Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

I går da vi hadde lagt oss og jeg nesten hadde sovna begynte samboern å snakke om bryllupet:) Det skjer ikke så ofte, men typisk nok som regel når vi har lagt oss. Han tenker visst endel på det han også, og det er jo søtt!! Han begynte til og med å snakke om farger og annet jeg aldri hadde trodd han skulle bry seg om! I tillegg maste han på at jeg skal ringe kirka. Det er så godt å vite at han bryr seg han også! (Selv om han sikkert tenker mindre på det enn meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som om vi endelig har klart å sette dato, og det har jeg venta lenge på! Etter å vært sammen i fire år og vært forlovet i over et år, så hadde vi en prat på senga til morran i dag. Og det ser ut som om du kan sette meg opp på 20. juni 2009 :) Forutsetter jo at vi finner lokaler og kirke som er ledig da. Super glad i dag :klemmer:

Endret av Bluespirit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Vi satte datoen vår idag!

Vi forlovet oss 26 desember 06. Datoen bestemte vi med en gang, det skulle være 18 juli, datoen vi ble sammen. Året ble ikke bestemt, siden vi da faktisk bare hadde vært sammen et halvt år...

Men idag ble det bestemt! 18 juli 2009, sålangt det er mulig! Hvertfall rundt den 18 :) Sommerfugler i magen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte for å bestille kirke (kunne ikke gjøre det før i februar), og det gikk ikke som planlagt: de har vigselsfritt i vår kirke den helgen slik at eneste måten vi kan gifte oss den helgen er i en annen kirke... Jeg har ikke lyst til å gifte meg i en annen kirke, og vi hadde et poeng med dato/kirke slik at får vi ikke kirken den datoen så kan vi like gjerne bytte dato egentlig. :tristbla:

Eneste måte å gjøre noe med dette er å leie kirken og leie inn prest og organist selv. Jeg kjenner ingen prester, og hvordan leier man egentlig en prest? Organist tror jeg kan ordne seg, tanten min er organist hjemme og forhåpentligvis så kommer hun i bryllupet, jeg hadde tenkt å spørre henne uansett.

...men dyrere blir det jo og! *sukke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt da Concertina :tristbla:

Men det er jo helt idiotisk av kirken å sette en vigselsfri helg midt i bryllupssesongen!?! Hvis det ikke er da for at dem gjerne vil ha fri en helg... men jeg mener at sånt må de kunne se ann og heller bestemme seg for senere når de ser hvilke helger som folk vil gifte seg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Så leit, concertina! Merkelig at de velger å gjøre noe slikt!

(jeg elsker signaturen din, forresten. Gaiman er en genial mann!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så langt dere har kommet i planleggingen. Flinke :)

Vi gifter oss 14. februar 2009, men har nesten ingen ting klart ennå. Det vil si vi har booket stedet (vielse og fest på samme sted, www.thorskogsslott.se), har gjestelisten sån ca klar, vet hvor vi skal bestille bryllupskaken og har endel detaljer i hodet :jepp:

Gleder meg til mere planlegging snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt da Concertina :tristbla:

Men det er jo helt idiotisk av kirken å sette en vigselsfri helg midt i bryllupssesongen!?! Hvis det ikke er da for at dem gjerne vil ha fri en helg... men jeg mener at sånt må de kunne se ann og heller bestemme seg for senere når de ser hvilke helger som folk vil gifte seg på..

Så leit, concertina! Merkelig at de velger å gjøre noe slikt!

Synes det er skikkelig teit, det falt meg ikke inn at det kom til å være et problem! Men sambo skal ringe soknepresten (siden han faktisk har truffet soknepresten her i forbindelse med begravelser i familien) og høre litt på hvilke muligheter vi har, kanskje vi kan få noe hjelp i forhold til å leie prest etc. Vi kan sikkert betale for prest og kirketjener (det kan umulig være så mye, har sjekket litt på nettet og å leie prest koster visst rundt 900 kr i henhold til presteforeningen elns), synes bare ikke det er rett at vi må betale for kirken siden vi faktisk sogner til den, og vi dermed allerede har betalt for den i forhold til skatt og medlemsskap... (begrenset hvor mye strøm etc det går med på en halvtimes vielse ;)) Så vi sjekker ut denne muligheten først, før vi evt må flytte datoen - har bare så lyst til å ha den datoen som betyr noe for oss! Og det er uaktuelt å gifte oss i en annen kirke, det er jo den kirka vi har tilhørighet til og som vi kommer til å døpe ungene våre i.

(jeg elsker signaturen din, forresten. Gaiman er en genial mann!)

Gaiman er fantastisk ja! Love him! En av mine absolutt favorittforfattere, finefine mannen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi satt dato! 27. juni!! :-)

Gratulerer så masse :)

Oi, så langt dere har kommet i planleggingen. Flinke :)

Vi gifter oss 14. februar 2009, men har nesten ingen ting klart ennå. Det vil si vi har booket stedet (vielse og fest på samme sted, www.thorskogsslott.se), har gjestelisten sån ca klar, vet hvor vi skal bestille bryllupskaken og har endel detaljer i hodet :jepp:

Gleder meg til mere planlegging snart!

Åh, Thorskogsslott er utrolig fint! Det blir nok litt av et eventyrbryllup :) Gratulerer så masse i hvertfall!

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Så gøy, LilleSiri! Da vet du jo hvertfall at du får drømmekjolen ;)

Idag fortalte jeg det til pappa. Vi har bestemt oss for å vente litt, først og fremst fordi jeg veit mamma (skilte foreldre) kommer til å protestere endel (hun mener vi er for unge, enda hun var gift og gravid med meg som 20-åring :P). Men når jeg snakka med pappa på telefon idag nevnte han at han vurderte å bestille en tur til Island neste sommer og ta med motorsykkelen, og da måtte jeg nesten advare om at midten av juli var IKKE et godt tidspunkt... ;) Han ble litt overrasket, men også glad, virket det som :) Han fikk streng beskjed om å holde det til seg selv! Vel, han får jo lov til å fortelle det til stemamma, men ingen andre.

Dessuten føltes det på en måte riktig å fortelle det til pappa først. Han er jo den som skal følge meg ned midtgangen ;) (...og blir antagelig den som hjelper mest med penger :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett meg opp 27 Juni :) Kjolen skal jeg sy selv ^^

Har satt deg opp :) Så utrolig spennende at du skal sy kjolen selv! Skulle ønske jeg kunne sy godt nok til det, men jeg innser at mine syferdigheter ikke strekker helt til :fnise:

Grafica: Så koselig at dere har fått fortalt pappan din i det minste :) Og jeg er sikker på at moren din blir likevel glad når dere velger å fortelle henne, bare gi henne tid slik at nyheten får sunket litt inn - det bruker å hjelpe ;) Og har dere fått på plass endel planer så skjønner hun nok at dere mener alvor.

Vi er såpass gamle at det var omtrent forventet at vi skulle gifte oss snart ;) Jeg 27 og han fyller 31 om noen måneder så det var vel ingen som ble kjempeoverasket. (dersom det blir barn-i-magen først derimot... :fnise: )

Det ser forresten ut at de foreløpig to mest populære datoene for å gifte seg i 2007 er 8. august og 27. juni! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og glemte en ting: det ser ut til at ting ordner seg med kirke og dato - soknepresten skulle se på det til uka, men utifra det hun sa så tror jeg nok at det ordner seg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine forlovere har sakt ja :hoppe: Og min kjæres forlover har sakt ja :) Gjestelisten er forandret, det blir 52 middagsgjester og 30 kaffegjester. Har så smått begynt å lage invitasjonene, men det er mye arbeid. Har begynt å lete etter kjole på nettet, ogn det er så utrolig mange fine kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grafica

Går det ann å ha to forlovere? Jeg sliter som bare faen med å skulle "velge" mellom mine to bestevenninner, det føles mest riktig å velge henne som jeg har kjent lengst, men jeg vet at hun andre kommer til å bli kjempesåret om det ikke blir henne =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å ha to forlovere? Jeg sliter som bare faen med å skulle "velge" mellom mine to bestevenninner, det føles mest riktig å velge henne som jeg har kjent lengst, men jeg vet at hun andre kommer til å bli kjempesåret om det ikke blir henne =/

Du kan ha så mange forlovere som du bare måtte ønske, men kun en av de kan signere prøvepapirene.

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å ha to forlovere? Jeg sliter som bare faen med å skulle "velge" mellom mine to bestevenninner, det føles mest riktig å velge henne som jeg har kjent lengst, men jeg vet at hun andre kommer til å bli kjempesåret om det ikke blir henne =/

Jeg får begge forloverne mine å skrive under på papirene. Så sender vi inn begge og da vet vi ikke hvilket papir som blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, LilleSiri! Da vet du jo hvertfall at du får drømmekjolen ;)

Idag fortalte jeg det til pappa. Vi har bestemt oss for å vente litt, først og fremst fordi jeg veit mamma (skilte foreldre) kommer til å protestere endel (hun mener vi er for unge, enda hun var gift og gravid med meg som 20-åring :P). Men når jeg snakka med pappa på telefon idag nevnte han at han vurderte å bestille en tur til Island neste sommer og ta med motorsykkelen, og da måtte jeg nesten advare om at midten av juli var IKKE et godt tidspunkt... ;) Han ble litt overrasket, men også glad, virket det som :) Han fikk streng beskjed om å holde det til seg selv! Vel, han får jo lov til å fortelle det til stemamma, men ingen andre.

Dessuten føltes det på en måte riktig å fortelle det til pappa først. Han er jo den som skal følge meg ned midtgangen ;) (...og blir antagelig den som hjelper mest med penger :P)

Ja, håper den blir bra :D Greit med sømutdannelse, selv om jeg ikke får brukt den noe annet :)

Skjønner hvordan det er med at folk synes dere er unge (skjønt veit jo ikke hvor gamle dere er:) Men jeg og min forlovede har også møtt noe "motstand" pga det (jeg blir 20 i juli og han er 27). Men ser heldigvis ut som om familien endelig skjønner at det er seriøst, selv om jeg er ung :)

Gleder meg vilt til bryllupet :D Vi skal på brudeshowet på Spektrum til helga og :) I dag så vi på papir til invitasjonene, skal lage de selv også, så blir greit å begynne tidlig (dvs til høsten) :)

Ha en fortsatt trivelig kveld alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...