Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen kan ta ei uke med feie på høsten, og da har vi lyst til å reise litt :) Noen anbefalinger for et ungt par? Vi har snakket om både Roma, Paris, London og New York. New York er nok det som frister mest, men er det fint å reise dit på høsten? Vi har som sagt ei hel uke til disposisjon, er det nok for å oppleve denne byen? Hva er ca. pris for en ukes opphold der?

Bli veldig takknemlig for svar :sol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

New York! Uten tvil :) Det spørs jo helt når på høsten man reiser da.. I september og begynnelsen av oktober er det ganske varmt der, så setter kulden inn, og det blir veldig kaldt.. Så skulle jeg reist i kulden så måtte det ha vært mot slutten av november for å få med meg julepynten og julestemningen :) Ellers ville jeg reist tidlig på høsten for å få litt varme :)

Pris er jo alt etter hva man gjør det til selv da.. NYC er en dyr by når det gjelder overnatting, men er man lite kresen og kan bo på dorms så er det ca. 200 kr natta.. Dobbeltrom med delt bad koster 400-500 kr natta og dobbeltrom på hotell med eget bad koster fra 1000 kr og oppover.. min erfaring er at man ikke bruker så mye tid hjemme :P Men igjen, det spørs jo hva interessen er :) Men man reiser ikke til NYC for å sitte på hotellet..

Fly kan du få fra ca. 3300 og oppover.. Og direktefly får man for 3900 og oppover.. :)

Om ei uke er nok til å oppleve byen - NEI! Men det er ikke et år eller et liv heller :) Ei uke er en fin start, så ikke vær redd for å gå glipp av noe.. Finn ut hva du vil besøke og hva du vil gjøre, men ikke legg for strikte planer heller, men vær åpen for det som skulle dukke opp :)

Skrevet

Det var akkurat det svaret jeg håpet på, hehe :) Det har alltid vært en drøm å reise til NY, og nå har vi sjansen til det både med ferie og økonomi!

Men hva er å anbefale, kjøpe pakkereise gjennom Star-Tour el. lignende eller ordne alt selv?

Alle god råd og tips er hjertlig velkomne!! :)

Skrevet

Pakkereiser er jo svindyre til New York dessuten er det bare fly og hotell man får så man må jo ordne alt utenom selv, og det er det likegreit å ordne hele turen.. Jeg skal dit igjen i mai og betaler 3900 for direktefly og 5000 kr for dobbeltrom inkl. frokost og tax i 10 dager (ikke det at det gjør så mye for frokost får man billig på deliene) og da bor jeg midt på Manhattan :) Jeg synes kilroy.no er fin for å finne gode priser på hotell, og de billigste herbergene har også dyrere alternativer (og mer comfort).. :)

Skrevet

Hei

Kona og jeg var i NYC rett før jul ifjor og jeg kommer med reisebrev snart....men du kan jo kikke på mitt reisebrev fra 2004 på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm . Når det gjelder været i NYC kan du sjekke på http://www.weatherbase.com . Sist vi var i NYC bodde vi på Quality inn i Long Island City ettersom det var mye billigere enn hoteller på Manhattan. men det er kun 2 stop med subway til Manhattan så det var ikke noe problem. Vi måtte ut med 160$ for hotellet mens de fleste Manhattan hoteller kostet over 300$.

Roma kan også være et alternativ :-) Det er en flott by med mye man kan se, gjøre og spise. Se mitt reisebrev med bilder på http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Roma er superromantisk. Veldig oversiktlig i sin uoversiktlighet. Utrolig mye å oppleve. Du kan velte deg i deilig mat, kaffe, vin, europas historie, det er en egen atmosfære....til å bli hekta på! Mye bra shopping...tidlig i februar feks er det varmt ( feks 15 varme og genservær) og salg overalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...