Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

her var det liv!! Så gøy å se at folk henger seg på. jo flere jo bedre!

Kylling på kiwi ja, er den å anbefale, til tross for at det er first price? Hva koster den og vil du komme med noen gode tilbredningsforslag?

Vet også at rent svinekjøtt er sunt, og dermed er biffsnadder et forslag. Men uten bearnessaus da så klart. bare grønt til;)

Må løpe å kjøpe kyllingprpdukter til 40 % :) God ide! På torsdag skal jeg kjøpe frukt på smart club til 40 %, de har det hver uke, til en oppfordring;) Frukt er jo dyrt, som dere sier og derfor er det smart å benytte seg av tilbudet.

VELKOMMEN ALLE SAMMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her vil jeg også være med!!

Har som mål å gå ned en god del kilo, har litt for mye av det "gode". Jeg veier meg ikke, men vurderer å begynne med målebånd. Skal også spise sunnere og godteri kun på lørdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
her var det liv!! Så gøy å se at folk henger seg på. jo flere jo bedre!

Kylling på kiwi ja, er den å anbefale, til tross for at det er first price? Hva koster den og vil du komme med noen gode tilbredningsforslag?

Koster ca 70 kr pr kg. Anbefales. Kalkunfilet singelfryst på Rema 1000 i samme prisklasse. Serveres f.eks. i en fullkornsfajita med salsa og masse gode grønnsaker (helst uten ost/rømme etc), i en wok med masse grønnsaker og brun ris, stekt som filet, stekt og i terninger i en salat, i pastasaus (helst basert på tomater og ikke fløte) til fullkornspasta, mulighetene er mange.

Men altså, du har sett at svinekjøtt er sunt, så derfor skal man spise biffsnadder (oksekjøtt) ;) ?

Renskårede fileter er alltid vinnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsjenta, ja kyllingen er kjempegod den, til tross for at det er first price :ler: , det koster vel 149 ca,for en stor pakke, og da får du rundt 13 fileter, helt utrolig!!:) har jo mat i mange dager! jeg pleier å bruke kyllingen i wok (kjøper bare en ferdig wok-blanding), med ris, i salat... sist jeg laget kylling, hadde jeg hvitløkstomater ved siden av, kjempegodt! ingenting annet, så det er jo kjempesunt. Finnes masse muligheter, og det som er så bra med kylling er at det passer til omtrent alt!:) gå inn på slankenett.no eller mat.no, der har jeg funnet masse gode oppskrifter iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er treningsmålet deres denne veka?

Mitt er trene 3 timer.(etter treningsvideo, løpe eller treningsbok med øvelser)

Har trent 1 time og 17 min i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent. Den niende treningen denne måneden. Målet er ti så det bør jeg klare. Gikk 40 minutters tur og trente pushups, sitps og bevegelighet etterpå.

Av frukt og grønt har jeg spist grønnsaksblanding til middag og en kiwi. Etterpå blir det guløtter og stangselleri, så da får jeg si meg fornøyd. Bør drikke litt mer vann i dag også.

Har verken spist gødteri og spist brus så tror jeg kan oppsummere med at dette har vært en bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er!!

I dag har jeg trent styrke, i dag tidlig. Gikk først, så styrke på armer og ben.

Spist masse appelsiner, havregryn til frokost, ris og svinekjøtt til middag! :)

I morgen skal jeg prøve å komme meg opp tidlig for å gå tur i 45 min.

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest i gjennom tråden deres, og fikk veldig lyst til å henge meg på!

Jeg synes det er veldig vanskelig og kutte ut junkfood, da sambo er mest glad i pizza og pølser (og andre lettvindte middager).

Jeg skal heller legge lista litt lav i begynnelsen, for å holde motivasjonen oppe.

Så målet mitt skal være å spise så sunt som overhodet mulig :fnise:

Når det gjelder trening skal jeg ha 2-3 ganger i uka som mål.

Jeg håper dette kan bli en livsstil-forandring!

Jeg er heldigvis ikke overvektig, så trenger ikke ta av mange kiloene. Men jeg har lyst til å få en veltrent kropp..

Jeg har medlemskap på et treningsenter, og de har masse gruppetreninger jeg liker :)

Det eneste jeg trenger nå, er motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fjong

Jeg vil være med :juhu:

Jeg er som Kitsune, ei treningsjente som falt av tralten og jeg falt hardt. Var på vekten for en uke siden og måtte legge til 8 kg som har sneket seg på i løpet av et drøyt år :roll: Jeg er i utgangspunktet ei nett jente på 163 cm og har en sped kroppsbygning. Derfor ser jeg så godt at de ekstra kiloene ikke burde være der. Kostholdet mitt er bra og jeg er ikke typen til å telle kalorier. Jeg skal spise sunt, grovt, drikke mye vann, spise frukt og grønt. Mine store laster er småspising og snop. Får jeg de to under kontroll samt en god rutine på trening og bevegelse hver dag er jobben gjort og kiloene borte igjen. Men veien dit kan være hard nok og full av fristelser :sukk:

En liten gullerot for min del får være at vi om ikke så alt for lenge forsøker på en liten :babysmokk: Og skulle jeg være så heldig å bli gravid ønsker jeg å gå inn i svangerskapet med en sunn og sterk kropp med en vekt jeg trives i og klær som passer. Og siden jeg like godt har litt tid å slå ihjel før den tiden kommer så... ;)

Høyde:163

Vekt: 61,3

Mål: ca 53-55 kg.

Flott tråd der vi kan gi råd, støtte og bygge opp under hverandres nye sunne hverdag med trening, hopp og sprett :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi bare flere og flere, og det er positivt, for da er vi flere om rådene og motivasjonen.

jeg skal definitivt søke opp noen gode retter med kylling ja..gjett om..Ble sulten av dette jeg. Men mat er for sent nå. Så får finne frem litt frukt.

Hva med å komme med noen gode råd til matinnkjøp! Jeg skal definitivt fylle skapene på torsdag, iogmed at jeg uansett skal ut å kjøpe frukt på tilbud.

Fullkornspasta fullkornsris og fullkornfajitas kan man vel trygt spise?

Frukt og grønt skal kjøpes inn og diverse wok blandinger.

En ting jeg er VELdig glad i er avocado, men med krydder i slik atdet blir guacemole. Ekstremt hvor god den gjør salatan. Det kan vel ikke finnes usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ikke usunt, masse kalorier, men det gjør ingenting så lenge man har kontroll over hvor mye det blir per dag :)

Skal skrive en handleliste jeg!

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå.. Dette vil jeg også være med, selv om dere kommer nok ikke til å høre så mye ifra meg i løpet av februar, for jeg er vekkreist fra 3 februar til 28 februar.. :P

Jeg vil prøve å oppnå:

-et sunnere liv generelt

-gå ned i vekt

-bli flink til å trene og være mer i fysisk aktivitet enn det jeg gjør nå

Hvordan:

-Spise frokost hver morgen, samt ha bedre rutiner når det kommer til de andre måltidene også.

-Spise mer frukt og grønnsaker..

-I begynnelsen vil jeg starte med å jogge tur to ganger i uken, samt gå tur hver kveld istedenfor å glo på tv-en eller pc-skjermen(etterhvert vil jeg øke joggeturene, men først må jeg vel komme i form med to ganger i uken)

-kun godteri og brus på lørdagene

Treningstips blir motatt med glede!

Litt om meg:

Jeg er student jeg og, så har hatt en tendens til å kjøpe mat som er billig(=usunn), noe som egentlig er tull. Siden sunn mat er ikke så mye dyrere(samtidig er det kjekkere å være frisk og sunn enn å spise sånn crappy mat).

Jeg var "vanlig" som liten, men etter å ha gjennomgått 10 år med mobbing har jeg trøstet meg maten, noe som har ført til at jeg veier mer enn hva jeg bør gjøre når jeg er 168 cm høy! Min drøm er å tørre å gi badetøy om sommeren uten å ha gjemme meg under håndkle eller noe slikt :-P Vet det vil ta tid, men tid har jeg nok av!

Jeg vet ikke hvor mye jeg får tid til å skrive her før jeg drar den 3 februar. Men skal uansett notere meg ting ned, så kan jeg oppdatere det når jeg kommer hjem igjen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro det er at så mange blir med:D er heilt i hundre nå, så gira. Kjempe tråd:D Tenkte jeg skulle trene i morgen tidlig også, liker ikke å stå opp så tidlig å trene men skal joggu klare det! Nå har jeg sagt det her at jeg skal trene også så da får jeg litt press på meg:)

Utrolig fint med mat tips også! Noen som har noen geniale sunne retter til helga?(lørdagskvelden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Handleliste (bare et forslag)

Dette kan alltid være kjekt å ha liggende. På denne måten kan man finne frem en middag/et måltid i en fei, og slipper å gå (grøss) på butikken med tom mage

Havregryn

Perfekt til enkle frokoster, f.eks havregrøt med vann eller melk, havregryn med melk, etc. Svært billig, og svært næringsrikt

Knekkebrød, så grovt du orker

Tips til pålegg:

3% Kyllingost fra Kavli

Mager leverpostei

Kokt skinke

Makrell i tomat

Agurk, tomat etc.

Hvis du er glad i ost, kan vita hjertego være et bedre alternativ, men ha øye med kaloriene, selv om fettet er sunnere

Middager:

Fullkornspasta og upolert ris. (Uncle Ben´s har brun boil in bag ris)

Hermetikk:

Champignon

Bambusskudd

Hakkede flådde tomater (til egne pastasauser)

Bønner, jeg liker røde best

Asparges ( og andre grønnsaker du liker )

Tomatbasert pastasaus

Poteter, hvis du liker det

Kesam 1% kan brukes til dipp og som basis til f.eks tzaziki. Høykvalitetsprotein, og nesten ikke noe fett.

Poser med singelfryste kylling- eller kalkunfileter

Hiv i frysen, og middagen er aldri langt unna

I fryseren går også f.eks. fullkornstortillaer, grove pitabrød etc.

Kjøp gjerne inn poser med frosne grønnsaker. Wokgrønnsaker er ofte uforholdsmessig dyre i forhold til innhold. Frossen broccoli er like sunt som vanlig broccoli, så hvis du ikke vet helt om du kommer til å spise mye på en gang er dette et tips. Ingen vits å kjøpe grønnsaker ferskt hvis du ender opp med å kaste halvparten av det hver gang.

Småtteri som også er kjekt å ha

Buljong, til suppe f.eks

Chilipasta, hvis du liker sterk mat

Soyasaus med redusert salt

Wochestershiresaus

Poser med schezuan blue dragon tomatsaus. God saus med lite karbohydrater. Mange asiatiske sauser har utrolig mye sukker i seg

++++

posesupper med lite sukker og salt

Suppe før middag fyller magen, og er en perfekt anledning til å kunne kjøre på med grønnsaker. I tillegg inneholder de fleste supper få kalorier

Kommer mer når jeg får tenkt meg om antar jeg! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i div kyllingretter, så jeg kutter opp kylling i små biter, og steker med valgfri saus/marinade. Så fryser jeg ned i mindre posjoner, så det bare er å ta opp en pose å varme den i microen.

Noen ganger har jeg det oppi wok`en, andre ganger med brun ris og salat eller i tortillas.

Akkurat nå er favoritt-middagen min kyllingwok med mr lee saus. Har bare prøvd mild chilli til nå, synes den er så sterk at jeg vanner den ut med vann og maizena.

Har byttet ut vanlig kjøttdeig/pølser med go og mager produktene.

Ingers rugbrød med kyllingost er kjempegodt og mettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg vil også gjerne henge meg på her. Er absolutt ikke overvektig, men merker at formen er dårlig og kroppen litt "dissete".

Jeg er som flere andre her student med dårlig råd, og må derfor tenke meg om før jeg kjøper mat. Jeg synes generelt at mat er skikkelig kjedelig, og derfor lager jeg meg som regel bare noe lettvindt (=usundt) eller lar være å spise. Det eneste positive med at jeg er så lite glad i å spise er at det gjenspeiler seg i mengden godteri i tillegg. Derfor trenger jeg ikke tenke på å "forsake" noe der.

Mål:

- Gidde å lage sunn mat.

- Trene for å få opp kondisjon og styrke.

Har alt begynt så smått med svømmin to dager i uka. Da svømmer jeg ca 1000m hver gang. Skal fortsette med dette, og i tillegg legge inn en time med enten styrketrening eller kondisjon i uka. Denne siste treninga skal jeg foreløpig ikke gjøre obligatorisk, fordi jeg vet at jeg ofte kutter helt ut hvis jeg setter meg for høye mål.

Jeg må prøve å forberede måltidene mine bedre, slik at jeg faktisk vet hva jeg skal lage før jeg blir sulten. Prøve å lage faste tider for måltidene, slik at jeg blir sulten til omtrent samme tid hver dag, selvom dette er vanskelig med en varierende timeplan. I tillegg skal jeg prøve å komme meg opp i 3 måltider om dagen, og prøve å spise mer frukt og grønt (som jeg egentlig er veldig lite glad i!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Proteiner får maten til å vare lengre i magen. I de siste ukene har frokosten min sett slik ut:

5 ss med billig kornblanding (inga tilsatt sukker og bare fullkorn)

2 ss cottage chesse (PROTEINER)

2 ss kruskakli (kun fiber = bra for magen)

Av og til litt flytende honning

Jordbærbiola.

Av og til en banan i stedet for honning. Grei mat for å slippe å smøre brødskiver.

Nutrilettshake med sjokolade )for å slippë å ete inventaret før lunch..)

Lunch: Knekkebrød i skapet og leverpåstei.

Er en storspiser og blir sulten hele tiden. Men når jeg piser slikt og trener, gjør det i allefall ingenting.

Huskk at all olje gir 9 kalorier pr. gram. Sunt eller ikke sunt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også!

Mål:

- Trene oftere

- Lage mer mat fra bunnen

- Spise oftere

Jeg er ikke overvektig, men kan godt trenge å stramme litt opp her og der. Jeg spiser forholdsvis sunt, sjelden godteri og brus og sånt, men det blir ofte mat som er enkel å lage, og jeg tror jeg spiser litt for lite og sjelden.

Denne tråden var skikkelig motiverende :tommelopp:

Endret av Miros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fjong
Denne tråden var skikkelig motiverende, nå skal jeg på stepmaskinen! :tommelopp:

Og jeg har nettopp vært ute å jogga. Sliter med en skade i foten og har ikke vært i stand til å jogge på en liten stund, og det er jo alltid slik at når man av en eller annen grunn ikke kan jogge er lysten størst :ler: Men i kveld tok jeg meg en liten tur likevel, og det gikk fint. Kjenner det selvfølgelig i foten nå men det er sikkert over til i morgen. Hovedsaken er at jeg er i gang og motivasjonen er på topp :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så skrubbsulten nå at jeg måtte ty til 3 små, grove knekkebrød. Liker ikke spise så sent, og rett før seng. Men orket ikke gå til sengs med hodepine og skrikende mage.

Tusen takk for gode handletips. Jeg skal handle på torsdag! Fylle skapene med sunt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...