Gå til innhold

Hva menner dere om absolutt regler før et eventuelt forhold!?

Fredrik=)

Anbefalte innlegg

Tenker for min egendel at jeg bør ha noen regler for hva jeg uansett ikke aksepterer i et forhold. hvis ikke tror jeg faren for at ting blir litt og litt verre og at man aksepterer ting man ikke bør akseptere. egne og kameraters erfaringer!

1gang "klikk" hade! dvs klikke skikkelig, miste alle hemninger gjør så mye skade som mulig! hyleskrike slå og sparke osv

1gang utro hade! sex klining osv

1mnd uten sex hade! lyst til og si en uke! lange perioder uten sex fører ingen ting godt med seg, er ikke intrisert i og være i et forhold uten sex.

har dere egne slike regler? hva hadd du syntes om å bli persantert for noe sånt i starten av et forlhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Utroskap, nulltoleranse.

Vold, nulltoleranse.

Ingen sex på en måned? Finne ut hva som er problemet først, om mulig, hvis det er helt umulig og det fortsetter med et dødt sexliv, så ville jeg gådd..

De to første burde vel være en selvfølge for alle som begir seg inn i et forhold. Men virker som monogamien sakte men sikkert dør ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker for min egendel at jeg bør ha noen regler for hva jeg uansett ikke aksepterer i et forhold. hvis ikke tror jeg faren for at ting blir litt og litt verre og at man aksepterer ting man ikke bør akseptere. egne og kameraters erfaringer!

1gang "klikk" hade! dvs klikke skikkelig, miste alle hemninger gjør så mye skade som mulig! hyleskrike slå og sparke osv

1mnd uten sex hade! lyst til og si en uke! lange perioder uten sex fører ingen ting godt med seg, er ikke intrisert i og være i et forhold uten sex.

har dere egne slike regler? hva hadd du syntes om å bli persantert for noe sånt i starten av et forlhold?

Synes det høres strengt og firkanta ut å ha bestemt seg for faste ting på forhånd. En vet da lite om hvilke situasjoner som kan oppstå på bakgrunn av forskjellige ting.

Jeg har alltid hatt lange forhold, og har lært at å være "rund i kantene" er det beste. Dvs vise forståelse og respekt for den andre.

Et "klikk" som du beskriver har en forhistorie, og jeg vil tro at den vil være et grunnlag for om episoden er nok til å gjøre det slutt eller om en kan bli enige om felles "kjøreregler" igjen.

Jeg kan skjønne det når det gjelder utroskap, men et kyss er noe som kan skje "fort og gæli" uten at det er hverken planlagt eller vil skje igjen.

Å bryte opp et langvarig forhold, hvor man f.eks er godt etablerte med barn, elsker hverandre osv, er et stort skritt å ta bare pga et kyss, og har kjempestore konsekvenser for alle involverte. Er det virkelig verdt det?

At du blir 1 mnd uten sex kan fort hende. Hva når dama blir gravid, og mister sexlysten en periode pga det....er det "ha det bra" da også, eller er du villig til å ta hensyn en periode? Sexlysten kommer jo tibake igjen.

Eller hva om du har oppført deg dårlig mot dama over tid, slik at hun derfor ikke har lyst på sex med deg. Er det "ha det bra" da, eller kan du tenke deg å gå litt inn i deg selv, og se om du kanskje er litt av årsaken?

P-piller gjør ofte at sex-lysten forsvinner. Dama vil det ikke, men det skjer likevel. Sånt bør du tenke på.

Når en er i et forhold bør en ville det beste for hverandre, begge to. Det er ikke tiden for egoisme, men for samspill. Greier dere det, trenger dere ikke å lage regler på forhånd. Men heller være obs og ta problemene mens de ennå er små. Kommunikasjon, det å tørre å snakke om ting, det å være lydhør for den andres behov, vil jeg si er alfa og omega.

Ikke forhåndsbestemte regler.

Når det gjelder meg selv, har jeg ikke spesifikke regler, men det er forskjellige ting jeg ikke finner meg i, eller vil ha i mitt liv.

Alkoholproblemer, økonomisk rot, andre rusproblemer, da skygger jeg banen fort!

Jeg finner meg heller ikke i at noen behandler meg dårlig, og særlig ikke hvis det skjer om og om igjen. Da trekker jeg meg, for jeg vil ha det bra.

Om mannen ikke er til å stole på, får han heller være uten meg. Jeg gidder ikke å bruke tid på en mann jeg må holde i ørene for at han skal holde seg unna andre damer, det bør han greie selv.

Likevel, ingen er feilfri, og en viss tabbekvote bør man ha i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis skal ikke vi to ha et forhold, for jeg praktiserer forhold bygd på kjærlighet og ikke på regler. Det eneste jeg kan være klar på er nulltolleranse på utroskap! Når det kommer til vold er det en selvfølge at dette ikke er godtatt, så jeg sier ikke "jeg gjør det slutt om du banker meg"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunn for og ha klare definerte regler på forhånd er at det er vanskelig og vurdere når man er i situasjon. et eksemel pål anders ulevoldseter har med seg en list med skader når han kjører dakar. så han ikke skal bryte pga smerte eller fortsette og risikere livet.

var i et forhold hvor hun brukte vold, det utvilka seg og etterhvert mistet hun alle hemninger klikka helt. hadd jeg gjort det samme hadde hun sikkert vært død eller i hvertfall rimelig ødelagt. er ikke på noe måte greit bare for at hun ikke klarer å skade meg. også sett kompiser som har akseptert mye vold fra syke damer! hatt en helt klar regel på det på forhånd vile det kasnkje vært lettere og gå første gangen. dette er jo enda viktigere for kvinner siden de har mye støre sjangse for å bli skadd av volden.

ang utroskap e æ bare ikke intrisert! hu får bare innfin sæ med det! mulig det e nå anna etter 20års ekteskap ell.nå men for no null tolleranse

sex e viktig. æ klare å ha sex uten å ha lyst på det, fordi æ veit det sannsynligvis blir godt når du først kjem i gang! fordi æ veit det e my støre sjangse for at ting ska bli bedre om vi bare prøve. lange prioda med dårlig stemning og uten sex der hu i løpet av en mnd ikke e villig t å prøv engang. e det høyst sansynlig ikke den rette for mæ! barn osv ser æ som forcemajor da e det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrøkenStrøken for det første reglene kommer på ingen måte i konflikt med kjærlighet respekt osv.

du sier det er en selvfølge at vold ikke er ok. hvorfor er det da så mange som ikke går etter å ha blitt utsatt for det? i tilegg er det jo mulig at det kan ha en prevantiv virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis dama di har mensen og ikke føler seg bra så skal du forlate ho? Min mensen var fra 5-7 dager og ofte så følger det med mye vondter og feber. Hadde typen blitt sur og grinete for å ikke få sex da hadde nok jeg gått min vei. En hel mnd kan jeg skjønne er frustrerende, men jeg ville ikke bare gått av den grunn. Jeg ville vel funnet ut av problemet først. Tenk om dere får barn en gang, mange klarer ikke sex på noen mnd etter det for det er ømt og vondt. Skal du da gå?

Vi hadde ikke slike regler, og har heller ikke. Men vi er jo klar over hvor grensene går. Utroskap er noe vi begge vet kan gjøre at forholdet tar slutt. Men det er jo ikke noe vi har skrevet ned svart på hvit likevel!

Tror jeg hadde følt det litt rart hvis jeg hadde møtt en gutt og han begynte å fortelle om regler han vil ha. Er noe man må skape sammen syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreiv jo at ved forcemajor va det greit og det inkludere seff sykdom osv. ikke sex når hu har mensen helt greit e itj altid så keen sjøl da.

det æ snakke om e hvis hu velge og ikke prøv en eneste gang i løpet av en mnd på dårlig stemning eller lite sexlyst. sansynligvis veit begge godt ka som eventuelt e problemet leng før det har gått en mnd. vila aldri ha nekte hu sex en mnd vil itj ha nånn som vila gjort det mot mæ.

ang utroskap må det da være greit og definere hva begge menner med det og gjøre det helt klart at det ikke vil bli akseptert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreiv jo at ved forcemajor va det greit og det inkludere seff sykdom osv. ikke sex når hu har mensen helt greit e itj altid så keen sjøl da.

det æ snakke om e hvis hu velge og ikke prøv en eneste gang i løpet av en mnd på dårlig stemning eller lite sexlyst. sansynligvis veit begge godt ka som eventuelt e problemet leng før det har gått en mnd. vila aldri ha nekte hu sex en mnd vil itj ha nånn som vila gjort det mot mæ.

ang utroskap må det da være greit og definere hva begge menner med det og gjøre det helt klart at det ikke vil bli akseptert uansett.

Æ e ikkje einig i dei du seij. Jei synns itj uttroskapp e greittt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det er mange som ikke går selv om det er vold inn i bildet, og det er jeg enig i at er dumt. Men det er det nok veldig mange grunner til, og IKKE fordi det ikke fantes en regel mot vold i utgangspunktet! Jeg er jo enig i at en person skal ha klart for seg hva h*n mener er viktige punkter i forholdet, og vite at man ikke godtar forskjellige ting. Men det blir feil å presentere dette i en liste når man får seg en kjæreste! Ta heller problemene som de kommer, og snakk om det!

Som jeg sa i sta er det spesielt med utroskap, det syns jeg man skal være klar på fra starten av at ikke blir godtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et voldelig forhold, eller det siste halve året var vel mest vold og skriking fra han sin side. Alikevel var det ikke jeg som slo opp, forklare hvorfor kan jeg ikke, men det er vansklig å gå fra en du har, også plutselig bli helt alene.

Men pga den episoden skal jeg passe meg for at ting ikke bli slik igjen (selvom jeg fint vet at det kan jeg ikke velge selv, jeg velger jo ikke partnere som slår, dette kommer etterhvert). Utroskap er jeg eller ikke for, det gjelder alt fra kyss og utover (ja, jeg vet et kyss kan være fort å gæli i fylla uten at det er h*n skyld, men da kan vi snakke om det etterpå, et kyss som han frivillig tar imot derimot er ikke akseptabelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig.

Hvis ett menneske klikker eller er voldelig på den måten hi skriver er det "goodbye" før fyren skjønte hva som hendte,)

Er ikke egenskaper jeg ser etter hos en kjæreste da jeg ønsker en stabil og sterk mann i livet mitt.

Har aldri opplevd å bli nektet sex en måned, tver i mot..så jeg tror ikke det er en aktuell problemstilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen forhåndsdefinerte regler. Men etterhvert som man har mer erfaring, ser man tidligere hvor ting kan bære. Så en kjæreste som blir svart av sjalusi eller en kjæreste som for enhver pris skal ha sitt "eget" liv og ikke vil dele noe som helst, beveger seg på en tynn line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...