moek Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 (endret) Vi er 3-4 stykker som planlegger en tur til USA i sommer. Vi har tenkt til å fly til New York for så å leie bil å kjøre til chicago, deretter route 66 til LA, for så å kjøre sør statene tilbake igjen.. Noe som har gjort noe lignende tidligere ??? Erfaringer og tips mottas med stor takk!! Endret 20. desember 2007 av moek
Leo Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 For så vidt, men det hadde vært kjekt å vite hvor lang tid dere har planer om å bruke.
moek Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2007 For så vidt, men det hadde vært kjekt å vite hvor lang tid dere har planer om å bruke. ca 1 mnd:)
Leo Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 OK. Vi brukte en god del lenger tid, men kjørte kortere strekninger. Årsaken var at vi ville se mest mulig og det vil jeg hevde at man ikke rekker når man skal kjøre så langt på en måned. Har man sett en interstate, så har man sett dem alle for å si det slik... F.eks. brukte vi ganske mange dager bare i og rundt Grand Canyon bare fordi det er et spennende område. En del andre strekninger på den ruten du nevner inneholder ganske mange kjedelige og intetsigende strekninger hvor du f.eks. kun ser jorder eller ørken. Morsomt den første dagen, men ulidelig kjedelig etter hvert. Var jeg dere, ville jeg m.a.o. gått litt grundigere til verks og bestemt meg for hva jeg virkelig hadde lyst til å se/oppleve. Er det f.eks. Route 66, så prioriter den (Etter min oppfatning en gedigen turistfelle med mange kjedelige strekninger, men meg om det...) og ta heller noen avstikkere underveis. Har dere i tillegg lyst til å ta en titt på sydstatene, så ta heller et innenriksfly innom f.eks. New Orleans før dere reiser hjem. En annen ting, er at hvis man legger opp til et for tett program på en slik tur, så har inntrykkene lett for å gå i surr og man går rett og slett lei.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Vi brukte 3 uker på å kjøre "bare" fra Denver til Los Angeles og skulle gjerne hatt bedre tid. Så, som Leo, anbefaler jeg absolutt at dere velger ut en mer begrenset bit av USA å "dekke" (så kan dere heller ta en ny USA ferie senere, vet du... mer å glede seg til.. )
moek Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2007 Takk for svarene. Er egentlig den samme beskjeden jeg har fått fra andre også så da må vi nok prioriterer litt annerledes gitt:) bør bli bra uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå