Iset Skrevet 3. mai 2003 #21 Del Skrevet 3. mai 2003 det JEG synes er verst i slike saker, er de PATETISKE straffene folk får for å gjøre slike ting. alle kan jo drepe og pine dyr, de får jo bare en patetisk bot og ikke noe mer!!!!!! hvorfor kan ikke de også få fengelsstraff? et liv er et liv mener jeg. blir så utrolig forbanna. lurer også på hvilken oppvekst disse drittungene har fått. jeg har iallefall lært hjemme fra jeg var liten at et liv er et liv, og skal respekteres! kunne aldri gjort noe slikt, eller vært taust vitne til det. Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #22 Del Skrevet 6. mai 2003 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article155557 Og her er det rett før russ dreper russ. :o :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 6. mai 2003 #23 Del Skrevet 6. mai 2003 Det var jeg som skrev innlegget over. Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. mai 2003 #24 Del Skrevet 6. mai 2003 Bøter til russ... det svir vel ikke så mye tror jeg! Skulle blitt satt til å plukke søppel i gatene i sentrum hvor de kommer fra, med arbeidstøy og vakt!!! I ett par dager!! Kanskje de hadde blitt skjemt såpass ut at de hadde fått inn en lærdom som deres foreldre enten ikke har klart å lære dem, eller ikke har prøvd å lære dem: MAN SKAL IKKE PINE LEVENDE VESENER!!!!! Blir bare så eitrende sinna når jeg leser om slikt, men vet jo at noen ungdom alltid har trodd det er tøfft å pine uskyldige dyr! Klassekamerater av meg på ungdomsskolen SKRØYT av å ha stappa pinner med senep i rompa på katter, plassert katter i toppen av flaggstenger, skutt på måker med luftgevært, skjenka bikja dritings på sprit etc etc Noen har bare ikke lært seg verdien av LIV!!! Respekt for liv! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 6. mai 2003 #25 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg synes det vitner om særs sadistiske og psykopatiske trekk. Husker jeg hørte et foredrag en gang om psykopati, hvor foreleseren sa at de som ble klassifisert som psykopater ofte hadde en fortid hvor de hadde glede av å pine og plage dyr. Noen følger vel bare strømmen......stakkars and. L-B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 6. mai 2003 #26 Del Skrevet 6. mai 2003 Aline: Leste du linken over? Er det ikke enda verre det da?:cry: Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. mai 2003 #27 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg er ikke så sikker på at jeg synes det er så skrekkelig mye værre, med anda var det bevisst plaging og med hensikt drap av ett uskyldig liv! Den andre linken er også grusom, men jeg tror det like mye kommer av uvitenhet, korttenkthet og en innbillelse av at en er morsom når en gjør en slik ting. Er ikke så overbevist om at det faktisk ble reflektert rundt at disse jentene faktisk lett kunne dødd dersom de ikke hadde hatt flaks. Sier ikke at det er bedre med den andre saken, men det er stor sansynlighet gjort med forskjellig hensikt, og begge sakene er grusomme. Etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 6. mai 2003 #28 Del Skrevet 6. mai 2003 Aline: Leste du linken over? Er det ikke enda verre det da?:cry: Tutta synes jeg absolutt ikke. tror ikke disse russene var klar over alvoret i situasjonen (det unnskylder det ikke!) men de som drepte anden gjorde det med overlegg, kun for å skade og drepe. hvorfor skal det alltid være så mye verre å drepe/skade mennesker enn dyr? syns det er like ille jeg. her har vi nok et eksempel på hvor mye mindre dyr er verdt i vårt samfunn. Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. mai 2003 #29 Del Skrevet 6. mai 2003 På offisielt russehold blir det tatt sterkt avstand fra hendelsen. - Jeg orker ikke stå til ansvar for russ som oppfører seg på denne måten. Vi skal finne ut hvem som har gjort dette, og vurderer anmeldelse, forteller russepresidentene Øyvind Kjøs og Frank Robert Kvannefoss til NRK. Det var noe de gjorde som person og ikke som :rodruss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 7. mai 2003 #30 Del Skrevet 7. mai 2003 synes jeg absolutt ikke. tror ikke disse russene var klar over alvoret i situasjonen (det unnskylder det ikke!) men de som drepte anden gjorde det med overlegg, kun for å skade og drepe. hvorfor skal det alltid være så mye verre å drepe/skade mennesker enn dyr? syns det er like ille jeg. her har vi nok et eksempel på hvor mye mindre dyr er verdt i vårt samfunn. Iset Å sette opp et menneske mot en and - blir feil i mine øyner. Poenget er at ingen reagerer på at ei jente blir steinet. Men alle reagerer på at ei and sparkes i hjel. Mitt poeng: Det er grusomt at mennesker skal være så onde at de sparker i hjel ei and. Men det er mer grusomt at dei kan vere så stygg med et medmenneske. (Pst: ingen KG-brukere har kommentert denne hendelsen. :-? ) Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 7. mai 2003 #31 Del Skrevet 7. mai 2003 jeg er faktisk ikke enig med deg Tutta. hvorfor er det VERRE å drepe et menneske enn et dyr? jeg forstår ikke hvordan folk klarer å drepe i det hele tatt jeg, og folk som klarer å drepe et dyr på den måten viser sterke psykopatiske trekk mener jeg. de er en fare for samfunnet, og kan like så lett drepe et menneske. de fleste jeg kjenner er faktisk enige med meg, men vi kan jo være enige om å være uenige? klem Iset 12+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. mai 2003 #32 Del Skrevet 7. mai 2003 jeg er faktisk ikke enig med deg Tutta. hvorfor er det VERRE å drepe et menneske enn et dyr? jeg forstår ikke hvordan folk klarer å drepe i det hele tatt jeg, og folk som klarer å drepe et dyr på den måten viser sterke psykopatiske trekk mener jeg. de er en fare for samfunnet, og kan like så lett drepe et menneske. de fleste jeg kjenner er faktisk enige med meg, men vi kan jo være enige om å være uenige? klem Iset 12+5 Ett sted må man sette en grense. Menneske-dyr-fisk-innsekt-trær-gress-bakterier. Kan jo hende noen mener det ikke burde være lov å drepe innsekter? Burde det straffes like mye? Hva med de som kjører over en katt og dreper den for å avslutte pinen? Ikke så populært om man gjorde det mot en person... Burde det være ulovlig å avlive syke dyr, er jo ikke lov for mennesker... Så lenge det er greit å la dyr bo ute og mennesker inne, drepe griser, kalver, kyllinger for å ha mat, MÅ loven være forskjellig mellom hva man gjør mot mennesker og dyr. Pining er ikke bra, og selvfølgelig må det være straffbart. Hvilket det faktisk er, om enn i en annen grad enn handlinger mot mennesker. Ikke dermed sagt at ikke dyremishandling kunne følges opp mer av politiet, men budsjetter, budsjetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 7. mai 2003 #33 Del Skrevet 7. mai 2003 det er jo faktisk pining og motivert dreping for moro skyld jeg snakket om da. Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. mai 2003 #34 Del Skrevet 7. mai 2003 Javel. Synd du ikke har tiltro til hele den juridiske ekspertise, Stortinget og Justisdepartementet de siste 100 år.... Orker ikke gå inn i strafferettslige detaljer for å forklare nødvendigheten av en ulik strafferettslig behandling av oppførsel mot mennesker og dyr. Vil bare minne om dyrevernloven, som viser at det ikke gis blanke i pining av dyr. Men du mener at russen burde få 21 år...? Link til loven: http://www.lovdata.no/all/hl-19741220-073.html § 31. Straff. Bryt nokon med vilje eller i aktløyse føresegn gjeven i eller med heimel i denne lova, vert han straffa med bot eller fengsel i opptil 1 år. Er brotet grovt, kan straffa vera bot eller fengsel i opptil 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 7. mai 2003 #35 Del Skrevet 7. mai 2003 selvfølgelgi ikke 21 år men de burde få mer straff enn det som er vanlig idag. idag får de fleste bare en bot dersom de piner/dreper dyr på den måten. javel, vi er uenige, men jeg må få lov å mene dette. jeg synes faktisk det er sinnsykt at folk bare får en bot for å gjøre slikt. loven blir faktisk som regel ikke fulgt. Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. mai 2003 #36 Del Skrevet 7. mai 2003 Du blander problemstillingene Iset. 1) Det er like ille å drepe dyr som mennesker 2) Lovene er ikke strenge nok 3) Det er dumt at de lovene vi har ikke blir fulgt bra nok Du diskuterer egentlig 3 tråder på en gang. Jeg holder meg her til sak nr 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 7. mai 2003 #37 Del Skrevet 7. mai 2003 nja men det hadde jo med samme saken å gjøre, det ble naturlig å ta det opp mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 7. mai 2003 #38 Del Skrevet 7. mai 2003 hvorfor er det VERRE å drepe et menneske enn et dyr? klem Iset 12+5 Betyr dette at du ikke mener det er verre å drepe et menneske enn et dyr? Hvis du mener det ikke er noen forskjell, er den logiske følge at du går inn for maksimal strafferamme på 21 års fengsel for "overlagt drap" på en and. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 7. mai 2003 #39 Del Skrevet 7. mai 2003 Selvfølgelig er det værre å drepe et menneske enn ei and, men grusomhetsgraden er vanskelig å måle. Det jeg reagerte kraftig på var den bestialske handlingen, utrolig sadistisk og uten respekt for liv og det å påføre et dyr lidelser. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 7. mai 2003 #40 Del Skrevet 7. mai 2003 Arrrrhh! :evil: :evil: :evil: Sånne drittsekker skulle blitt pint og plaget selv! Tenk å gjøre noe så bestialsk som det der! Har lyst til å hyle og grine! Faens drittunger,- de skulle hatt grisebank selv! :cry: :cry: :cry: De skulle virkelig fått mer enn bot,- skulle ønske noen kunne hentet fram gapastokken igjen og latt dem henge der noen dager, så kunne folk gjøre hva de ville med dem! Nå er jeg forbannaaa :o :o :o Det forundrer meg litt at du og andre etterlyser voldelige avstraffelsesmetoder overfor dyremishandlere. Jeg ville trodd at en som er mot mishandling av dyr også er mot mishandling av mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå