Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_månestråle_*

Herre gud!!! Det går virkelig ikke an!!! Kan jeg spørre om hvilke opplysninger som ikke var på papiret, men som de mener må være der!!!! Jeg synes dette virker ganske rart. Hvordan kan du bli straffet for noe noen andre har gjort galt. Gikk dere ikke igjennom skjemaet sammen??? Det gjorde vi. Vi krysset av sammen+snakket der

det skulle utfylles mer enn kryss. Synes du bør få en orntlig forklaring på dette!!! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig varer ærligheten lengst! De hadde nok funnet ut av det uansett..

Det er jo bare å søke igjen! Hvis dette ikke stopper meg for evig da.. Det håper jeg virkelig ikke! Men det er jo flere som har søkt mange ganger.. så får jo bare finne på noe annet imens!

Masse lykke til alle dere som skal på opptak!! Er på en måte glad jeg slipper å grue meg til det.. hehe.. og så har jeg jo ett år til å forberede meg på :)

Dere kommer til å klare det alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal inn 03.03 klokken 08:00...

Nerver i helspenn her nå...

Og til dere som fikk negativt svar, det er fullt mulig å klage på avgjørelsen mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er oddsen... først blir jeg syk i går (virker som influensa) og brev i dag med innkalling 25. februar. Det er absolutt første dag som er mulig å få fysisk opptak på! 1,5 uke til! Ikke så mye å gjøre med sykdommen og skal søke om utsettelse. Satser på at det går greit, hvis ikke får det bare stå til.

Trist med dere som ikke har blitt godkjent til fysisk prøve. Mitt tips er å ikke gi dere og kontakte nemda og eventuelt klage.

Eneste grunnlaget for å få utsettelse er sykmelding er det sagt. Men jeg trodde de som skulle inn dei første ukene hadde fått beskjed før?

Vi skal jo kunne ha tre uker å forberede oss på! Men det viser desverre bare nok en gang at dem gjør som dem vil og ikke følger dei rettningslinjene som dei selv har satt. Det er synd.

Ønsker deg vertfall god bedring! Uansett hva som skjer, så skal jeg krysse alle fingre for deg og at det går rette veien denne gangen!

Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Deppa

Fragment: Min fastlege mente d ikke var nødvendig med hørselstest bl.a. Hadde jeg ikke noen problemer med hørselen før, så trengte jeg ikke å teste. Jeg stussa litt på dette, men slo meg til ro med at legen viste hva han gjorde. Nå i ettermiddag, har jeg kontaktet flere leger som påstår at dette er helt nødvendig grunnet evt yrkesskadeforsikringer som man kan bli påført gjennom jobben i Politet. Nå føler jeg meg skikkelig dum som ikke krevde dette av min fastlege, men at jeg kanskje har blitt straffet pga en avgjørelse jeg ikke har tatt. Det må midlertidig påpekes at jeg ikke vet grunnen til at legen i nemda ikke fant meg skikket, men at jeg håper jeg får fikset opp i dette. Rekker muligens ikke opptakene her i Trondheim, men betaler gledelig prisen for å reise ned til evt Oslo og ta testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Min fastlege mente d ikke var nødvendig med hørselstest bl.a. Hadde jeg ikke noen problemer med hørselen før, så trengte jeg ikke å teste. Jeg stussa litt på dette, men slo meg til ro med at legen viste hva han gjorde.

Dette kan vel fort være grunnen, ja - og skjønner godt at dette er irriterende i ettertid. Hørselstesten tok jo knapt to minutter, liksom. Synd om du ikke får komme på opptak pga. en tabbe av legen din, men det kan jo tenkes at det hjelper å sende klage.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Deppa

Jepp, jeg skal klage på denne avgjørelsen. Samtidig sender jeg med opplysninger som evt kan tenkes å være mangelfull. Greit å kjenne noen leger på et annet legesenter enn min fastlege i situasjoner som dette. Frustrerende at vi ikke får vite grunnet til avslag med en gang, men det tar vel for lang tid for saksbehandlere. Jeg blir skikkelig deppa hvis jeg ikke får komme på opptak grunnet feil gjort av andre utenforstående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg skal klage på denne avgjørelsen. Samtidig sender jeg med opplysninger som evt kan tenkes å være mangelfull. Greit å kjenne noen leger på et annet legesenter enn min fastlege i situasjoner som dette. Frustrerende at vi ikke får vite grunnet til avslag med en gang, men det tar vel for lang tid for saksbehandlere. Jeg blir skikkelig deppa hvis jeg ikke får komme på opptak grunnet feil gjort av andre utenforstående...

Du kommer til å få søknaden din revurdert og blir sikkert kalt inn til opptak! Siden det er legens tullete feil!

Det jeg lurer litt på er om poengene mine var bra nok, og egenerklæringen vi måtte skrive var bra nok, men det var legeerklæringen som var det avgjørende for avslaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Egenerklæringen blir ikke vurdert for om du blir kalt inn til fysiske prøver eller ikke. Har hørt om folk som har levert inn blank egenerklæring og likevel fått inkalling til opptak. Så det er nok legeerklæringen det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ser at dere begynner å få brev i posten, og at ikke alle er like happy med det svaret de har fått! :regler: Kan jo ikke si annet enn at det er synd for dere som får negativt svar, men det er jo bare å søke igjen! Jeg søkte noen ganger før jeg kom inn jeg..hehe. Det er absolutt verdt å vente på!

Til dere som har fått positivt svar: - LYKKE TIL!!! :)

Selv skal jeg sette meg ned å lese til eksamen.... :lese:

Igjen, lykke til alle sammen! :)

Søker07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske trist å få avslag egentlig, "du er ikke godkjent" :P Men prøver bare igjen :)

Er det som du forventet? Er det lett å sosialisere seg? Kan jeg egentlig tenke meg, burde jo være ganske ålreite folk som kommer inn!

Hva gjorde du de gangene du ikke kom inn da? Gjorde du noe for å få mer poeng eller bare trente du som en gal? ;)

Lykke til med eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske trist å få avslag egentlig, "du er ikke godkjent" :P Men prøver bare igjen :)

Er det som du forventet? Er det lett å sosialisere seg? Kan jeg egentlig tenke meg, burde jo være ganske ålreite folk som kommer inn!

Hva gjorde du de gangene du ikke kom inn da? Gjorde du noe for å få mer poeng eller bare trente du som en gal? ;)

Lykke til med eksamen :)

Ja det er lett å sosialisere seg! Mye bra folk! Skolen står absolutt til forventningene!! :)

Første gang jeg ikke kom inn var det pga for lite poeng. Jeg fikk 15 poeng på fysisk, så det var ikke problemet. Da tok jeg opp et par fag før jeg søkte igjen. I tillegg har jeg poeng fra forsvaret og endel relevant arbeidserfaring. (ikke at det betyr noe ifm opptaket men...) Ble funnet skikket, men manglet altså noen poeng..

Andre gangen jeg søkte hadde jeg fortsatt for lite poeng, så da ble jeg ikke kalt inn på opptak en gang!

Da jeg søkte i fjor hadde jeg fortsatt for lite poeng.. Hadde ikke gjort noe spesielt i mellomtiden for å få mer poeng, men jeg hadde veldig relevant jobb da. Jeg fikk 10 poeng på fysisk, og ble funnet skikket..men fordi jeg hadde for lite poeng så havnet jeg på venteliste. (33.plass)

En uke etter skolestart fikk jeg telefon om at jeg fikk plass allikevel!:)

Så nå leser jeg til eksamen...hehe.... Bortsett fra det så er skolen helt topp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.. men det høres jo kjempe bra ut da :)

Har vel egentlig ikke gjort så veldig mye relevant, heller ikke vært i militæret :P Tror kanskje jeg bør gjøre et eller annet for å få litt mer poeng! Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men..

Har hvertfall god tid på å forberede meg på det fysiske da :) og ta eksamen i 1.avd.rettsvitenskap, det har jo noe å si sikkert!

Var sikkert moro å høre at du kom inn når du stod på venteliste.. greit å få begynt :)

Var intervjuet med opptaksnemda skummelt da? Hørt mye rart om det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! :)

Gratulerer til dere som har fått innkallelse til opptak !

Trist å høre at noen har fått avslag. Kan det være pga synet ? De er ganske strenge der. Evt diabetes, epelepsi etc?

Dere som skal på opptak:

Har dere fått info om de fysiske prøvene? Skal de være på Elexia? Er svømme-delen på PHS ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er det ikke noe annet enn at jeg gikk på antidepressiva i noen måneder.. synet og hørsel osv. hørte jeg bare positivt om fra legene, så da er jeg vel ikke skikket, selvom jeg har det kjempe bra nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok.. men det høres jo kjempe bra ut da :)

Har vel egentlig ikke gjort så veldig mye relevant, heller ikke vært i militæret :P Tror kanskje jeg bør gjøre et eller annet for å få litt mer poeng! Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men..

Har hvertfall god tid på å forberede meg på det fysiske da :) og ta eksamen i 1.avd.rettsvitenskap, det har jo noe å si sikkert!

Var sikkert moro å høre at du kom inn når du stod på venteliste.. greit å få begynt :)

Var intervjuet med opptaksnemda skummelt da? Hørt mye rart om det der..

Nei da, intervjuet (for min del) var ikke skummelt! Men jeg tror, og det er min personlige mening, at hvordan intervjuet gjennomføres avhenger litt av hvem de intervjuer. De vil sikkert ha en annen fremtoning ovenfor en 20 åring som kommer rett fra videregående, enn en som er nærmere 30 år og har jobbet i mange år. Meg var de veldig snille med hvertfall! :)

Men akkurat intervjuet er jo ikke noe å grue seg for. DET er bortkastet energi. Det beste er å bare være seg selv, og svare det man selv føler er riktig. Alt annet blir jo bare feil. For det første vil man trolig bli gjennomskuet om man forsøker være en annen.. For det andre, hvis de ikke liker deg for den du er, så er det jo sikkert en grunn til det..og da burde man kanskje vurdere noe annet uansett. Det tenkte hvertfall jeg..hvis de ikke liker meg for den jeg er, så er det lite jeg kan gjøre med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, intervjuet (for min del) var ikke skummelt! Men jeg tror, og det er min personlige mening, at hvordan intervjuet gjennomføres avhenger litt av hvem de intervjuer. De vil sikkert ha en annen fremtoning ovenfor en 20 åring som kommer rett fra videregående, enn en som er nærmere 30 år og har jobbet i mange år. Meg var de veldig snille med hvertfall! :)

Men akkurat intervjuet er jo ikke noe å grue seg for. DET er bortkastet energi. Det beste er å bare være seg selv, og svare det man selv føler er riktig. Alt annet blir jo bare feil. For det første vil man trolig bli gjennomskuet om man forsøker være en annen.. For det andre, hvis de ikke liker deg for den du er, så er det jo sikkert en grunn til det..og da burde man kanskje vurdere noe annet uansett. Det tenkte hvertfall jeg..hvis de ikke liker meg for den jeg er, så er det lite jeg kan gjøre med det!

Ja, dette er mye av hva andre har sagt! Så da må det jo være noe i det :)

Bare å være seg selv!

De skal jo finne skikkede personer, og er man ikke det i følge dem, så er ikke politiet noe for den personen. Nei, får bare vente til neste år og ikke gi opp håpet :)

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! :)

Gratulerer til dere som har fått innkallelse til opptak !

Dere som skal på opptak:

Har dere fått info om de fysiske prøvene? Skal de være på Elexia? Er svømme-delen på PHS ?

Ja, det skal være svømming først på PHS så styrke og løp på elixia.

Blir spennende!!

christine_ : et tips er å få en lege som kjenner deg godt til å skrive en attest på at alt ang angst/depresjon er over, og at han ikke ser noen grunn til at du ikke kan bli politi.

Uten at det kan sammenlignes veit jeg det har fungert andre steder der de er svært strenge med slike sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er mye av hva andre har sagt! Så da må det jo være noe i det :)

Bare å være seg selv!

De skal jo finne skikkede personer, og er man ikke det i følge dem, så er ikke politiet noe for den personen. Nei, får bare vente til neste år og ikke gi opp håpet :)

Lykke til videre! :)

Nei man må absolutt ikke gi opp hvis man har bestemt seg for noe!! :) Lykke til du også! :) Alt ordner seg for snille jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...