Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Hei

Skal søke politihøgskolen nå 4.desember og vil gjerne komme i kontakt med andre som også skal gå samme vei. Fins det noen der ute :lete: ??

Endret av Glow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt til å søke i år, men fant ut av synet mitt er for dårlig.

Har -1 på det ene øyet :( Kjipt, siden jeg fungerer fint ut linser og briller! Vet ikke om jeg gidder å ta operasjon for å fikse dette. Uansett må jeg vente i et år for å spare opp de 30000kr som det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å nei, du er nok ikke alene! Og forresten godt det var noen som tok ansvar for å starte en ny tråd! Phs 2007 ble ganske så lang etterhvert!

Jeg er også over 30..er alenemamma til en tennåring, og SKAL inn i år.

Klarte meg gjennom de fysiske testene i fjor, det var nemden som stoppet meg. Tok meg på iniativsfaktoren. Hørt slikt??

Jaja, jeg har vært flink å holdt treningen ved like samt tatt fordypning i bl.a rettslære så satser på det går bra denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trine_*

Hyggelig at noen har startet en tråd for opptaket 08.

Jeg går på politihøgskolen nå og stortrives !

Lykke til med opptak !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohoo der var det jo noen :hoppe: å jeg kan glemme å komme inn siden jeg er eneste søker.. :fnise:

Leste tråden phs 07 og det var virkelig en BRA tråd.. så mange positive og støttende mennesker!! Etter å ha lest tråden (tok meg 3 timer) følte jeg at jeg "kjente" personene, var helt gira over de som kom inn og lei meg for de som ikke var fult så heldig!! Men nå er det en ny sjanse!! Litt heldige er dere som vært igjennom dette før..Jeg er såpåass gammel at anser dette som min eneste sjanse... må bare klare å løfte litt mer enn 5 kg å løpe litt mer enn ned trappen og ut til bilen. MEN - jeg skal klare det!!

HAr begynt på SATS... å håper komme meg igang snart.

Etter å ha lest tråden -phs07- så gruer jeg meg nå å levere inn søknaden.... vil jo så gjerne svare bra på egenærkleringen.... Noen som har levert den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_LauraLine_*

Hei Morhubro!

Hvor i landet bor du?

Egenerklæringen skal du ikke være rett for, og et godt tips er vell å skrive det du føler er riktig, og ikke det du tror dei vil du skal skrive..skjønner?? Viktig å stå på egne ben vet du.

Fysiske tester ja..hm er mye snakk om at dei er så harde osv..men jeg er ikke enig- er det dette du virkelig vil er det stort sett ikke problem å motivere seg for treningen som trengs, men pass på å ikke gå for hardt ut i starten- fort gjort å trene på seg en eller annen kjedelig betendelse..!

Første dag for innlevering i Oslo, er neste tirsdag men jeg har time onsdag klokken 08.30.

Gler meg til å komme igang igjen! Og håper denne tråden blir like fin som den andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg jobber på Kripos som ingeniør på krimteknisk, men jeg går og drømmer om å bli tekniker (politi). Nå analyserer jeg beslag men jeg vil heller være den som finner beslagene og arbeider på åstedet. Hm, lurer på om man kan kombinere utdannelsen med jobb. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LauraLine: Må man bestille time for å levere inn søknaden? Skal legeerklæringen leveres samtidig?

Ang trening så er det vel kondisjonsdelen jeg gruer meg mest til. Vet ikke helt hvordan jeg skal trene den opp for best resultat. Er spinning et alternativ? Liker ikke helt fly rundt i gatene etter mørkets frembrudd alene.

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Du må bestille time når du leverer søknaden, i hvert fall i Oslo. Sjekk denne siden: http://www.phs.no/Grunnutdanning/Soknadsprosessen/ . Husk også legesjekk!

Sjekk hjemmesidene til PHS. Der ligger det gode forslag på treningsopplegg, inkludert kondisjon. Der står egentlig det meste du trenger. Bytt på å kjør langkjøringer og intervall, fortrinnsvis jogging. Men du kan også uten problemer drive med endel spinning siden det også er veldig god kondisjonstrening! Kjør også igjennom testene på forhånd. Pulsklokke kan være en god investering om du ikke er en veldig erfaren med kondisjonstrening. Da er det lettere å følge framgangen og ligge på riktig treningsnivå.

Domus Athletica har en god svømmehall du kan bruke. Ligger på Ullevåll. Ellers er det jo Idrettshøgskolen, Tøyen bad, sagene bad osv.

Om du er på facebook er det også en veldig god offisiell gruppe for søkere til Politihøgskolen.

Lykke til! Synes det er kult og motiverende med folk som kaster seg rundt og mobiliserer for å oppnå drømmen sin, selv med småbarn og en travel hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MikeDelta.. deg husker jeg igjen fra phs 07! Krysser fingrer å tær for deg iår!! 1000 takk for bra tips. :icon_smile:

Må ringe legen å få en tid..fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
Er det mange menn på dette forumet? Kvinner er vel ikke så bra politi som menn har jeg erfart.

Da spør jeg deg hvilke erfaringer du har. Et representativt politi er viktig. Å være en god politimann/politikvinne handler om mer enn bare hvor mye man tar i benkpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mange menn på dette forumet? Kvinner er vel ikke så bra politi som menn har jeg erfart.

:fnise: -hvor gammel er du da mon tro..

Du vet, det kan være en mulighet at det vi kvinner ikke har i rå muskelstyrke, ja det tar vi rett og slett igjen andre steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente_1985

Den legesjekken, er det bare å bestille time hos fastlegen og så kan han gjøre alle testene der? Tenker hørsel/lungekapasitet/syn etc? Og hvor lang tid tar det før man får svarene fra legen i posten?

Jeg har veldig lyst til å søke, men har ikke fått ordnet med legetime enda.. håper jeg rekker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestiller hos fatlegen din ja men det er ikke alle legesentrene som tar hørselstest, men det får du time kjapt hos øre-nese-hals spesialist, så det går nok fint!

Så må du ha røntgen ta lungene. Eller så får du svarene med en gang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...