Gå til innhold

årets verste julegave?


Gjest Juletulla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk jo en egentlig veldig fin gave - krystall-champagne glass! :) Fine glass var det og :) Men ICA hadde en kampanje som varte til oktober, at dersom du handlet for så så mange hundre kroner fikk du gratis slike glass.. (vi har selv vann-glass og long-drink glass i samme "serie") Så, for all del, glassene vi fikk blir satt pris på, men det er jo samtidig kanskje litt kjipt å gi bort gratis glass? Især når giveren VET at vi vet om ICA-kampanjen :P

Synes du det?

Jeg ga bort 4 rødvinsglass fra samme kampanje selv jeg, sammen med en god rødvin. Ikke fikk jeg dem gratis heller, jeg betalte for dem. Billige glass ja, men kjempefine - og totalt kom gaven på ca 400 kr. Mottakeren tjente selv inn 4 rødvinsglass i løpet av kampanjeperioden, og ble glad for flere slik at hun kunne dekke bord til flere med samme type glass. Sier hun da iallefall, men kanskje flere synes det var "årets verste julegave"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fødeklar denne julen og har lagt på meg 25 kg, så den verste gaven i år må nok være 2 tunikaer i stor størrelse. Tunikaene passer akkurat nå,men vil absolutt ikke passe når jeg har gått ned i vekt igjen. Ikke er de praktiske under amming heller,fordi de er høyhalset :sjenert:

Og ikke nok med det,giveren har revet av lappene, så jeg kan bare glemme å bytte dem :lete: Skjønne liksom ikke helt hva vedkommende har tenkt på her...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et år, ca 5 år siden, da jeg tror ingen visste hva de skulle gi til meg. Jeg fikk en masse lys av nesten alle. Skulle trodd de hadde planlagt det sammen. Har en kiste med lys fra det året, så er nok lenge til de er brukt opp :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk jo en egentlig veldig fin gave - krystall-champagne glass! :) Fine glass var det og :) Men ICA hadde en kampanje som varte til oktober, at dersom du handlet for så så mange hundre kroner fikk du gratis slike glass.. (vi har selv vann-glass og long-drink glass i samme "serie") Så, for all del, glassene vi fikk blir satt pris på, men det er jo samtidig kanskje litt kjipt å gi bort gratis glass? Især når giveren VET at vi vet om ICA-kampanjen :P

På Ica Maxi i Drammen har de solgt disse glassene til 199,- for en pakke med fire og 99,- for en pakke med to glass om jeg ikke husker helt feil (det er et par uker siden jeg så det) - så det KAN jo hende at de har kjøpt glass til dere siden dere allerede har noen glass i samme serien?

Jeg har forresten opplevd å få "gratisglass" i gave selv:

For mange år siden sparte jeg på vinglass fra Rosendahl (Grand Cru serien) og av en venninne fikk jeg en periode alltid glass fra denne serien til jul og bursdag - med logoen til firmaet hun jobber i gravert på stetten. Jeg ble glad for glassene, det er jo glass jeg sparer på, men jeg må innrømme at jeg synes det er noe spesielt å gi bort glass med firmalogo på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noe temmelig stygt i år. Det var et matchende sett i grønn fleece med doble hansker og en huelignende-sak med hull i toppen til å ha den medfølgende isskrapen inni. De doble hanskene var liksom vanlige grønne bomullshansker, med en "fleecehette" til å tre over hanskene med hull til alle fingrene.

Jeg har ikke bil, ei heller sertifikat, og jeg hater fargen grønn. Men det kom fra en gammel, bedhuskristen filletante, så jeg setter jo pris på at hun fremdeles gir meg gaver nå som jeg ikke lenger er å regne som barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det så gærnt da? Hvis du ikke sminker deg skjønner jeg du ikke har bruk for det, men det så jo artig ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det så gærnt da? Hvis du ikke sminker deg skjønner jeg du ikke har bruk for det, men det så jo artig ut:)

Sminke bruker jeg, men det der syntes jeg bare var en rar ting.

Jeg mener.... Jeg er jo istand til og legge øyenskygge selv.

Og da få det ferdig designet og bare trykke på øyenlokket, nei det var en merkelig gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke bruker jeg, men det der syntes jeg bare var en rar ting.

Jeg mener.... Jeg er jo istand til og legge øyenskygge selv.

Og da få det ferdig designet og bare trykke på øyenlokket, nei det var en merkelig gave.

Haha, jeg synes den var kjemperar ja. Men tror nok jeg hadde syntes den var litt artig og gledet meg til å prøve den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk jeg og gubben parfyme av en perifer bekjent. Bare leit at begge var for menn, og at de var kopiedufter.. Jeg mener ikke å klage, men må si jeg stusset litt siden giveren på forhånd hadde reklamert litt for den personlige gaven vi skulle få. Vet ikke om giveren vet om h*n har blitt lurt eller ei av selger. (Vi har aldri fått gave fra denne personen før, og hadde heller ikke tenkt å gi, så vi var nok ikke i kategorien "bør få" engang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Lekre håndklær med blomsterbroderi på var det lekreste hos meg i år, hehe....

Haha... Det fikk jeg i fjor. Ga det bort til en av de litt eldre damene i familien min :)

Det rareste jeg fikk i år, må vel være en slik liten sekk som skal henge langt nede på ryggen. Trodde ikke man fikk tak i sånne lenger, så denne gaven må vel ha blitt handlet på 90-tallet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år var jeg heldig, fikk bare ting jeg ønsket meg og masse minehunder!

Men har noen artige gaveminner,spesielt de fra diverse tanter og onkler oppgjennom årene. Toppen tror jeg må være et smijernstativ som vi aldri helt fant ut av hva vi egentlig skulle bruke til. Først trodde vi det var et sånt stativ til å ha vinflasken i, men uansett hvordan vi snudde og vendte på flaskene gikk det ikke. Det gikk heller ikke å henge glass på det.Aner fortsatt ikke hva det egneltig var ment for, det gikk i containeren på vårryddingen.

En gave som nesten fikk meg til å grine ( og da ikke av glede...) var det året minstejenta ble født. To tette svangerskap og bekkenløsning hadde gjort sitt med vekta, og amming hjalp ikke ett spøtt på kiloene. Så når jula kom ( jenta er født i mai) var jeg fortsatt 20 kg over trivselsvekt.Og når man rager knappe 1,60 over bakken utgjør 20 kilo MYE på bredden... Fra min tante fikk jeg ett Janussett, med longs og trøye. I størrelse XS.....Fin gave egentlig, siden jeg elsker ullundertøy og alltid trenger flere sett, og den ble byttet til rett størrelse. Men XS da, når jeg så ut som en flodhest....*snufs*

Har også fått marsipangris utgått på dato, åpnet og halvspiste konfektesker,sånne nipsfigurer i plast som liksom skal se ut som krystall( fra min x-svigermor som var veldig glad i pynteting..jeg har ikke nips i det hele tatt...),brennevin ( jeg drikker ikke sprit...også fra min x-svigermor), herresokker str 45 og en Greddost ( stusset litt på den, men osten var god, den...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk servietter (ikke noen fine, slike fra nille), en reklamepenn og en dagbok beregnet for barn fra tanten til min mor..

Nille har da virkelig masse fine servietter og lys, dessuten endel bra kjøkkenutstyr. Bl.a har de i høst hatt en del kjøkkenutstyr fra "Jamie Oliver" vil det si at dette merket er bedre om det er kjøpt til en dyrere pris i en annen kjøkkenutstyr butikk, enn om samme varen er kjøpt på Nille?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustyvel

Nille har da virkelig masse fine servietter og lys, dessuten endel bra kjøkkenutstyr. Bl.a har de i høst hatt en del kjøkkenutstyr fra "Jamie Oliver" vil det si at dette merket er bedre om det er kjøpt til en dyrere pris i en annen kjøkkenutstyr butikk, enn om samme varen er kjøpt på Nille?

er det virkelig noe å henge seg opp i?

Nille har mye fint og ting i bra kvalitet de.

Jeg VET jo ikke om de er fra nille, skulle bare poengtere at det ikke var fine servietter, men noen veldig fæle som koster 5kr og som sikkert bare vil bli brukt til å tørke opp hunde-oppkast.

Endret av Bustyvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for tredje år på rad to krus i et servise jeg ikke sparer på. Jeg har sagt til giveren flere ganger at jeg sparer på disse krusene og ikke disse, men det går ikke hjem. Ettersom vedkommende er av typen som hamstrer ting på salg mistenker jeg at h*n har kjøpt opp et lager.

Det som gjør det enda mer irriterende er at giveren bor i Danmark, krusene er kjøpt der og det er per i dag ingen butikker i Oslo som fører dem, så bytting er helt umulig å få til. Det er ingen stor krise, servisene kan jo heldigvis kombineres, men det er litt surt å få feil år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Eg er jo takknemlig for alle gaver eg får uansett, men denne gaven syns eg var nett litt tankeløs egentlig. Sambo er enig - den kom fra hans side av familien og var visstnok meint som ein "morro-gave".

*Ein slags lipgloss ting - slik man må påføre med fingeren fra ein liten boks. Eg har dermatitt så eg kommer neppe til å bruke den siden eg ikkje vil risikere å få utslett i ansiktet. Dessuten er det slik som verken mjukgjør eller lindrer såre lepper, alà slik man gjerne kjøpte og bruke når man var barn/fjortiss.

*Kvitløkspastiller. Eh.. Eg liker kvitløk men å gå rundt og suge på pastiller med kvitløkssmak.. :klø:

*Ekstremt kraftig-luktende såper. Kjente lukta gjennom eska... I tillegg så er det slik såpe eg ikkje kan bruke likevel. Det var visst meint som dekorasjon/pynt, men eg har ingen steder å ha disse liggende og eg har heller ikkje lyst til å ha de liggende som pynt. De lukter som sagt ganske kraftig. Det var 7 i pakken, 3 av de lukta såpass dårlig at eg blei skikkelig kvalm og holdt på å brekke meg, resten var ok, men som sagt - eg kan ikkje bruke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...