Gå til innhold

Maud Angelica??

tuji

Anbefalte innlegg

Hva synes vi om dette navnet da? Jeg synes Maud er fint, men Angelica er sånn middels på trynet. Alt for pompøst for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes navnet er kjempefint jeg. Kunne gjerne tenkt med å kalt en unge for Angelica, men jeg får ikke lov av min mann. :)

Men ellers ville kanskje jeg ha valg Angelina isteden for, Maud Angelina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk innrømme at jeg synes navnet er fint. Jeg hadde en gang ei venninde som het Angelica, så jeg er på en måte "vant" til navnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns navnet var fint jeg. Maud er jo etter tippoldemora, men Angelica er jo ikke noe jeg forbinder med de kongelige, men fint var det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samara

Synes navnet var fint, og litt spesielt.

Angelica er litt pompost - men det er er jo Ari sin personlighet også! :wink: Et kongelig navn, og ett som betyr noe spesielt for Märtha og Ari (synes de sa det på nyhetene) - fin ordning synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn minner navnet Angelica meg om en heks...mulig det er fordi jeg hadde en tysklærer som het det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maud er bra - meget bra.

Angelica er ikke bra - MEN det er bra på en datter av alternative og halvpompøse foreldre. Og som jeg har nevnt i et annet innlegg - det er i beste fall nyromantisk, som Anne Baggethun sa på Kveldsnytt i går.

Kombinasjonen er nyskapende - ingen tvil om det. Og det var deilig at de ikke valgte fire-fem navn som er vanlig for kongelige. To er nok - mer enn nok. Håper de kaller henne Maud til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Maud er nydelig, men jeg kan ikke akkurat si at Angelica klinger godt i mine ører...Syns Maud er vakrere alene.

Og, som Tusenfryd også sier, jeg håper hun blir kalt Maud i det daglige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betydelsen av navnet er i allefall pompøst:

Maud Angelica = Heltinne, lik en engel. Det er nok akkurat det de nybakte foreldrene synes om sin lille "prinsesse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns navnet var nydelig. Passer godt på ei jente av hennes rang, synes jeg. Om det blir aktuelt; dronning Maud Angelica. Kjempefint. Bedre enn dronning Mette-Marit, kong Harald og den sjangeren der. Slike navn SKAL være litt "pompøse", synes nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns navnet er fint jeg!

Kjenner en som heter Angelica og har aldri reagert på navnet. Dessuten er dette datter av en prinsesse. De kunne vel ikke kalle henne Siri eller Lise? Selv om de to er fine navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må gjerne kalle jenta et litt svulstig navn, men jeg synes ikke Maud og Angelica passer sammen i det hele tatt.

Hva med Kari Behn? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si som dronningen: Nyyyydelig!

Et kjempefint navn, antageligvis ikke noe jeg ville valgt selv, men Märtha og Ari kunne ikke finne et navn som passet bedre enn dette..

Angelica klinger vel ikke så velkjent i norske ører men det er jo vakkert, da, dessuten betyr det engel. Ifølge Ari hadde de begge kommet på navnet uavhengig av hverandre på omtrent samme tid under turen til Trondheim..

Kombinasjonen av det tradisjonelle kongelige og det romantiske, litt pompøse, ja det er jo Mârtha og Ari i et nøtteskall det!

Dessuten er det økonomisk for da får de jo enda bedre bruk for MA - monogrammet som ble designet til bryllupet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maud synes jeg er veldig flott. Angelica kan jeg styre meg for, og det samme gjelder kombinasjonen Maud Angelica.

Men det passer i grunn fint til foreldrene :-)

Dessuten blir vel sikkert jenta kun kalt Maud av de nærmeste.

Märtha Louise blir jo også bare kalt Märtha av familie og venner. Hele navnet Maud Angelica vil nok bli mest brukt av media og i "offentlige" sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes navnet er fint jeg, og det passer godt til familien. -Maud Angelica Behn- Hvorfor skal vi forøvrig henge oss opp i sånt. Hadde ikke regnet med noe helt vanlig folkelig navn fra Marta og Ari's side allikevel.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Change

Et heeeelt nydelig navn :D Maud Angelica..passer perfekt til en av hennes rang!

Ble forøvrig veldig rørt av Aris emosjonelle møte med pressen i går! Snakk om stolt pappa!

Hadde ikke trodd at jeg skulle engasjere meg sånn som jeg har gjort,men det er jo bare såååååå koselig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herregud. Skulle hun het Siri-Beate eller noe ? :lol:

Jeg synes Maud Angelica høres nydelig ut jeg, og da får hun jo et typisk kongelig navn og et mer "engleaktig" :ler:

Tror de valgte helt riktig jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...