Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Ok, jeg bor i Østlandsområdet, så da er det litt mer usikkert for meg, hehe.. men bare jeg får innkallelse er jeg kjempe fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gullfisk

Christine: holder på å lese boken til finstad nå. Kjempe greit å få med seg. Skulle jeg fikk den FØR jeg skrev selverklæringen :ler:

Hvilke intervaller finner dere er den mest utviklende. trener nå 1x10 med 1 min pause. Noe annet forslag?

Det er iallefall bare å stå på med trening! Det finnes ingen snarveier:) og vi skal alle klare det! Skal bare litt tårer og svette til...

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

4x4 intervalltrening påstår mange er det mest effektive. Nå forstod jeg innlegget ditt som at du trener 10 intervaller á 1 minutt, noe som ikke er dårlig trening, men du vil i større og lengre grad ligge innenfor en høyere pulssone om du trener 4x4. Det igjen vil ha større effekt på o2-opptak osv. Men du kan helt fint variere mellom kortintervalltrening og langintervalltrening - altså f.eks 15x1 og 4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må si meg enig med MikeDelta her. 4x4 er en god treningsmetode, og de aller fleste får god respons på den (litt individuelt, selvfølgelig). Vil du vite mer om 4x4, så kan du se her. Mye vitenskapelig stoff som står der, men du får en god forklaring på hva det går ut på.

Selv så bruker jeg kondisjonsprogrammet som ligger ute på phs.no, men legger til en ekstra økt i uka med 4x4. Det hjelper ihvertfall for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite rop om hjelp:

Skal ettersende en attest og kan bare ikke finne det arket jeg fikk med adressen som jeg skulle sende det til..

Noen som har den?

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gullfisk

MikeDelta og Even: takk for det tipset.. skikkelig bra link det der even.

Skjønner at det er mest hensiktsmessig med 4x4.. prøver å trene langdistanse innemellom, men ganske lei etter 45 min på tredemølla, men nå begynner været å bli godt nok til å være ute å springe, heldigvis!

Takk igjen for svaret og linken.. :regn:

MorHubro: jeg ettersendte legeattest til

Opptakskontoret

Politihøgskolen

Postboks 5027 Majorstuen

0301 Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorHubro: jeg ettersendte legeattest til

Opptakskontoret

Politihøgskolen

Postboks 5027 Majorstuen

0301 Oslo

1000 takk !! :danser:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og GODT NYTT ÅR!!

Har dere kommet godt i gang med treningen etter julematen?

Jeg har det ikke..sliter virkelig - kan ikke se at jeg har noen sjanse å klare opptakene dersom jeg ikke blir innkalt ii slutten av april!!!!

Blir stresset og demotivert og føler jeg må ha et skikkelig SPARK bak for å ta meg sammen!

Håper ALLE dere andre er i rute!! Ikke lenge igjen nå!!

Hei alle sammen!

Ja nei nå er det ikke lenge igjen gitt! Så vidt kommet i gang etter julen. En jul jeg forøvrig kunne vært foruten..( les omgangsyken i over en uke :spy: !!).

Ettervirkningene kjenner vell det fleste til, en sløv og lite opplagt kropp.. men jeg er godt innefor kravene og skal fortsatt klare målene mine så det skal nok går bra.

Ønsker dere alle lykke til videre med treningen- nærmere seg fort nå!

Så var det noen som lurte på det med når brev blir sendt ut osv. I fjor var det vertfall slik at det som IKKE kom inn fikk brev først, altså i januar måned. Men om det er forandringer nå i år det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Søker 07_*
Er det noen som vet om man benytter bom eller stang ved liggende hangups på Haakonsvern i Bergen?

Var bom når jeg var på opptak i fjor...så er nok det fortsatt ja!:)

Søker 07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ok, takk for svar.

Det var forresten et interessant innslag på TV2-nyhetene om tidenes lønnskamp i politiet til våren. Det lover godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Hei folkens!

Litt stillestand her inne.. Hvordan går det med dere? Er det siste innspurt med trening?

Nja, for min del føler jeg det er litt tidlig med "siste innspurt" ennå. Er ikke helt i mål, men det blir mye trening fremover. Kondisjon får jeg gjennom fire fotballtreninger i uken, mens på egenhånd må jeg helt klart prioritere styrkedelen. Må også få tatt ny tid på svømmingen slik at jeg ser hvordan jeg ligger an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig med trening her egentlig. Har ikke kommet meg helt i gang etter julen.

Men skal komme meg igang med treningen så snart som mulig. Spilte kamp igår og merket at kondisen ikke er helt der den skal være enda :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk

heihei..

treningen syns jeg går ganske tregt nå.. motivasjonen er der, men merker lite framgang..og tro meg, jeg trenger framgang!

Er lenge siden jeg har prøvd benken.. og springer 4x4 intervaller i et håp om at det skal øke kondisen min raskest mulig:) tungt er det iallefall..

Har ikke drevet idrett fast, så jeg tror jeg stiller litt svakere enn de fleste.. selv om trening ikke er ukjent for meg..

Har mareritt om opptak som går veldig veldig galt nesten hver natt nå.. :ler:

en smule nervøs ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Har mareritt om opptak som går veldig veldig galt nesten hver natt nå.. :ler:

en smule nervøs ...

Det går helt sikkert fint. Har du regnet sammen hvor mange poeng du ligger på? Jeg har foreløpig ikke prøvd løpetesten, men vil tro den skal gå noenlunde greit. Jeg vil tippe jeg ligger på rundt 20 poeng, men jeg har planer om å forbedre dette med et par poeng slik at jeg har litt å gå på i tilfelle noe skulle gå galt på opptaket. Som sagt så trener jeg mye fotball, men det dumme med dette er at jeg i mars kommer til å være fryktelig tung i beina etter all løpingen nå i januar og februar. Det kan ødelegge litt. Ellers så er fremdeles hangupsene et problem for meg, og jeg er ikke så flink til å trene på det heller. Der skal jeg skjerpe meg fremover.

Er det forresten noen som har en viss idé om hvor mange centimeter ekstra man kan oppnå i stille lengde når man får ta sats fra en list?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gullfisk

Jeg testet svömming, löpetest,lengde og bom, og da kom jeg pä 20 poeng. det var i jula... dvs at uten benkpress sä er jeg akkurat inne.. Sà det mä nok en god del forbedring til. Spesielt pä löpinga og bom.

Det jeg er mest spent pä er hvordan jeg takler presset. Ettersom det er förste gang jeg söker og aldri vaert borti sänn type opptak för, blir det spennende og se hvordan hode mitt takler det:)

Jeg har lest (i en kilde jeg ikke husker akkurat nä, kanskje var det her inne) at man kunne spare et par cm pä lista.. det er ganske harde krav pä lengde synes jeg. men er man ikke höy, mä man ta det igjen i spensten, kan jeg tenke meg :)

Da jeg testa lengde kom jeg pä 1.70 sä nä har jeg begynt med spurt trening opp trappene i bygningen min.. haha, med noen forvirrede naboer som tilskuere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det jeg er mest spent pä er hvordan jeg takler presset. Ettersom det er förste gang jeg söker og aldri vaert borti sänn type opptak för, blir det spennende og se hvordan hode mitt takler det:)

Akkurat det tror jeg ikke skal være noe problem. Jeg har en venninne som jobber i politiet, og hun har forsikret meg om at man er proppfull av adrenalin slik at man faktisk kan gjøre det ganske mye bedre på opptaket. Det opplevde i alle fall hun. Samtidig må man jo ha i bakhodet at man tar alle øvelsene på én dag, og derfor gjerne kan bli litt sliten på slutten.

Jeg har ikke målt nøyaktig hvor langt jeg hopper i stille lengde, men ligger mellom 2 meter og 2.10. Med list håper jeg å komme litt lengre, men er usikker på hvor mye man kan beregne akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..dere er flere hestelengder fremfor meg. Men går dette ikke så gjør det ikke det. Men jeg gir meg ikke før jeg går ut av døra etter den fysisketesten (om jeg blir innkalt da).

Hele desember gikk i sykdommens tegn og ikke kunne jeg kalle meg veltrent før det heller. Men nå har jeg virkelig kommet i gang. Så nå har jeg begynt på svømmekurs.. DET ANBEFALES!! Jeg kan svømme - men tenkte at med rett teknikk må det jo bare bli bedre. Og jeg er helt fasinert over hvor få endringer det er som skal til før man øker hastigheten betraktelig - men ikke minst svømmer med mindre anstrengelse. HElt vanvittig!!

Ellers har jeg måtte innse at jeg dessverre ikke kommer meg over kneika uten at jeg har noen som presser meg - så har skaffet meg PT noen ganger i uka. Må bare få sagt at jeg lar meg imponeres over dere som virkelig får dette til på egenhånd!!!

Nå er det ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare høre med dere andre. Var i dag å fikk litt veiledning og hjelp med treningen. Treningsveilederen spurte om jeg OGSÅ hadde fått beskjed at jeg skulle videre til fysiske tester.. Det har jeg jo ikke. Virket som noen av de andre som han hjelper har fått :forvirra:

Har dere fått beskjed om at dere er videre til den fysiske testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...