Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Og helt plutselig vil ikke jeg ha brev de nærmeste dagene.... Venter gjerne jeg!!

Som jeg skulle sagt det selv! :)

Blir litt dobbeltmoral, vil helst ha brevet så fort som mulig, men samtidig ikke!

Samme med opptaksprøvene, vil gjøre de ferdig, men egentlig øve mer mer mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hva ligger i postkassen min i dag.. ET BREV!!!!

At jeg aldri kan holde kjeft!! (..akkurat som om det hadde gjort noen forskjell da.. kremth)

Det var den påskeferien..... Noen andre som har fått???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hva ligger i postkassen min i dag.. ET BREV!!!!

At jeg aldri kan holde kjeft!! (..akkurat som om det hadde gjort noen forskjell da.. kremth)

Det var den påskeferien..... Noen andre som har fått???

Får hjerteklapp og gåsehud bare ved å høre om deg jeG! skal jo sjekke postkassa etterpå! :)

Kanskje jeg ikke har nok psyke til dette likvel :P tihhi

Hvilken dag skal du inn?

- Huff, får litt dårlig samvittighet for å sjekke forumet på jobb hver dag ! hehe,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pokker.. 10. mars skal jeg inn.. syns det var i det tidligste laget:P eksamen den 7. går sikkert strålende^^

Jada det gjør det!!!

Vi skal alle igjennom de testene på en eller annen måte.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brev i posten? Ja! Godkjent av opptaknemdas lege? Nei! Vil jeg vite hvorfor? Ja!

Lykke til dere som skal på opptak da! Dere virker som en veldig motivert gjeng iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Deppa

Jeg har også fått brev, men ikke godkjent av nemdas lege. Skjønner ingenting! Fastlegen hadde ingen ting å utsette på legesjekken...huff, nå håper jeg vi får svar på begrunnelsen rimelig kjapt. Skal på opptak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*

Hmmm merkelig at det ikke står hva grunnen er???? Hvordan ser brevet ut, stort eller lite??? Hvor bor dere dere som har fått brev??? Litt mange spørsmål på engang:) Er det noen i fra Nord-Trøndelag her, som har fått brev.

Gratulerer til dere som går videre!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm merkelig at det ikke står hva grunnen er???? Hvordan ser brevet ut, stort eller lite??? Hvor bor dere dere som har fått brev??? Litt mange spørsmål på engang:) Er det noen i fra Nord-Trøndelag her, som har fått brev.

Gratulerer til dere som går videre!!!!:)

Kjipt å høre at folk har fått negative svar allerede da! I allefall på legesjekken da den skulle være ok!!

Jeg har fått GO, og skal inn den 25.03 !!! Gldegruer meg , men godt jeg har fått over en månde da, skal bruke tiden godt. Noen andre denne tirsdagen ??

Månestråle : altså brevene ble postlagt i går, og flere skal jo bli postet i dag. Overrasket at jeg fikk brevet allerede i dag, da det var stemplet i går, og bor 16 mil nord for Oslo. Vanligvis går det ikke over natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Brev i posten? Ja! Godkjent av opptaknemdas lege? Nei! Vil jeg vite hvorfor? Ja!

Så kjedelig! Nå ble jeg plutselig nervøs. Har ikke tenkt på at legesjekken kan føre til avslag, i alle fall ikke når man ikke vet hva det kan skyldes. Har du virkelig ingen teorier om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Nå ble jeg plutselig nervøs. Har ikke tenkt på at legesjekken kan føre til avslag, i alle fall ikke når man ikke vet hva det kan skyldes. Har du virkelig ingen teorier om hva det kan være?

Legeerklæringen min var helt fin! Skjønner ikke hva som kan være problemet. Veeel, utenom den lille behandlingen jeg fikk for angst/depresjon et par år tilbake... :P Men, er ikke noe i veien med meg nå, så kjenner jeg blir litt irritert.

Men skal sende inn et brev, så håper jeg får en fornuftig begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Legeerklæringen min var helt fin! Skjønner ikke hva som kan være problemet. Veeel, utenom den lille behandlingen jeg fikk for angst/depresjon et par år tilbake... :P Men, er ikke noe i veien med meg nå, så kjenner jeg blir litt irritert.

Men skal sende inn et brev, så håper jeg får en fornuftig begrunnelse.

Hm, da er det nok derfor, ja. Har hørt at de er veldig nøye på slikt, så jeg vet ikke hvor mange år man må vente før man kan ha mulighet til å komme inn på skolen. Håper uansett du får en god begrunnelse.

Jeg lurer forresten på en ting: Skal man ikke gjennom en legesjekk i regi av opptaksnemda? Når er denne, i såfall? Det mest naturlige vil vel være at man må gjennom denne i løpet av dagene med de fysiske testene og intervjuet.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, da er det nok derfor, ja. Har hørt at de er veldig nøye på slikt, så jeg vet ikke hvor mange år man må vente før man kan ha mulighet til å komme inn på skolen. Håper uansett du får en god begrunnelse.

Ja, det er vel det som er grunnen. Husker da jeg var hos den nye fastlegen min og hun bare krysset nei på alle spm om sykdommer, og jeg måtte stoppe henne og si at jeg for en stund tilbake hadde et lite problem. Begynner nesten å angre på at jeg gjorde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Deppa

Jeg fikk klar beskjed av legen at det var ingenting som kunne tyde på at jeg ikke var kvalifisert rent fysisk. Men, etter å ha konfrontert legeerklæringen med andre leger i løpet av ettermiddagen, kan mye tyde på at min fastlege har vært for sløv med opplysningene. Jeg skjønner ikke at mulige feil gjort av min fastlege skal straffe meg som søker. Kunne ikke nemda ringt hvis det manglet opplysninger? Har ingen medisinsk bakgrunn for å fortelle at min legeerklæring er mangelfull. Dette er en fortvilet situasjon. Brev sendes nemda i morgen i fra min side. Til alle andre vil jeg anbefale å få sendt avgårde et brev med begrunnelse/klage så fort som mulig. Er det gjort feil av nemda, bør vi vel få komme på opptak i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da er det nok derfor, ja. Har hørt at de er veldig nøye på slikt, så jeg vet ikke hvor mange år man må vente før man kan ha mulighet til å komme inn på skolen. Håper uansett du får en god begrunnelse.

Jeg lurer forresten på en ting: Skal man ikke gjennom en legesjekk i regi av opptaksnemda? Når er denne, i såfall? Det mest naturlige vil vel være at man må gjennom denne i løpet av dagene med de fysiske testene og intervjuet.

Man skal inn til legesjekk samme dagen ja.. Etter det fysiske naturlig nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fastlegen min var også ganske så sløv med legeerklæringen min også. Hun bare skrev ned i full fart og det var over på et par minutter bare.

På brevet jeg fikk stod det bare at jeg ikke var godkjent. Ikke noe mer.

Men regner med at det er pga den lille greia for et par år siden.. men er ikke noe problem med meg nå, og syns det bare er en erfaring. Men men..

poster brevet senest imorgen tidlig jeg og..

Så får vi bare håpe at vi får et godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Ja, det er vel det som er grunnen. Husker da jeg var hos den nye fastlegen min og hun bare krysset nei på alle spm om sykdommer, og jeg måtte stoppe henne og si at jeg for en stund tilbake hadde et lite problem. Begynner nesten å angre på at jeg gjorde det..

Det skjønner jeg godt. Men tror du ikke de hadde klart å finne ut av dette uansett? Ikke vet jeg.

Gjest: Hva var det med legeerklæringen din som gjør at den er mangelfull? Ifølge legen min hadde jeg en prikkfri legeerklæring, men det ville jo vært typisk om det skulle være noe som manglet osv. Han var ganske kjapp med å fylle ut skjemaet, og mente til og med at enkelte av tingene han skulle sjekke var "gammeldagse". Men jeg tror nok at alt skal være i orden.

Det eneste jeg stusset litt på var at han insisterte på å svare "Nei" på spørsmålet om syn. Jeg laseropererte synet for snart to år siden, men han mente jeg ikke trengte å nevne det siden jeg ser helt fint nå. Det er jo kun småting, men jeg må innrømme at jeg ble litt mer nervøs nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Hva er oddsen... først blir jeg syk i går (virker som influensa) og brev i dag med innkalling 25. februar. Det er absolutt første dag som er mulig å få fysisk opptak på! 1,5 uke til! Ikke så mye å gjøre med sykdommen og skal søke om utsettelse. Satser på at det går greit, hvis ikke får det bare stå til.

Trist med dere som ikke har blitt godkjent til fysisk prøve. Mitt tips er å ikke gi dere og kontakte nemda og eventuelt klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da er det nok derfor, ja. Har hørt at de er veldig nøye på slikt, så jeg vet ikke hvor mange år man må vente før man kan ha mulighet til å komme inn på skolen. Håper uansett du får en god begrunnelse.

Jeg lurer forresten på en ting: Skal man ikke gjennom en legesjekk i regi av opptaksnemda? Når er denne, i såfall? Det mest naturlige vil vel være at man må gjennom denne i løpet av dagene med de fysiske testene og intervjuet.

Først til Christine! Det var leit å høre at du har fått avslag. Jeg synes det var stort av deg og informere legen din om problemene du har hatt, og slik jeg ser det, gjorde du det eneste riktige. Et stort pluss i margen til deg for det.

Jeg vet at dei er veldig veldig strenge med å ta inn noen som har hatt trøbbel med angst og depresjoner, så jeg føler meg rimelig trygg på at avslaget ditt vil bli begrunnet med nettopp det.

Jeg selv førte opp i fjor, at jeg hadde vært gjennom et meget tøft samlivsbrudd og måtte svare mye for det hos nemdas lege. Lykken min var at jeg ikke hadde brukt noe som helst antidepresiva eller sovemedisin, så det gikk bra for min del.

Og til deg fragment, i fjor var det slik at vi som bestod dei fysiske testene måtte rett til legen. Regner med det er slik i år også.

Ellers fikk ikke jeg brev i posten i dag, så regner med jeg har det i morgen:-)

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...