Gå til innhold

Ned i vekt med Ingers Rugbrød


Gjest Gjest_Lollipop_*

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fjong

Det nytter ikke gå ned i vekt ved bare å bytte brød. Skal man ned i vekt må man også forbrenne og det gjør man ved å bevege seg. Når det er sagt så metter brødet bedre enn andre brød og mange klarer derfor å unngå småspising og man holder seg til faste måltider. Jeg spiste Ingers før men jeg orker ikke bake hele tiden, dessuten er det vanskelig å få brødet skikkelig gjennomstekt. Er det noen som har forsøkt å bake brødet i brødbakemaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bake et lignende, grovt brød selv vil jeg tro bidrar like mye som Ingers Rugbrød. Jeg har begynt å bake et enkelt brød av sånn pose med ferdigblandede grove meltyper, utrolig enkelt, og VELDIG mettende. Det er som et grovt knekkebrød, bare bedre. To små skiver, og det føles ut som om det legger seg som en god og mettende "fiberluke" nede i magen, og man er mett lenge! Vanlig brød blir jeg oppblåst av, mens hjemmelaget, grovt er kjempebra.

Kombinert med frukt og grønt er det nok veien til et sunnere kosthold, også fordi man blir mindre sugen på fet mat når man får i seg bra mat.

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører slike fantastiske historier om at folk har gått ned 8-10 kg bare ved å bytte vanlig brød ut med Ingers rugbrød. Mange damer på jobben som nå har med seg dette brødet i lunchen og som har stor tro på at dette funker. Men jeg har ennå ikke personlig møtt noen som har gått ned bare av å bytte brød.

Noen her med erfaring?

Hva slags pålegg bruker dere på dette brødet?

Kostholdet ellers?

Trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ingers rugbrød inneholder mye fiber, noe som gjør deg raskere mett, du vil også beholde metthetsfølelsen lenger og dette vil igjen føre til at du små spiser mindre og får mindre lyst på søtsaker. Ergo mulig vekttap. Siden det er så mye fiber i brødet bør man også drikke mye vann for å unngå forstoppelse. Dette vil også redusere sultfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hjemmesiden til Inger som lager brødet: www.fibermat.no

og oppskrift på brødet:

1,3 kg fin sammalt hvete

200 g fin sammalt rug

200 g helkorn hvete

200g rug og det kalles rugbrød?Det var mye hvete i brødet,vet noen er det sundt egentlig?

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Amanda_*

Jeg oppdaget litt sent at denne tråden er fra 2008, men svarer likevel.

Jeg har gått ned mange kilo med Ingers rugbrød tidligere :) , men sliter litt med de siste 2-3 som gir meg idealvekten i forhold til høyde og BMI.

Ifølge VG er dette måten å gå ned 1 kilo i uken:

INGERS MATDAG:

Du kan spise fem rugbrødskiver i løpet av en dag. Skivene bør ikke være mer enn en centimeter tykke. Hvis du dropper potet, pasta eller ris til middagen, kan du spise to brødskiver ekstra.

Frokost: 2 brødskiver med magert pålegg, pluss et glass melk og kaffe eller te.

Lunsj: 2 brødskiver med magert pålegg. Kan byttes ut med salat, omelett eller grøt. Kaffe eller te.

Middag: Simens stroganoff med ris eller potet. Vann til maten.

Kvelds: 1 knekkebrød eller en brødskive med magert pålegg. En kopp te.

Drikk mye vann. Helst ett glass både før og etter måltidet. Spis to frukter og minst tre porsjoner grønnsaker hver dag, poteter inkludert.

En middagsporsjon beregnes etter tallerkenmodellen: 2/4 grønnsaker, 1/4 potet (2-3 poteter) og 1/4 kjøtt, fisk eller fugl.

Det totale inntaket er mellom 1300 og 1350 kalorier hver dag.

Oversikten er hentet fra http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=208992

Mitt problem har vært å holde meg unna sjokolade (min beste venn og største fiende), og det har gjort det vanskelig for meg å bli kvitt ekstrafettet..

Hvis noen har noen originale tips til å bli kvitt søtsug, så syng ut! Epleeddik, krom og bio-T er bare penger ut av vinduet for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_sara_*

Jeg har bakt Ingers rugbrød en god stund nå, og min erfaring er at 1 time steketid er for mye. Dette er sikkert også avhengig av ovn. Jeg steker dem på over- og undervarme på 210 grader i 40 minutter. Da blir de saftige og kjempegode, men ikke klissete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...