Gå til innhold

alene i storbyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte litt rundt på forumet, men fant liksom ikke akkurat de svarene jeg lette etter. Så da er det bare å opprette nytt emne! Wohoo! :ler:

Jeg er skikkelig reisesjuk, og snart (i februar) drar jeg til Thailand med mamma og en nabo. Men jeg kunne tenke meg å dra på en storbyferie også, og gjerne alene - jeg har ingen å reise med, og liker tanken på å planlegge og gjøre akkurat som jeg selv vil. Blir det tur, blir det sannsynligvis medio april,5-7 dager.

Ønsker å reise til en storby (der man kanskje kan "gjemme seg" litt bort). Har en stor drøm om å reise til New York, og det var også dèt som først var planen. Men fant ut at det ble litt for dyrt, med tanke på både fly, hotell, shopping og serverdigheter. (SAS hadde jo ganske billige billetter, men fant ikke noe ålreit, relativt rimelig hotell) Så da tenkte jeg, som et alternativ, London (for der kan jeg se musikaler!). Men jeg har vært i London før, og jeg kunne tenke meg å reise til en by jeg aldri har vært i.

Shopping er faktisk ikke førsteprioritet, med mindre det er loppemarked/second hand osv. Ingen Versace på meg denne gangen. Heller ikke noe særlig natteliv/festing, og det å bli kjent med folk er hyggelig, men ikke noe mål. Jeg vil rett og slett bare rusle rundt i byen, oppleve "stemningen", besøke serverdigheter og slappe av. Det burde også være relativt trygt for en ung jente å ferdes der, selv om jeg kommer til å holde meg mest innendørs etter at det er mørkt.

Tenkte litt på Amsterdam, Tallinn eller Praha. Eller kanskje Budapest? Rundt om i det "området"?. Hvis noen har noen reisetips, til hvor ei jente på nesten 21 kan gå surre litt rundt og oppleve ting, kom med dem :D Noen som har erfaringer med å dra på storbyferier alene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...