Gå til innhold

"Stå opp for seg selv"


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Denne elendige direkte oversettelsen fra engelsk ser ut til å bre om seg om dagen. Det høre utrolig merkelig og teit ut i mine øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller oversatt det med:

"forsvare seg selv", eller "svare tilbake".

Evt. utdype det litt mer. Putte det inn i situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og jeg liker heller ikke "når det kommer til".

Jeg syns "utartet seg" høres ufattelig dumt ut. Utartet betyr nemlig "utviklet seg til noe verre enn". Man sier da virkelig ikke: Kampen utviklet seg til å bli verre enn seg til å bil verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Denne elendige direkte oversettelsen fra engelsk ser ut til å bre om seg om dagen. Det høre utrolig merkelig og teit ut i mine øre.

Om dagen?!? Dette har jeg sagt siden jeg var liten. Og alle rundt meg... Hvor gammel er du, siden dette er nytt for deg?!? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om dagen?!? Dette har jeg sagt siden jeg var liten. Og alle rundt meg... Hvor gammel er du, siden dette er nytt for deg?!? :klø:

Jeg er 32 år og har ikke møtt dette uttrykket noe annet sted enn her på KG det siste året eller så.. Har heldigvis vært spart for å høre det.

Dersom du bruker dette "uttrykket", venligst slutt omgående. Det er ikke korrekt norsk og det hører ufattlig teit ut.

mvh TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er 32 år og har ikke møtt dette uttrykket noe annet sted enn her på KG det siste året eller så.. Har heldigvis vært spart for å høre det.

Dersom du bruker dette "uttrykket", venligst slutt omgående. Det er ikke korrekt norsk og det hører ufattlig teit ut.

mvh TS

Psh, typisk konservativ mainstream nordmann. Stå opp for deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Psh, typisk konservativ mainstream nordmann.

Og stolt av det :) (burde jeg ikke være det, synes du?)

Stå opp for deg selv!

Nei, takk. Jeg foretrekker å stå opp sammen med min kjære samboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...