Gå til innhold

Når 2 blir til én...


No Shorty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fine invitasjonar :jepp: Stiligt me de kort-greiene på framsidå :fnise: kjempekreativt!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen...

Vi måtte nesten ha et sånn kort på fremsiden, for forloveden er veldig gla i kortspill...

Jeg er melig fornøyd med den, og det kommer nook bare til å skje eventuelle bittesmå endringer...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet mønster til en kjole som jeg falt veldig for!

Jeg kjøpte det siste nr av Burda mønsterblad fordi det var mønster til brudekjoler der! Og neimen sannelig så fant jeg mønster til n utrolig fin kjole inni der...

Det var en kopi av kjolen til Jackie Kennedy fra 1953, og den ser bare nydelig ut. Bare se selv! Og her!

Dette er buda sin versjon av kjolen!

Egentliog synes jeg burda sin versjon er finere en orginalen, fordi den er enklere og ikke fult så fluffy!

Hvis jeg bare flytter midea litt lengre ned, sånn at det ikke blir så forbanna langt til gulvet på meg, og legger litt lag på lag med tynnesoffer blir denne kjolen perfekt! Jeg gelder meg til å vise den til mamma i påsken, og jeg tror at hun komemr til å like den!

-----

Jeg gleder meg til kjolen kommer mer i boks, med at vi vet farger og sånn, fordi da kan jeg begynne med sko til meg.. For jeg skal lage brudeskoene mine selv, blant annet fordi det helt sikekrt er et helvete å få tak i sko til meg i rett størrelse i vanlige norske butikker, og jeg vet ikke helt om jeg tørr å kjøpe sko over nettet, i tilfelle de ikke passer, og selvsagt fordi det er gøy å lage sko da...

Jeg har ikke bestemt meg for utseende på skoene, for de må liksom stå litt til kjolen...

-----

Og den første invitasjonen må sendes ut allerede i sommer... For da jeg avr i USA på vidregående så hadde jeg en vertsfamilie der, som jeg har ganske lyst til å invitere, men de har ikke allverdens god råd og trenger litt mere planlegging enn de hjemme her i norge...

----

Ellers har det ikke skjedd noe siden jeg lagde invitasjonen på søndag...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirnor

Kjolen var kjempe fin!! Innbydelsene også! :)

Skulle ønske jeg hadde like mye fantasi til å finn på og fikse slike ting :)

Klarer ikke kontrollere meg med farger og slikt engang :gjeiper:

Får heldigvis hjelp av venninner til invitasjoner og litt til å kontrollere meg med dekorasjoner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei du! Ser du har kommet langt i planleggingen, vet jeg lovde deg den adressen, men ting tar tid;) Iallfall, Mariahilferstrasse 58 var det (huska ikke gatenummeret sist), så ser jeg at de har en lik butikk i Laxenburgerstrasse 73, men der har ikke jeg vært... Mulig dette kommer for sent, men nå vet jeg ikke om du hadde tenkt deg til Wien likevel da.

Butikken heter forresten, Komolka Stoffe... (av alle ting).

Kos deg videre med planleggingen, og god helg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

oisann.... nå er det virkelig lenge siden jeg har vært her inne... og det er mye som har skjedd de siste ukene...

Vi har funnet oss lokale, og jeg er veldig fornøyd med det... Det er kantina på resq... Det er på havarivernskolen rett nord for haugesund... Den er bestilt og i boks...

Vi har også bestemt oss for kirke... vi var innom både skåre og torvastad kirka når vi var hjemmom, og jeg så på min kjære når vi var i torvastad kirka at han virkelig hadde et forhold og et ønske om å gifte seg der (pluss at presten var hyggelig)... I torvastad kirka ble vi møtt av presten, og han viste oss rundt inni kirka og snakka med oss om hvordan vielsr foregikk der... Han var veldig hyggelig, og veldig tilstede selv om vi sa at vi ikke visste om vi ville vie oss i den kirka ennå...

Jeg ble egntlig skuffet over skåre kirke, med tanke på den fine behandlinga vi fikk på torvastad, så når vi kom til skåre menighet, fikk vi utlevert nøkkelen og beskjed om å låse oss inn og bare se oss rundt...

Så vi har bestemt for å vie oss i torvastad kirke og bruke soknepresten...

Min kjære skal ringe til presten i dag, og si at vi har bestemt oss... Vi er fortsatt litt usikkre på klokkeslett... men jeg har lyst til å ha vielse kl 13:00 egentlig... jeg veit ikke hvorfor men det bare føles ganske perfekt...

Vi har planer om å bruke Willy Knickersen til cateringen, så de skal jeg få sendt en mail til... Vi har bestent hovedrett og dessert, men forreten er veldig vanskelig... Men jeg skal høre med dem og hva de mener passer til lammesteik og dronning maud...

Ellers ahr jeg begynt å jobbe medg ned mot den størrelsen jeg vil være når jeg gifter meg... OG jeg er vel egentlig allerede der, men nå skal jeg bare bygge mer muskler... Da jeg begynte til påske veide jeg 91,5 kg, men nå vist jeg veide meg hadde jeg gått ned 8 kg og lå på 83,5 kg... Og jeg føler meg så mye bedre...

Da vi var hjemme satte mamma og jeg oss ned og prøvde litt med invitasjoner og meny/sanghefte... Det ble stilig, men jeg ble ikke helt fonøyd med det... Mamma synes vi burde velge noe med litt farge på, og jeg er ikke uenig, men det blit for så feminint når jeg velger en farge, og det vil jeg ikke... det skal være noe som passer til oss begge, og velger jeg farger blir det fort veldig MEG... Argggg, hvorfor skal det være så vanskelig...???

Farger som er utelukket: lilla, rosa, turkis, rød, svart...

Jeg har funnet en farge jeg liker veldig godt, og som jeg veit at min kjære også vil like, men problemet er å finne papir i akkuart den sjatteringen... Blålilla er en veldig vanskleig farge... Men jeg tror også at valget mitt med ivory-farget papir, gull detaljer, sort skrift er veldig rett for oss...

Oi, nå hadde jeg plutselig skrevet mye...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Forloveden og jeg har snakka litt om invitasjkoner i det siste, og vi er helt enige om åssen de skal se ut...

De skal være prikkelike de som jeg har bilde av helt øverst på denne siden, men isteden for å måtte klikke å lime altsammen, så skal det bare lages som et dokument på pcen, og så tar vi fila til et kopisenter, og lar de fikse det for oss... Da ska kopisenteret også få ei fil med utsiden på festprogrammet, som også skal være bordkortet...

Papriket skal være kremfarget, og kortet skal være en tegning av oss, men en annen en det som var på prøven, for jeg er bare ikke førnøyd med det... sånnsett skal det heller ikke være noen gullkant, men vi får se om det blir noe annet fancy istdenfor...

---------

Og i løpet av sommeren har kjolevalget mitt endret seg, for jeg var inne på e-bay og kjøpet et helt nydeligmønser der inne MED slep, få vi ikke trenger å bruke tid på å¨finne ut åssen vi skal få til det... Den kjolen er stroppløs men den har lengearmer, men det har jeg ikke lyst til, så jeg skal kanskje ha den stroppløs eller sy på noen stropper, og ta av armene...

Skal se om jeg finner noen biler av mønsteret...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei :vinke: !

Kom over denne dagboka, og syns du hadde så mange fine linker til ting og tang! Så da vil jeg gjerne stjele litt da vet du... ;)

Håper planleggingen fortsatt går bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadda, den går på, sånn sakte men sikkert...

Har ikke gjort så mye3 i det siste, men jeg venter på en mail fra cateringen... jeg sendte mail til dem for noen uker siden, men jeg tenkte at sildajazzen og filmfestivalen skulle bli ferdig før jeg begynte å mase på dem...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...