Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen! Så utrolig artig at dere har laget en tråd for opptak i år også.. Jeg var jo en del av tråden fra i fjor ;) Morsomt å se gamle kjente, som LauraLine, MikeDelta og Blackout! Befinner meg i USA dette året men har absolutt planer om å søke neste år eller året etter, når jeg flytter hjem til Norge igjen ;)

Ønsker dere masse lykke til! Kommer til å følge med på tråden!

Tusen takk Sacred! Så artig at flere fra 07-tråden er innom! Hva gjør du på i det store utland?

Regner med her blir ny tråd til neste opptak også. Jeg føler meg overhode ikke trygg på å komme inn i men skal gjøre mitt beste! Går det ikke så vet jeg hvertfall at du og skal søke igjen til neste år- så ikke så galt at det ikke er godt for noe!

Kjekt å høre fra deg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, skal dele med dere, og veit jo ikke om det er noe alle kommer igjennom.

Men hu som jeg pratet med på standen hadde fått noen spørsmål som hun fikk beskjed om å kun gi ordsvar, f.eks. adjektiv.

Altså si alle negative ting om deg, bruk kun adjektiv f.eks....

Er du nervøs nok, er det jo fare for at man ikke engang husker hva adjektiv er for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal dele med dere, og veit jo ikke om det er noe alle kommer igjennom.

Men hu som jeg pratet med på standen hadde fått noen spørsmål som hun fikk beskjed om å kun gi ordsvar, f.eks. adjektiv.

Altså si alle negative ting om deg, bruk kun adjektiv f.eks....

Er du nervøs nok, er det jo fare for at man ikke engang husker hva adjektiv er for noe!

Hehe..den her går ikke jeg på...det verserer mange rykter og historier ang nemden og hva de kan komme til å spørre om. Dette var en ny versjon for meg vertfall og jeg har aldri hørt noe om dette.

Det som derimot jeg fokuserer på er å kunne litt om det som skjer i samfunnet vårt- vite hvem som styrer landet, altså vite hvem som er familieminister osv.

Det er mange som får spørsmål om hvem som er justisminister, og alt, alt for mange som ikke vet hvem det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justisie-va-for-no`? :ler: Jada den har jeg fått med meg.. He talks the talk - but does he walk the walk? Det kan diskutteres.. MEN ikke her.. :)

LauraLine: Joda.. Var hos legen igår.. trodde hjernen var på tur ut øret.. Men var kun en "liten" infeksjon - så sitter her enda. Men håper begynne så smått over helga igjen. Blir helt stresset! Er bare oppe i 32kg i benkpress - og tar da bare 6-8.. så litt å jobbe med enda. Men som sagt.. Vil man så kan man..

Skulle egentlig ta løpetesten med pt og noen andre som også søker - denne uken - men det fikk jeg jo da ikke gjort. Må få tatt den snart!

Enn du da? Nå må du holde deg frisk frem til opptaket!!! Har lagt inn aksjer på at du skal komme deg inn i år!

Ingen som har fått brev enda? Var i postkassen i går og der lå et stort hvitt brev.. uten avsender eller andre merker.. Holdet på å svime av!! Da jeg endelig tok mot til meg å åpnet det - falt et referat ut fra siste foreldremøte..*sukk*

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Ingen som har fått brev enda? Var i postkassen i går og der lå et stort hvitt brev.. uten avsender eller andre merker.. Holdet på å svime av!! Da jeg endelig tok mot til meg å åpnet det - falt et referat ut fra siste foreldremøte..*sukk*

Haha. Jeg håper å få brev i neste uke, for da vil jeg tro at jeg blir kalt inn i uke 11. Uke 10 passer dårlig, så må uansett bytte om jeg blir kalt inn da.

Tok løpetesten tidligere i denne uken. Det gikk omtrent som forventet. Løp til en femmer, og det er jo ikke bra nok. MEN - jeg trodde man fikk poeng etter hele runder, og ga meg derfor da jeg hadde fullført runde 27, med fem sekunder igjen. Hadde jeg løpt 15 meter til ville jeg klart en firer, og det er jeg fornøyd med. Så det bør ikke bli noe problem på opptaket! Har planer om å løpe testen en gang til, og da er sannsynligvis forkjølelsen min borte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Jeg håper å få brev i neste uke, for da vil jeg tro at jeg blir kalt inn i uke 11. Uke 10 passer dårlig, så må uansett bytte om jeg blir kalt inn da.

Tok løpetesten tidligere i denne uken. Det gikk omtrent som forventet. Løp til en femmer, og det er jo ikke bra nok. MEN - jeg trodde man fikk poeng etter hele runder, og ga meg derfor da jeg hadde fullført runde 27, med fem sekunder igjen. Hadde jeg løpt 15 meter til ville jeg klart en firer, og det er jeg fornøyd med. Så det bør ikke bli noe problem på opptaket! Har planer om å løpe testen en gang til, og da er sannsynligvis forkjølelsen min borte også.

Da jeg snakket med PHS sa de at alle som hadde fyllt ut søknad riktig, og ikke skulle ettersende papirer skulle normalt få svar innen utgangen av uke 7. Uansett hvilken opptaksuke det gjalt.

Og LauraLine : Altså, fokuser på hva du vil, og som jeg nevnte er ikke dette noe alle blir spurt om, men hun som var der er ei venninde av meg, så tror ikke hu står å lyver meg opp i trynet liksom. Med læreren sin rett bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og LauraLine : Altså, fokuser på hva du vil, og som jeg nevnte er ikke dette noe alle blir spurt om, men hun som var der er ei venninde av meg, så tror ikke hu står å lyver meg opp i trynet liksom. Med læreren sin rett bak....

Hehe, jeg har ikke noen problemer med å tro at dette faktisk kan ha skjedd.

Har hørt litt forskjellig fra folk som er kommet inn, men man er jo nødt til å ta alt med en klype salt. For å si det sånn, det jeg bruker aller minst krefter på før opptaket, er å spekulere i hvilke sære ting som kan dukke opp på intervjuet.

Jeg forbereder meg på naturlige spørsmål som er relevante til det nemda ser etter hos kandidatene. Ubehagelige overraskelser utenom dette får jeg heller takle der og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg snakket med PHS sa de at alle som hadde fyllt ut søknad riktig, og ikke skulle ettersende papirer skulle normalt få svar innen utgangen av uke 7. Uansett hvilken opptaksuke det gjalt.

Dette har jeg også hørt... derfor jeg "maser" litt om disse brevene.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men nå er vi fortsatt i uke 6 da ;)

....sendes ut uke 6/7...så tålmodig som jeg er begynte jeg ikke skremme postbudet før tirsdag i denne uken...

:hoppe:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sacred! Så artig at flere fra 07-tråden er innom! Hva gjør du på i det store utland?

Regner med her blir ny tråd til neste opptak også. Jeg føler meg overhode ikke trygg på å komme inn i men skal gjøre mitt beste! Går det ikke så vet jeg hvertfall at du og skal søke igjen til neste år- så ikke så galt at det ikke er godt for noe!

Kjekt å høre fra deg!

Klem

Jeg jobber i Orlando, Florida :) Artig at Blackout kom inn! Går nok veien etterhvert for deg og MikeDelta også, jeg har trua ;) Stå på!

Lykke til alle dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var helga godt, og overraskende lite posting i tråden!

Jeg får dra på litt igjen jeg da.

Jobbet hele helga, og har til og med sjekket postkassa i dag også, i tilfelle brav hadde blitt oversett.

Lest igjen litt av 07 tråden da folk fikk svar om de kom inn, veldig spennende lesing altså, så for dere som ikke har gjort det, les s 50-60 fra i fjor! :)

Kjøpt meg slik hangups stang til å feste i dørkarmen i helga så jeg kan ta det litt oftere siden det er det jeg sliter med mest!

Så får vi håpe brevene kommer tidlig denne uken, så vi veit hvilke dager vi skal grueglede oss til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens!

Håper alle har hatt en fin helg:-)

Jeg har tidligere håpet på å få komme sent inn til test men føler jeg har inne formen og tenker nå bare at jo forere jo bedre.

Hadde som tidligere nevnt en seig lungebetendelse i desember og det merker jeg spesielt på svømmingen. Litt kjedelig da jeg svømte til en 1`er tidlig i desember men nå sliter jeg nok mer og håper jeg klarer å svømme inn til en 2`er.

Tenkte jeg da burde slite på kondistesten også men den går forbausende bra. Noen som har litt peiling på dette?

Så er jo det den lengden..hehe.. heldigvis har Elixia store lokaler så det går an å gjemme seg litt bort..

But Anyway- jeg er bare et poeng fra målet mitt så nå får bare brevet komme- jeg gleder meg vilt til å være ferdig!

Å det skal jeg love dere som ikke har vært gjennom dette før, -den kvelden dere er ferdige med fysiske tester og har bestått er bare helt sinnsykt hærlig!Gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det skal jeg love dere som ikke har vært gjennom dette før, -den kvelden dere er ferdige med fysiske tester og har bestått er bare helt sinnsykt hærlig!Gled dere!

akkurat det kan jeg nok tenke meg!

Mottar også veldig gjerne tips på å øke kondisjonen maksimalt.

Ang å hoppe rundt på Elixia - er ikke noe jeg heller gleder meg spesiellt til - kan ikke tenke meg at de lar folk stime rundt for å se at man sliter seg rett ihjel..

Gleder meg til en ny uke! Litt ondt i ørene enda - men i morgen skal jeg i joggeskoene igjen - uansett!!

Ha en fin fin kveld og mandag!!! (skal ikke nevne brevene..enda) :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg hopper lengde på treningssenteret mitt. Til tross for litt snåle blikk går det egentlig ganske greit. Har i alle fall forbedret meg mye, så jeg vil anbefale alle å få inn en god teknikk før opptaket.

Er det forresten noen som har en formening om hva som er enklest av bom og stang når man tar hangups? Mange sier bom, mens noen mener at stang er lettest.

I morgen skal jeg forresten hente proteinpulver på postkontoret. Er spent på om jeg kan få en liten boost av det, eller om det er for seint. Har ingen erfaring med proteintilskudd fra før, så jeg aner virkelig ikke. Men det kan være verdt et forsøk dersom jeg f.eks kan forbedre meg med et par små repetisjoner ekstra i benk eller på hangups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei, jeg lurer på om det er noen karakterkrav/snitt for å komme inn ?

Ja. Tror de siste som kom inn i fjor hadde rundt 47 poeng. Ikke 100% sikker på nøyaktig poengsum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det skal jeg love dere som ikke har vært gjennom dette før, -den kvelden dere er ferdige med fysiske tester og har bestått er bare helt sinnsykt hærlig!Gled dere!

nei, det er da man startet å grue seg for intervjuet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har en formening om hva som er enklest av bom og stang når man tar hangups? Mange sier bom, mens noen mener at stang er lettest.

Bom er absolutt lettest. Grunnen til det er rett og slett at man ikke vingler så mye frem og tilbake da man tar hang ups i bom, og man slipper derfor å tenke på det. Jeg klarer 2 repetisjoner mer i bom i forhold til stang, så det utgjør i hvertfall en liten forskjell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...