Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute med en kar for et par dager siden, prata med ham på byen, han fikk nummeret mitt og bad meg med ut.

Vi gikk på kafé, tok et par øl og litt å spise hver. Regningen ble vel drøyt 500 kroner. Han tilbød seg å betale, jeg sier av høflighet at jeg skal da betale min del. Hadde regnet med han skulle avslå. Isteden sier han at han kan da få 200 av meg så er det greit.

Er det bare jeg som reagerer litt på dette? Ingen big deal, men får bare en følelse av at han da er litt kjip? Finnes det ikke gentlemen i Norge, kanskje? Mener ikke at jeg har krav på å bli spandert på, men er jo litt sjarmerende å bli vartet opp. Tror vi har nogenlunde like god råd, om det skulle være relevant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, mener du det? Du vet vi lever i 2008 nå, ikke sant? Han tilbydde seg å betale alt, du sa nei, og nå er du snurt fordi han ikke betalte alt? Stakkars mannfolk sier nå jeg....

Skrevet

Hvis du vil at han skal betale for mat og drikke du har inntatt, så slå til når han tilbyr seg å betale :icon_razz:

Det er ingen selvfølge at han vil krangle med deg, han vet ikke at du var falskt høflig da du sa du skulle betale. Du kunne like gjerne vært en selvstendig, moderne kvinne, til og med en feminist, som kunne bli irritert eller fornærmet om han insisterte på betalerrollen.

Du er forresten dritkjip, som ikke bare ikke ville spandere på ham, men ville at han skulle ta din regning i tillegg ;)

Skrevet

Man kan si mye rart om pickup artist miljøet (the Game etc.) men en ting de har helt rett i er at menn aldri skal spandere på damer før de har etablert en eller annen grad av forhold med dem. Det reduserer sjansene for at mannen får dama. I utgangpunktet så tenker kvinner at det er fint at han er spandabel, men samtidig så oppstår det en psykologi rundt at han må tilby noe for å få henes oppmerksomhet annet enn personligheten sin og det fremstår som å være needy og prøve for hardt. Dette er metodisk utprøvd av tusenvis av menn som så har gjennomdiskutert resultatene på nettet. Konklusjonen er klokkeklar. All spandering teller negativt for sjansene til å få dama. Jeg gjør det aldri, men er selvfølgelig meget spandabel ovenfor damer jeg er i et forhold med og venner. Jeg er faktisk en av de mest spandable jeg kjenner. Men, jeg spanderer aldri på damer jeg vil ha noe seksuelt med.

Skrevet

Forøvrig kan jeg ikke fatte å begripe hva i all verden som skulle være meningen med at en mann skulle spandere uansett. Hvorfor skal HAN egentlig det. Du tjener da dine egne penger. Hvorfor skal han innynde seg på den måten hos deg? Poenget er da bare å bli kjent og se om det er personlig kjemi. Hvorfor er det da viktigere og mere naturlig at han enn du skal vise at han er er spandabelt og ikke et gnient menneske?

Spandering er idiotisk nice guy adferd! Alt for bekreftelsessøkende og et privilegium kvinner IKKE har gjort seg fortjent til. Spar pengene til dama di.

Skrevet

Det er helt klart en som er kjip her, men det er DEG, ikke han! Hvorfor i alle dager skal han betale for deg? Er du ikke et voksent menneske som tjener dine egne penger? I alle dager... Har du sjekket kalenderen i det siste?

Selv om han tilbyr seg å betale for meg insisterer jeg alltid på å betale selv, noe annet blir helt feil i mine øyne. Særlig siden jeg tjener mer enn de fleste, så hvis en av oss skulle tatt hele regningen burde det vært meg. Hvis noen betaler for deg en gang er det kun ok hvis du betaler for ham neste gang. Gi og ta, ikke bare "jeg er kvinne og vil ha lik lønn som menn, men likevel vil jeg at mannen skal betale for meg."

Skrevet
Hahaha, mener du det? Du vet vi lever i 2008 nå, ikke sant? Han tilbydde seg å betale alt, du sa nei, og nå er du snurt fordi han ikke betalte alt? Stakkars mannfolk sier nå jeg....

:Nikke:

For øvrig er det da ingen automatikk i at mennene skal spandere lenger - det henger igjen fra "gamle dager" hvor kvinner slet med å få være en del av arbeidsmarkedet, og i beste fall satt p åsvært lavtlønnede jobber.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg mener han burde betalt. Har aldri blitt bedt ut også har han ikke betalt! Deter vanlig høflighet og gentleman oppførsel å betale for jenta du har bedt med deg ut!

En ekte mann spanderer og ber ikke ut om han har dårlig råd. Skjønner deg godt jeg. Selv om du tjener egne penger så er det deilig å bli oppvartet av en ekte mann :)

Skrevet

Når man ikke kjenner hverandre så godt syns jeg ikke det er automatikk i at han skal betale. Du er smålig.

Skrevet
Jeg mener han burde betalt. Har aldri blitt bedt ut også har han ikke betalt! Deter vanlig høflighet og gentleman oppførsel å betale for jenta du har bedt med deg ut!

En ekte mann spanderer og ber ikke ut om han har dårlig råd. Skjønner deg godt jeg. Selv om du tjener egne penger så er det deilig å bli oppvartet av en ekte mann :)

Jeg er uenig med deg i dette, men rent bortsett fra det, så tilbød han seg jo å ta regningen, mens trådstarter sa at "nei, vi deler den". At hun da blir snurt for at han da sier "OK, dele er greit", blir faen meg for dumt!

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)
Jeg er uenig med deg i dette, men rent bortsett fra det, så tilbød han seg jo å ta regningen, mens trådstarter sa at "nei, vi deler den". At hun da blir snurt for at han da sier "OK, dele er greit", blir faen meg for dumt!

Ja hun burde ikke ha sagt at hun kunne betale sin del, men ber han henne ut, burde han i mine øyne være mann nok til å betale for henne! Du ber jo ikke ut ei jente også ikke betaler. Det hadde jeg sett på som noe negativt

Endret av Mysticgirl
Skrevet

Enig! Og så klager damer på at mannen tror vi mener ja når vi sier nei?

Skrevet

Så menn med dårlig råd skal ikke få be damer ut? Herregud for en innstilling. Det er pengene som teller for deg? Du ville ikke vært sammen med en som ikke har råd til å forsørge -både- deg i tillegg til seg selv?

Det er så utrolig tåpelig å ville ha likestilling og -samtidig- mene at mennene skal yte kvinnene tjenester som bare går én vei.

Det er omtrent som en mann sier at "Det er vanlig høflighet at kvinnene er hjemmeværende og har maten klar når jeg kommer hjem fra jobb. En ekte kvinne jobber ikke, men er hjemme og steller huset og vasker mannens klær. Selv om jeg kan gjøre det selv så er det kjekt å få det gjort av en ekte kvinne."

For meg er en mann en ekte mann uavhengig av om han tjener mye penger eller ei.

At mennene har betalt alle gangene du har blitt bedt ut er kanskje fordi de for å prøve å "imponere" har tilbudt seg å spandere, og igrunnen forventet at du skulle tilby deg å betale selv i stedet. Jeg synes det er utrolig frekt å forvente at en mann skal betale bare fordi han er mann.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, TS, selv om jeg ser du får mye pepper her. Det ER sjarmerende å blir vartet opp litt, tror gutta kan score en del på det også. Man kan kanskje si at du da ikke burde tilbydt deg å betale, men er ikke det på den annen side normal høflighet fra deg også? Jeg tilbyr meg alltid å dele regningen om jeg er ute med en kar, men forventer da at han skal insistere på å betale. Og frem til nå har da karene alltid gjort det også...

Skrevet
Ja hun burde ikke ha sagt at hun kunne betale sin del, men ber han henne ut, burde han i mine øyne være mann nok til å betale for henne! Du ber jo ikke ut ei jente også ikke betaler. Det hadde jeg sett på som noe negativt

-Hvorfor- ber man ikke en selvstendig voksen jente som tjener sine egne penger med ut uten å betale for henne? Hvis du inviterer en mann med ut, betaler du for ham da? Eller er det bare mannen som skal måtte betale for kvinnen? Har du hørt om ordet "likestilling"?

Jeg tar det som en selvfølge at voksne mennesker med egne penger betaler for seg selv. For meg er det helt uaktuellt å være sammen med en som vil bli forsørget. Å -forvente- og nærmest -forlange- at mannen betaler er så turnoff og snylteraktig at det er til å spy av.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Så menn med dårlig råd skal ikke få be damer ut? Herregud for en innstilling. Det er pengene som teller for deg? Du ville ikke vært sammen med en som ikke har råd til å forsørge -både- deg i tillegg til seg selv?
:ler: Ja han må ha RÅD til å be meg ut , for om han er den som ber meg ut, så bør jo han betale i mine øyne HELT KLART JA! Men han trenger ikke å forsørge meg et helt liv bare for at han ber meg ut nei.

Det er så utrolig tåpelig å ville ha likestilling og -samtidig- mene at mennene skal yte kvinnene tjenester som bare går én vei.

Hvem har sagt at jeg går for likestilling ? Har jeg nevnt noe om det tro? Eller bare generaliserer du utifra noen enkelte kvinners meninger ?

Det er omtrent som en mann sier at "Det er vanlig høflighet at kvinnene er hjemmeværende og har maten klar når jeg kommer hjem fra jobb. En ekte kvinne jobber ikke, men er hjemme og steller huset og vasker mannens klær. Selv om jeg kan gjøre det selv så er det kjekt å få det gjort av en ekte kvinne."

Ja klart de må få lov til å drømme om en slik kone. Mange som bare vil være hjemme og stelle for mann og hus. Ikke noe galt i det :)

For meg er en mann en ekte mann uavhengig av om han tjener mye penger eller ei.

Ja for DEG da, men det finnes andre som tenker annerledes til opplysning.

At mennene har betalt alle gangene du har blitt bedt ut er kanskje fordi de for å prøve å "imponere" har tilbudt seg å spandere, og igrunnen forventet at du skulle tilby deg å betale selv i stedet. Jeg synes det er utrolig frekt å forvente at en mann skal betale bare fordi han er mann.

Nei det synes IKKE jeg. I mine øyne og min mening, er at om en mann ber meg ut så forventer jeg at han skal betale.

Så kan du få ha din mening i fred og jeg min :)

Gjest Mysticgirl
Skrevet
-Hvorfor- ber man ikke en selvstendig voksen jente som tjener sine egne penger med ut uten å betale for henne? Hvis du inviterer en mann med ut, betaler du for ham da? Eller er det bare mannen som skal måtte betale for kvinnen? Har du hørt om ordet "likestilling"?

Jeg tar det som en selvfølge at voksne mennesker med egne penger betaler for seg selv. For meg er det helt uaktuellt å være sammen med en som vil bli forsørget. Å -forvente- og nærmest -forlange- at mannen betaler er så turnoff og snylteraktig at det er til å spy av.

Ja ergo er ikke du mannen for meg ;)

Skrevet

Dette handler da ikke om å bli forsørget? Det er en første date som er saken her, ikke at hun forventer å bli betalt for i alle fremtid!??

Gjest marihan
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er kjipt av han. Han tilbydde seg jo, og du avslo. Det må da ikke være nødvendig å spørre mange ganger.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt bolig, og har derfor ikke voldsomt mye penger å bruke på å gå ut. Jeg har ikke dårlig råd, men ikke så god råd at jeg kan gå ut og flotte meg på restaurant flere ganger i uken. Hvis jeg skulle betalt for kvinnfolket i tillegg til meg selv så hadde jeg bare hatt råd til halvparten så mange stevnemøter. Så hvis valget er mellom å gå ut med en dame som forlanger at jeg betaler alt, og heller vil treffe meg sjelden men gratis for hennes del, heller enn ofte og måtte betale for det hun faktisk spiser selv, eller å finne meg et selvstendig kvinnemenneske som faktisk synes det er verdt å betale sin egen mat for å få treffe meg oftere, ja, så er det ikke så vanskelig å velge... Hvis det er viktigere at hun får et gratis måltid enn at jeg skal ha råd til å gå ut med henne flere ganger så er ikke det en kvinne for meg. Ordet "luksusprostituert" kommer meg i hu....

Jeg vil ha en kvinne som er sterk og selvstendig og som streber etter å klare seg selv. Ikke en "jeg er en yndig liten kvinne som må beskyttes og dulles med og betales for".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...