Gå til innhold

Vokse bikinilinje og legger i salong?


Gjest Hoppla

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart på utveksling i varmere strøk, og lurer derfor på om jeg skal vokse bikinilinjen og leggene mine før jeg reiser. Er spesielt lei av røde nupper rundt bikinibuksen.

Har noen av dere gode erfaringer med en rimelig salong i Oslo? Hvor langt må håret være før det kan vokses? Er det flaut å vokse bikinilinjen? Man ligger vel med truse på? Mange spørsmål, men det hadde vært veldig fint å få svar på noen :)

Barbering er noe herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, barbering er slitsomt... derfor har jeg i flere år gått jevnlig til salong og fått det vokset. Har gjort det meste fra navelen og ned og kommer aldri mer til å barbere meg igjen.

Jeg synes ikke det er noe flaut i det hele tatt, er jo blitt ganske godt kjent med henne jeg går til etterhvert, men det er jo litt spesiellt til å begynne med... Tror dette er noe bare vi tenker på ,for de gjør jo dette dagen lang og tenker vel ikke noe særlig over det mer.

Jeg har alltid på meg trusa når jeg vokser meg, bare ikke ta på deg din største eller nyeste truse. Må tåle at det kan komme litt voks på den. Dessuten så bruker hun jeg går til trusekanten for å skille hvilke hår hun skal vokse og hvilke hun skal la bli igjen. De sier håret må være mellom 0,5 og 1 cm langt.

Jeg går til en salong på Majorstuen som ligger i Holtegata, den heter Din Hud og Hårpleie. De har også en avdeling på BI i Nydalen. De er veldig effektive, flinke og prisen er rimelig.

Kan anbefale de...

Ellers ser jeg at det er åpnet et sted i pilestredet/parkveien som heter Waxing Palace, har ikke vært der selv men også der virker det som om prisene er rimelige.

Håper du finner ut av det - jeg er i hvert fall blitt avhenging og synes virkelig det er verdt noen minutter smerte (den går fort over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar! :) Jeg har googlet litt nå, og det ser ut til at Waxing Palace iallfall i oppstartsfasen tok 100 kroner for å vokse legger. Så jeg tror jeg ringer i morgen og hører hvilket prisnivå de ligger på nå. Og så har jeg akkurat barbert leggene, så jeg håper det rekker å vokse ut i tide! ;)

Har noen andre gode erfaringer med salonger i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Sier meg enig med Vanka i at Din hud og hårpleie på Majorstuen er flinke. Jeg tar braziliansk voksing der ganske regelmessig. Syns ikke det er noe spes flaut og så der det jo så fort gjort - og bare litt vondt noen sekunder.

Tror de tar 165kr for å vokse leggene der - det er vel en ok pris?! Noen som vet om et billigere sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lurer litt på en ting angående voksing. Man må vel gå litt med hår, altså den tiden hårene skal vokse seg lange nok til å bli vokset igjen. Er ikke det litt kjedelig? F.eks. midt på sommeren med sol og varmt vær... =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jepp - jeg syns det er litt kjedelig så derfor blir det ikke så ofte jeg vokser leggene.. er så fort gjort å "høvle over de" hvis de er litt hårete og det er shorts/kjole vær - men veldig godt å slippe å tenke på barbering hvis en skal f.eks til syden el. så da er det nesten verd å la det gro litt i forkant så en kan vokse det før en reiser på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg trenger hjelp.

Jeg har så utrolig HADE og SVARTE og LANGE hår på beinene..

og er så utrolig flau over det!

hva skal jeg gjøre ?

Jeg syntes det er så forferdelig vondt å vokse ( har bare voksa hjemme )

Er det bedre hos en proff ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

*dytter* skal også snart til varmere strøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær forsiktig og gå til noen som er dyktige. Jeg har gått til brasiliansk mange ganger, men de siste gangene gikk jeg til en som ikke var noe flink. Ble sår, og det gjorde sykt vondt. Endte opp med inngrodde hår og betennelse som jeg sliter med ennå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp.

Jeg har så utrolig HADE og SVARTE og LANGE hår på beinene..

og er så utrolig flau over det!

hva skal jeg gjøre ?

Jeg syntes det er så forferdelig vondt å vokse ( har bare voksa hjemme )

Er det bedre hos en proff ?

Da ville jeg vokset dem. Hoss proffesjonelle. Hard du vokset med kald eller varm voks hjemmet? Det er uansett mye vondere å gjøre det selv hjemmet. Kom deg til salong og prøv det en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til noen som er FLINKE og ok rimelige(trenger ikke være det billigste) på bralinian waxing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...