Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Ellers bor jeg på haugalandet, så skal sannsynligvis på opptak på kjevik. Noen derfra som har fått brev??

Jeg har ikke fått brev enda, men bor i Kristiansand. Så håper på å få innkallelse til opptak på Kjevik etterhvert :)

MorHubro: regner med det går greit at knærne er såvidt over vann. De kan ihvertfall ikke si noe på det så lenge det ikke er nevnt spesifikt i retningslinjene. Det er jo forsåvidt bare å sende en mail til opptakskontoret, så kan sikkert de gi deg et ordentlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Skal inn i Oslo jeg.. 26.3!

Lurer på en ting: Var å svømte igår og en av instruktørene der sa at kun hode fikk være over vann under ryggsvømmingen.. Fikk beskjed å la bena synke lengre under siden knærne kom opp til overflaten innimellom.. Men når jeg leser på de fysisketestene står det kun at armene skal være under vann.. Noen som vet?

Jepp, jeg vet:-)

Du er kun armene som skal være under vann, så er jo det slyngbenspark med beina. Det gjør ingenting om beina/knærna er over vann. Men teknikkmessig har det litt å si, du "bremser" litt ved at knærne bryter overflaten:-)

Gogo..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*

Hei alle sammen!

Har fulgt med endel på den siden her, og må si det er synd for alle dere som ikke kom med, iallefall når det gjelder legeerklæringen..

Jeg skal selv til opptak den 1. april, og veldig glad for å få over en måned med "skippertakstrening"! Supert med så mange tips her, så skal bruke de flittig. Noen andre som skal inn denne dagen? Blir en tøff dag, så litt vennskapelig backup oss imellom hadde vært kjekt :)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_deppa

Hei!

Jeg også sendt inn klage på opptaksnemda sitt brev. Fikk jo beskjed at "Nemdas lege ikke fant meg kvalifisert". Heldigvis har jeg en fastlege som nesten gikk i taket når jeg fortalte dette. Han skulle ha navnet på nemdas lege å ringe umidelbart. Jeg ønsket å sende klagen på "riktig" måte (pr.brev), så hvis noen vet hvor lenge de bruker på å behandle klager, vil jeg gjerne vite dette!! Anbefaler alle som evt har fått samme beskjed som meg om å kontakte sin fastlege asap. Min skulle i alle fall attestere meg oppover øra for at jeg i alle fall medisinsk var skikket. Håper inderlig jeg får komme å bevise hva jeg duger til...

Så ser jeg at dere driver å ringer nemda og sender epost. Eneste nr jeg har funnet var d som kom med brevet, men der ble jeg mødt av en student som bare kunne uttale seg generelt som søknadsprosessen. Hvor er d dere ringer? Hva er nr dit? Og hvilken e-postadresse sender dere e-post til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg også sendt inn klage på opptaksnemda sitt brev. Fikk jo beskjed at "Nemdas lege ikke fant meg kvalifisert". Heldigvis har jeg en fastlege som nesten gikk i taket når jeg fortalte dette. Han skulle ha navnet på nemdas lege å ringe umidelbart. Jeg ønsket å sende klagen på "riktig" måte (pr.brev), så hvis noen vet hvor lenge de bruker på å behandle klager, vil jeg gjerne vite dette!! Anbefaler alle som evt har fått samme beskjed som meg om å kontakte sin fastlege asap. Min skulle i alle fall attestere meg oppover øra for at jeg i alle fall medisinsk var skikket. Håper inderlig jeg får komme å bevise hva jeg duger til...

Så ser jeg at dere driver å ringer nemda og sender epost. Eneste nr jeg har funnet var d som kom med brevet, men der ble jeg mødt av en student som bare kunne uttale seg generelt som søknadsprosessen. Hvor er d dere ringer? Hva er nr dit? Og hvilken e-postadresse sender dere e-post til?

God morgen!

Alt som skal til nemden osv skal sendes direkte til opptakskontoret ved phs, dei videreformidler mailer og beskjeder, så bruk denne adressen: [email protected]

Telefonnummeret er 23 19 99 00.

Ellers er det kjekt å se at nye finner veien inn på formet her, velkommen til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle nye! Registrer dere a :)

Er det slik at jenter og gutter kommer inn på forskjellige dager eller er det blandet ?

Det er blandet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det opptak 12. 03 (!) tidlig det altsä:) kjenner det i magen og hodet.. hehe..

velkommen til alle nye og lykke til alle oss :P det her mä vi jo bare klare!

Flere som har 12. mars i Oslo?

oppmöte ved vakta, er det ved hovedinngangen eller? :)

nä er det löping löping löping som gjelder!

Lykke til med trening den her uka, folks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!

Var en tur på politihøgskolen i dag med en kompis som kom inn i fjor. Tok alle testene utenom svømming, og jeg havnet vel på 18 poeng totalt. (La til 4 poeng for svømming, er det jeg tar den på i 25 meters basseng, uten stup)

Satser på å haven en plass mellomg 14-18 når jeg er på opptaket.

Var digg å få kjørt alle testene rett etter hverandre, og på den måten fått sett hvordan formen påvirkes.

Tror dette går bra jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!

Var en tur på politihøgskolen i dag med en kompis som kom inn i fjor. Tok alle testene utenom svømming, og jeg havnet vel på 18 poeng totalt. (La til 4 poeng for svømming, er det jeg tar den på i 25 meters basseng, uten stup)

Satser på å haven en plass mellomg 14-18 når jeg er på opptaket.

Var digg å få kjørt alle testene rett etter hverandre, og på den måten fått sett hvordan formen påvirkes.

Tror dette går bra jeg. :)

g00d! :)

Er det lov å ha med en kamerat på skola da du f.eks. skal trene og slikt ? Si når vi kommer inn så er det vel bra treningsmuligheter der?

Tror jeg skal greie kravene jeg og! , men hvordan synes du formen ble påvirket av å ta de etter hverandre ? F.eks. hangups og benkpress ? Hvor mye får du der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Student_*

Hei :)

Vakta er til venstre for porten inn til PHS.

Når man er student ved PHS har man lov til å ha med seg folk inn.

Det er gode treningsmuligheter på skolen. Nytt styrkerom sto klart i september 07, det er to gymsaler og svømmebasseng (er åpent noen timer på kveldstid) + at man har hele Frognerparken å løpe i når våren kommer (Gleder meg !! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g00d! :)

Er det lov å ha med en kamerat på skola da du f.eks. skal trene og slikt ? Si når vi kommer inn så er det vel bra treningsmuligheter der?

Tror jeg skal greie kravene jeg og! , men hvordan synes du formen ble påvirket av å ta de etter hverandre ? F.eks. hangups og benkpress ? Hvor mye får du der ?

Er vist flere som har med folk, men ifølge oppslag på døren inn til styrkerommet er det kun tillatt for studenter og ansatte å bruke rommet.

Hang ups etter benk gikk strålende, men jeg er en stor kar (Veier 105) så jeg sliter litt med å dra hele meg opp over bommen, tok 6 pull ups, men kun 4 ble godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vist flere som har med folk, men ifølge oppslag på døren inn til styrkerommet er det kun tillatt for studenter og ansatte å bruke rommet.

Hang ups etter benk gikk strålende, men jeg er en stor kar (Veier 105) så jeg sliter litt med å dra hele meg opp over bommen, tok 6 pull ups, men kun 4 ble godkjent.

Jeg som synes jeg er stor (84 kg 180 høy) :P

Tror ikke jeg ville møtt deg i en mørk bakgate! tihih

Benken min går sånn passe, tok 7 rep på mandag, men da kunne jeg nok klart 1 til ass, maksa ikke.

Hangups suger jeg, og synes det er imponerende at du klarer 6(4) ved å veie over 100. Jeg tror jeg safer på 2, hvis jeg ikke er sikker på å klare 5. Hvertfall hvis benken er etterpå.

Ellers svømmer jeg nå på 1.35 i 50 m basseng, så tror jeg skal safe en 2èr der! Har ambisjoner om 1 også.

Spenst ligger jeg mellom 4-5, hopper veldig forskjellig, men får jeg perfeksjonert teknikken SKAL jeg klare en 4.

Ellers har jeg løpt 2 ganger og havnet på 3 begge, så satser på det også.

Så med dagens form blir det 17 poeng, så fornøyd jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere er kommet bra på vei!!

Er det bare jeg som sliter med å finne en grei, ikke altfor tidskrevende og utmattende måte å komme seg opp fra rygg - under kondisjonstesten.. Er helt ute å sykler der. Bruker garantert 2-3 sek for mye på å kravle meg opp på bena igjen,,*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere er kommet bra på vei!!

Er det bare jeg som sliter med å finne en grei, ikke altfor tidskrevende og utmattende måte å komme seg opp fra rygg - under kondisjonstesten.. Er helt ute å sykler der. Bruker garantert 2-3 sek for mye på å kravle meg opp på bena igjen,,*sukk*

Det jeg gjør er å krysse beina, dra de helt inntil rompa mens jeg ligger på rygg, plante de i bakken og så dytte meg selv rett opp på beina. Funker bra det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg gjør er å krysse beina, dra de helt inntil rompa mens jeg ligger på rygg, plante de i bakken og så dytte meg selv rett opp på beina. Funker bra det. :)

jeg forstår ikke :klø: hehe, mulig jeg er for trøtt..

er det lov, når man skal ned på ryggen, å legge seg ned i den retningen man springer, rulle seg over også opp ? vet det her har blitt diskutert før.. men kom vi fram til noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør (og som ble foreslått i 07-tråden), er å snu meg 180 grader før jeg legger meg ned på rygg (hodet i løperetningen, altså). Etter å ha "toucha" nedi med skulderne så ruller jeg over til siden for så å reise meg opp på vanlig måte (tror den ble beskrevet på side 10 og 13 i 07-tråden).

Denne metoden funker ihvertfall helt utmerket for meg, og det ble ikke sagt noe av instruktørene da denne ble benyttet på opptaket :)

gullfisk-: regner med svaret på spørsmålet ditt ble besvart over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør (og som ble foreslått i 07-tråden), er å snu meg 180 grader før jeg legger meg ned på rygg (hodet i løperetningen, altså). Etter å ha "toucha" nedi med skulderne så ruller jeg over til siden for så å reise meg opp på vanlig måte (tror den ble beskrevet på side 10 og 13 i 07-tråden).

Denne metoden funker ihvertfall helt utmerket for meg, og det ble ikke sagt noe av instruktørene da denne ble benyttet på opptaket :)

gullfisk-: regner med svaret på spørsmålet ditt ble besvart over :)

Vi fikk ikke lov til å bruke den metoden på opptaket i fjor. Vi måtte løpe helt over matta og legge oss ned på ryggen med hode mot løperetningen.. Så det kommer nok an på hvilke instruktører som er der...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke lov til å bruke den metoden på opptaket i fjor. Vi måtte løpe helt over matta og legge oss ned på ryggen med hode mot løperetningen.. Så det kommer nok an på hvilke instruktører som er der...:)

UGH.. Nå er jeg forvirret.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...