Gå til innhold

Bagasjevekt hos Star Tour

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg med å tolke bagasjereglementet til Star Tour.

Jobber med koffertpakking nå, men greier på ingen måte å komme under 15 kg (der har jeg igjen for å kjøpe en så tung koffert!). I reglementet står det at jeg kan ha med inntil 20 kg bagasje inkludert inntil 5 kg håndbagasje.

Hvordan håndheves dette? Hvis jeg har med 18 kg i kofferten, vil de da veie håndbagasjen også? Og så må jeg betale overvekt for alt over 20?

Eller er jeg noenlunde trygg så lenge jeg holder koffertvekten under 20 kg?

Hjeelp! Har måttet betale overvekt på tur til syden før, og det vil jeg ikke denne gangen..

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marillia
Skrevet

På Startours sider står dette:

Enhver passasjer over 2 år kan fritt ta med 20 kg bagasje, håndbagasje (maks 5 kg) inkludert.

Jeg tolker det slik at du kan ha med kofferten din på 18 kg, og da kun håndbagasje på 2 kg. Slik at totalen blir 20 kg.

Skrevet
På Startours sider står dette:

Enhver passasjer over 2 år kan fritt ta med 20 kg bagasje, håndbagasje (maks 5 kg) inkludert.

Jeg tolker det slik at du kan ha med kofferten din på 18 kg, og da kun håndbagasje på 2 kg. Slik at totalen blir 20 kg.

Tusen takk for svar. Jeg ringte Star Tour og spurte, og hun sa at så lenge kofferten var maks 20 kg, og jeg ikke slepte med meg en gigantisk håndbagasje, så burde ikke overvekt bli et problem.

Så da kan jeg begynne å legge tilbake alt jeg har tatt ut.. At man skal trenge så mye for en uke i syden er ganske så utrolig, i grunnen ;)

Skrevet

Har aldri bortsett fra hos KLM opplevd at de har veid håndbagasjen.

Skrevet
Har aldri bortsett fra hos KLM opplevd at de har veid håndbagasjen.

Jeg har opplevd dette både med BA, Austria, Cathay Pacific, KLM og Thai. Men det kommer kanskje av at jeg har flydd mye og langt.

Austria merker også ofte den håndbagasjen de har veid slik at man ikke kan komme med mer enn dette i gaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...