Gjest barelillemeg Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Vi gifter oss, og planlegger å reise til Bergen for å gjøre det. Tar med oss en liten gjeng, og skal overnatte og spise en bedre middag. Er det noen bergensere (eller andre) som kan anbefale et koselig overnattingssted (vi trenger 4 soverom), samt en god restaurant. Kluet er at restauranten må være villige til å lage en 3 til 7 retters vegetarmiddag - så jeg regner ikke med at det er bare å plukke fra menyen... Pris er irrelevant. Håper noen kjenner restaurantmiljøet i Bergen! Takker for alle råd og hint!
Redlady Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Vi gifter oss, og planlegger å reise til Bergen for å gjøre det. Tar med oss en liten gjeng, og skal overnatte og spise en bedre middag. Er det noen bergensere (eller andre) som kan anbefale et koselig overnattingssted (vi trenger 4 soverom), samt en god restaurant. Kluet er at restauranten må være villige til å lage en 3 til 7 retters vegetarmiddag - så jeg regner ikke med at det er bare å plukke fra menyen... Pris er irrelevant. Håper noen kjenner restaurantmiljøet i Bergen! Takker for alle råd og hint! Du kan jo prøve å spore opp noen av stedene nevnt i dette forumet: http://vegetarforum.net/forum/YaBB.pl?num=1095066156 På overnattingssiden, er det alt i fra helt greie Thon hotellene, bryggen eller Rosenkrantztårnet, eller Scandic Bergen, til mer fasjonable Hotell Norge eller Sas hotellet på bryggen. Alle disse ligger i gå avstand til sentrum. Lykke til med bryllup og reise! Håper dere får finværet med dere :-)
Gjest barelillemeg Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Takk for tips! Tror likevel vi går for noe litt mer ekslusivt. Har funnet ut at Bølgen og Moi har 3 retters vegetarmeny - vi skal sjekke ut om de kan utvide denne til en 7 retters. Ellers er vi litt opptatt av at vårt selskap skal føles litt privat. Litt kjipt å sitte på et langbord midt i en forsamling med mye skrål og bråk... Vi leter etter et sted der det finnes et avlukke eller adskilt rom vi kan leie... (Kravstore??? - bare denne dagen...) Ellers sjekker vi ut noen mindre hotell. Tar turen til Bergen neste helg, og ser om vi kommer videre i planleggingen da!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Hei! Har vært rett innom Bølgen og Moi i Bergen, og ville ikke hatt bryllupsmiddagen min der i hvertfall. Sikkert kjempegod mat, men lokalet var ikke det minste koselig. Skikkelig hypermoderne, minimalistisk og "kaldt" om du skjønner. Ville ha valgt noe mer intimt og koselig til mitt bryllup i hvertfall. Men lykke til i hvertfall. Har dessverre ikke peiling på hvor de har vegetarmat....
Gjest barelillemeg Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Du sier noe der, gjest. Vi må sjekke det ut!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Her bodd på en del hoteller i Bergen i det siste. Ville anbefalt deg å se nærmere på Hotell Norge og First Marine. Thon hotellene er relativt dystre. (Rosentrantz, Budget og det som ligger på Torvet). Scandic var også middels. Clarion er ikke så værst, men ligger ikke i det beste området i byen.
LekeHusmor Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 hei! jeg er godt kjent med B&M i Bergen og syns virkelig du skal ta kontakt med de.. Jeg vet de vil sette opp forslag til meny for deg, og de vil hjelpe deg å lage den kvelden du ønsker. De har flere muligheter for at dere kan være separat fra andre gjester, og er flinke til å tilrettelegge ting for gjesten sine. Kontakt restaurantsjefen Haagen Nesse, du finner mail/tlf nr på B&M sine sider. Jeg tør nesten garantere deg at det er verdt et forsøk! Når det gjelder overnatting, så ville jeg anbefalt dere å sjekke ut Det Hanseatiske Hotell. http://www.dethanseatiskehotell.no/ det er innmari fint. Håper dere får en flott feiring! :-)
Gjest barelillemeg Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Takk for svar! Det så spennende ut. Vi skal sjekke videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå