Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

UGH.. Nå er jeg forvirret.. :klø:

Ja, det ble jeg også! For jeg gjør det samme som beskrevet. Eneste som står i instruksen er at siderulling ikke er lov!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment
Vi fikk ikke lov til å bruke den metoden på opptaket i fjor. Vi måtte løpe helt over matta og legge oss ned på ryggen med hode mot løperetningen.. Så det kommer nok an på hvilke instruktører som er der...:)

Uffda. Jeg bruker også den metoden, og synes det fungerer veldig greit. Får håpe instruktørene her i Bergen er greie på det. Jeg venter for øvrig fremdeles på brev. Håper det kommer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble jeg også! For jeg gjør det samme som beskrevet. Eneste som står i instruksen er at siderulling ikke er lov!!!

Vel, det er vel det som er siderulle da, at man leger seg på rygg, og ruller til sides, over til magen.

Og i brosjyren, på bildene man ser der, ligger personen med føttene pekende i løperetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er vel det som er siderulle da, at man leger seg på rygg, og ruller til sides, over til magen.

Hmmm, jeg trodde siderulle betydde at man snudde seg 90 grader, la seg ned og således rullet bortover sidelengs i løperetningen, samtidig som man var nedi med skulderne. DET kan jeg skjønne at ikke er lov, men hva er så farlig med å rulle én gang til siden? Hadde det vært i løperetningen hadde jeg skjønt det, men det er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Hmmm, jeg trodde siderulle betydde at man snudde seg 90 grader, la seg ned og således rullet bortover sidelengs i løperetningen, samtidig som man var nedi med skulderne. DET kan jeg skjønne at ikke er lov, men hva er så farlig med å rulle én gang til siden? Hadde det vært i løperetningen hadde jeg skjønt det, men det er det jo ikke.

Jeg er enig. Det verste er jo dersom det er enkelte instruktører som tillater dette, mens andre er veldig strenge på det. Det burde i det minste være likt.

Er det mulig å sende en mail til Opptakskontoret og spørre om dette?

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Det verste er jo dersom det er enkelte instruktører som tillater dette, mens andre er veldig strenge på det. Det burde i det minste være likt.

Er det mulig å sende en mail til Opptakskontoret og spørre om dette?

Ok, ringte og spurte! Og bekrefter det vi IKKE vil høre. Det er ikke lov å snu seg før matta, beina skal nedi med løperetningen.

Så da tror jeg at jeg må teste på nytt gitt.

Han la derimot til at hvis man får teknikken til å sitte er det ikke plagsomt mange sekundene forskjell!

Men kjett å ha trent på noe i 2 måneder også er det feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Pokker. Da må jeg løpe på nytt og teste hvordan jeg ligger an. Men jeg må si at jeg synes det er litt dårlig at man ikke forklarer øvelsene bedre slik at det ikke er noe tvil når man kommer på opptak. Jaja, sånn er det. Greit å vite om det på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ringte og spurte! Og bekrefter det vi IKKE vil høre. Det er ikke lov å snu seg før matta, beina skal nedi med løperetningen.

Så da tror jeg at jeg må teste på nytt gitt.

Han la derimot til at hvis man får teknikken til å sitte er det ikke plagsomt mange sekundene forskjell!

Men kjett å ha trent på noe i 2 måneder også er det feil!!

Oki.. så man legger seg ned når man har "passert" matta med bena i løperetningen.. Kan man da rulle rundt når man skal opp? Eller skal bena være i løperettningen hele tiden? så den eneste rette måten er en "situps" opp og så frem i full fart? Ble vanskelig å forklare her..

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vertfall beskjed i fjor om at "rulling" til siden overhode ikke lov.

Det som jeg fikk forklart var beste måte å gjøre dette på er å slenge seg ned med beina mot løperetningen, når du har skuldrene ned i setter du beina så lang inn til rumpa som er mulig. Pass også på at rumpa er helt i nederst på matten for da har du noen cm som vil hjelpe deg når du skal opp igjen. Huff, ikke lett å forklare dette..

Og du trenger ikke ligge helt flat ut på ryggen, så når du legger deg ned, slenger du beina høyt i veret slik at du på en måte "ruller" ned ryggen og til skuldrene..Når du da etterpå slenger ned beina er du på vei opp igjen..

Under testen i fjor var instrukterene veldig flinke med å rettlede underveis samt forklare hva du skulle gjøre for å spare tid:-)

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, LauraLine. Får prøve det neste gang, og se hvordan det går :) Burde vel strengt tatt hatt et par av de mattene også, for å gjøre det så likt som mulig.

Endret av Even
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du trenger ikke ligge helt flat ut på ryggen, så når du legger deg ned, slenger du beina høyt i veret slik at du på en måte "ruller" ned ryggen og til skuldrene..Når du da etterpå slenger ned beina er du på vei opp igjen..

Denne metoden synes jeg funker ganske bra. Instruktørene i fjor viste oss denne metoden som tips, så det er ihvertfall en lovlig metode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør (og som ble foreslått i 07-tråden), er å snu meg 180 grader før jeg legger meg ned på rygg (hodet i løperetningen, altså). Etter å ha "toucha" nedi med skulderne så ruller jeg over til siden for så å reise meg opp på vanlig måte (tror den ble beskrevet på side 10 og 13 i 07-tråden).

Denne metoden funker ihvertfall helt utmerket for meg, og det ble ikke sagt noe av instruktørene da denne ble benyttet på opptaket :)

gullfisk-: regner med svaret på spørsmålet ditt ble besvart over :)

ja det ble det even, takk:) du forklarte det litt bedre enn meg..hehe

jeg prövde den mäten jeg ogsä, funka veldig bra.. men ble litt usikker om det var lov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ble det even, takk:) du forklarte det litt bedre enn meg..hehe

jeg prövde den mäten jeg ogsä, funka veldig bra.. men ble litt usikker om det var lov..

...og hadde jeg lest videre hadde jeg funnet ut at det ikke var lov ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bare tipse folk om denne siden her: http://www.politilonn.no/

Der jobber de for å øke lønna til politifolk. good good.

Også et spørsmål angående restituasjon.

Skal inn på opptak tredje mars, altså om to uker, flere sier til meg at det er viktig å få slappet godt av før opptaket, slik at jeg slutter å trene 4-5 dager før opptaket. Neon som mener det er spik spenna gærnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hadde jeg lest videre hadde jeg funnet ut at det ikke var lov ;-)

:)

Pacem: nei, det er absolutt ikke gærnt. Er veldig lurt å la kroppen hvile noen dager for å yte maks. Har selv planer om å gjøre det før opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare tipse folk om denne siden her: http://www.politilonn.no/

Der jobber de for å øke lønna til politifolk. good good.

Også et spørsmål angående restituasjon.

Skal inn på opptak tredje mars, altså om to uker, flere sier til meg at det er viktig å få slappet godt av før opptaket, slik at jeg slutter å trene 4-5 dager før opptaket. Neon som mener det er spik spenna gærnt?

Halla:-)

Nei det gjør du helt rett i! Å det er viktig, så du er helt på topp på den store dagen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått brev og skal inn til opptakksprøver 12. mars.

MEN.. føler ikke jeg har fått trent godt nok og kommer mest sannsynlig ikke til å klare den fysiske delen.. derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle ringe å si ifra at jeg ikke kom, og heller trene masse slik at jeg faktisk klarer testen neste år.. eller burde jeg dra dit å ta det som en god erfaring?

hva synes dere? :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått brev og skal inn til opptakksprøver 12. mars.

MEN.. føler ikke jeg har fått trent godt nok og kommer mest sannsynlig ikke til å klare den fysiske delen.. derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle ringe å si ifra at jeg ikke kom, og heller trene masse slik at jeg faktisk klarer testen neste år.. eller burde jeg dra dit å ta det som en god erfaring?

hva synes dere? :-O

For all del, DRA!

Om du ikke ringer å sier fra vil du miste sjansen din til til opptak ved senere anledninger.

Og du, snu litt på innstillingen din! Dra dit, gi bånn gass så kan det være du består alikevell..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått brev og skal inn til opptakksprøver 12. mars.

MEN.. føler ikke jeg har fått trent godt nok og kommer mest sannsynlig ikke til å klare den fysiske delen.. derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle ringe å si ifra at jeg ikke kom, og heller trene masse slik at jeg faktisk klarer testen neste år.. eller burde jeg dra dit å ta det som en god erfaring?

hva synes dere? :-O

Syns du skal prøve deg jeg. Man vet aldri. Du må huske at viljen er halve jobben. Et lite aderalinrush kan pushe deg litt på vei.

Stå på!!!!!!!!!!!!!!

Har akkurat samme følelse som deg.. men jeg SKAL klare det.Og om jeg ikke gjør det - ja så forsøkte jeg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også et spørsmål angående restituasjon.

Skal inn på opptak tredje mars, altså om to uker, flere sier til meg at det er viktig å få slappet godt av før opptaket, slik at jeg slutter å trene 4-5 dager før opptaket. Neon som mener det er spik spenna gærnt?

4-5 dager synes jeg høres mye ut.. Husker ikke helt hvordan det funker, men da jeg gikk idrettslinja hadde vi i treningslæren en kurve som viste hvordan du burde trenge dagene før en konkurranse (i dette tilfelle opptak), og om jeg ikke husker feil så var det en hard treningsøkt deretter 2 dager hvile.. se om du kan google deg fram til den kurva. Jeg hadde ihvertfall 2 dagers hvile før opptaket i fjor og gjorde det bedre enn jeg hadde gjort på trening (noe psykologisk ja, men likevel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...