Gå til innhold

Bruder i Oslo! Hva gjør dere på bryllupsnatten?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er litt i tvil nå, vi hadde egentlig tenkt til å dra på bryllupsreise dagen etter bryllupet, og da skulle vi sove hjemme på bryllupsnatta av praktiske årsaker. Men nå ble reisen utsatt to dager, og da er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Kjæresten min synes vi bare skal sove hjemme (tror grunnen er at han er lat, orker ikke styre så mye med det nå :wink: , og så synes han det høres så dyrt ut å sove på hotell :roll: ).

Så det jeg lurer på er om jeg bare skal booke et rom som overaskelse til ham, eller om vi likesågodt skal sove i egen seng den natta.

Hva gjør dere på bryllupsnatta?

Hvilke hoteller anbefales å bestille rom på?

Hvor mye koster det? Lønner det seg å bestille et vanlig rom eller et suite (vi trenger jo egentlig ikke et kjempestort rom for oss selv, bare det er en stor seng der holder det jo egentlig :D )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi valgte å tilbringe natten hjemme etter bryllupet. Fikk det anbefalt av flere venninner som selv hadde leid seg inn på hotell, men som synes at de ikke fikk så mye ut av det. Du må huske at den dagen er forferdelig slitsom. Man må gjerne tidlig opp pga. frisør/sminke/fotograf (måtte selv opp ca 07.00, men våknet spent ca. 04.00 og fikk ikke sove mer). Deretter går det slag i slag hele dagen, til festen slutter en gang ut på natten (vi trakk oss tilbake i 2-3 tiden på natten). Så vet jeg ikke helt hvordan tradisjonene er hos dere, men hos oss er det ganske vanlig at brudeparet må stille opp neste dag for å si farvel til de gjestene som har kommet langveisfra, og da kan man ikke bare stikke innom for 5 minutter. Det vil si, vi prøvde, men det er vanskelig når de bare vil prate litt til...

Istedet booket vi en suite helgen etter på Holmenkollen Park Hotell, hadde middag på De fem stuer og koste oss kjempemasse fra fredag til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha en suite på et av de bedre hotellene i Oslo. For meg er det ikke så nøye - bare jeg får ei seng å sove i. Men for min kjære har det ikke vært noen diskusjon; vi skal sove luxuriøst denne natta. Han fikk da jobben med å ringe rundt å høre på priser.

Oslo Plaza var rådyrt (4.000kr uten noen bryllupspakke mener jeg å huske). SAShotellet (ved slottsparken mener jeg å huske) var fullt pga konferanse vår helg.

Hotell Opera kunne bare svare på prisforespørsel mellom 8 og 16 og var meget uhøflige da vi ringte kl 19. Vi ringte aldri tilbake dit.

Holmenkollen hotell hadde ikke noe særlig bryllupspakke å gi oss.

Resten husker jeg ikke, og hvor vi skal sove husker jeg heller ikke. Men de har 8 suiter og vi skal se på dem alle før vi velger vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal sove på hotell, litt også fordi vi gifter oss i oslo og bor i våler i østfold.

Såvidt jeg vet så har vi bestilt suite på to forskjellige hotell. Jeg har bestilt brudesuiten på hotell Arena i lillestrøm og han har bestilt en suite på Losby Gods, foreløpig har vi ikke blitt enige om hvor vi overnatter... Men hotell Arena har brudepakke inkl middag på ett årsdagen, noe vi ikke får på Losby....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha brudesuiten på Losby, som flere ganger er kåret til Østlandets flotteste sted for bryllupsnattt....... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...