Gå til innhold

Märtha og Ari - Barnevogn-sponsing

Sandman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Faktisk enig med deg.

De har vel råd til å betale kr. 5000,- for vognen selv...

De er vel ikke akkurat nyfattig heller... :evil:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Märtha gjorde noe tankeløst når hun ga avkall på apanasjen, den kunne eliminert slik adferd, og verdigheten kunne vært inntakt.

Denne sleske mannen hennes klarer jo ikke å forsørge hverken henne eller seg selv, med å utgi et hefte hvert fjerde år...

Det blir å leve på Harald det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de faktisk er så fornøyd med vognen at de kunne tenke seg å hjelpe til med litt god pr-reklame? Og da er det jo rett og rimelig at forhandler betaler noe for den reklamen - så hvorfor ikke gi bort vognen? Dvs. de refunderte utlegget slottet hadde ved kjøpet av vognen.

Jeg ser ikke ned på denne familien av den grunn. Jeg hadde også takket ja til en gratis vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Helt enig med Christian Vennerød: En sponset barnevogn tyder på at det går veldig treigt i hue’ på dem som styrer Kongehuset.

Joplaya: skal først Kongehuset "selge seg" burde de vel fått en litt høyere pris enn en barnevogn til 5 000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de faktisk er så fornøyd med vognen at de kunne tenke seg å hjelpe til med litt god pr-reklame?

De kan jo ikke vite helt sikkert om de blir fornøyde med en vogn de ikke har tatt i bruk ennå.

Jeg hadde også takket ja til en gratis vogn, selvfølgelig hadde jeg det. Men jeg tilhører ikke kongefamilien, det er den store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitner om utrolig dårlig gangsyn fra slottets side, ta imot en gave til usle 5000 (for kongehuset altså) og så tro at det ikke blir reist spørsmål om det i ettertid..går`e an det a? De burde vel ha denne rema-heste-saken fra noen år tilbake friskt i minne?

En annen ting er at uansett hva slags vogn/merke de hadde kjøpt ville det jo vært en slags form for reklame for merket som ble valgt, men da hadde i hvertfall Märtha og Ari kunnet si at de i likhet med alle andre småbarnsforeldre er nødt til å ha en barnevogn - og sittet igjen med litt mer personlig integritet og kredibilitet i det norske folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pippi-langstrømpe.

Så fordi de er offentlige personer så har de ikke lov til å ta imot gaver altså. Dem trenger liksom ikke å vise takknemlighet å ta imot fordi de må liksom være så store på det fordi de er av kongelig byrd og har godt med penger. Hadde de ikke tatt imot så hadde de blitt sett på som hovne mennesker som ikke sammenligner seg med grasrota. Folkelige vil vi ha dem, men når de gjør som alle normale folk ville gjort, nemlig å ta imot en gave, så blir de klaget på og kalt alt mulig rar og det som verre er. Hadde kongen besluttet å kjøpe en designet vogn det bare fantes en av i verden, så hadde det vært galt også, for da bruker han vel skattebetalernes penger. Finn noe annet og klag på i samfunnet, dette var bak mål. Så om jeg er en offentlig person og har fryktelig mye penger, så kan jeg ikke ta imot. Det er vel et fint forbilde og eksempel at til og med disse menneskene som akuratt har blitt foreldre bruker det samme som alle gjør når barna kommer. Først så vil vi at dem skal være folkelige og ha kontakt med grasrota, men når de gjør det, så er det galt også. Skjerp dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kronprins paret har mottat masse gaver, bl. til marius men ingen reagerte på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja - det er ikke lett å være prinsesse i Norge i dag. Jeg mistenker at dersom de hadde sagt nei til gaven ville vel det og blitt negativt. De finner alltid noe galt med alt. Det er ikke Marthas feil at noen vil gi henne en gave. Hadde det blitt brukt som reklame ville vært en annen sak - men nå er det all negativiteten som gir reklame for produsenten, det ville ikke blitt slik om det ikke hadde blitt slått opp på denne måten. Hadde alle latt henne være i fred ville hun hatt en gratis barnevogn og ikke mer om det liksom. Så om det blir noe som helst negativt ut av en slik bagatell er det ikke for at de tok i mot gaven eller ikke - men fordi at det må nå jammen kritiseres uansett hva hun foretar seg.

La henne få den vogna med god samvittighet da. Hun er kongelig, og det er ikke så rart at et firma gir henne en vogn. Det er en gave til landets overhode. Jeg blir litt lei meg når alt skal kritiseres slik jeg. Stakkar folk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tutta fra Calcutta

Det var jo ikke snakk om at de mottok ei gave da.

De hadde kjøpt vognen og fikk beløpet refundert. :o

Forskjell på det da.

Kogelige skal jo "stå over oss".

Her mister de sin integritet og verdighet ved å selge seg for usle 5000,-

Tutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi tok kontakt med Slottet og tilbød oss å refundere beløpet. Det fikk vi lov til, på betingelse av at eventuell markedsføring må koordineres med dem. Den dialogen har vi innledet nå, sier administrerende direktør Stefan Funch i European Nursery Group til Aftenposten.

Her er det opplagt ikke en gave gitt av "godt hjerte"... men en meget utspekulert form for markedsføring. - allerede i gang med dialog om markedsføring.... :hoho: . At ikke slottet ser det er tragist... Men kan dette bidra til at vi kvitter oss med monarkiet får vi bare være glade for alle de "sponsede gavene" de nybakte foreldrene får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Av alle kvasidebatter knyttet til monarki og sånn er dette en av de dummere :ler:

Det aller stiligste hadde jo vært om de virkelig hadde latt seg kjøpe av en produsent og kalt småen for Simo Angelica eller noe sånt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Det var jo ikke snakk om at de mottok ei gave da.

De hadde kjøpt vognen og fikk beløpet refundert. :o

Forskjell på det da.

Kogelige skal jo "stå over oss".

Her mister de sin integritet og verdighet ved å selge seg for usle 5000,-

Tutta

Så kongelige har mer integritet enn oss andre de da. Vi har lov til å ta imot og eller få refundert pengene uten så mye som et mukk. De har vel helt normale tanker om folkeskikk og takknemmelighet som deg og meg. Skulle vi få refundert pengene så hadde vi jublet, hvorfor kan ikke de få lov til å glede seg over slike ting. Det er slik kritikk som gjør at mange har så rart syn på kongefamilien. Dem blir sett på som fisefine, fjerne, overlegne men i bunn og grunn er de vel som oss. De er født inn i sin familie og vi i vår. Dette at de kongelige skal stå over oss er noe vi gjør det til selv, vi gjør dem eventyrlige og uoppnålige. Så om vi får igjen 5000 kroner for en vare så selger vel vi oss også, ja for det er jo snakk om integritet på oss vanlige mennesker uti gata også. SLUTT NÅ. Dette blir gjort så stort, la dem få være glade over gaven de har fått. Ja de skal være representanter for landet NORGE og hvordan skal de være det og samtidig stå så langt over oss, da blir det bare hyklersk da jo. SYNES DE GJØR EN BRA JOBB. Vi skal være stolte over kongehusetvårt, se på de andre landene. HUSK : at kongefamilien er også mennesker med akkuratt de samme ønsker og håp for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ja mulig det hele var en utspekulert markedsføring taktikk. Og jammen visste de hva de gjorde. For de har ikke reklamert mer enn de fikk lov til fra slottet - men se hvor mye som kom ut av det likevel,.

Smart trekk for den som vil selge varen sin - Molbo Norge!!! Nordmenn som blander seg opp i hva alle andre gjør er så utrolig lett å trille rett rundt lillefingen. Uff - men det er vel ikke bare i Norge da, tenker at det er generellt dette med å finne mest mulig dritt å si om andre - og se seg selv som høyhellig.... Merkelige greier.

Jeg syns Martha skal få litt fred uansett jeg. Gjør hun en tabbe eller to så gjør hun det. Vi gjør masse tabber hver dag alle sammen - men vi slipper bare at det står på forsiden i Se og Hør etterpå. Hun gjør uansett ikke noe vondt med noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
kronprins paret har mottat masse gaver, bl. til marius men ingen reagerte på det..

Forskjell på private og organisasjoner, og et firma som bevisst vil tjene penger på det.

Pippi-langstrømpe: tror ingen ville sagt de var hovne pga takket nei, hvis det ble forklart med at man ikke ønsket reklame og den diskusjonen som er nå. Det samme gjelder andre offentlige personer, som stortingspresident, dommere osv. Viktig å bevare litt integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Så kongelige har mer integritet enn oss andre de da. Vi har lov til å ta imot og eller få refundert pengene uten så mye som et mukk. De har vel helt normale tanker om folkeskikk og takknemmelighet som deg og meg.

Tror du har misforstått "integritet" i denne sammenhengen.

Fra Bokmålsordboken:

integrite´t -en selvstendighet, ukrenkelighet , respektere et individs i- / garantere de små lands i- .

Nå står de IKKE selvstendig pga har innledet samarbeid med barnevognprodusent.

Enig i at de kongelige gjør en bra jobb, men Martha i fartha har jo selv valgt å tre ut av denne rollen. Dette er en ny situasjon i Norge, og det vil bli mange lignende debatter i fremtiden fordi rollen hennes ikke er definert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...