Gjest imli Skrevet 19. mars 2008 #81 Del Skrevet 19. mars 2008 UL'en kommer nok til å vise et levende lite vesen ja I uke 7-8 skal du t.o.m kunne se det lille hjertet slå Hvor langt er du nå igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #82 Del Skrevet 19. mars 2008 UL'en kommer nok til å vise et levende lite vesen ja I uke 7-8 skal du t.o.m kunne se det lille hjertet slå Hvor langt er du nå igjen? Håpar virkelig det! Det er ingenting i verden eg ønskjer meir, enn at ultralyden skal visa eit levande lite vesen inne i magen min. Heilt fantastisk at ein skal kunne sjå hjertet slå så tidleg. I dag er eg 6+5 veker på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 20. mars 2008 #83 Del Skrevet 20. mars 2008 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=324407&hl= November/desember-2008-klubb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 20. mars 2008 #84 Del Skrevet 20. mars 2008 Spennendes med tidlig UL da, det går nok kjempebra skal du se Fortsatt god påske Mirabella, håper du koser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #85 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=324407&hl= November/desember-2008-klubb! Eg skal sjekka ut linken din, Monica85! Spennendes med tidlig UL da, det går nok kjempebra skal du se Fortsatt god påske Mirabella, håper du koser deg Det blir veldig spennande, ja. Håpar virkelig det går bra, men eg fryktar at det ikkje gjer det. Ingen symptom i dag heller, og det begynnar å bli ein del dagar sidan eg kjente noko som helst. Fortsatt god påske til deg og , linky! Endret 21. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mars 2008 #86 Del Skrevet 21. mars 2008 Det går sikkert bra! Nå må du tenke positivt. Hva med mannfolket? Er han hjemme i påska? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #87 Del Skrevet 21. mars 2008 Det går sikkert bra! Nå må du tenke positivt. Hva med mannfolket? Er han hjemme i påska? Eg prøver å tenka positivt, men det er ikkje så lett når alle symptoma mine har forsvunne. Skal uansett bli godt å få ultralyden overstått, slik at eg får eit svar! Det verste er å gå rundt og bekymra seg, og ikkje vita noko. Men det MÅ gå bra, for eg har ønska meg denne spiren så ufattelig lenge! Kjem til å bli heilt knust, om noko er gale. Kjæresten min er heldigvis heime heile påsken. Me er hos hans foreldre no, og me reiser inn til mine foreldre i morgon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #88 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) I kveld reiste eg og kjæresten min til byn igjen, før me reiser vidare til mine foreldre i morgon. Eg reiste heim til leiligheten min, fordi eg må ha med meg noko herfrå. Så blir eg her til i morgon. Då reiser kjæresten min frå sin leilighet, og hentar meg på veien. Derfor er eg i min leilighet no i kveld, og kjæresten min er i sin leilighet. Nettopp no ringte kjæresten min - han hadde nettopp lagt seg. Kjæresten min starta samtalen med å seia at han hadde noko veldig viktig han måtte fortelja meg. Eg spurte om det var noko bra eller noko dumt - og kjæresten min svarte at det var noko veldig bra. Han spurte om han skulle seia kva det var, og eg svarte ja. Så sa kjæresten min til meg: EG ER KJEMPEGLAD I DEG, OG EG ELSKAR DEG! Det var så utrulig koselig å høyra! :-D Kjæresten min har berre sagt ein einaste gang før at han elskar meg, og det var etter at eg hadde hinta litt om det. Gode kjæresten min! Endret 21. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hegepege Skrevet 21. mars 2008 #89 Del Skrevet 21. mars 2008 Eg prøver å tenka positivt, men det er ikkje så lett når alle symptoma mine har forsvunne. Skal uansett bli godt å få ultralyden overstått, slik at eg får eit svar! Det verste er å gå rundt og bekymra seg, og ikkje vita noko. Men det MÅ gå bra, for eg har ønska meg denne spiren så ufattelig lenge! Kjem til å bli heilt knust, om noko er gale. Kjæresten min er heldigvis heime heile påsken. Me er hos hans foreldre no, og me reiser inn til mine foreldre i morgon. Heihei, leste det første inlegget ditt, og det er jo fantastisk, unner dere alt godt og kryser fingrene! Er alltid så moro og de folk være så happy når de skal ha babis Og da blir det jo også ekstra moro! Når det gjelder at tegnene er borte trenger ikke dette bety noe som helst, for dersom du er rundt 7 uker på vei så er det ofte at tegnene er borte for en periode, før neste "periode" kommer igjen. Det er vel gjerne fra 3-6 uke du kan kjenne det mest i bryster og magen osv.. Jeg skjønner godt din engstelse over tegnene, men trøst deg med at det også er helt normalt, og hvis du kan komme deg igjennom et svangerskap uten noen form for plager er jo det fantastisk. Du kan jo forresten høre med legen om du kan få en tidlig ultralyd, allerede i uke 5 er det muligheter for å se hjertet som slår! Masse lykke til, og skriv så fort du har vært på UL:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 21. mars 2008 #90 Del Skrevet 21. mars 2008 Ååå, så koselig med en søt mann :rødme: Jeg kom på at du kan jo kanskje be legen måle hcg-nivået ditt siden du er så bekymret? Du har sikkert lest hva det går ut på... og det er jo en sikker måte å finne ut om det går fremover eller ikke. Hvis legen din vil la deg det da... Utrolig kjedelig at du ikke har en forståelsesfull lege! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 22. mars 2008 #91 Del Skrevet 22. mars 2008 Så herlig kjæresten din var! Kan tenke meg det er utrolig herlig å høre om du ikke hører det ofte! Håper han blir flinkere til det videre da! :-D Utrolig herlig når det siste man hører før man sovner er noen som sier jeg elsker deg :love: Kose deg mye hos foreldrene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 22. mars 2008 #92 Del Skrevet 22. mars 2008 Vart litt roligare då eg kom heim, og leste ein statistikk over kor stor prosent sjanse det er for at det går bra til ulike tider i svangerskapet. For den var jo veldig oppløftande! Men samtidig tenker eg på noko eg leste i går, og som gjorde sterkt inntrykk på meg. I går leste eg nemlig i dagboka til Mocca, om korleis ho mista den lille spiren sin. Det gjorde meg pissredd, og eg er skikkelig bekymra for at noko liknande skal skje med meg. Heldigvis er Mocca gravid igjen no, og det er kjempekoselig! Men eg synst det er forferdelig at nokon skal måtte oppleva å gå rundt i vekevis og tru at dei er gravide, og så er fosteret dødt. Grusomt er det, rett og slett. Hei hei! Jeg håper virkelig at du slipper å oppleve det samme som meg, jeg leste om det når jeg var gravid sist og tenkte at det er så grusomt så det kan jeg da virkelig ikke oppleve. Og plutselig satt jeg midt oppi det selv. Den magre trøsten man har er at man kan bli gravid og at man bare må prøve igjen. Redselen eller bekymringene nå er mye større enn sist, og jeg må få en bekreftelse på at det skjer noe inni der. Legen min har sendt inn søknad om tidlig UL til sykehuset, håper jeg får tildelt det, ellers må jeg også ta en tur til privat gyn. Tror du gjør lurt i å bestille deg en privat time til UL, slik at du kan senke skuldrene litt. Og prøv å tenk på alle de bekymringene du hadde i prøvetiden om endio. og PCOS, og nå er du gravid!! Det er uansett ikke lenge til du er i uke 7 og kan se et hjerte slå på en liten cashewnøtt! Lykke til, dette kommer til å gå helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mars 2008 #93 Del Skrevet 22. mars 2008 Deilig å høre de tre små orda ja Du får nok bestille privat UL ja, så får du senka skuldrene litt. Fortsatt god påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #94 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Heihei, leste det første inlegget ditt, og det er jo fantastisk, unner dere alt godt og kryser fingrene! Er alltid så moro og de folk være så happy når de skal ha babis Og da blir det jo også ekstra moro! Når det gjelder at tegnene er borte trenger ikke dette bety noe som helst, for dersom du er rundt 7 uker på vei så er det ofte at tegnene er borte for en periode, før neste "periode" kommer igjen. Det er vel gjerne fra 3-6 uke du kan kjenne det mest i bryster og magen osv.. Jeg skjønner godt din engstelse over tegnene, men trøst deg med at det også er helt normalt, og hvis du kan komme deg igjennom et svangerskap uten noen form for plager er jo det fantastisk. Du kan jo forresten høre med legen om du kan få en tidlig ultralyd, allerede i uke 5 er det muligheter for å se hjertet som slår! Masse lykke til, og skriv så fort du har vært på UL:) Takk for gratulasjon, Hegepege - og velkommen til graviditetsdagboka mi! Det er ingenting i verden som kan gjera meg meir glad, enn det eg blir viss eg får barn! Og no er eg jo gravid, så då kryssar eg alt eg har for at dette går bra, og at eg får bli mamma for aller første gang i november! Håpar virkelig det er normalt at graviditetstegna kan forsvinna i lengre periodar, for det er jo det eg har opplevd. I går vart eg kvalm for første gang på lenge, då me kjørte bil. Håpar virkelig det er eit positivt tegn, og at det er symptoma mine som er på vei tilbake igjen! Ja, det er heilt fantastisk om alt er normalt, og eg berre er heldig og har lite plager! Men det får eg jo ikkje vita, før eg får tatt ein ultralyd. Eg skal bestilla time privat til tidleg UL, no når påsken er over. Lovar å oppdatera dåke så fort eg har vore på UL! Endret 23. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #95 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Ååå, så koselig med en søt mann :rødme: Jeg kom på at du kan jo kanskje be legen måle hcg-nivået ditt siden du er så bekymret? Du har sikkert lest hva det går ut på... og det er jo en sikker måte å finne ut om det går fremover eller ikke. Hvis legen din vil la deg det da... Utrolig kjedelig at du ikke har en forståelsesfull lege! Ja, det var kjempekoselig! :rødme: Eg har høyrt om at ein kan få målt hcg-nivået, ja. Men eg tvilar på at legen min vil la meg få lov til det, så lenge eg ikkje har hatt nokon bødningar e.l. Ho er nemlig litt streng på slikt, og lar meg ikkje få ta blodprøvar som ho ikkje meinar er heilt nødvendig. Irriterande! Så herlig kjæresten din var! Kan tenke meg det er utrolig herlig å høre om du ikke hører det ofte! Håper han blir flinkere til det videre da! :-D Utrolig herlig når det siste man hører før man sovner er noen som sier jeg elsker deg :love: Kose deg mye hos foreldrene dine! Ja, kjæresten min var veldig skjønn! Kjempekjekt å få høyra slikt, når eg høyrer det så sjelden. Då føler eg virkelig at han meinar det, og at det ikkje berre er noko han seier. Me har det veldig fint hos foreldra mine, så no får me nyta dei to siste dagane av påskeferien skikkelig! Endret 23. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #96 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hei hei! Jeg håper virkelig at du slipper å oppleve det samme som meg, jeg leste om det når jeg var gravid sist og tenkte at det er så grusomt så det kan jeg da virkelig ikke oppleve. Og plutselig satt jeg midt oppi det selv. Den magre trøsten man har er at man kan bli gravid og at man bare må prøve igjen. Redselen eller bekymringene nå er mye større enn sist, og jeg må få en bekreftelse på at det skjer noe inni der. Legen min har sendt inn søknad om tidlig UL til sykehuset, håper jeg får tildelt det, ellers må jeg også ta en tur til privat gyn. Tror du gjør lurt i å bestille deg en privat time til UL, slik at du kan senke skuldrene litt. Og prøv å tenk på alle de bekymringene du hadde i prøvetiden om endio. og PCOS, og nå er du gravid!! Det er uansett ikke lenge til du er i uke 7 og kan se et hjerte slå på en liten cashewnøtt! Lykke til, dette kommer til å gå helt fint! Koselig å sjå deg her inne, Mocca! Og velkommen til graviditetsboka mi! Det er så flott at du er gravid igjen, Mocca! :-D Håpar så veldig at det går bra denne gangen, for det fortener du virkelig etter den opplevelsen du hadde forrige gang du var gravid. Det er umulig å forestilla seg kor forferdelig det må vera å oppleva noko slikt. Å gå rundt og tru i vekevis at ein er gravid, og så har det ikkje vore liv på lenge. Skremmande å tenka på at det ikkje alltid endar med SA med ein gang, dersom noko er gale. Håpar virkelig at eg aldri treng å oppleva noko slikt, og at du aldri må oppleva det igjen. Grunnen til at eg gjekk inn og leste i dagboka di heilt frå starten av her ein dag, var fordi du var gravid igjen - og eg leste at du var bekymra fordi du hadde hatt ein MA tidlegare. Og sidan eg gjekk rundt og bekymra meg for at noko kunne vera gale, så "måtte" eg berre gå inn i dagboka di og lesa om korleis ein MA kan utarta seg. For eg frykta at det kunne ha skjedd meg, sidan symptoma mine plutselig var vekke. Og eg vart ikkje akkurat meir beroliga av det er leste - eg vart rett og slett dritredd. Der og då bestemte eg meg for å bestilla time til tidleg UL rett etter påske, for å få vita om alt er i orden. Orkar ikkje tanken på å koma til kontroll i veke 12, og få vita at det ikkje har vore liv på lenge, uten at eg har visst noko. Då vil eg mykje heller få vita det så fort som mulig, dersom noko er gale. Du har heilt rett i at alle dei bekymringane eg har hatt angåande PCO og endometriose, ikkje vart noko av. Så då kryssar eg fingrane for at frykten eg har for MA, også er ubegrunna! Håpar jammen dette går bra, og at eg får sjå eit lite bankande hjerte på ultralyden. Endret 23. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #97 Del Skrevet 23. mars 2008 Deilig å høre de tre små orda ja Du får nok bestille privat UL ja, så får du senka skuldrene litt. Fortsatt god påske Ja, det var det! Eg skal bestilla time til privat UL, ja! Fortsatt god påske til deg og, imli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 24. mars 2008 #98 Del Skrevet 24. mars 2008 Håper du har hatt en fin ferie og ikke bare har bekymret deg... Får håpe du får en privat UL ganske fort. Utrolig deilig når man kan se at det er liv i den lille krabaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #99 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Håper du har hatt en fin ferie og ikke bare har bekymret deg... Får håpe du får en privat UL ganske fort. Utrolig deilig når man kan se at det er liv i den lille krabaten. Eg har hatt ein veldig fin ferie, og har heldigvis klart å ikkje bekymra meg så mykje. Håpar virkelig at eg får time til UL fort, ja - slik at eg får eit svar på korleis det står til med den lille spiren i magen min. Må vera heilt fantastisk å sjå liv, så det håpar eg intenst at eg får oppleva! I går kveld vart eg litt kvalm, og det må vel vera eit bra tegn? Gjekk og la meg, og då kom det seg ganske fort. I dag er det nydeleg ver her på vestlandet. Må snart ut ein tur, og nyta sola og snøen! Endret 24. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 24. mars 2008 #100 Del Skrevet 24. mars 2008 Alle tegn er vel gode tegn. kose deg i sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå