Jump to content
Lille Ballerina

Veien fra frieri til bryllup!

Recommended Posts

Lille Ballerina

:hjerte: Vi to :hjerte:

Vi forlovet oss 23. juli 07. Da hadde min kjære i forveien greid å overtale meg til å bli med på en fjelltur da vi var på sommerferie på hjemplassen hans. Mens jeg var på vei til å gå litt lengre opp, sier han navnet mitt, og jeg snur meg. Og der står han med verden nydeligste diamantring i hvitt gull. Totalt overrumplet og rørt, tok det en stund før jeg klarte å svare på spørsmålet hans, og han var relativt nervøs da jeg ikke sa noe med en gang. Men svaret ble ja, og etterfulgt av snørr og tårer, stod vi og holdt rundt hverandre :rødme:

Han overrumplet meg fullstendig, og jeg som er vant til å ha full kontroll på alt, ble tatt fullstendig på senga. Alt var fantastisk, og han hadde valgt ut verdens nydeligste ring. Den passet til og med perfekt. Noen uker senere var vi og fikk designet og bestilt forlovelsesringer til oss begge. Begge i hvitt gull, min med diamant. Vi er kjempe fornøyde med dem, og det er koselig at ingen har nøyaktig lik våre.

Datoen er bestemt, 08.08.09 , og jeg skal sånn smått framover skrive ned hva som skjer i forbindelse med bryllupsforberedelsene :-D Er det noe jeg kan, så er det å lage lister :ler:

Ønsker meg selv lykke til ;)

Edited by Lille Ballerina

Fortsetter under...

Guest Ballerina

Hei hei!!

Gratulerer med bryllupsdagbok (og forestående bryllup!!)

Nyydelig frieri :) Jeg ble også friff til i fjellet :-D Lovely!!

Du har jo fått mye unna - det er herlig å gjøre mye tidlig så kan man slappe litt mer av i innspurten (eller, kan man det? :klø: )

Skal bli gøy å følge deg videre!!

Lille Ballerina

Ballerina: Så koselig med en til ballerina i boken min :fnise: Danser du også kanskje?

Ja, jeg synes det er greit å starte tidlig med de tingene som kan gjøres. Og så er jeg ganske systematisk av meg, så liker å ha ting i orden ;)

Kiwii: Ikke sant :ler:

Guest Ballerina
Ballerina: Så koselig med en til ballerina i boken min :fnise: Danser du også kanskje?

Kjempekoselig med to ballerinaer i bryllupsdagbøkene!! :-D Jeg danser IKKE, derav nicket ;)

Guest *englefjes*

:hjerte: Gratulerer med forestående bryllup :hjerte:

Blir gøy å følge deg videre i planleggingen :-D

Annonse

LilleEkorn

Gratulerer med forestående bryllup og med dagbok! :smilyblomst: Gleder meg til å følge med på planlegging, og vi er veldig glad i å se bilder :)

Edited by *Siri*

Guest joje

Gratulerer så mye med det forestående bryllupet! :bryllup:

Lilywhite

Gratulerer og velkommen til bryllupsdagbøkene :) Blir gøy å følge med :)

iss

En bok til jeg må følge med i ;)

Concertina

Gratulerer så masse :) Dere har valgt så fin dato ;)

Annonse

Guest marihan

Oi, har du fått deg bryllupsdagbok og! :) Så morsomt!

Skal følge med her jeg.. og drømme meg bort :-D

pinkybride

Gratulerer med dagbok og forestående brullup , skal bli gøy å følge med !

mia83

Gratulerer med det forestående bryllupet! Blir spennende å følge deg gjennom planleggingen! :)

Lille Ballerina

Ballerina, *Englefjes* , *Siri*, MrsG, jojo, _Lene_, SilkeSatan, iss, ConCertina, marihan, Pinkybride, mia83: Takk for koselige velkommen-innlegg i dagboken. Kjempe koselig :hjertesmil:

Nå har jeg endelig mottatt bryllupsplanleggeren fra bryllupsweb, og jeg er storfornøyd! Har sittet å kveld og puslet med diverse ideèr og skrevet ned det jeg har kommet på, som allerede er klart. Kjempe koselig! Heldigvis har jeg en samboer som faktisk engasjerer seg endel i planleggingen, så jeg slipper å må drive med tvang for å kikke på diverse ting og tang ;)

Skal begynne å kikke i andres dagbøker framover, og se om jeg får noen nye idèer og innspill til planleggingen. Blir koselig å dele tiden framover med så mange andre jenter som er i samme båt :-D

Tenk at jeg skal gifte meg! :hoppe:

Lille Ballerina

Lager en liste som jeg kan oppdatere etterhvert som nye ting kommer på plass!

Det som allerede er filosofert over: :bryllup:

Forlovere

Jeg har spurt begge bestevenninnene mine, og de har svart ja. Den ene er søskenbarnet mitt, og vil ha mye ansvar for maten siden hun er kokk. Den andre er min bestevenninne, som jobber som profesjonell trompetist.

Min kjære har spurt sin bestekompis, også han svarte ja.

Type bryllup/budsjett

Vi er så heldige at foreldrene våre betaler for hele bryllupet. Vi har allerede spart opp endel penger, og skal fortsette med det, og vil da bruke deler av dem på bryllupsreisen.

Skal lage et mer oversiktelig budsjett når vi har fått mer kontroll på utgiftspostene og hvor store de er.

Farger:

Sølv, kremhvitt og en type lilla.

Klær

Har sett på endel ulike kjoler, men bytter stadig mening om hva jeg liker og ikke liker ;) Skal begynne å prøve kjoler så snart som mulig. Men vet at jeg _ikke_ vil ha stroppeløs, og heller ikke en kjole med masse perler og strass.

Samboeren min skal ha mørk dress med vest.

Begge forloverene mine ønsker å ha relativt like kjoler. Derav den ene vil ha til midt på leggen mens den andre vil ha ankelang kjole. Begge skal ha en blå/lilla tone i kjolefarge. Jeg betaler for begge kjolene, fordi jeg er med å bestemmer hvilke de skal ha.

Jeg skal kle på meg kjolen på hotellrommet på hotellet jeg tilbringer siste natten før bryllupet i. Dette for å gjøre det hele litt roligere og slippe å stresse til og fra frisør etc. Frisørsalongen er på hotellet.

Kleskode i bryllupet: Smoking

Hår/sminke

Min faste frisør skal ordne håret mitt. Hun skal ha fri hele lørdagen, og skal krølle opp håret på salongen (den ligger på et hotell i byen) og etterpå skal vi gå opp på hotellrommet og sette opp håret videre der i fred og ro. Hun skal også være med til fotografen for å sørge for at alt ser fint ut. Frisøren skal sette opp håret til forloverene mine i tillegg.Hun skal også ordne håret til brudgom mens jeg er på rommet mitt og venter.

Jeg har hår til nedenfor rumpen, og ønsker å beholde mest mulig av lengden når frisyren skal lages. Men stort sett skal frisøren min få fritt spillerom. Jeg vil ha levende blomster i håret (orkidèer), og ønsker ikke å ha tiara etc. Tror det blir bra, for frisøren min er fantastisk flink :hjerte:

Mat og bryllupskake

Min forlover er kokk og skal stå for baking og pynting. Ønsker å ha en kake som representerer søtt/syrlig, feks sjokoladekake, krem og friske bær.

Er også usikker på hele menyen, men vet at desserten skal være sjokoladefondant med to typer sorbet. :sikle:

Vielsen

I den eldste av to kirker her i byen kl 14. Har begynt å flikke på en kjøreplan i forhold til hva som skjer fra vielse og gjennom festen, men har mye igjen.

Har stort sett alt av salmer og sanger klar. Min forlover skal spille trompet til inngangsmarsjen og utgangsmarsjen.

Inngangsmars: Mendelssohn's brudemarsj (det er den som er bryllup for meg) og den skal spilles med trompet (forloveren min) og orgel

Utgangsmars: Brudemarsj - Brazz Brothers (med trompet, trommer ++)

I tillegg skal vi ha to soloinnslag i kirken. En instrumetal med trompet og en med sang.

Vi skal også ha innslag med dans under vielsen

Festen

Har tre festlokaler i kikkerten, men har ikke bestemt oss enda. Tror jeg skal ha med meg mamma på den store avgjørelsen. Hun ser ofte ting litt mer nyansert enn jeg.

Har også skrevet ut eksempler av ulike bordplaner. Men det blir mer klart når gjestelisten er på plass.

Gjester

Har laget gjesteliste - en fra min kjæres side, en fra min + kaffegjester. Usikker på antall per dags dato, men det kommer vel fram før eller senere.

Toastmaster

Har ikke filosofert så hardt over dette enda, men har en tante i tankene

Edited by Lille Ballerina

Guest Ballerina

Du har jo kommet veldig langt i tankene iallfall! :-D Og det er nesten halve jobben ;) Det høres helt nydelig ut :)

dextrin

Så langt du har kommet!

Skal gifte oss i juli 2009, har masse igjen. Men vet hvor vi skal ha festen, og hvilken kirke. Men har ikke booket den enda.. må kanskje gjøre det?

Jeg tror jeg skal la fargene grønn og hvit eller off hvite skal gå igjen gjennom hele bryllupet... fra invitasjoner til bordpynt?

Lykke til videre!

Blir gøy å følge med! :)