Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du får pensumsliste før skolen begynner.

Nei, men det er ikke så mange forandringer. Allerede kjøpt endel bøker jeg. Sjekk pensumista fra i fjor inne på phs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange bøker som skal kjøpes i år?

Er vel endel pensum ja.

her er fagplanen for fjoråret. Vil ikke tro det er så mye som forandres, men venter til jeg får pensumlisten med å kjøpe bøker. Man vet aldri om det blir forandra på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Ganske mye pensum ja! Men mange av bøkene går igjen både i 1. og 3. klasse, så er ikke så ille. Kun 3-4 eksamener i førsteåret (alle på våren tror jeg).

Men er det noen som har fått svar på klagen sin enda da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang pensum ringte jeg inn for en stund siden og spurte. Pensumlista vil visst ikke bli utdelt før man begynner på skolen, men hun jeg snakket med sa jeg likegodt kunne se på den fra i fjor, fordi at endringene ville være mikroskopiske, og at uansett bøkene var gode og ha. Det har kommet to reviderte utgaver i år, treningslære og førstehjelp, så kjøper dere disse pass på å få den nye utgaven!! (noe de som kjøper av gamle studenter ikke vil få)

Har derimot også fått beskjed om at den dyreste og tykkeste (husker ikke helt hva den heter) er overflødig, og at den SVÆRT sjelden er brukt. Derfor har jeg utsatt kjøpet av den (kostet nærmere 1300 kr)

Om jeg så finner ut at jeg har gjort et bomkjøp spiller det vel ikke altfor stor rolle, og siden det er politistoff uansett kan det jo være det blir brukt for boka uansett i gruppeoppgave eller innlevering.

Ellers bare 4 uker til skolestart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Jeg så over fagplanen (takk for linken, forresten), og det virker som om det er utrolig mange bøker i psykologi (?) hvorav kun 20-30 sider er pensum. Her må det da være mulig med et kompendium eller bare en kopi av de aktuelle sidene? Jeg leste ikke så nøye over det, så det er mulig dette er noe som skal kopieres opp... Hvis ikke så går det mye penger til bøker, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så over fagplanen (takk for linken, forresten), og det virker som om det er utrolig mange bøker i psykologi (?) hvorav kun 20-30 sider er pensum. Her må det da være mulig med et kompendium eller bare en kopi av de aktuelle sidene? Jeg leste ikke så nøye over det, så det er mulig dette er noe som skal kopieres opp... Hvis ikke så går det mye penger til bøker, ja.

Vil vel tro det blir kompendier ja.. Håper iafall det så slipper vi å kjøpe en haug med bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Tekstene i psykologi kommer i et eget kompendium.

Forøvrig vil en del av bøkene ikke være mulig å kjøpe før studiestart uansett siden de er unntatt offentligheten. Men vegtrafikkrett og generell strafferett er faktisk helt ok lesestoff i sola... hehe.

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg skulle gjerne begynt på lesingen allerede nå, men hvor lett er det å få tak i bøkene her i Bergen, for eksempel? Noen av dem finnes kanskje på vanlige bokhandlerbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har betalt skolepengene? HAr dere i såfal fått noen form for bekreftelse på at disse er motatt korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstene i psykologi kommer i et eget kompendium.

Forøvrig vil en del av bøkene ikke være mulig å kjøpe før studiestart uansett siden de er unntatt offentligheten. Men vegtrafikkrett og generell strafferett er faktisk helt ok lesestoff i sola... hehe.

Jeg bestilte alle hos min lokale, og de kom innen 14 dager alle sammen.

Tror ikke det var noen spesielle restriksjoner på noen av de, og jeg tror jeg har de aller fleste nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen andre som har betalt skolepengene? HAr dere i såfal fått noen form for bekreftelse på at disse er motatt korrekt?

Har betalt jeg.

Men har ikke fått noe bekreftelse nei. Går utifra at det er mottat, kan vel evt. ringe til skolen for å dobbeltsjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart student

Ang. betaling så snakket jeg med skolen rett før jeg betalte skolepengene.

Man får ingen "kvittering" fra skolen, men det er alltid lurt å hake av for "oblat" i nettbanken når man betaler. Da får man et bevis fra banken der det står info om sum, dato og hvliket kontonummer man har betalt til.

Husk å skriv i meldingsfeltet hva betalingen gjelder og hvem den er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Det er mulig at dette har vært tatt opp før, men jeg gidder ikke å lese gjennom 90+ sider.

Er det noen som vet hvordan PHS ser på søkere med sykdommer? Altså utover det "vanlige" som syn, hørsel, overvekt mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

I de medisinske kravene står det: "Søkeren må ha normalt synsfelt. Søkeren skal ha synsstyrke fjern uten korreksjon på begge øyne, som ikke er dårligere enn 5/10 (6/12),(0.5). "

Vil det si at dersom man har -1.0(nærsynt), så er det automatisk stopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at dette har vært tatt opp før, men jeg gidder ikke å lese gjennom 90+ sider.

Er det noen som vet hvordan PHS ser på søkere med sykdommer? Altså utover det "vanlige" som syn, hørsel, overvekt mm.

Alle de medisinske kravene ligger på www.phs.no

Siden jeg er i godt humør idag har jeg funnet de for deg.

Se her

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Alle de medisinske kravene ligger på www.phs.no

Siden jeg er i godt humør idag har jeg funnet de for deg.

Se her

Ja, jeg har lest dem(men takk for at du lette dem opp). Det er jo nokså vagt skrevet i de reglene. Jeg lurer mer på hvordan de ser på spesifikke sykdommer. Hvis jeg f.eks. søker med sykdom XYZ, vil det da automatisk føre til at jeg er tjenesteudyktig.... ?

Jeg har sendt en mail til PHS, men sålangt har det bare kommet en automatisk fraværsmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lest dem(men takk for at du lette dem opp). Det er jo nokså vagt skrevet i de reglene. Jeg lurer mer på hvordan de ser på spesifikke sykdommer. Hvis jeg f.eks. søker med sykdom XYZ, vil det da automatisk føre til at jeg er tjenesteudyktig.... ?

Jeg har sendt en mail til PHS, men sålangt har det bare kommet en automatisk fraværsmelding.

Nå skal ikke jeg si noe om det siden jeg aldri har hørt om det. Men du kan jo prøve å ringe prøve å komme ikontakt med legen til phs. Evt. sende en ny mail. Finnes også en fin gruppe på facebook --> Politihøgskolen (den offisielle gruppen)

om jeg ikke husker feil. Der kan du kontakte tommy lillefjære som er markedskonsulent. Han kan sikkert hjelpe deg å komme i kontakt med riktig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...