Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Har du lest en annen tråd enn det jeg har lest? Kan ikke si at jeg har sett hverken plagsomt mange vektere, sikkerhetsfolk, politi eller militærbabes ?

Tenkte det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet hvordan en kommer seg til skolen? hvilken trikk/buss/ bane? :) finnes det ei side man kan se oversikt over kollektiv trafikken i Oslo?

Og mä en möte opp i treningsklaer?

Bare sänn her ting jeg gär ä tenker over:) stressa? jeg? neeei.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Student_*
Noen som vet hvordan en kommer seg til skolen? hvilken trikk/buss/ bane? :) finnes det ei side man kan se oversikt over kollektiv trafikken i Oslo?

Og mä en möte opp i treningsklaer?

Bare sänn her ting jeg gär ä tenker over:) stressa? jeg? neeei.... :fnise:

Lett å komme dit med T-banen til Majorstua. Alle banene stopper der. Ca 3 minutter å gå til skolen fra Majorstua T-bane. Se forøvrig Trafikanten.no.

Trenger ikke møte i treningsklær. Lurt å ha med raske karbohydrater å putte i seg mellom øvelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal dere ha:) små detaljer som jeg tenker over nå når det begynner å nærme seg.. flere som skal inn 12. mars i oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leoline
takk skal dere ha:) små detaljer som jeg tenker over nå når det begynner å nærme seg.. flere som skal inn 12. mars i oslo?

Det er ikke lenge til, masse lykke til! Fortell hvordan det har gått når du har vert inne da. Om vi andre burde grue oss eller ikke...... Skal bli godt når det er overstått. Da er det bare å håpe på det beste og krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Endelig kom brevet i posten! Jeg har fått innkallelse 5. mars i Bergen. Det passer meg skikkelig dårlig, ettersom jeg rett og slett ikke kan den datoen pga. skolen. Har sendt en mail angående muligheten for å bytte, og jeg håper det går greit dersom jeg skaffer en attest/erklæring fra universitetet om at jeg virkelig ikke kan. Jeg hadde en følelse av at jeg selvsagt kom til å få opptaksdato i uke 10, men får håpe det ordner seg.

Ellers så begynner jeg å få angst for at jeg ikke klarer å komme under 10 poeng på styrkedelen. Det er jo altfor dårlig, men jeg har virkelig stagnert i benkpress, og er absolutt ikke trygg på hangupsene. Hjelp.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom brevet i posten! Jeg har fått innkallelse 5. mars i Bergen. Det passer meg skikkelig dårlig, ettersom jeg rett og slett ikke kan den datoen pga. skolen. Har sendt en mail angående muligheten for å bytte, og jeg håper det går greit dersom jeg skaffer en attest/erklæring fra universitetet om at jeg virkelig ikke kan. Jeg hadde en følelse av at jeg selvsagt kom til å få opptaksdato i uke 10, men får håpe det ordner seg.

Ellers så begynner jeg å få angst for at jeg ikke klarer å komme under 10 poeng på styrkedelen. Det er jo altfor dårlig, men jeg har virkelig stagnert i benkpress, og er absolutt ikke trygg på hangupsene. Hjelp.

Det skal gå greit å få en annen dato så lenge du har gyldig grunn for dette.

Hvordan ligger du ann i styrkedelen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge dere! Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bli politi, men utrolig fascinerende å se på hvor mye dere er villige til å gi og ofre for å komme inn.

Lykke til på opptaket, alle sammen! :roser:

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Hvordan ligger du ann i styrkedelen da?

For en måned siden klarte jeg ingen hangups. Det går bedre nå, men det er litt vanskelig å si siden jeg trener med stang og ikke bom. Slik det er nå blir jeg svært fornøyd dersom jeg klarer 2-3 reps.

I juleferien klarte jeg fire reps i benken, og var helt sikker på at dette skulle gå fint (= 4 poeng). Jeg har imidlertid gått ned en repetisjon og stagnert fullstendig i januar og hittil i februar. Jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det bedre på opptak, men jeg er jo ikke sikker. Dersom jeg kun klarer tre-fire reps i benk MÅ jeg klare minst to reps i hangups. Da ender jeg opp med 10 poeng på styrkedelen. Det kan godt tenkes at det går, men jeg hater å være usikker.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en måned siden klarte jeg ingen hangups. Det går bedre nå, men det er litt vanskelig å si siden jeg trener med stang og ikke bom. Slik det er nå blir jeg svært fornøyd dersom jeg klarer 2-3 reps.

I juleferien klarte jeg fire reps i benken, og var helt sikker på at dette skulle gå fint (= 4 poeng). Jeg har imidlertid gått ned en repetisjon og stagnert fullstendig i januar og hittil i februar. Jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det bedre på opptak, men jeg er jo ikke sikker. Dersom jeg kun klarer tre-fire reps i benk MÅ jeg klare minst to reps i hangups. Da ender jeg opp med 10 poeng på styrkedelen. Det kan godt tenkes at det går, men jeg hater å være usikker.

Usj, for noe dritt. Får prøve å trene mye brystøvelser for benken, se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Men har du fått skikkelig hjelp med teknikken ?

Jeg gikk fra 2 reps til 7 reps bare ved å puste riktig å spenne kroppen!

Jeg trener for tiden med en god venninne som har drevet/driver med styrkeløft. Hun har hjulpet meg en god del med teknikken, og jeg har hatt veldig god nytte av det. Det går for eksempel strålende med 30 kilo, både mtp. teknikk og antall reps. Men med en gang jeg får fem kilo til på stangen så sliter jeg. Det er sikkert psykisk også, og jeg håper at jeg på opptaket vil være så tent og full av adrenalin at jeg klarer noen ekstra repetisjoner. Men det er jo litt dumt å satse på det, man vet jo aldri hva som skjer... Jeg har til sammen 9 poeng etter løping, svømming og stille lengde, så det er styrkedelen jeg i såfall ryker på. Det er fryktelig surt om jeg sitter med 11 poeng etter hangups og benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener for tiden med en god venninne som har drevet/driver med styrkeløft. Hun har hjulpet meg en god del med teknikken, og jeg har hatt veldig god nytte av det. Det går for eksempel strålende med 30 kilo, både mtp. teknikk og antall reps. Men med en gang jeg får fem kilo til på stangen så sliter jeg. Det er sikkert psykisk også, og jeg håper at jeg på opptaket vil være så tent og full av adrenalin at jeg klarer noen ekstra repetisjoner. Men det er jo litt dumt å satse på det, man vet jo aldri hva som skjer... Jeg har til sammen 9 poeng etter løping, svømming og stille lengde, så det er styrkedelen jeg i såfall ryker på. Det er fryktelig surt om jeg sitter med 11 poeng etter hangups og benk.

Hei!

Teknikken har mye og si ja. Jeg slet en periode også med benken og begynte å kjøre pyramide. Dvs

8 x 30kg

5 x 35kg

5 x 40 kg

max 35 kg

8 x 30kg

Kjør dette 2-3 ganger per uke, og husk hviletid på 1-2 min mellom hver.

Med dette kom det seg veldig fort, så kanskje verdt et forsøk?

Bit tenna sammen!

Lykke til!

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Teknikken har mye og si ja. Jeg slet en periode også med benken og begynte å kjøre pyramide. Dvs

8 x 30kg

5 x 35kg

5 x 40 kg

max 35 kg

8 x 30kg

Kjør dette 2-3 ganger per uke, og husk hviletid på 1-2 min mellom hver.

Med dette kom det seg veldig fort, så kanskje verdt et forsøk?

Bit tenna sammen!

Lykke til!

Jeg er enig i at dette kan være et smart program i en liten periode for å skikkelig få inn teknikken, men jeg ville IKKE anbefalt dette som et program for dere som har litt lengre tid på dere!

Å løfte kun benkpress vil du ikke trene støttemusklatur, og kroppen VIL stagnere på ett punkt.

Dessuten kan det for mange være mye å trene de samme konkrete musklene f.eks. 3 dager i uka. Dette vil gi kroppen svært dårlig tid.

Jeg ville trent benk 2 x uke - f.eks. mandag og fredag, og tatt andre øvelser på en evt. dag 3.

Hvis man mot formodning KUN trener benk vil jeg sterkt anbefale å kjøre litt alternativt. F.eks. å stille benken litt skrå noen øvelser, samt å f.eks. varme opp med smalt grep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nå som det kun er 2-3 uker til jeg skal inn, vet jeg ikke om det er så mye vits å begynne på enda et nytt program. Jeg tror jeg bare er nødt til å trene i to uker med harde benk- og hangupsøkter to ganger i uken supplert med henholdsvis triceps- og bicepsøvelser etterpå. I tillegg tenker jeg å spe på med litt pushups, uten at det går for mye utover restitusjonen. Den siste uken tenker jeg å trene en skikkelig økt tidlig i uken for så å ta det roligere/trene lett de siste dagene frem mot opptaket.

Det SKAL gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå som det kun er 2-3 uker til jeg skal inn, vet jeg ikke om det er så mye vits å begynne på enda et nytt program. Jeg tror jeg bare er nødt til å trene i to uker med harde benk- og hangupsøkter to ganger i uken supplert med henholdsvis triceps- og bicepsøvelser etterpå. I tillegg tenker jeg å spe på med litt pushups, uten at det går for mye utover restitusjonen. Den siste uken tenker jeg å trene en skikkelig økt tidlig i uken for så å ta det roligere/trene lett de siste dagene frem mot opptaket.

Det SKAL gå.

BRA INNSTILLING! HELT ENIG EGENTLIG!

Eneste man skal passe seg for, er å tro at man gjør det så innmari mye bedre på opptaket enn man gjør det ellers! Ha realistiske men ambisiøse mål , mye sitter i hodet! Spesielt på løpingen, men også på benk!

Det finnes ganske mange psykiske grenser her, vektløftere har det f.eks. tøft ved 200 kg. Min PT sier at han "lett" tok 195 kg, mens 200 greide han ikke rykke fra gulvet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trener min sier - skal du bli god på å løpe langt, så må trening bestå av løping. Skal du løfte mange rep i benk, så må du trene på mange rep i benk. Selvfølgelig har støttemusklatur mye å si i benk, men viktig å ikke miste fokus. Fordel de fysiske ressursene fornuftig - og for all del - ikke overtren eller skad dere. Husk oppvarmng + at hvile/riktig kosthold/nok mat (restitusjon) er viktigst av ALT. Det er da du blir sterkere :) Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Skal du løfte mange rep i benk, så må du trene på mange rep i benk.

I løpet av en treningsøkt bruker jeg veldig mye av tiden på benk. Som nevnt tidligere gjør jeg det veldig bra med 30 kilo, og klarer mange repetisjoner. Men 35 kilo er såpass mye tyngre at jeg ikke får løftet like teknisk godt som jeg vet jeg bør. Dermed blir det til at jeg kanskje bare klarer tre reps til tross for at det går strålende med et par kilo mindre på stangen. Det har nok litt med at 35 kilo har blitt "den magiske grensen", og det jeg har trent mot hele tiden.

Det bør nok nevnes at jeg ikke har vært så flink til å trene støtteøvelser tidligere, noe som sikkert er litt av grunnen til at jeg stagnerte fullstendig i januar. Det irriterer meg at jeg ikke rådførte meg med styrkeløftvenninnen min før nå for et par uker siden, men samtidig hadde jeg jo god fremgang i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har forslag pä hvordan jeg kan trene pullups när jeg ikke har en bom ä trene i. Fàr ikke testa det för opptaket tror jeg. Ikke bra ä ikke vite. Pröver stuebordet :) hehe, men blir liksom ikke helt korrekt det heller.

Jeg trener hver dag nä, bare 3 uker til opptaket.. noen siste tips for ä öke i benken feks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...