Knøttet Skrevet 7. april 2008 #221 Del Skrevet 7. april 2008 Her går tida fremover i superfart, ja! Tror nok det er bare tickeren din som tuller, min har også hengt seg opp i dag Håper den tar igjen det tapte snart, så slipper jeg å lage ny Så koselig å fortelle nyheten til familien og å få så god respons! :-D Forresten, sa du ikke at du hadde røpet deg på jobb? I såfall kan du jo si at du ikke greier tunge løft kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. april 2008 #222 Del Skrevet 8. april 2008 Gratulerer med ticker! Nå blir det lettere å holde styr på deg, ja Moro å fortelle familien og at de blir SÅ glade! Håper kvalmen gir seg snart - det høres ikke noe gøy ut å være så syk. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 8. april 2008 #223 Del Skrevet 8. april 2008 Da ser det ut som om tickerene våre er tilbake i rute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #224 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Å, så kjedelig med kvalme... *blåse bort* Lurer på hva svigerforeldrene dine tenker Jeg husker det da min svigerinne skulle ha vår lille nevø, så var hun veldig rar syntes jeg og tenkte med en gang at hun var gravid Men sa selvsagt ingenting før de sa til oss at de skulle ha barn! :-D ...jeg ventet jo veldig på at de skulle bli gravide da Kan jo være derfor! Kvalme og oppkast er noko dritt altså! Lurer litt på kva svigerforeldra mine tenker, ja! Kjæresten min trur at dei skjønte samanhengen, men eg fekk følelsen av at dei ikkje mistenkte noko. Dei sa iallfall ingenting, så det er ikkje godt å vita. Jeg satte samme dagen som du har på FF, men det ser ut som om tickerene har hengt seg opp, for jeg er 6+6 i dag, og min er også en dag for kort.. Om det ikke har kommet seg til imorgen, så skal jeg gi lage en ny til meg og deg. Da får du ny link. Virkar som om tickerane hadde hengt seg opp i går, sidan eg ikkje var åleine om å vera ein dag på etterskudd! Min ticker er fra samme nettsted og henger også i dag ser jeg. Hender de hikker litt. Noen ganger ordner det seg selv, andre ganger må man lage ny ticker... Kjedelig å være så til de grader kvalm da... Får håpe det ikke blir for langvarig... Hikkande tickerar ja, det har eg ikkje høyrt om før. Eg er heime frå jobb i dag og. Er kvalm og har dårlig matlyst, men har heldigvis ikkje kasta opp. Får jammen håpa at denne kvalmen ikkje blir langvarig, for eg taklar det ikkje så veldig bra. Så moro å fortelle nyheten til familien da, og at alle ble så glade. God bedring med kvalmen! Kjempekjekt å fortelja nyheten til familien! :-D Eg har gleda meg lenge til det. Takk for ønske om god bedring! ja, glemte å kommentere reaksjonene fra familien din. Hørtes ut som dette var utrolig positive reaksjoner. Kan tenke meg de gleder seg veldig. Virkar absolutt som om familien min gledar seg veldig, ja. Og det er utrulig kjekt! Endret 8. april 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #225 Del Skrevet 8. april 2008 Å! Grattis kjempe masse med graviditeten Mirabella!!! Ååå så glad jeg ble da jeg leste det!! :hoppe: Tusen takk for det, Reka! Og velkommen skal du vera til graviditetsdagboka mi!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carebear1 Skrevet 8. april 2008 #226 Del Skrevet 8. april 2008 Hei Mirabella, husker for bare få uker siden at du var kjempenervøs fordi du ikke hadde noen typiske graviditetsymptomer, og nå er du så lei av å være kvalm og dårlig stakkar - så fort kan ting forandre seg Det rare er at all luskingen min rundt om i diverse graviditetsdagbøker, hvor det er skrevet om kvalme og bekkenløsninger, ømme brytser, strekkmerker og fødselssmerter, ikke gjør at jeg får mindre lyst på barn. Tvert i mot er jeg MISUNNELIG Jeg gleder meg vilt og hemningsløst til jeg skal få gleden (?) av å oppleve det selv, og jeg håper at du, Mirabella, nyter dette til det fulle, til tross for at du har en del ubehag om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #227 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Her går tida fremover i superfart, ja! Tror nok det er bare tickeren din som tuller, min har også hengt seg opp i dag Håper den tar igjen det tapte snart, så slipper jeg å lage ny Så koselig å fortelle nyheten til familien og å få så god respons! :-D Forresten, sa du ikke at du hadde røpet deg på jobb? I såfall kan du jo si at du ikke greier tunge løft kanskje? Enig i at tida går fort! Men akkurat no når eg er så kvalm, så går dagene kjempeseint. Håpar kvalmen snart forsvinner igjen, slik at tida kan susa avgårde i superfart igjen! Det var nok berre tickeren som hengte seg opp i går, ja. Herlig å få så positive reaksjonar frå familien, når eg fortalte dei nyheten! Eg har røpa meg til nokon på jobben, men det er ikkje alle som veit om det enda. Gratulerer med ticker! Nå blir det lettere å holde styr på deg, ja Moro å fortelle familien og at de blir SÅ glade! Håper kvalmen gir seg snart - det høres ikke noe gøy ut å være så syk. Ha en fin dag! Fint at tickeren min også er til nytte for andre enn meg sjølv! Kjekt med positive reaksjonar frå familien! Og kjipt med kvalme. Ha ein fin dag du og! Sola skin her i dag, men den får eg dessverre ikkje noko glede av, her eg sit inne i leiligheten min og er kvalm og dårlig. Da ser det ut som om tickerene våre er tilbake i rute! Genialt! Endret 8. april 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. april 2008 #228 Del Skrevet 8. april 2008 Uff, god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #229 Del Skrevet 8. april 2008 Uff, god bedring! Ja, det treng eg virkelig no! Var nettopp ute på badet og kasta opp all maten eg har ete i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #230 Del Skrevet 8. april 2008 God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #231 Del Skrevet 8. april 2008 Hei Mirabella, husker for bare få uker siden at du var kjempenervøs fordi du ikke hadde noen typiske graviditetsymptomer, og nå er du så lei av å være kvalm og dårlig stakkar - så fort kan ting forandre seg Det rare er at all luskingen min rundt om i diverse graviditetsdagbøker, hvor det er skrevet om kvalme og bekkenløsninger, ømme brytser, strekkmerker og fødselssmerter, ikke gjør at jeg får mindre lyst på barn. Tvert i mot er jeg MISUNNELIG Jeg gleder meg vilt og hemningsløst til jeg skal få gleden (?) av å oppleve det selv, og jeg håper at du, Mirabella, nyter dette til det fulle, til tross for at du har en del ubehag om dagen! Ja, det stemmer det du seier! Det er ikkje mange vekene sidan eg var dødsbekymra pga manglande symptom - og kunne gjort kva som helst for å fått eit lite symptom. Og no sit eg her og spyr, med nok av symptom - og lengtar tilbake til den tida eg var heilt symptomlaus. Det skal ikkje vera enkelt nei! Tydelig at ting kan forandra seg fort, som du seier. Skjønnar godt at du blir misunnelig når du leser om alle som er gravide rundt omkring i graviditetsbøkene her på KG. Slik hadde eg det sjølv for ikkje lenge sidan. Når andre klagde over kvalme og andre graviditetsplager, tenkte eg at det skulle eg no fint ha takla, viss eg berre vart gravid. Og eg var kjempemisunnelig på andre gravide. Men no opplever eg at det ikkje er så rosenrødt å vera kvalm og kasta opp heile tida. For eg klarar rett og slett ikkje gleda meg over graviditeten, når eg er så dårlig som eg er no. Tvingar meg sjølv til å tenka på at det er ein fantastisk grunn til at eg er så dårlig, og det hjelper såklart. Men alt følest likevel som eit ork for tida. Gledar meg sånn til formen blir bedre, og eg igjen kan klara å gleda meg ordentlig over det lille vidunderet i magen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #232 Del Skrevet 8. april 2008 God bedring Takk for det, imli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. april 2008 #233 Del Skrevet 8. april 2008 Gleden over å være gravid kommer. Men for meg hang det veldig sammen med når jeg begynte å kjenne bevegelser og se at magen vokste. For å ikke snakke om når vi begynte med forberedelser til lillegutt kommer. Heldigvis går det fortere etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. april 2008 #234 Del Skrevet 8. april 2008 Nei, hvis du ikke har fortalt det til alle på jobb skjønner jeg at du ikke kan be om å bli fritatt litt tyngre oppgaver... Men du kan jo alliere deg med de som vet det kanskje? Huff, så kjedelig med den kvalmen! Kjenner til det der, har man ikke symptomer vil man ha det for å føle seg gravid, får man kvalme vil man ikke ha symptomer og så gleder man seg egentlig bare hele tiden til å kjenne seg ordentlig gravid. Bare vent til magen vokser og du kan kjenne lille babyen du, det er fantastisk! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 9. april 2008 #235 Del Skrevet 9. april 2008 Kvalme og oppkast... Akkurat det tror jeg må være det aller verste med å gå gravid? Håper du blir i bedre form snart! Ha en strålende dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 9. april 2008 #236 Del Skrevet 9. april 2008 Hvordan er formen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 9. april 2008 #237 Del Skrevet 9. april 2008 Heisann Mirabella76 Håper formen er bedre, og håper i allefall at du er blant dem som slipper unna med bare noen uker med kvalme. Er du heldig, er det bare 2-3 uker igjen av det verste... Lykke til med fortsettelsen. Det er mye hyggelig å glede seg til! Første gang du hører hjertelyden, første spark, første gang du/mannen kan kjenne babyen fra utsiden, for ikke å snakke om hvor morsomt det er å være mamma! :rødme: til deg! Håper du får en bedre dag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #238 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Etter 4 dagar der eg har kasta opp alt eg har prøvd å eta, har eg endelig klart å halda på maten i dag! Det er ikkje akkurat mykje eg har klart å eta, for eg er småkvalm heile tida - men eg har iallfall ikkje kasta opp, og det er uansett ein positiv ting! Merkar at eg er utrulig slapp etter fleire dagar på rad med ekstrem kvalme og oppkast. Berre eg reiser meg opp og går over golvet, blir eg heilt sliten. Og eg merkar at eg lett blir svimmel når eg reiser meg opp. Det tar jammen på kroppen å vera dårlig! Grunnen til at eg er så slapp, har nok mykje å gjera med at eg omtrent ikkje har fått i meg mat dei siste dagane. Faktisk har eg gått ned 2 kilo berre i løpet av desse dagane.... Eg har jo stort sett vore sengeliggjande i fleire dagar no. For kvar gang eg har reist meg opp, så har eg blitt kvalm og kasta opp det minimale eg har klart å få i meg av mat. I dag har eg heldigvis klart å sitja litt oppreist, uten at kvalmen har blitt verre. Men som sagt er eg skikkelig slapp, og føler egentlig mest for å liggja strekk ut på sofaen. Er litt bekymra for at det skal gå ut over den lille spiren min, at eg nesten ikkje har fått i meg mat i det siste. Har jo høyrt at fosteret tar til seg den næringa det treng - men eg er jo så tynn frå før, at eg ikkje akkurat har så veldig mykje å ta av. Ja ja, får virkelig håpa på at det likevel kun er meg det går ut over, og ikkje det lille gullet i magen min. Eg har ikkje vore på jobb så langt denne veka, sidan eg har vore så dårlig. Får sjå formen an i morgon tidleg. Men viss eg er like slapp i morgon som eg er i dag, tvilar eg vel på at eg orkar å gå på jobb. Ringte forresten fastlegen min i dag, for å få ein time. Vil høyra kva legen min meinar, og om ho synst eg eg bør få meg ei sjukemelding. Han mannen eg snakka med i telefonen, sa at han skulle ringa meg tilbake seinare, når han hadde sjekka om eg kunne få ein kveldstime i dag. Men han ringte aldri tilbake! Og det er ikkje første gangen noko slikt skjer. Begynnar å bli skikkelig irritert over at det alltid er så mykje tull når eg skal bestilla time hos fastlegen min. Og når eg endelig har klart å fått meg ein time, så er det alltid ekstremt lang ventetid på venterommet før eg får koma inn til legen. Det er alltid like store forsinkelsar, og når eg endelig kjem inn til legen så har ho det alltid travelt. No føler eg virkelig for å få meg ein ny fastlege! Endret 9. april 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. april 2008 #239 Del Skrevet 9. april 2008 Nurket får nok i seg det h*n trenger. Er ikke stort de skal ha nå i begynnelsen. Kjedelig med sånt tull med fastlegen. ville nok vurdert å bytte ja... Greit å gjøre det med en gang, sånn at du kan holde seg til en under hele svangerskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. april 2008 #240 Del Skrevet 9. april 2008 Kvalme er noe herk... Håper det bedrer seg! Godt du har fått i deg litt mat Ikke bekymre deg for spiren, h*n får i seg det h*n trenger, selv om du var tynn før du ble gravid også. Det skal mye til før h*n ikke får nok næring Du burde virkelig bytte fastlege, ja! Håper det ikke er alt for vanskelig å finne seg en ny, grei fastlege som har tid til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå