Gå til innhold

Vil noen hjelpe meg å skrive noe på engelsk?


Gjest huttetu

Anbefalte innlegg

Gjest huttetu

en nydelig gutt på snart på 4 år som bur i slummen i Afrika med sin bestemor og syke tante som tar seg av mange andre barn.

Nå ville jeg gjerne sende en liten hilsen til denne lille gutten, kan kommunisere ved hjelp av mail.

Jeg er ikke så god på å skrive engelsk som er språket jeg må skrive på..

Det jeg vil skrive litt om er :

Hvordan naturen i Norge er, at vi har fire årstider, og forklare kort om hvordan disse er, fortelle om hvordan snø er.

Jeg vil hilse til hans bestemor, tante og dei andre ungene han bor med.

Spørre om hvordan han har det.

Fortelle om meg selv, jeg er en dame, å jeg bor i Norge, har mamma og pappa 3 søsken. Jeg liker å lese,tegne, danse, synge og er veldi glad i barn

Jeg vil på fårhånd takke den/ dei som vil hjelpe meg dette veldi masse, det vil bety mye for meg.

Håper på svar.

Visst noen kommer på mer å skrive til en 3,5 åring som jeg aldri har skrevet til før setter jeg stor pris på det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt hjelpe deg, men er enklest om du skriver på norsk først, så kan jeg oversette. Gidder ikke forfatte et helt brev for deg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også hjelpe deg å oversette hvis du skriver brevet på norsk og sender det på PM til meg - brevet blir jo akkurat like personlig selv om det oversettes.

Endret av Arwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn på under 4 år som gjerne ikke har vært utsatt for så mye skriftlig materiell, har sikkert mest glede av lite tekst og flere bilder som illustrerer teksten. Send f.eks bilde av deg og familien din, og naturbilder du vil vise, og skriv noen få setninger som forklarer hvert bilde. Husk at de ikke skal fremheve den enorme materielle forskjellen mellom Norge og Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huttetu

Det er helt greit;)

kjære x

Jeg er dame på x år.

Jeg bor i Norge, I norge har vi 4 årstider.

Sommer, høst, vinter og vår.

Sommeren er den varmeste årstida, da e er det masse fine blomster å se på, å det er deilig å bade i vann å sjø

Hausten kommer etter sommeren, da begynner bladene å miste den fine grønnfargen, dei blir brune og gule, dei visner og faller ned på bakken, og graset visner og blomstene forsvinner, noen fugler flyr til varmere land. Om hausten kommer det mye regn, å det begynner å bli kaldere ute.

Så kommer vinteren, om vinteren har vi ofte snø.

Snø er kaldt å hvitt og kommer dalende fra himmelen, akkurat som vedi kalde hvite regndråper, snø er veldi kaldt, å kan dekke til alt som er ute, mange barn liker å leke med snø, snø smelter når det blir varmt.

Vår er rett før sommeren, då begynner det å bli varmere, blomstene kommer, gresset blir grønt og det kommer nye blad trærne, og fuglene kommer tilbake og synger fine sanger.

Norge er ett fint langt land, med store fine fjell og skoger, vann og bekker.

Jeg har en mamma og pappa som jeg ikke bor hos, men ofte besøker, jeg har en lillesøster, en lillebror og en storesøster.

Jeg har ingen barn, men ønsker meg barn en dag.

I Norge har vi lys hud, akkurat som melk nesten.

Jeg liker veldi godt å lese bøker, tegne, danse og synge, sykle og gå på tur, jeg liker godt å passe små barn

Om sommeren liker jeg og bade sammen med venner og reise på tur med bil, noen ganger med båt.

Dette var litt om meg.

Sei hei til din bestemor og tanten din, og alle barna du bor med fra meg.

Jeg ønsker deg og din famile alt godt i framtden.

Håper å høre fra deg om hvordan du har det, hva du liker å gjøre og om hvordan det ser ut der du bor.

Håper du har det bra.

Vennlig hilsen din fadder X

(rekner ikke med at det er så lett å oversette alt direkte, så det forventer jeg ikke, bare hovedpoenga kommer med, så blir jeg glad)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huttetu

Hva er forresten PM og hvordan fungerer det, visst det er noen måte å sende private mail/mld på så vil jeg gjerne benytte det... Da slipper hele brevet å bli offentligjort for hele norge sånn det blir tilslutt..

Åja, jeg vet at jeg allerede har offentligjort det ved å skrive det på norsk her inne... men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er heller ikke så stø i engelsk og om du ikke har venner/familie som er det, så er vel dette et greit sted å spørre. For de som er flinke så er det brevet fort gjort å skrive.

Synes forslaget om å legge ved bilder var flott. Blir lettere for et barn å se hva du forteller. Vis bilder av årstidene/naturen du beskriver.

For å sende PM må du være registert som bruker og logge deg inn.

Endret av Arwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren med dette er vell å bli KG avhengig, e man først bruker så er det jo veldi lett å berre trykke litt her inne.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
en nydelig gutt på snart på 4 år som bur i slummen i Afrika med sin bestemor og syke tante som tar seg av mange andre barn.

Nå ville jeg gjerne sende en liten hilsen til denne lille gutten, kan kommunisere ved hjelp av mail.

Jeg er ikke så god på å skrive engelsk som er språket jeg må skrive på..

Det jeg vil skrive litt om er :

Hvordan naturen i Norge er, at vi har fire årstider, og forklare kort om hvordan disse er, fortelle om hvordan snø er.

Jeg vil hilse til hans bestemor, tante og dei andre ungene han bor med.

Spørre om hvordan han har det.

Fortelle om meg selv, jeg er en dame, å jeg bor i Norge, har mamma og pappa 3 søsken. Jeg liker å lese,tegnfe, danse, synge og er veldi glad i barn

Jeg vil på fårhånd takke den/ dei som vil hjelpe meg dette veldi masse, det vil bety mye for meg.

Håper på svar.

Visst noen kommer på mer å skrive til en 3,5 åring som jeg aldri har skrevet til før setter jeg stor pris på det også..

Bare lurer på en ting ang fadderbarnet. en ting er at de bor i slummen og har tilgang på nett. De som driver med sånn formidling, så går jo kontakten via organisasjonen. Da det viser seg at det er uheldig å ha sånn direktekontakt.

bare lurte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...