Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt rart at en lensmann kan si noe slikt når ikke søknadsfristen er ute en gang..! Det blir spennende å se dei offesielle tallene etter 4 desember, men klart for oss som har et sterkt ønske om å komme inn så hadde jo dette vært en positiv nyhet om så var tilfelle :fnise:

Jaja folkens vi må uansett nedgang eller ikke bare stå på, for dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd om søkermassen går ned. Selv om det blir "litt" vanskligere for oss å komme inn... men vi vil jo ha mangfold i politiet:)

Kjempe moro at tråden er kommet i gang.. Nå begynner snart de spennende tider:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at politiet har gått rundt på kjøpesenteret, bysenter osv. så det er jo tydelig at de trenger å rekruttere flere!

Men det er fint om tallene går ned for vår del da :)

Jeg vil virkelig inn, vet at dette er det jeg vil! Og hvis det er det fysiske jeg ikke klarer,men karakterene, så er det jo hvertfall mulighet til neste år igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også levert søknaden min. Så venter jeg bare spent på beskjed om det blir fysiske prøver og intervju på meg på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg skal levere inn søknaden min nå på fredag og er skikkelig spent!! Er førstegangssøkende, men håper virkelig å komme inn på første forsøk! Hadde vært fint å bli kjent med flere håpefulle! :jepp:

Christine

Skal du levere den nå på fredag? Jeg skal levere søknaden på fredag her i oslo.. kl0830:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du levere den nå på fredag? Jeg skal levere søknaden på fredag her i oslo.. kl0830:)

Jaa, jeg skal levere den på fredag! Men her i Horten da! Kl 11.. :redd:

Gleder meg bare til å bli ferdig med det!! :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ai, jeg sliter litt med å få levert søknaden min her i Bergen. Har vært innom i tillegg til å ringe ned på politistasjonen, men de som har ansvaret for dette er tydeligvis veldig opptatte. Måtte visst prøve å ringe i morgen. Håper jeg får levert seinest på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da! De burde jo ikke være "for opptatt" til å ta imot søknader! Men han ene jeg pratet med her sa at bare du hadde ringt inn og meldt ifra at du ville levere søknad, så var det ikke så nøye med fristen, bare at du fikk levert den i løpet av desember. Da var man inne i systemet. Men vet ikke helt om det er noe å ta alvorlig akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hm. Vet ikke helt om jeg tør å stole på det... hehe. Jeg kan alltids levere mandag/tirsdag, men har veldig lyst å bli ferdig med det. Får håpe jeg får avtalt noe i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem så lenge man får levert søknaden før den 4. des! Politidistriktet har frist først den 10.1 til å få sendt søknadene inn til PHS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Dersom jeg har regnet rett har jeg 62,1 poeng. Vil tro det kommer veldig godt med. Angående det fysiske så trener jeg ganske mye for tiden. Mest benkpress og hangups. Satser på å gjøre det helt ålreit på testene. Er fornøyd med alt under 20 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan jeg ligger ann på poengsiden.. så er ikke sikkert jeg blir kalt inn engang!

Fysisk sett så går det vel greit.. trening er ikke ukjent for meg så, regner vel med å klare det akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på ca 59,1 poeng. Det skal vel holde, tror jeg.

Angående det fysiske så ligger jeg godt an på svømmingen og stille lengde. Har en del å gå på når det kommer til benkpress, men ligger greit an på hangups . Løpingen er det litt verre med, men kommer vel av at jeg ikke har trent løping på halvannet år. Har forsåvidt et godt grunnlag så satser på det kommer fort tilbake.

Trener uansett ganske mye for tida, jeg også. Så håper det går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke hvordan jeg regner sammen poengene engang. Med tall- og bokstav karakterer osv.. så får heller bli overrasket :P

Men ser ut som dere ligger ganske bra ann da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å finne ut hvor mange konkurransepoeng du har. Bare gå inn på samordnaopptak.no, så står alt veldig greit forklart.

Fra videregående så har du jo bare tallkarakterer, og fra høgskole/universiteter hvor det er bokstavkarakterer så får du jo uansett tre ekstrapoeng uavhengig av resultat (med mindre du stryker, da). Tror det var sånn, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LauraLine, DeltaMike og alle dere andre!!

Jeg var ivrig bruker av dette forumet til opptaket 2007. Det var en stor inspirasjonskilde for meg under søkeprosessen. Jeg begynte på Politihøgskolen i august, og en straks ferdig med første halvår.

Jeg vil bare komme med noen tips og litt info:

- Fysiske krav: Opptaksnemda ser ikke på hvor mange poeng du får på de fysiske prøvene. Det holder at du har 20 poeng eller under. Har du bestått så har du bestått. Legg opp treningen etter de fysiske kravene og tren spesifikk på de øvelsene. Når du har gått gjennom og vet hvordan du ligger an, vet du hva du trenger å trene mest på (ikke prioriter aerobic hvis du sliter med svømmingen..) ;)

- Hele opptaksprosessen består av 4 deler:

1. Levering av søknad inkl. helsesjekk og skriving av egenerklæring (Hvis alt ser greit ut blir du innkalt til de fysiske opptaksprøvene).

2. Fysiske tester (Hvis du består disse, får du time til intervju med opptaksnemnda dagen etter).

3. Intervju med opptaksnemnda. Du skal blant annet svare for det du skrev i Egenerklæringen (Her blir du vurdert som skikket, eller ikke skikket, som student ved Politihøgskolen)

4. Inntak ved PHS. Alle som er ”godkjent” av opptaksnemnda, blir tildelt plass ved Politihøgskolen, helt til alle plassene er oppfylt. Da begynner de øverst på listen med de som har mest/høyest studiepoengsum fra videregående skole og lignende. I denne delen av opptaket ser de ikke på relevant yrkeserfaring eller om du tar 900 kg i benkpress. Kun studie poeng.

- Du kan også søke uten studiepoeng. Men det kan sikkert noen andre fortelle mer om..

- I 2007 var det 432 plasser som skulle fylles. De ønsker flere plasser i 2008, men kapasiteten på skolen er sprengt. Jeg kan ikke si noe mer her annet enn at det blir nok ikke mindre plasser enn dette i 2008. Ca 100 av disse 432 plassene er i Bodø.

- Alder i klassen min er fra 35 år, 34 år, 29, 27, 26, 25, 23,22 og 20. :) Kjempe godt miljø i klassen og på skolen.

Lykke til alle sammen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...