget med dem om hun var slingel tyder på meg som at hun sier dette for å oppnå noe spesifikkt hos deg. Hva dette er er vanskeligere å si. Hun ønsker vel å gjøre deg mer sjalu da, slik at du skal være mer oppmerksom på henne, mer følelsesmesssig mot henne etc. Et litt barnslig triks kanskje men det er vel en annen sak.

Gjest Irritert mann
Skrevet
Er du flink med å gi henne komplimang da? Kanskje hun har et behov for bekreftelse, og gjør dette i forsøk på å vekke interesse hos deg for at du må vise henne oppmerksomhet du også.

Det at hun går så langt som å si at hun kunne ha ligget med dem om hun var slingel tyder på meg som at hun sier dette for å oppnå noe spesifikkt hos deg. Hva dette er er vanskeligere å si. Hun ønsker vel å gjøre deg mer sjalu da, slik at du skal være mer oppmerksom på henne, mer følelsesmesssig mot henne etc. Et litt barnslig triks kanskje men det er vel en annen sak.

Ja jeg gir henne komplimanger. Varter henne opp på alle måter. Lager mat, gir henne massasje, kommer med små overraskelser og mange andre ting. Hun sier hun aldri har elsket noen som meg er 100 peosent trygg på meg. Sier jeg er den snilleste mannen hun har vært sammen med og en gang sa hun at jeg var en fantastisk elsker, men la til at jeg ikke måtte bli innbilsk. Skjønner ikke hvorfor hun driver på med dette og synes til tider hun er veldig selvopptatt.

Skrevet
Ja jeg gir henne komplimanger. Varter henne opp på alle måter. Lager mat, gir henne massasje, kommer med små overraskelser og mange andre ting. Hun sier hun aldri har elsket noen som meg er 100 peosent trygg på meg. Sier jeg er den snilleste mannen hun har vært sammen med og en gang sa hun at jeg var en fantastisk elsker, men la til at jeg ikke måtte bli innbilsk. Skjønner ikke hvorfor hun driver på med dette og synes til tider hun er veldig selvopptatt.

Jeg stiller meg bak forrige kommentar. Tror likevel samboeren din blir oppriktig smigret over denne typen oppmerksomhet, og derfor har et behov for å fortelle deg om denne oppmerksomheten. Det kan være ulike grunner til dette, selvsagt, men en umiddelbar reaksjon er at hun vil fremskaffe noe i deg. Dette er ikke nødvendigvis sjalusi, men stolthet. Neste gang hun forteller om noe sånt synes jeg du skal ta et godt tak rundt henne og si at du forstår vedkommende godt, for hun er jo virkelig uendelig flott og vakker. Se hva som skjer da. :)

Skrevet

Hmmm...

Dette høres ikke så veldig lett ut. Uten at jeg overhodet mener at du ikke forteller sannheten, så er det jo ganske vanskelig å få et komplett bilde av situasjonen uten at hun har presentert sitt syn på hva som foregår i forholdet deres.

Det kan virke som om hun har problemer med sin egen selvfølelse. Og da er det dessverre som oftest sånn at ingenting du gjør eller ikke gjør kan hjelpe på situasjonen. HUN må selv velge å jobbe med sin verdi.

Jeg har ikke monopol på noen sannhet om kviners adferd, men min tolkning av situasjonen bygger helt og holdent på mine egne erfaringer.

Jeg har selv brukt den "taktikken" du beskriver i begynnelsen av et forhold. I ettertid ser jeg at det var for å trigge hans sjalusi, fordi jeg mente at sjalusi ville være et slags tegn på at han ville være sammen med meg. Det jeg oppnådde var at han ble såret, og jeg ble aldri trygg på forholdet eller på han uansett, fordi jeg ikke var trygg på min egen verdi. Et sjalusiutbrudd fra han ville gitt meg en umiddelbar tilfredsstillelse, men jeg hadde kommet til å trenge en ny "fix" omtrent med én gang igjen.

Jge tenkte umiddelbart at hun kanskje ikke har vært vant til å få oppmerksomhet fra menn, og at hun forteller disse historiene som en hvilken som helst annen positiv ting hun har opplevd. Men så skriver du at du har konfrontert henne med det uten at det hjalp i det lange løp.

Hvis dette er et forhold du ønsker å satse på kan du jo vurdere å gå til en familieterapeut/-rådgiver. Enten alene (da kan du få større innsikt i hvordan og hvorfor dette er så problematisk for deg) eller sammen med kjæresten din.

Lykke til og masse gode tanker til deg:)

Skrevet (endret)
Neste gang hun forteller om noe sånt synes jeg du skal ta et godt tak rundt henne og si at du forstår vedkommende godt, for hun er jo virkelig uendelig flott og vakker. Se hva som skjer da. :)

Støtter den her i aller største grad!

Endret av frøken13
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det høres ut på meg som hun mangler oppmerksomhet fra deg på det planet?

Kvinner trenger komplimenter vet du , også når forholdet har vart en stund og ikke bare i begynnelsen. Noe flere menn gjør feil på

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet
Samboeren har en tendens til å skryte av oppmerksomhet hun får fra andre menn. Hvis hun har vært ute på byen eller på reise gjennom jobben kommer hun ofte med en historie om menn som har lagt an på henne.

Dette gjør jeg også. Nettopp fordi jeg får ingen komplimenter fra kjæresten min i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet
Det høres ut på meg som hun mangler oppmerksomhet fra deg på det planet?

Kvinner trenger komplimenter vet du , også når forholdet har vart en stund og ikke bare i begynnelsen. Noe flere menn gjør feil på

Hun høres rett og slett selvopptatt ut.

Greit nok at vi alle av og til får komplimenter som gleder oss veldig, men vi kan ikke gå og mase om oppmerksomhet vi får hele tiden. Det hadde ikke jeg giddet å høre på i lengden.

Jeg har en venninne som alltid må opplyse om sånt. Dette synes jeg er slitsomt å høre på til tider. Jeg får minst like mye oppmerksomhet vil jeg tro, men jeg får meg ikke til å sitte å skryte om det. Så da jatter jeg bare med..."å, så hyggelig da...". Det får jo meg til å høres ut som den stakkars dama som aldri får komplimenter :-). Jeg har av og til stemt i og sagt "ja, han prøvde seg på meg også den kvelden" eller "ja, kompisen hans syntes at jeg var sexy den kvelden"...... men da føler jeg meg bare dum!! Eller som en fjortis!

Men dette er tross alt en venninne. Hadde typen min mast om sånt som dette, ville jeg oppfattet det som om han prøvde å gjøre meg sjalu, eller som om han prøvde å si at "så du må bare passe på meg før noen andre tar meg".

Skrevet

Ganske enkelt svar på hvorfor hun gjør dette.

1) At du skal være stolt over at det er du som har fått henne, og ikke de andre mennene. Hun sier det gjerne fordi du skal føle deg heldig som har en så attraktiv dame.

2) Hun ønsker bekreftelse fra deg om at det er sant det som de andre mennene sier.

3) Hun ønsker å gjøre deg litt sjalu, som en bekreftelse på at du bryr deg om henne.

Kjenner meg ganske godt igjen i dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i dette, men dog ikke slik id etaljer som det du beskriver. Jeg forteller ofte mannen når jeg har blitt lagt ann på. Min hensikt er å gjøre ham litt sjalu, med et smil selvsakt (ingen av oss tar dette særlig seriøst), for at han skal huske at han er heldig som har meg, noe han kan glemme av og til. Rett og slett for å resette jaktinstinket hans litt altså.

Skrevet

Enig i de grunnene de andre her ramser opp. Jeg tenker også at kvinner som alltid har vært veldig pene lett kan bli avhengig av å få oppmerksomhet for utseendet sitt, og at de på en måte kan bli litt fanget i sitt eget utseende og de komplimentene det trigger fra andre. Mao - oppmerksomheten på utseendet definerer hvem hun er og hvilken egenverdi hun har. Den dagen hun ikke får noen komplimenter eller ingen prøver å sjekke henne opp - hva da?

Kanskje du skal begynne å gi henne komplimenter for andre ting enn utseendet? Vise henne at det er mer ved henne enn sex appeal og pent ansikt?

Gjest Gjest
Skrevet

uff høres ut som det blir mye jobbing. var i lag med ei som aldri uansett oppmerksomhet så var det ikke nok. det var som jeg skulle fylle opp ei oljebrønn som er tom med ei ti liters bøtte . jeg ble sliten. selv mine egene behov havnet på siden . når det kom barn i bildet så ble det ikke bedre,

da måtte det deles..det er slutt nå . hun fant en ny 14 dager etter . om det var ti stykker så var det ikke nok. slike energisugere er slitsom å leve med.

du må kjenne etter hvor langt du er villi til å gå . slike menesker er de første som fristes tl utroskap vist de rette komplimanger kommer på banen,å forholdet er litt på skrå.

Gjest Catwoman
Skrevet
Neste gang hun forteller om noe sånt synes jeg du skal ta et godt tak rundt henne og si at du forstår vedkommende godt, for hun er jo virkelig uendelig flott og vakker. Se hva som skjer da.

støtter denne. Og fortell henne også hvor utolig heldig du føler deg fordi hun har valgt akkurat deg å dele livet med.

Gjest Gjest_evamor_*
Skrevet

Det er fryktelig slitsomt, enten man har ei sambo eller venninne som til stadighet må ha oppmerksomhet og behov for at menn skal sjekke dem opp og komme med komplimenter- hele tiden. Og jeg har egentlig ikke noen gode råd, heller, og som ikke allerede er foreslått i denne tråden.

Men som sagt over her, det er veldig utmattende. Og jeg har kuttet ut kontakten med to single venninner som led av dette. Uansett hva og hvor, så kom de og fortalte meg at den og den hadde sjekket dem opp, og at vilt fremmede menn hadde fortalt hvor flotte de var. De var søte nok og oppegående nok til å holde seg for god til dette.

Det kunne være hos legen, på en butikk, en nabo osv- det virket som om alle menn de traff på sin vei, sa noe fantastisk smigrende til dem. Jeg tok det med en stor klype salt, for flere ganger så skurret historiene deres og jeg fikk en følelse av at de hadde en lett omgang med sannheten.

Jeg kom til et metningspunkt. Det nyttet ikke for meg som kvinne, å fortelle dem at de var gode nok, pene nok osv, for neste dag var det "på an" igjen.

Notorisk oppmerksomhetsbehov er visst noe mange kvinner lider under. Det er iallefall min erfaring- og jeg føler med deg, TS.

Gjest Gjest
Skrevet

Begynn med det samme selv, så ser hun kanskje hvor idiotisk hun oppfører seg.

Vil hun ha noen andre, kan hun vel se til å bli fri og frank og ta noen andre.

De som skjønner henne i denne tråden, bør kanskje revurdere sine mindgames, for det fører ikke godt hen. Dere skaper usikkerhet, og det er drepen for mange forhold. Om dere ønsker dere ut av forholdet, vær voksen og si det, i stedet for å komme med stikkere. Partneren deres fortjener ikke det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er veldig respektløst å holde på slik, særlig når du har sagt at du ikke liker det.

Det kan selvsagt være at du gir henne for lite komplimenter, og at hun er litt sulteforet på å høre hvor attraktiv hun er. Eller det kan være at hun er av den typen som nyyter den slags oppmerksomhet litt for mye.. Jeg har hatt et par venninner som alltid skal utbordere i minste detalj hvordan de har blitt forsøkt sjekket opp både her og både der. Slitsomt!

Du kan jo prøve å gi henne mer slike komplimenter selv, fortelle henne hvor attråverdig hun er. Men hvis det ikke virker, at det ikke er mangel på komplimenter av deg som er grunnen, men rett og slett at hun er eeelsker å skryte av hvor pen alle andre synes hun er, så ville jeg faktisk tatt igjen med samme mynt. Fortalt i detalj om hvordan den unge pene damen i kassen flørtet med deg, osv. Dikt i vei om du må.

Gjest Irritert mann
Skrevet

Til alle som mener jeg gir for lite komplimenter. Jeg gjør det i rikt monn. Tro meg. Jeg er også både trofast og snill. Kanskje for snill. Men nå har jeg også oppdaget at hun lyver for meg. Det gjør vondt. Skal ha en alvorlig prat med henne og hjeg vurderer nå å gå fra henne. Har vært i et ekteskap bestående av løgn og svik og jeg har en lav terskel for løgn

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forteller "alt"om mine beundrere, også eventuelle nye partnere. Men det er kun fordi jeg er lei av eksen som sier han skal besøke barna, mens han gang på gang egentlig er like så mye - om ikke mer - opptatt av å få meg tilbake.

Skrevet
Til alle som mener jeg gir for lite komplimenter. Jeg gjør det i rikt monn. Tro meg. Jeg er også både trofast og snill. Kanskje for snill. Men nå har jeg også oppdaget at hun lyver for meg. Det gjør vondt. Skal ha en alvorlig prat med henne og hjeg vurderer nå å gå fra henne. Har vært i et ekteskap bestående av løgn og svik og jeg har en lav terskel for løgn

Her skjer ting fort.....

Håper det ordner seg for dere da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...