Gå til innhold

Ned i vekt med Ingers Rugbrød


Gjest Gjest_Lollipop_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lollipop_*

Hører slike fantastiske historier om at folk har gått ned 8-10 kg bare ved å bytte vanlig brød ut med Ingers rugbrød. Mange damer på jobben som nå har med seg dette brødet i lunchen og som har stor tro på at dette funker. Men jeg har ennå ikke personlig møtt noen som har gått ned bare av å bytte brød.

Noen her med erfaring?

Hva slags pålegg bruker dere på dette brødet?

Kostholdet ellers?

Trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det er ikke en regel som sier at "går man over til Ingers rugbrød, går man ned i vekt". Man går ned i vekt når man forbrenner mer kalorier enn hva man inntar. Inntar du bare sjokolade en dag, men likevel ligger i et underskudd, går du ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingers rugbrød er veldig mettende, og holder deg lenger mett enn vanlig hvitt brød. Dette er kansje grunnen til at brødet er "slankende".

Jeg fikk også ett kick på å starte med "sunne matvaner". Slik som: Goderi bare på lørdager. Frukt og grønnt hver dag, trening flere ganger i uken, og gå tur hver dag osv.

Skinke, lette oster (eller med det gode fettet, "vita osten" er ett godt alternativ), lett leverpostei, makrell i tomat..... osv. er gode alternativer til pålegg som er sunnt.

En skive med salat, ost, skinke, og tomat er kjempegodt!

Om du må ha smør på skiven, bruk så lite som mulig.

Bruk smør som er myke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS Lollipop
Altså, det er ikke en regel som sier at "går man over til Ingers rugbrød, går man ned i vekt". Man går ned i vekt når man forbrenner mer kalorier enn hva man inntar. Inntar du bare sjokolade en dag, men likevel ligger i et underskudd, går du ned i vekt.

Ja, men der er altså folk som forteller at de har gått ned 8-10 kg ved å bytte fra vanlig brød til Ingers rugbrød. Og spise dette brødet istedenfor middag.

Hvorvidt de trener eller trener mer/mindre enn før vet ikke jeg.

Jeg har alltid trodd som deg at man må forbrenne flere kalorier for å gå ned i vekt.

Er ute etter å få vite hva de som faktisk spiser dette brødet mener - og hvordan det virker. Hva gjør dere? Hva spiser dere? (sammen med brødet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er sånn at ingers rugbrød er løsningen, så hadde vel alle overvektige begynt med det? jeg mener, da ville det vel vært godt kjent at vi har en mirakelkur.

greia er at dette brødet er myyye bedre enn kneip. tviler ikke på at en person kan gå ned i vekt kun ved å endre brød, men i lengden er det flere ting som skal til. som trening, nok proteiner, lite sukker osv osv. dette vet vi alle nå, det finnes ingen kjappe løsninger, desverre.

men for all del, spiser du mye kneip, så vil du nok merke en forskjell ved å gå over til ingers rugbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får man tak i dette rugbrødet??

Jeg prøver å slanke meg på div. salater og reker + rent kjøtt og grønnsaker. Men så får jeg så lyst på ei brødskive av og til........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i dette rugbrødet??

Jeg prøver å slanke meg på div. salater og reker + rent kjøtt og grønnsaker. Men så får jeg så lyst på ei brødskive av og til........

ja, det er nok lurt å spise litt brød også selv om du slanker deg. det varierer hvem som tar det inn. du får nesten bare ta deg en butikkrunde. et annet alternativ er brødet til fedon lindberg, det er snaddergodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det Baker Hansen som selger brødet.

Har også funnet det på Kiwi utenfor Oslo.

Jeg spiser Ingers Rugbrød nå og merker at jeg blir mye mer mett av det.

Bruker oftest makrell i tomat og agurk på.

Trener også og har kuttet ut alt godteri, sukker og fet mat.

Nå skal det bli bikini til sommeren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er nok lurt å spise litt brød også selv om du slanker deg. det varierer hvem som tar det inn. du får nesten bare ta deg en butikkrunde. et annet alternativ er brødet til fedon lindberg, det er snaddergodt!!

Fedon Lindbergs brød er godt, ja, men jeg synes ikke det metter noe særlig. Lite og dyrt er det og. :nei:

Ingers rugbrød metter svært bra, en viktig faktor når jeg skal gå ned i vekt, orker ikke å sulte meg. I tillegg vil jeg tro at det høye fiberinnholdet bidrar til å dra avfallsstoffer ut av kroppen og holde magen i gang.

Skulle gjerne spist mer Ingers rugbrød, men synes det burde være lettere tilgjengelig. Er ikke alltid jeg gidder innom baker'n for å kjøpe brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske greit å bake det selv, altså! Jeg får ikke tak i det her hvor jeg holder til nå, baker selv og fryser ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Sikker på at det er "bare" ved å bytte til brødet da? Det kan jo hende at de følger dietten som er en del av pakka. Slankekurs med Ingers rugbrød/Fibermat, eller hva de nå kaller seg.

Har fulgt dette opplegget tidligere, og det fungerte fint, jeg følte meg ikke sulten. 5 brødskiver med magert pålegg om dag, pluss normal/sunn/lite fet middagsporsjon. Maks to frukt, ubegrenset med grønnsaker. Som jeg kan huske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke utenkelig at folk som går til det skrittet å spise Ingers rugbrød, med tanke på å slanke seg, samtidig gjør andre (små) grep som påvirker vekten, kanskje uten å tenke over det :) Ellers så er Ingers rugbrød veldig fiberrikt, så det setter virkelig fart i systemet. Dessuten smaker det veldig godt, jeg synes det smaker mye bedre enn de fleste andre sånn super-fiberrike brød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har også gitt ut en kokebok for de som vil gå ned i vekt, "Ingers kokebok" heter den og koster 99 kr. Den har bl.a oppskriften til dette rugbrødet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Malin_*

Her er hjemmesiden til Inger som lager brødet: www.fibermat.no

og oppskrift på brødet:

1,3 kg fin sammalt hvete

200 g fin sammalt rug

200 g helkorn hvete

75 g gjær

2 strøkne ts salt

9 dl hvetekli/kruskakli

1,8 l lunkent vann, helst 37 grader

(evt. 1 l søt eller sur skummet

melk + 8 dl vann)

1 dl linfrø

1 dl solsikkekjerner

Tre brød i 2-liters former eller fire brød i 1,5-liters former. Brødene bør fryses, og oppbevares i kjøleskapet ettersom du bruker av dem, da de kan mugne om de ligger for lenge i romtemperatur.

Bland alt det tørre, løs opp gjæren i litt av væsken og arbeid alle ingrediensene godt sammen, enten i kjøkkenmaskin eller for hånd. Deigen blir veldig løs, men den skal være slik. Den kan IKKE eltes på bordet.

Hev deigen i underkant av en time i bakebollen.Slå luften ut av deigen og la den heve en gang til i bollen, ca. en halv time. Slå luften ut av deigen igjen og spa/hell deigen i smurte former og sett deretter brødene inn i varm ovn på 220 grader på over- og undervarme, eller 200 grader på varmluft. Brødene skal stekes i en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppskriften liggende, skal prøve å bake når jeg får gidd til å dra og kjøpe alle de forskjellige meltypene som skal være i.

Ellers er det sant som Fraulein Fix sier at man selvsagt må gjøre andre grep enn å trykke i seg rugbrødet, men det at det er såpass mettende, i tillegg til å være sunt og godt, er nok en god motivator for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig det er bare meg, men jeg synes faktisk at "rugbrød" er et ganske misvisende navn. 200 gram rug på 3 store brød? Det hadde nok holdt å bare kalle det grovbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er bare meg, men jeg synes faktisk at "rugbrød" er et ganske misvisende navn. 200 gram rug på 3 store brød? Det hadde nok holdt å bare kalle det grovbrød.

ja, det har du helt rett i!! lite rug jo.

i mine brød er det en hel pose, er det 1 kg tro? det blir også 3 brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle gå ned i vekt med et bestemt brød som "hovedplan" synes jeg høres helt absurd ut. Det dreier seg om å legge om hvordan man legger opp kostholdet og tenker omkring mat, og det dreier seg om å øke treningsmengder/aktivtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...