Gå til innhold

papirhandleposer - hva gjør dere med de?


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Endel butikker kjører papirposer istedet for plastposer til varene. Flere og flere igrunn.

Sikkert mer miljøvennlig - men de kan jo ikke brukes til noe. Plastposer kan jo idet minste brukes til søppel.

Hva gjør dere med de? Går de bare rett i papirsøpla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Papirposer er misfortstått miljøvern, det er nå i alle fall helt sikkert. De tar mye mer plass under transport enn plastposer og kan i svært liten grad gjenbrukes. Hadde min lokale butikk eller et annet sted begynt med det tror jeg at jeg hadde sagt dem et par pauli ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker papirposer fra butikk til å samle opp aviser til gjenvinning. Der vi bor, deler ikke kommunen ut egne poser til papirgjenvinning. Anser det som bedre å putte aviser etc i papirposer enn i plastposer.

Dessuten brytes vel papirposer raskere ned enn plastposer, så de kan jo ikke være så ubrukelige som enkelte skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppbevarer papir- og pappavfall i dem her hjemme. Når vi kaster det i den blå dunken, tar vi papirposen med inn igjen. De er for oss også veldig hensiktsmessige som midlertidig lagringsplass siden det hender ofte at den blå dunken er full lenge før den skal blir tømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter den ved siden av søppelbøtta på kjøkkenet og putter papp og papir i den. Hos oss har vi en dunk for papp/pair og en for alt annet, så det er bare disse to tingene som sorteres uansett. Tar ut papirposen og kaster hele i papp/papir når den er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Benytter den som tidligere nevnt her i tråden til å samle opp papp og papir, veldig kjekt å ha en papirhandlepose plassert ved siden av restavfallet til dette. Noen ganger taes den med inne igjen etter tømming i den blå søpledunken, andre ganger kastes den med opp i søpledunken (kommer ann på hvor mange av disse posene jeg har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker helst papirhandleposer om jeg skal ta med meg noe. Rett og slett fordi jeg synest det er mye finere enn rema-poser i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de enten til papir/papp-søppel eller til oppbevaring av f.eks. hobbyaktivitetsting jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de om igjen, om igjen og om igjen til de ikke klarer å bære mer varer. Så kaster jeg de i papirsøpla. De varer så lenge at for meg er det miljøvern - ikke misforstått miljøvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker papirposer fra butikk til å samle opp aviser til gjenvinning. Der vi bor, deler ikke kommunen ut egne poser til papirgjenvinning. Anser det som bedre å putte aviser etc i papirposer enn i plastposer.

Dessuten brytes vel papirposer raskere ned enn plastposer, så de kan jo ikke være så ubrukelige som enkelte skal ha det til.

Det gjør jeg og. Veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler aviser og pappiravfall i dem og hiver hele posen i dunken. Bruker de også til å samle tomflasker i. Og så bruker jeg dem til matavfall. (Særlig ved rydding i frysern... Og når jeg har hatt store blomsterbuketter)

Har også et par store IKEAposer som jeg pakker julepynten i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Selv elsker jeg å få disse i papir.

Jeg pleier å gjøre de om, slik at de blir litt mer flotte. Tar vekk logo osv.

Om jeg skal i bursdag el noe scrapper jeg på de, å pynter de med silkebånd og flotte stempler. Da blir de ugjennkjennlige. Oxo en flott gave å få.

Fine til å bruke som vesker er de minste, om jeg ikke skal ha med meg så mye, og ikke har lommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker dem til å ha papir og papp i,og så setter vi de ut når det er papirinsamling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hater papirposer. Jeg bor i Bergen. Det har en tendens til å regne en del i Bergen. Og papirposer og regn går dårlig sammen. Bare på vei fra busstoppet og hjem blir posen så våt at den revner.. Jeg hiver dem rett til gjennvinning. Siden jeg bor i blokk, og det er ti minutter å gå til nærmeste miljøstasjon kan jeg ikke bruke posene til å bære annet papirboss i, siden de vil revne, så de tar bare opp unødvendig plass oppi plastposen jeg må bære papiret i. Gr...

Like irriterende er de butikkene som gir deg varene i sånn firkantet glosset papirpose. Da regner det jo rett ned i posen, så alt nedi blir vått.

Takke meg til plastposene, de kan i det minste brukes om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke spesielt mange, men bærer vel av og til opp noe papirinnsamling i dem ja. (Finnes det virkelig noen kommuner som deler ut poser til papirinnsamlingen? Eller noen som tillater at man putter plastposer oppi der? Seriøst? Vi legger det løst i "blådunken" vi, så somregel bruker jeg en papirpose til å bære opp, tømmer den, og bærer papirposen med meg tilbake, så jeg kan fylle den igjen. Vi handler nok ikke på mange plasser som gir oss papirposer, bare når vi en sjelden gang er på ikea...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

lager fantastiske gave-poser av de, å gir de bort i passende anledning med gave oppi.

De små bruker jeg som veske noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...