Gå til innhold

Tragisk


Kajsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke sagt at han har gjort noe galt, men det er jo tydelig at han ikke har det særlig godt med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger kanskje hjelp til å bli kvitt anhengigheten, ja. Men når han har råd til å betale 10 000 i måneden for sex, så burde han ha råd til å dekke psykolog-timene selv! Men han vil vel at skattebetalernes penger skal gå til å opprette behandlingstilbud tenker jeg.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også mye viktigere å gi denne mannen et behandlingstilbud enn å behandle notoriske overgripere og f.eks komme frem til virkningsfulle tiltak for å få bukt med prostitusjon.

Typisk norsk - sy puter under armene på folk - og se den andre veien :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo litt synd at han bruker så mye penger på det ja. men han gjør det vel frivillig også da. men litt hjelp hadde kanskje ikke vært dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo!!!

Har noen sagt at han ikke skal betale for hjelpen selv????

Hvor snever går det an å bli her.... Mannen sier han trenger hjelp. men finnes det noen hjelp å få???? :evil: :evil:

Han setter faktisk lys på et tabu emne her, nemlig at det finnes menn som er avhengig av "kjøpesex", men gjerne vil slutte.

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig folkens. Selvsagt er det viktig å hjelp kvinnene ut av prostitusjonen (gutteprostituerte også forresten), men det må da gå an å hjelpe horekundene også.

Kanskje er det et litt forkvaklet føleleseliv som gjør menn til horekunder, men det kan faktisk gjøres noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finnes det ikke hjelp og få da?? Må jo kunne gå an å oppsøke fastlegen og få henvisning til en psykolog. Så får han sortert noen tanker og kanskje komme seg ut av det.

Grunnen til at jeg ikke klarer å synes synd på han er ikke at han er horekunde. Problemet er at mennesker med tvangstanker, avhengighet etc. sitter og VENTER på at noen skal komme og redde dem ut av uføret. De prøver ikke aktivt å gjøre noe selv, men vil ha en mirakelkur eller mirakelbehandling som gjør dem "friske" for all framtid. Så det første man må gjøre for å få han på rett kjøl er å få han til å innse at dette er et problem han mest sannsynlig må kjempe med resten av sitt liv, og at han selv må gjøre størsteparten av jobben for å klare å holde seg unna. Med regelmessig hjelp av profesjonelle selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi prøver i det minste å sette søkelyset på andre former for avhengighet, prøver å finne ut hva som kan hjelpe menneskene ut av den kinkige situasjonen.

Spilleavhengighet finnes det hjelp for, røykeavhengighet finnes det hjelp for, alkoholavhengighet finnes det hjelp for, avhengighet av narkotiske stoffer kan man få hjelp for.

Men avhengighet av sexkjøp er liksom mer selvforskyldt? så DET skal vi ikke kunne hjelpe folk med?

Horekunder blir gjort til kriminelle og sett på som svin, men å sette søkelyset på avhengigheten skal vi ikke? De skal bare slutte liksom, sånn rett uten videre. Vel, kanskje det ikke ER så enkelt for alle av dem?

Tror vi at problemer bare forsvinner sånn helt av seg selv, bare fordi vi vil at det skal det, eller driter i det?

Det burde helt klart være hjelp og få mot avhengighet! stort sett all avhengighet er selvforskyldt, men det gjøre det jo ikke noe enklere å komme ut av.

Men klart han skal betale det selv! Ihvertfall i utgangspunktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har allerede vært hos psykolog da, uten at det hjalp.

Han er klar over at dette er ett problem.

Han er klar over at han kommer til å slite med det for alltid. (slik jeg oppfatter hans siste kommentar ihvertfall.)

Jeg oppfatter ham ikke som en som sitter å venter på å bli hjulpet, men en som opplyser andre om at dette faktisk er en avhengighet, ikke noe han enkelt velger selv lenger.

Å si at folk med avhengigheter bare sitter å venter på at noen skal komme å redde dem er uvitende å si! Det er mange som forsøker å gjøre noe, men det er ikke alltid det er så enkelt som noen skal ha det til! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den beste måten å få han til å slutte med dette på, er jo at jenter slutter å tilby sex mot betaling.

Ja, jeg er klar over at narkomane jenter gjør det for å få penger til dop, det er ikke disse jeg tenker på, men alle de jentene som jobber på masasjeinstitutter og frivillig selger seg for å tjene godt fremfor vanlige jobber.

Kanskje. Jeg er innstilt på å klare det, men vet ikke helt hvordan. For meg hadde det vært til hjelp hvis markedet hadde vært mindre tilgjengelige. I dag kan man bare slå opp i BA eller SøndagSøndag. De annonserer jo hemningsløst.

Fristerinnene er med andre ord mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener aldeles ikke det er enkelt å komme seg ut av avhengighet, samme hva det måtte være!! Men jeg skjønner ikke hvilken hjelp han bør få utenom samtaler med psykolog? Hva annet kan hjelpe han for å få rettet sitt "forkvaklede følelsesliv" enn samtaler med profesjonelle? Når han står fram som han gjør er han etter min mening kommet langt, men slik jeg leser artikkelen så venter han på en "kur", og enda mer hjelp.

Helt greit for meg at de sette søkelyset på slike ting, det er nå blitt sånn en gang her i landet at den som skriker høyest og klarer å få de feteste overskriftene får mest hjelp.

Han får starte sin egen interesse-forening, det gjør jo alle andre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen selvfølge å få hjelp i Norge når man trenger det som mest. Utallige unge dør av overdose i påvente av medisiner som kan holde dem rusfrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet
Jeg har ikke sagt at han har gjort noe galt' date=' men det er jo tydelig at han ikke har det særlig godt med deg selv.[/quote']

Tror han har hatt det ganske så godt jeg :ler: Gidder ikke bry meg jeg. Han burde ikke føle skam i hvertfall. Har han behov for så mye sex så er vel sikker det koselig for ham det. Har han råd til å betale alle disse horekundene så har han vel ikke noe å klage for. La folk gjøre som de vil sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han vil jo slutte, men får det ikke til.

Men det er jo hans problem, hvorfor bry seg om andres problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får for guds skyld håpe Aline, for din del at du aldri i livet vil få et problem du ikke kan hanskes med alene.

For alle andre skal jo ikke bry seg, så da får du sitte der da.

Er det ikke grenser for hvor snever, egoistisk og ansvarsløs det an å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Kajsa, tror du skal lese svarene til aline en gang til jeg. Hun forsøker faktisk å si at mannen trenger å få hjelp selv om han selv er skyld i problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han vil jo slutte, men får det ikke til.

Men det er jo hans problem, hvorfor bry seg om andres problemer?

Du var ironisk nå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajsa, dersom du leser de to andre innleggene jeg har skrevet her inne, så burde det gå ganske klart frem at jeg på ingen måte driter i andres problemer, heller tvert i mot!

Har hatt mine problemer som jeg aldri hadde kommet meg ut av uten hjelp fra andre, derfor jeg reagerer som jeg gjør i mine to første innlegg også!

Ironi er ett problem på internett, men når jeg allerede har lagt ut innlegg hvor jeg er sterkt for at all type avhengighet skal få hjelp, så annså jeg det som enkelt å se ironien. Tok feil, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...