Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei , har ikke skrevet noe her før, men har fulgt litt med den siste tiden, kom også inn i oslo, jippi!! er det sånn at det er fysiske tester i løpet av 1. år? hva går disse ut på isåfall? hmmm, jeg har ikke akkurat trent masse etter at testen var bestått i begynnelsen av mars..

Skal testes i både 3000m, maks benk, hangups og lengde i GU1. Så er det vel en livredningsøvelse i vann også som går ut på å svømme med klær, fridykk til 4m og plukke opp en dukke å svømme med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
14.30 er kravet for bestått mener jeg.

Både for gutter og jenter? Det er i såfall svært overkommelig og bør gå rimelig greit. Det blir nok verre med hangupsene, men det tar vi når den tid kommer! Jeg er godt igang med biceps/ryggtreningen min nå, og jeg kan jo strengt tatt bare bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei!

Grattis til dere som kom inn på PHS til høsten ! :)

Og dere som ikke kom inn i år - stå på så klarer dere det sikkert neste år !

Ang. de fysiske testene. Dere vil bli testet i 1.klasse - en gang på høsten og en gang på våren - i 3000 m, hang-ups, stillestående lengde og benkpress. Men det vil ikke være eksamen i disse øvelsene før dere kommer i 3.klasse. Uansett er det fornuftig å opprettholde god fysikk. Det er også livredningsprøve i vann i 1.klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jimmy P_*
Er det noen her som er like interesserte i lønnskampen som meg er dette interessant lesing

http://www.pf.no/id/9831.1

Har allerede meldt meg inn i pf :) fått medlemskort å greier!

Blir veldig spennende å se hvor mye det risiko-tillegget kommer på, og hva politimannen i gata sitter igjen med etter lønnsoppgjøret. Kan skjønne at mange er missfornøyd med 16 000kr, men tipper nok at det blir en god del høyere enn det til slutt. noen som har noen andre synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede meldt meg inn i pf :) fått medlemskort å greier!

Blir veldig spennende å se hvor mye det risiko-tillegget kommer på, og hva politimannen i gata sitter igjen med etter lønnsoppgjøret. Kan skjønne at mange er missfornøyd med 16 000kr, men tipper nok at det blir en god del høyere enn det til slutt. noen som har noen andre synspunkter?

Det at vi ikke begynner å jobbe før om 3 år virker som en ganske perfekt timing. Før fikk politiet ansinitet på 1 år (ta meg fatt hvis jeg tar feil) for 3 års PHS. Vi som begynner å jobbe etter 2009 vil allerede første ansettelse ha 3 års ansinitet.

De 16.000 som lønnen har økt er kun en del av en oppdelt lønnskamp. P.g.a. at politiet ikke gikk til streik, er vi med å deler en pott på 500 millioner, og jeg vet at politiet krever en god del av denne summen, og dette vil legge seg på toppen av de 16.000

1. september starter kampen for risikotillegg for alle operative stillinger, og dette er en kamp PF virkelig vil kjempe for.

Så selv om det har vært sagt lenge, virker det som et solid løft er på vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som skal på glassbaren i morgen? Jeg stiller!

Stiller ikke. Jobber tidlig vakter så tidlig til køys for min del. Kanskje ved en annen anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Politistudent

Heisann,

jeg er politistudenten som drifter tråden på nettstedet www.diskusjon.no.

Jeg ville bare gjøre leserne i denne tråden oppmerksom på at jeg har lagt ut en gammel rekrutteringsvideo fra politihøgskolen på youtube.

Bare skriv "politihøgskolen" i søkefeltet på youtube eller klikk på linken

Det er mye nyttig info å få med seg der og. :D

Gratulerer alle som har kommet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:fnise: -hvor gammel er du da mon tro..

Du vet, det kan være en mulighet at det vi kvinner ikke har i rå muskelstyrke, ja det tar vi rett og slett igjen andre steder..

Altså nå er jo muskelkraft en vesntlig del av politiyrket da. Jeg hadde følt meg mer trygg hvis det ble sendt ut menn til uttrykning enn kvinner. Og kanskje du kan utdype litt hvilken del i yrket kvinner har en fordel, siden du snakker om at kvinner tar igjen på andre punkter? Nei jeg er nok enig med med at menn passer best til å jobbe i poliitiet. Jeg sier ikke at kvinner ikke er egnet til jobben, men at menn er mer egnet. Også er det jo jobber kvinner er flinkere til enn menn. Og for å få utnyttet arbeidskraften mest mulig syns jeg det er bra at det er et flertall av det kjønnet som egner seg best til jobben. Kjønnskvotering er direkte tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå er jo muskelkraft en vesntlig del av politiyrket da. Jeg hadde følt meg mer trygg hvis det ble sendt ut menn til uttrykning enn kvinner. Og kanskje du kan utdype litt hvilken del i yrket kvinner har en fordel, siden du snakker om at kvinner tar igjen på andre punkter? Nei jeg er nok enig med med at menn passer best til å jobbe i poliitiet. Jeg sier ikke at kvinner ikke er egnet til jobben, men at menn er mer egnet. Også er det jo jobber kvinner er flinkere til enn menn. Og for å få utnyttet arbeidskraften mest mulig syns jeg det er bra at det er et flertall av det kjønnet som egner seg best til jobben. Kjønnskvotering er direkte tåpelig.

For det første synes ejg det er tåpelig å sitere et innlegg som er fra november 07, og som i teorien ikke har så mye med det vi har diskutert her, men siden opptaket er nesten ferdig, så la gå.

Det er lett å tro at politiarbeid kun dreier seg om rå muskelkraft og pågripelser av rebelle personer. Dette er jo bare en marginal del av arbeidet som politiet gjør.

Kan nevne i det uendlige (nesten)

Forebyggende arbeid på skoler, fritidsklubber, i gata o.s.v. vil en kvinne egne seg like bra.

Voldtekt av kvinner, vil jeg tro at å kunne snakke med en kvinne er en stor fordel.

Problemer for prostituerte kvinner, her er det også kvinner som kan gjøre best jobb.

Vold mot minoriteter, her vil jeg anta at mange kvinner har en stor fordel.

Etterforskning, tekniske undersøkelser o.s.v. vil en kvinne og en mann ha like forutsetninger til å gjøre det bra.

Greit nok, jeg tar poenget ditt om at en stor muskelbunt av en kar, vil ha lettere for å pågripe en annen enn en liten spe dame, men da vi legger sammen alle oppgavene til politiet, ser man at et helhetlig politi er det som vil tjene landet best!

Politiet har en generell kvotering der de finner en sammensetning for årets kull, bl.a. ved hjelp av kjønn, opprinnelse, geografisk oppvekst, alder og erfaringer, og utover det kvoteres det ikke på noen spesiell måte.

Kvinner må også greie styrkekravene og komme over poenggrensen for å komme inn. Som alle andre.

ellers har politiet en liten kvote som kan få dispensasjon for karakterkravene, men her går det på erfaring.

Kjenner til både menn og kvinner som har kommet inn her, på grunnlag av å være utdannet medisinsk personell.

Endret av Kptpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede meldt meg inn i pf :) fått medlemskort å greier!

Ditto!

Må bare bruke en post for å anbefale medlemskap i Politiets fellesforbund.

Som student betaler vi 100 kr per år i medlemskap, og for disse pengene får vi

, ja FÅR VI GRATIS ulykkes, tyveri og innbruddsforsikring, samt selvfølgelig medlemskap, og tilbud på andre ting. (sats medlemskap for 249 kr i md for de som vil det, også til samboer)

+ genialt billig reiseforsikring (500kr)

Høres ut som skikkelig propaganda, men jeg er ikke ansatt der, hehe!

WWW.PF.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jimmy P_*
Altså nå er jo muskelkraft en vesntlig del av politiyrket da. Jeg hadde følt meg mer trygg hvis det ble sendt ut menn til uttrykning enn kvinner. Og kanskje du kan utdype litt hvilken del i yrket kvinner har en fordel, siden du snakker om at kvinner tar igjen på andre punkter? Nei jeg er nok enig med med at menn passer best til å jobbe i poliitiet. Jeg sier ikke at kvinner ikke er egnet til jobben, men at menn er mer egnet. Også er det jo jobber kvinner er flinkere til enn menn. Og for å få utnyttet arbeidskraften mest mulig syns jeg det er bra at det er et flertall av det kjønnet som egner seg best til jobben. Kjønnskvotering er direkte tåpelig.

Ganske "umodent og trangsynt" utsagn dette her. du har kanskje sett for mye på film?? Mulig det kun er for å provosere?

Nå er det vel ikke veldig ofte politiet må bruke makt i tjeneste, og når de må det er del vel ikke bare muskelkraft det går på. Kvinner er nok en del flinkere enn menn å roe ned opphetede situasjoner, og på den måten unngå at man må bruke muskelkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ganske "umodent og trangsynt" utsagn dette her. du har kanskje sett for mye på film?? Mulig det kun er for å provosere?

Nå er det vel ikke veldig ofte politiet må bruke makt i tjeneste, og når de må det er del vel ikke bare muskelkraft det går på. Kvinner er nok en del flinkere enn menn å roe ned opphetede situasjoner, og på den måten unngå at man må bruke muskelkraft.

Hehe..jaja Jimmy, du tok poenget mitt;-)

Har ikke så mye mer å tillegge dette nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn i pf igår jeg også. Men de forsikringene du fikk med i prisen var ikke mye å skryte over. Var vel maks 100 000 på innboforsikringa. Men uansett greit å organisere seg. Undersøkte ikke hva du fikk dekka på reiseforsikringa, men sikkert helt grei den. Så ellers ut til å være greie priser på de andre forsikringene de tilbød, så tror jeg skal slå til der.

Ellers er det bare 74 dager igjen til skolestart! Nedtellingen har startet :D

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med aktivitet her for tiden. Nyter alle sommerværet? :)

Ellers er det bare 70 dager igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...