Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål...

Har gått til innkjøp av treningsbenk så jeg kan trene benkpress hjemme. Hvordan varmer man opp på beste måte og hvor ofte kan man trene for best mulig resultat?

Burde man kjøre feks lettere dager og så presse andre dager?

:sjenert:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er søker 08 som nå avslutter mitt studie. Har kommet halvveis i dette, men merker at det absolutt ikke er noe for meg. Tenkte å fokusere på trening fram til opptak. Men man kan ikke BARE trene!Tjene penger er også viktig....Derfor vil jeg spørre om noen har tips til deltidsjobber (ufaglært arbeidskraft) som kanskje har en relevans til politiyrket.

Tips? :)

Deltids ufaglært politibetjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål...

Har gått til innkjøp av treningsbenk så jeg kan trene benkpress hjemme. Hvordan varmer man opp på beste måte og hvor ofte kan man trene for best mulig resultat?

Burde man kjøre feks lettere dager og så presse andre dager?

:sjenert:

Vel, er ikke noen ekspert i benkpress selv, men når det gjelder å varme opp så pleier ihvertfall jeg å løpe 5-10 min først. Deretter kan du f.eks ta ca 60% av den vekten du skal trene med og ta 50-60% av repetisjoner (ofte brukt ifm. oppvarming)

Angående selve treningen så tror jeg dette kan være en bra link: www.tn.no/artikler.aspx?id=190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er ikke noen ekspert i benkpress selv, men når det gjelder å varme opp så pleier ihvertfall jeg å løpe 5-10 min først. Deretter kan du f.eks ta ca 60% av den vekten du skal trene med og ta 50-60% av repetisjoner (ofte brukt ifm. oppvarming)

Angående selve treningen så tror jeg dette kan være en bra link: www.tn.no/artikler.aspx?id=190

Kjempe bra link!! 1000 takk for tipset :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Nå er det offentliggjort et anslag på hvor mange har søkt opptak til Politihøgskolen. Tallet er 1880 noe som vel egentlig er akkurat det samme som i fjor (er vel ni færre eller.no). De svake søkertallene fra de siste årene fortsetter altså. Bra for oss som ønsker å komme inn, men kanskje ikke fullt så bra for Politiet? Uansett, tror det skal være liv laga så lenge noen av disse flotte folkene herfra kommer inn ;)

Kilden er følgende artikkel i Aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat det samme i en artikkel på Politiforum.

Det som bekymrer meg like mye som det lave søkertallet, er at kun 560 av 1880 søkere oppfyller skolens krav. Dette virker jo utrolig lite! Eller har det vært slik tidligere år også?

Uansett, selvom det selvfølgelig er bra for oss som søker, så synes jeg det er utrolig synd at PHS sliter såpass med rekrutteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeDelta

Stussa over det samme jeg og.. jeg gjetter på at tallet 560 baserer seg på opptaket i fjor - altså etter at hele utsilingsprosessen var ferdig (legesjekk, fysisk, intervju osv.) så satt man igjen med 560 søkere som nemda fant skikket. Det er lite, men nok til å fylle opp med antall studenter i hvert fall. Om flere eller færre blir funnet skikket ved dette opptaket gjenstår jo å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag fikk jeg endelig levert søknaden. Brukte 1 time og rundt 50 minutter på egenerklæringen, og var relativt tidlig ferdig i forhold til de aller fleste. Følte jeg svarte ok på spørsmålene, men det er ingen tvil om at det lønner seg å lese seg litt opp på spørsmålene osv. på forhånd. En kamerat av meg var faktisk også innom i dag, og han ante ikke at han skulle skrive egenerklæring engang.

Intervjuet gikk kjempebra. Fikk fem poeng på alle punktene, og han som intervjuet sa at han kom til å notere at jeg var en god søker på papirene som skulle sendes videre. Det var utrolig deilig å få vite at jeg i alle fall ikke er helt på viddene når jeg søker PHS.

Det eneste skåret i gleden må vel forresten kunne sies å være at opptakene i Bergen er i løpet av de to første ukene i mars. Jeg hadde håpet på en måned til med sårt tiltrengt styrketrening. Jaja.

Nå kan jeg endelig ta juleferie for godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo kjempe bra ut da :) Deilig og endelig få levert den tenker jeg..

Håper virkelig det er noen måneder til før vi må inn.. er ikke helt klar enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg kom ved en tilfeldighet over dette forumet og har brukt en del tid på å lese igjennom både denne og forrige PHS tråd, og i likhet med mange av de som tidligere har kommentert denne tråden er jeg imponert over den positive 'ånden' som er blandt brukerene av denne tråden.

Jeg har altså nå valgt å søke PHS igjen. Jeg søkte sist i 2001, men var nok litt umoden da. Nå gir jeg dette et nytt forsøk til tross for at jeg i mellomtiden både har tatt en utdanning og fått en jobb jeg er godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig levert søknaden. Brukte 1 time og rundt 50 minutter på egenerklæringen, og var relativt tidlig ferdig i forhold til de aller fleste. Følte jeg svarte ok på spørsmålene, men det er ingen tvil om at det lønner seg å lese seg litt opp på spørsmålene osv. på forhånd. En kamerat av meg var faktisk også innom i dag, og han ante ikke at han skulle skrive egenerklæring engang.

Kansje vi satt på samme bord og skrev :)

Jeg leverte min nå på lørdag også. Var en ganske stor gjeng som satt og skrev egenerklæring den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet Velo!

Ja her inne er vi flinke å støtte hverandre- vi skal jo tross alt gå noen år på skolen sammen :) !

Artig at det er såpass lenge siden du søkte sist og prøver igjen nå, -å jeg ble jo litt spent på hva du har studert i mellomtiden? Om du vil dele da, det er jo opp til deg.

Jeg har vært litt fraverende i det siste, noe som skyldes eksamenstid og sykdom, men er kjempeglad og takker for alle pm`ene som har kommet.

Hvordan står det til med treningene deres folkens? Hos meg har det vært stillestand men hadde et godt utgangspunkt så jeg skal nok ta meg inn igjen når jeg har fått den hersens lungebetendelsen ut av kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Kansje vi satt på samme bord og skrev :)

Jeg leverte min nå på lørdag også. Var en ganske stor gjeng som satt og skrev egenerklæring den dagen.

Leverte du i Bergen? I såfall var vi nok inne samtidig, ja. Jeg var i den gruppen som kom klokken 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for velkomsten Lauraline.

Jeg hadde sykepleien som backupplan og begynnte på den utdanningen i 2002. Har jobbet som sykepleier i 2,5 år nå, så det er vel en naturlig konsekvens av det at jeg nå har registrert meg i et kvinneforum :)

Fragment: Leverte i Bergen ja. Var i gjengen som satt der fra kl 9 av. Jeg registrerte så vidt at det kom flere inn døren kl 10, men da satt jeg i min egen verden midt oppi en nyhetssak eller lignende.

Jeg håper iallefall at nemden kommer til å være like positiv som han jeg snakket med etterpå var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Fragment: Leverte i Bergen ja. Var i gjengen som satt der fra kl 9 av. Jeg registrerte så vidt at det kom flere inn døren kl 10, men da satt jeg i min egen verden midt oppi en nyhetssak eller lignende.

Jeg håper iallefall at nemden kommer til å være like positiv som han jeg snakket med etterpå var.

Ok. Politistasjonen var jo full av håpefulle søkere den dagen, det var i alle fall mange som kom samtidig som meg. Og ja, han jeg også snakket med var veldig hyggelig. Tror det var personalsjefen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet Velo!

Ja her inne er vi flinke å støtte hverandre- vi skal jo tross alt gå noen år på skolen sammen :) !

Artig at det er såpass lenge siden du søkte sist og prøver igjen nå, -å jeg ble jo litt spent på hva du har studert i mellomtiden? Om du vil dele da, det er jo opp til deg.

Jeg har vært litt fraverende i det siste, noe som skyldes eksamenstid og sykdom, men er kjempeglad og takker for alle pm`ene som har kommet.

Hvordan står det til med treningene deres folkens? Hos meg har det vært stillestand men hadde et godt utgangspunkt så jeg skal nok ta meg inn igjen når jeg har fått den hersens lungebetendelsen ut av kroppen!

Har vel vært litt stillestand i treningen hos meg også. Spesielt på svømme og løpedelen. Men testet meg på hangupsene igår og klarte en forbedring fra 9 til 10, så går iafall litt oppover på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ut som det er flere som sliter.. HAr ikke trent på nesten 3 uker pga influensa og halsebetennelse!!! PANIKK!!! Men håper å stå på løpebåndet igjen neste uke..er vel ikke helt heldig å trene med feber i kroppen :sukk:

Nå nærmer det seg med storm steg til de første skal inn..blir helt skrekk slagen av tanken jeg da:)

Moro at så mange finner veien hit.. blir kjempe spennende dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det er nok mange som tar litt pause nå i julen. Noen har sikkert godt av å hvile litt også, men selv bør jeg prøve å få til i alle fall én styrkeøkt i uken i tillegg til litt løping og svømming. Svømmingen er ikke noe problem å få gjort, ettersom jeg jobber i en svømmehall. Det verste er å få noen med på å trene styrke på treningssenteret nå som jeg har flyttet hjem. Får heller trene litt alternativt med armhevinger og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Tror alle kan ta seg fri i jula med god samvittighet :) Personlig skal jeg være hjemme i jula i år så blir nok endel trening, men tar noen dager helt fri før og etter juleaften. Ellers går treningen framover - klarte 18 rep i benken i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 rep..-supert MikeDelta!

Husker noe om at jeg sa til deg etter testen sist, at denne gang ville du blir best av alle! Å jammen ser det slik ut! Flott!

Jeg ser frem til en jul forhåpentligvis uten feber.. og blir det slik så blir det noe trening, men jeg skal ikke starte for tidlig, da jeg ikke har planer om en ny lungebetendelse!

Ser noe er litt bekymret for nemden. Jeg har møtt den ene, å vet dere hva? Makan til hygglige mennesker skal dere lete lenge etter, så bare slapp av folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...