Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fjong

Så morro at så mange blir med :hoppe:

Jeg har ikke fått beveget meg så mye som jeg helst skulle i dag, selv om jeg har gått til og fra jobb pluss litt til. Men jeg har spist sunt, holdt meg til de faste måltidene og søtsuget er så godt som borte. Magen er litt vond for tiden, så jeg har nå gått over til skikkelig grovt knekkebrød i stedet for vanlig Wasa, passer på å drikke mye vann og har fått et eller annet vidundermiddel av bestemor som forhåpentligvis setter i gang magen litt og løser opp. Det var min oppdatering for dagen :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joiner dere jeg :)

Har alltid vært tynn men ikke så veldig helsebevisst og det begynner å merkes på kroppen. Har en jobb der jeg sitter på rompa hele dagen og er lite flink til å kompensere for dette på fritiden. I tillegg mistenker jeg at fettprosenten min er ganske høy.

Så målene mine er:

-velge å gå istedenfor annen transport så ofte som mulig

-spise mer frukt og grønt

-lage middag for å få inn mer variasjon i kosten (kontra take-away eller brødskiver)

-kutte ut småspisingen av godteri og heller få fast måltidsrytme

-trappe opp antall treninger og øke intensiteten

(har gått på yoga og pilates et par ganger i uka siden nyttår. må legge inn en kondisjonøkt og styrketrening av annen muskulatur enn bare core-musklene)

Så langt har det fungert bra å fylle kjøleskapet med bra mat og å plotte inn dagene jeg skal trene i kalenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to er over!!! Og vi har vært flinke!!!

jeg har tilogmed spist "grønn" middag, og jeg som ikke er glad i grønsaker. Jeg pøste på med wok blanding, helte oppi champignong og ananas biter, stekte kylling og hadde oppi. hadde soyasaus over for at det ikke skulle bli så tørt. Var faktisk godt!!

kjøper mer imorgen!!!

God natt folkens og god dag imorgen. Min dag imorgen er full skole i 7 timer og rett på jobb, så lite bevegelse;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good job, alle sammen! Vi er flinke! :tommelopp:

Jeg har ikke spist godteri siden jul, det skal jeg fortsette å holde meg unna :)

Endret av Miros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mew, for å bli kvitt søtsuget, når det blir kraftig (ooofte), så kjøper jeg inn f.eks kiwi, banan, appelsin, eple og rosiner.. Og vaniljekesam!!! Lager en slags fruktsalat, og tar over bittelitt kesam.. det er heeelt nyydelig, og det kan du spise med ganske så god samvittighet :) Funker iallefall fjell for meg!:D

Vet alt det der, men fortsatt går jeg og snoker i skuffer og skap og leter etter alt som er usunt;) Jeg har ikke gotter og slikt her i huset for da blir alt spist opp i løpet av en dag. Har virkelig ikke selvkontroll der gitt:)

Kanskje begynne med krom en stund til det verste er over?? KAn jo hende det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer spinning her!!! Har aldri prøvd det før, men det var ganske ok. Siden jeg allerede var svett etter den første timen, kjørte jeg på med en til. Litt stolt av meg selv, ja!

Wow kjempe flink du:) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir gjerne med her hvis jeg får lov.

Dere er flinke.

Jeg trente masse før - helt frem til høstferien, men nå har det stoppet opp, og jeg kommer ikke i gang igjen. Før gikk jeg mye, nå kjører jeg bil overalt. Har heldigvis en aktiv jobb men ellers er det slapt her i gården.

Vil komme i gang igjen med trening NÅ, dessuten savner jeg den gamle aktive livsstilen min da jeg likte å gå, men synes det er vanskelig når jeg har barn som må kjøres overalt...de er litt for små til å gå de avstandene som er her vi bor.

Tror det skal gå greit å stramme inn på kost bare jeg er med i et slags nettverk som kan motivere meg...ellers gidder jeg liksom ikke å holde på lenge...derfor, her er jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hanne_*

Etter å ha sittet å lest denne tråden, kjenner jeg at nå er det på tide å gjøre noe med livsstilen min og vil gjerne henge meg på :)

Er syk og sitter hjemme i sofa'n.. syntes veldig synd på meg selv (hehe) og har før klokken er ett spist cheezy nachos med kjøttdeig, guacamole, rømme og salsa, og masse sjokolade og er bare kvalm! Har siden nyttår bestemt meg for å spise sunt og begynne å trene, men har i en mnd sagt at "begynner i morgen" og hele tiden utsatt det, men nå er det virkelig nok! vil ha den kroppen jeg ønsker meg til sommeren og da må jeg begynne NÅ!

Problemet mitt er at jeg er så utrolig matglad og elsker raske karbohydrater, og har den siste tiden blitt hekta på sjokolade, spiser til jeg sprekker.. så målet mitt er å kutte ut alt dette i en god periode for å bli kvitt suget! Funker ikke å bare spise usunt på f.eks lørdag, for da går hele greia i vasken og jeg bare fortsetter i det gamle mønsteret!

Er i dag 1.65m og veier 52-53 kg, så er ganske slank allerede, men vil ned til 48 kg (høres ganske lite ut, men det er definitivt det som kler meg best), og få en strammere kropp, drømmen er å få en helt flat mage til sommeren :)

så begynner fra dette øyeblikk, ikke mer usunn mat, og så fort jeg blir frisk skal jeg komme meg avgårde på treningsstudio.. håper å få til 3-4 treninger i uken.. hater å trene så kan bli en utfordring!

skal få fikset profilen min snart, håper vi kan fortsette å motivere hverandre!

stå på alle sammen, høres ut som at dere er godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mattips: Litt mat i, men lite kalorier:

-rett i koppen suppe : den som heter klar grønnsakssuppe (med nudler) har bare 35 kalorier pr 1 dl ferdig suppe -altså 70 kalorier i et måltid -og de nudlene metter!,

Hvis du putter en kyllingpølse i biter i den grønnsakssuppa m/nudler metter det faktisk litt mere. Godt er det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du putter en kyllingpølse i biter i den grønnsakssuppa m/nudler metter det faktisk litt mere. Godt er det og:)

Suppe med nudler og pølser høres ikke akkurat ut som noe som står på min måltidsplan. Gå for grønnsaker og ekte kjøtt, og dropp nudler og pølser! Det er mitt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med her jeg!

Kort fortalt: jeg var slank og veltrent fram til jeg begynte og studere, ble i løpet av noen få år 35+ kg overvektig, men klarte å gå ned alle disse kiloene for etpar år siden. Jeg ble aldri fornøyd, ble aldri kvitt de siste 2-3 kiloene syntes jeg, og har fått høre fra mange i ettertid at jeg nok var litt i magreste laget på den tiden (den vekta som kledde meg da jeg var 18 var ikke den samme da jeg var 25)... Og sakte men sikkert så gle det hele ut (jeg klarte jo ikke å bli kvitt de kiloene likevel så...), la på meg litt etter litt og da jeg gikk på en smell i høst så la jeg på meg 10 kg til i løpet av noen få måneder... Trøstespising er min verste fiende!

Har fått beskjed om at jeg må trene for å bli frisk, så da er jo egentlig det ikke noe spørsmål engang! Jeg har begynt å trene tre ganger i uken, to ganger i uken går jeg på mølle i oppoverbakke (samlet minimum 60 min inkl oppvarming) og en gang i uken trener jeg pilates. Alt over tre ganger er bonus, og nå som forhåpentligvis våren er på vei så kommer jeg til å gå mer turer ute.

Jeg har to viktige grunner til å gå ned i vekt og spise sunnere: 1 - vi er prøvere og jeg har ingen planer om å utsette et fremtidig barn med dårlig kosthold under svangerskapet, og 2 - jeg skal ha på meg en slik flott hvit kjole om 1,5 år, den krever at jeg føler meg litt mer vel ;)

Jeg vet jo hvordan jeg skal gjøre dette, det er bare å sette teori ut i praksis igjen! Kommer til å bruke somebody.no til å registrere mat, rett og slett for å spise nok! Jeg synes det er vanskelig å spise nok når man spiser sunt fordi jeg fort kutter ut det som tilfører kroppen mest kalorier. Snoping vil jeg nå i begynnelsen kutte ut for å få ned søtsuget, men når det evt tillates så er det kun på lørdager! Ellers så vil jeg spise grovt, mere proteiner, oftere fisk, mindre usunt fett og masse frukt&grønt! Et helt vanlig kosthold med andre ord! Dersom jeg blir gravid så vil jeg følge retningslinjene og spise sunt og fornuftig - overhode ikke spise for to! Jeg har jo nok å tære på i ammeperioden uansett ;) Fram til en evt positiv test så kommer jeg til å ligge 3-400 kcal under dagsbehov, satser på en nedgang på 3-400 gram pr uke. Med andre ord så kommer det uansett til å ta lang tid før jeg er der jeg skal være... det er vel 15-16 kg jeg må ha av meg før jeg er der jeg skal være...

...og jeg kommer ikke til å kutte ut pizza på fredager, får heller legge til en treningsøkt på fredager slik at det ikke gjør så mye ;)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden "Prosjekt kropp" visstnok er lagt litt flat, melder jeg meg gjerne inn her :)

Er 167 og veier for tiden ca 73 kilo. Skal ikke si så mye om vekt, for jeg prioriterer ikke det tallet, men må jeg si noe så er vel idealvekten på 68-69 kilo.

Det jeg bruker som målebånd er buksene mine. Jeg har en god del jeans i str 38 som ser litt "snurra skinke" ut for tida, og de skal passe! Favorittbuksene mine er en små 38-størrelse, og jeg håper å kunne bruke dem når pumps- og sneakerssesongen kommer. Men, det er bare en bonus. Det viktigste er at de fleste buksene passer igjen. (Er dyrt å kjøpe nye...)

Jeg har gått ned litt siden jeg begynte "oppkjøringa" i høst. Merker at fettet på magen har blitt redusert. Nå trener jeg dans 2 ganger i uka (flott styrketrening) og prøver å få til 2-3 treninger i uka i tillegg, om det så bare er 3 km jogg.

Hver kveld skriver jeg opp hva jeg har spist den dagen. Det er en fin måte å klare å holde seg unna boller og brus. Så langt har jeg vært flink i 3 uker, sklir ut litt i helgene, men jeg tenker langsiktig, så det tar jeg ikke så tungt!

Favoritt-lettvint-ikke-for-fet-mat er:

Omelett

Kylling med fullkornspasta og tomat

Fisk av ymse slag

Hjemmebakt grovt brød

Grove knekkebrød

Epler, bananer og gulrot (veldig effektiv sultstiller!)

Ellers så tenker jeg ikke så mye på hva som er i forksjellige ting... at leverposteien er feit osv. Jeg fokuserer heller på å få trent, fordi det er det eneste som fungerer for meg. Pluss at jeg merker at jeg får mer overskudd og blir gladere (heia endorfiner!) pluss at jeg har mye mer sexlyst av å trene ;)

Så langt har jeg 11-12 treninger denne måneden, i dag blir det litt løping. Deilig.

Jeg har også begynt å drømme at jeg trener! Flere som gjør det? Sist drømte jeg at jeg hadde kjempelyst til å løpe, men ikke fant EN ledig tredemølle, hehehe :)

(Jeg har lagt ut et bilde av foreløbig fremgang i Prosjekt Kropp 3-tråden, bilde som beskriver reduksjon av "love handles" :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at flere blir med:) I dag har jeg ikke trena noe enda, kom akkuart heim, tenkte jeg skulle ta ein rolig økt er litt stiv i dag.. hehe ;) men det er alltid godt å kjenne! Da føler jeg har fått trent i hvertfall!

I går tok jeg på meg pulsklokka og satte i gang med å vaske opp mens jeg herja rundt;) dansa og spratt, mens jeg fikk vaska opp også. Genialt to fluer i ein smekk;) hehe utolig genialt emd pulsklokke da kan en se at en trener ordentlig;) hehe. Håpe dere får ein fin trrenings/sunn kveld:) Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg trene i dag :)

Skal trene 2 ganger i uken på treningssenter.. I dag var jeg med på spinningstime, og HJELPE meg det var travelt.. Begynte å svette som en gris allerede etter to minutter..

Mottoet mitt nå er: Det kan bare gå en vei og det er oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra janne84;) I dag starta det veldig dårlig etter at jeg kom hjem... i går hadde jeg besøk av ei veninne som hadde med seg brownies, problemet var bare at ho ville ikkje ta det med hjem igjen, det som ikkje var eti opp:( Så da sto det fremme på kjøkkenbenken, og jeg måtte jo så klart bare smake litt i dag :( Så skulle jeg trene, men så fant jeg ikkje den treningsvideon jeg ville trene etter, så jeg tok en anna, men jeg hadde ikkje de tinga jeg trengte så ga opp heile treninga. Men litt seinere tok jeg meg sammen, satte på musikk å hoppa rundt og dansa,og gjorde styrkeøvelser i en halvtime, er bedre enn ingenting:) Nå har jeg snart nådd målet mitt for veka;) Var og trene 3 timer (har igjen 17 min;) og det skal jeg greie!

Hvordan går det med dere andre da? Fortell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Kast browniesene, det er ikke vits å la de stå fremme ;)

Med meg går det fint, vekten krymper jevnt og trutt. Målet er ca 65 kg til sommeren, altså 3 kg ned. Kanskje ikke det en gang. Vi får se =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kafé med venninner i går kveld, så det ble et lite stykke ostekake. Ikke akkurat sunt, bunnen består jo av kjeks og smør. Men utrolig godt!

Hadde egentlig tenkt meg på trening i dag da, men var så utrolig støl etter treninga i går at jeg nesten ikke kunne bevege meg. :fnise: Det tyder vel på at treninga i går var en bra økt.

Har spist bare sunt i dag, men for lite proteiner, ettersom jeg ikke fikk laget meg ordentlig middag. Det ble en liten porsjon frokostblanding med biola til frokost, en skive fullkornsbrød med lettost til lunsj, en pose-grønnsaksuppe, litt salat med agurk og skinke og et grovt rundstykke med mager smøreost til "middag", en Tine Smudi, den uten yoghurt (noe i veien med å drikke denne daglig? Sånn som en del av kcal-behovet? Den skal jo bestå av bare bær og juice, så som en av "5 om dagen" må det jo være greit? Elsker den!) som mellommåltid, og en banan nå før jeg skal legge meg. Ganske lite mat egentlig, men da kompenserer det for ostekaka fra i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig: jeg kasta Browniesen i sta ;) etter jeg hadde trena:D 3 kg greier du fint :) Vedder på at du greier det lenge før sommern også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God og støl i dag etter styrketreningen i går. Har prøvd å gå mest mulig i dag. Tror jeg skal skaffe meg en skritteller.

Laget en skinke og grønnsaksgrateng til middag og har spist masse frukt mellom måltidene.

Fornøyd med dagens innsats:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...