Gjest kenneth Skrevet 11. februar 2008 #1 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg skal muligens pendle til/fra Oslo for en periode, og må da i tillegg benytte t-bane for å komme fram. Gir NSB-månedskortet overgang til t-banen, eller er det pr. i dag ingen "forbindelse" mellom de to selskapene i så måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingse Skrevet 11. februar 2008 #2 Del Skrevet 11. februar 2008 Det ville jeg ikke satset på, nei. Jeg fikk nettopp en irriterende unødvendig bot da jeg var uheldig å havne i billettkontroll med NSB-billett på t-banen. Jeg sendte en mail til sporveiene for jeg mente det tidligere har vært en overgangsordning mellom NSB og sporveiene, og fikk da til svar at "Det er mange år siden det var overgang fra NSB til Oslo Sporveier. På bakgrunn av dette opprettholdes kravet." Dette dreide seg om en enkeltbillett, det går jo an å undersøke om det er annerledes med månedskort, men jeg tviler på det. Sure penger. Også jeg som alltid har betalt mine penger til Oslo Sporveier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. februar 2008 #3 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg fikk da akkurat beskjed om at nye regler har kommet. Disse gjør at hvis du reiser med enkeltbillett fra Akershus og helt inn til Oslo S så gjelder disse med overgang i en time etter at toget ankom Oslo S. Har også vært en del reklame på t-banen i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. februar 2008 #4 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Fant denne siden på sporveien.no. Innser at dette ble avsporing fra TS sitt spørsmål om månedskort, men ser ikke ut som måndskort gir overgangsmuligheter. Endret 11. februar 2008 av Wolfmoon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 12. februar 2008 #5 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg mener bestemt at det sto på mitt månedskort at det gjaldt overgang til Oslo sporveier. I hvert fall så brukte jeg det slik og jeg har ikke funnet på dette av meg selv. Men det er nå snart to år siden jeg hadde månedskort så reglene kan ha endret seg. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 12. februar 2008 #6 Del Skrevet 12. februar 2008 Månedskortene til SL (heter det ruter nå?) funker på alt av kolektivt innen Oslo og Akershus, om jeg ikke har missforstått. Alt fra tog, buss, bane, trikk til båt.. Kanskje du kan bruke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 12. februar 2008 #7 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg skal muligens pendle til/fra Oslo for en periode, og må da i tillegg benytte t-bane for å komme fram. Gir NSB-månedskortet overgang til t-banen, eller er det pr. i dag ingen "forbindelse" mellom de to selskapene i så måte? Det er fullt mulig hvis du reiser fra Akershus i hvertfall. Dersom man personlig månedskort som også gjelder for Oslo sone 1 (Røde kort) så kan man reise med tog/bane/trikk/buss i Oslo (denne må du også ha dersom du reiser fra Akershus til Akershus gjennom Oslo). Grønt personlig månedskort gjelder for reiser i Akershus og direktereiser inn til Oslo sone 02 og 03, og kan ikke brukes på interne linjer i Oslo. Gå inn på http://www.trafikanten.no/ - takst - Akershus (SL-takst) - der finner du priser og sonekart. Dersom du reiser fra Lillehammer/Hamar osv med NSB periodekort så er det dog ingen overgang (se NSB.no ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 12. februar 2008 #8 Del Skrevet 12. februar 2008 Månedskortene til SL (heter det ruter nå?) funker på alt av kolektivt innen Oslo og Akershus, om jeg ikke har missforstått. Alt fra tog, buss, bane, trikk til båt.. Kanskje du kan bruke det? Stemmer, så lenge du kjøper rødt kort og ikke grønt (som ikke gjelder internt i Oslo). Samme gjelder ukesbilletter. Begge disse kort-typene er sånn at de gjelder den angitte perioden fra de stemples (før hadde de månedskort som fulgte kalenderen, men det ble forandret for et par år siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #9 Del Skrevet 12. februar 2008 Enkeltbilletter har gitt fri overgang fra 1. januar, så du får vurdere hva som lønner seg i forhold til rødt månedskort. Litt keitete men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 12. februar 2008 #10 Del Skrevet 12. februar 2008 Enkeltbilletter har gitt fri overgang fra 1. januar, så du får vurdere hva som lønner seg i forhold til rødt månedskort. Litt keitete men. Hvis du skal pendle mer enn 11-12 dager i måneden (kommer litt an på hvilken sone det gjelder) lønner det seg med månedskort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 12. februar 2008 #11 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg ringte NSB. I følge de gir ikke månedskortet (fra Østfold) overgang til Sporveien, men hvis jeg betaler 400 kroner ekstra, får jeg ihvertfall sone 1. Så da slipper jeg å betale fullpris for Sporveien-månedskortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirepoix Skrevet 12. februar 2008 #12 Del Skrevet 12. februar 2008 Det ville jeg ikke satset på, nei. Jeg fikk nettopp en irriterende unødvendig bot da jeg var uheldig å havne i billettkontroll med NSB-billett på t-banen. Jeg sendte en mail til sporveiene for jeg mente det tidligere har vært en overgangsordning mellom NSB og sporveiene, og fikk da til svar at "Det er mange år siden det var overgang fra NSB til Oslo Sporveier. På bakgrunn av dette opprettholdes kravet." Dette dreide seg om en enkeltbillett, det går jo an å undersøke om det er annerledes med månedskort, men jeg tviler på det. Sure penger. Også jeg som alltid har betalt mine penger til Oslo Sporveier. Da jeg tok toget hjem fra oslo forrige uke så sa faktisk konduktøren at nå gjaldt også billetten jeg fikk på toget for t-bane også! Rart at du skulle få bot da:S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingse Skrevet 13. februar 2008 #13 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Da jeg tok toget hjem fra oslo forrige uke så sa faktisk konduktøren at nå gjaldt også billetten jeg fikk på toget for t-bane også! Rart at du skulle få bot da:S Er det sant? Jeg tror jeg må ta en telefon til Sporveiene i morgen. Selvom jeg har sendt dem en mail tidligere og spurt... - og fått til svar at det ikke var noen overgangsordning. Nå har jeg betalt 900 sure kroner til Sporveiene, men de skal jeg jommen ha tilbake hvis det du sier stemmer, Mirepoix! Ååå jeg er så sint på Sporveiene for tiden! Det er bare tull med det såkalte "tilbudet" deres. Beklager at jeg sporer av tråden din litt TS... Endret 13. februar 2008 av Pingse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. februar 2008 #14 Del Skrevet 21. februar 2008 Kommer veldig an på hvor du reiser fra, altså hvilket fylke. Jeg har månedskort som går i Stor-Oslo, dvs Oslo og Akershus. Månedskortet går på alle tog, trikker, t-baner og båter som går i rute innad i Akershus og Oslo. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mille_* Skrevet 21. februar 2008 #15 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg har månedskort og tar tog fra Ski og inn til Oslo hver dag. Månedskortet er rødt og gjelder for 4 soner. Bakpå står det: Billett gjelder til og med sone (=Oslo) og hos Oslo Sporveier. Min sønn reiser innimellom til Oslo og bruker da enkeltbillett som han kjøper av konduktør på toget. Han sier han skal ha overgang og da blir billetten stemplet. Da kan han ta trikk eller bane i Oslo innen en time. Han har ikke fått noen reaksjon når han har vist frem denne billetten til buss-sjåføren i Oslo. Ellers så går det jo an å kjøpe kuppongkort. Da stempler man det antall soner man skal reise og da gjelder også overgang til buss/bane/trikk i Oslo. Kuppongkort er et greit alternativ når du ikke trenger månedskort/ukeskort men reiser sånn innimellom - det blir billigere enn enkeltbillett (sønnen min bruker dette nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingse Skrevet 29. februar 2008 #16 Del Skrevet 29. februar 2008 Enkeltbillett gir overgang innen en time, ja. Jeg har endelig fått igjen pengene jeg betalte for en bot jeg urettmessig ble ilagt da jeg reiste med t-bane med togbillett utstedt i Akershus. Ganske utrolig at verken kontrolløren på t-banen eller Oslo Sporveiers kundesenter kan billettreglene Jeg fikk ikke igjen pengene før jeg hadde gjort sporveiene oppmerksom på hva de selv sier om dette på sine hjemmesider: http://www.sporveien.no/Pressesenter/169/M...l-nytt-selskap/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå