Gjest pirjo Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Barn på 6 og 10, samt vi to voksne vil gjerne på storbyferie til sommeren! Men hvilke byer er fine å reise til med barn i den alderen? Alle tips mottas med takk, vi har ikke begynt å telle penger enda - først behøves litt inspirasjon! Er det noen her som har vært på byferie med barn i denne alderen?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Paris er jo en fin by. Der kan man reise til Asterixparken og Eurodisney. Av disse to vil jeg si at Asterixparken er en soleklar favoritt. I Eurodisney var alt veldig amerikansk, og det var milevis med kø til hver ting. I Asterixparken var det mye mer behagelig, og tingene man kunne gjøre var ikke bare sånne ting som finnes i tusen andre moroparker. Litt spesiell park, kanskje spesielt gøy for oss Asterixfans. Det jeg dog vil be om.. Barna er såpass små at de antageligvis vil kjede vettet av seg etter 5 min i Louvre eller lignende museer som ikke er beregnet på barn... Jeg elsker slike museer, og det verste jeg vet er folk som drasser med seg for små unger som hyler av kjedsomhet, eller løper rundt omkring og hoier mens foreldrene har gitt helt opp å holde styr på dem. Så hvis barna dine ikke liker å gå i museer, så vær så snill og ta dem ut derifra, både for barnas og de andre besøkendes skyld. Versailles kan være barnevennlig, de fleste barn vil vel bli litt woaaa av det fine huset. Og det er fint å herje litt rundt i den store parken utenfor.
Gjest reiseglad Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Barn på 6 og 10, samt vi to voksne vil gjerne på storbyferie til sommeren! Men hvilke byer er fine å reise til med barn i den alderen? Alle tips mottas med takk, vi har ikke begynt å telle penger enda - først behøves litt inspirasjon! Er det noen her som har vært på byferie med barn i denne alderen? Jeg skriver under på forslaget om Paris, ungene våre trivdes godt da vi var der da de var ca. like gamle som deres. Problemet med Euro Disney på den tiden er at det er sørgelig lange køer der. Vi var der i september, perfekt uten for mye varme og uten for mye kø. Har også hatt dem med til både København og Stockholm, fine byer med mye å finne på for unger i den alderen. Før jul var vi i Barcelona, og det var en positiv opplevelse for våre som nå er tidlig tenåringer. Akvarium, sjokolademuseum, fotball, shopping, Gaudi og Picasso falt i smak!
gustav Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Har pleid å la storbyhelgene våre være voksenferie. Men i høstferien dro vi 4 voksne med 3 barn i alderen 6-11 år til London. Syntes det var rimelig vellykka jeg, tror alle sammen hadde en fin tur:) Ting som falt i smak for de 3 minste var National History Museum med alle dinosaurusskjelettene, London Aquarium, kjøre dobbeldekker buss, ta undergrunnen, Hamleys (5 etasjer gigantisk leketøysbutikk), samt det å spise ute på restaurant hver dag. De to eldste barna var på London Dungeon men det ble nok litt i skumleste laget. Og London Eye litt for kjedelig. Vi hadde veldig lyst til å besøke både British Museum (spesielt mumiavdelingen), en fotballstadion, og å kjøre med amfibiebuss med rakk det ikke. Neste gang kanskje?
marsy Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 I den alderen burde det ikke være noe problem å reise til en storby. De fleste storbyer har en del å by på for barna. Det spørs litt på hva dere synes er gøy? London har dyrepark, fornøyelsespark (Chessington), akvarium, verdens største pariserhjul + kjente landemerker som big ben osv. Musicaler er jo stas: Lion King burde falle i smak? Hvis dere reiser utenom sommeren kan dere også dra på fotballkamp? Det er også mulig å reise på dagsturer til f.eks. Stonehenge eller til Brighton for å dra på stranda. De fleste storbyer har jo ting som fornøyelsesparker, akvarium, parker, berømte severdigheter, museer osv. Men det kan være verdt å huske at midt på sommeren er det ofte veldig varmt - og lange køer. De fleste guidebøker har også egne kapitler med tips for barnevennlige aktiviteter
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Har pleid å la storbyhelgene våre være voksenferie. Men i høstferien dro vi 4 voksne med 3 barn i alderen 6-11 år til London. Syntes det var rimelig vellykka jeg, tror alle sammen hadde en fin tur:) Ting som falt i smak for de 3 minste var National History Museum med alle dinosaurusskjelettene, London Aquarium, kjøre dobbeldekker buss, ta undergrunnen, Hamleys (5 etasjer gigantisk leketøysbutikk), samt det å spise ute på restaurant hver dag. De to eldste barna var på London Dungeon men det ble nok litt i skumleste laget. Og London Eye litt for kjedelig. Vi hadde veldig lyst til å besøke både British Museum (spesielt mumiavdelingen), en fotballstadion, og å kjøre med amfibiebuss med rakk det ikke. Neste gang kanskje? London er ikke noe problem med barn. Det finnes av ting og ta med barn på. Hadde med mine til British Museum og det var stas. Det var dengang stor dinosaur-utstilling der. Anbefaler også Barcelona! Der finner du Aquarium og Zoologisk hage. Det er en stor fornøyelsespark på en høyde rett bak byen. Det finnes en lang strand så og si midt i byen slik at man kan kombinere byliv og strandliv. Det er spennende å gå i gamlebyens trange gater og om kvelden finner man koselige tapas restauranter hos barna garantert finner noe godt å spise! Jeg hadde med mine barn dit i fjor sommer og det var full klaff. Les fra disse sidene: Barcelona med barn 1 Barcelona med barn 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå