Gå til innhold

Kjøpe bil


Gjest Gjest_rakianne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_rakianne_*

Noen som kan hjelpe???

Skal kjøpe bil for første gang. Har ikke så himla mye penger å legge i det. Noe sier meg at det lønner seg å legge litt mer penger og heller få en bil som ikke har gått så langt i stedet for å kjøpe kjempebillig som har gått typ 200000 km. Er jeg helt på jordet??

Hva er langt for en bil å gå og hva bør jeg se etter?

Jeg tenker legge i 40-50000 og prøve få en bil som har gått rundt 100000km. Er det en god ide??

Huff er helt blank jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stearinpikken

Hvis du nettopp har fått lappen er det lurt å ikke kjøpe en kjempefin bil, men heler vente litt. Som regel har de fleste småuhell som liten bulk o.l og det er kjipt når bilen er veldig fint.

En som har gått over 200 000 trenger ikke nødvendigvis være dårlig. Det kommer ann på hvordan bilen er behandlet, og om eieren har fulgt servicer o.l

Selv kjøpte jeg en i høst som er 12 år gammel og 270 000 km. Det er mye, men den fungerer utmerket og er en kjempegod bil. Den betalte jeg 20 000 kr for.

Jeg hadde heller ikke mye penger, men noen biler som golf bl.a kan du få mye bil for pengene.

Det er lurt å se litt på nettet med en bilkyndig person som også kanskje vil anbefale biltyper til deg. En som også kan hjelpe deg med kjøpet så du ikke blir lurt. En som har interresse for bil vet hva h*n skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk sikkerhet før noe annet. Det betyr at bilen må være i god stand og ikke så veldig gammel.

Golf er f.eks. ikke alltid noe godt alternativ rett og slett for at de er dyre. Populære biler koster mer enn upopulære som kan være bedre. Det er for øvrig mye feil på VW generelt, så en Toyota, Honda eller Mitsubishi er langt mer driftsikre.

det er tryggest å kjøpe hos en forhandler, for da får man garatier. Men det kan være litt dyrere. Størst mulighet til å bli lurt er f.eks. å kjøpe privat.

Viktig råd til slutt: Ta med deg noen som har peiling når du kjøper. Og er du i tvil, så forlang en NAF-test av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...