Gjest imli Skrevet 28. mars 2008 #301 Del Skrevet 28. mars 2008 6 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSiri Skrevet 28. mars 2008 #302 Del Skrevet 28. mars 2008 Gratulerer så masse :D Er så spennende å følge med på den "telleren" i signaturen din om hvordan babyen vokser synes jeg;) Gleder meg til det er min tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #303 Del Skrevet 28. mars 2008 6 uker jo Alt bra med deg eller? Seks uker - det går framover! Det verste er at jeg tror både Tussi og jeg føler oss som "tanter" til Concertinababy allerede Skal vel ikke nekte for det Dere er så utrolig søte jenter!!! Dere skal få lov til å være så mye "tanter" som dere bare ønsker! Går fint her, samme gamle som de siste dagene, småkvalm både morgen og kveld (jeg er finfin midt på dagen og ettermiddagen!), murringer nå og da, og pupper som er ømme og som ikke passer noen BH lenger... dvs jeg har en som passer litt, den var litt stor før og er nå egentlig litt liten (spilene gnager på "yttersiden")... Men jeg klager ikke! Det er en liten pris å betale for 6 uker... halvveis til de magiske 12! :-D 6 uker! Jaaaa! Gratulerer så masse :D Er så spennende å følge med på den "telleren" i signaturen din om hvordan babyen vokser synes jeg;) Gleder meg til det er min tur Tusen takk! Var morsomt i dag når den forandra seg ja Det blir vel din tur etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #304 Del Skrevet 28. mars 2008 Synes knøttet i tickern min er så søt! Tenk, i dag er babyen på størrelse med et riskorn! Kroppen er en fantastisk sak, jeg synes det er like kjempemerkelig i dag som jeg gjorde da jeg ble fortalt hvordan babylaging fungerte, og da var jeg 3,5 Mamma og pappa mente at så lenge jeg var gammel nok til å spørre så var jeg gammel nok til å få svar 6 uker! Jeg har visst jeg har vært gravid i under 2 uker, og likevel føles det lenge! Vi er litt ensporet her hjemme for tiden, det blir mye babyprat, men jeg antar at det går seg til litt etterhvert... Sambo er bare så søt, gir suss til magen og ber spiren om å holde seg på plass og holde seg frisk! Søten min! Han gleder seg vel så mye som meg, og godt er det! Jeg kjenner jeg har blitt litt..uhm...hysterisk ang mat: jeg spiser ikke engang kjøttpålegg! Det er vel mest pga den listeria-advarselen som kom før påske, den henger i... Tror nok jeg kommer til å roe litt ned når jeg blir lei av det jeg spiser nå Det blir uansett en fantastisk jul i år Yndlingspålegget er røket laks og spekemat Laksebehovet skal jeg dekke med varmrøkt laks, og spekeskinke og pepperoni kan jeg spise på pizza, da lagt på før steking! Jeg må vel spise litt frokost, var så kvalm da jeg stod opp at jeg lot være... Så nå må jeg mekke noe og spise litt! Skal drikke litt te også, var innom en innvandrerbutikk og handlet masse forskjellig te uten koffein, 3-4 kopper te er ikke nok for meg, så da går man over til koffeinfri te Håper dere alle har en flott fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 28. mars 2008 #305 Del Skrevet 28. mars 2008 Mat er viktig! Og hvertfall for gravide Ha en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #306 Del Skrevet 28. mars 2008 God helg til deg og Simpleminded ...jeg kjenner jeg er litt hormonell gitt, jeg hulkgråt på sofaen til 7th Heaven - Simon gav en baby til "safe keeping" (ei som var gravid og fødte i skjul, og han hjalp henne med å gi babyen til et sykehus...)... Djeeez! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 28. mars 2008 #307 Del Skrevet 28. mars 2008 God helg til deg og Simpleminded ...jeg kjenner jeg er litt hormonell gitt, jeg hulkgråt på sofaen til 7th Heaven - Simon gav en baby til "safe keeping" (ei som var gravid og fødte i skjul, og han hjalp henne med å gi babyen til et sykehus...)... Djeeez! Den serien der sitter jeg nesten å sipper til hver gang jeg ser.. Tenk om verden hadde vært sånn, og alle hadde vært så snille innerst inne (selv om de gjør sine feil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #308 Del Skrevet 28. mars 2008 Den serien der sitter jeg nesten å sipper til hver gang jeg ser.. Tenk om verden hadde vært sånn, og alle hadde vært så snille innerst inne (selv om de gjør sine feil) Godt å høre at det ikke bare er meg Verden hadde vært et bedre sted om alle var så snille innerst inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 28. mars 2008 #309 Del Skrevet 28. mars 2008 ...jeg kjenner jeg er litt hormonell gitt, jeg hulkgråt på sofaen til 7th Heaven - Simon gav en baby til "safe keeping" (ei som var gravid og fødte i skjul, og han hjalp henne med å gi babyen til et sykehus...)... Djeeez! Du er ikke den eneste! Har gjort det mange ganger jeg også! Jada... har sett myyye 7th Heaven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #310 Del Skrevet 28. mars 2008 ...og der kom kvalmen for fullt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 28. mars 2008 #311 Del Skrevet 28. mars 2008 ...og der kom kvalmen for fullt! Huff så kjedelig da!! *blåse bort* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 28. mars 2008 #312 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja det er mye å passe på nå som vi er gravide. Jeg pleier egentlig å drikke mye te på jobb, og litt kaffe. Nå må jeg se om jeg finner alternativer til indian chai teen som jeg er så glad i. Hvordan er matlysten sånn ellers da? Jeg er ikke så sulten, men litt sjokolade gikk ned i ste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #313 Del Skrevet 28. mars 2008 Huff så kjedelig da!! *blåse bort* Veldig kjedelig! Men jeg er bedre nå Ja det er mye å passe på nå som vi er gravide. Jeg pleier egentlig å drikke mye te på jobb, og litt kaffe. Nå må jeg se om jeg finner alternativer til indian chai teen som jeg er så glad i. Hvordan er matlysten sånn ellers da? Jeg er ikke så sulten, men litt sjokolade gikk ned i ste Det er en god del gode koffeinfrie teer, sjekk invandrerbutikker, de har vanligvis et mye bedre utvalg selv av de "vanlige" merkene som feks Twinings (de har flere koffeinfrie serier). Jeg har noen favoritter allerede, og en kopp eller to med chai kan du jo ta hver dag (men når man fort drikker 4-5 kopper om dagen så må man jo finne på noe annet ) Matlysten er ikke så ille, det skal litt til for at jeg mister matlysten, desverre! Riktignok så må jeg vente med frokosten om morgenen, klarer ikke tanken på mat med engang! Dessuten har jeg oppdaget at noe salt hjelper mot kvalmen, så da... Sjokolade har jeg ikke hatt så veldig lyst på, overraskende nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 29. mars 2008 #314 Del Skrevet 29. mars 2008 Kan også anbefale celestial seasonings te Sleepytime hvis man liker peppermynte te Det er i hvert fall min yndlingste Har kjøpt den i helsekostbutikk, men jeg sett også i noen større matbutikker. Ha en god kvalmefri helg Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. mars 2008 #315 Del Skrevet 29. mars 2008 Her bøttes det ned med te til vanlig, har vel ikke akkurat kutta ned så veldig mye... Denne ungen kommer enten til å elske eller hate te Ha en fin helg, håper kvalmen holder seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 29. mars 2008 #316 Del Skrevet 29. mars 2008 ...jeg kjenner jeg er litt hormonell gitt, jeg hulkgråt på sofaen til 7th Heaven - Simon gav en baby til "safe keeping" (ei som var gravid og fødte i skjul, og han hjalp henne med å gi babyen til et sykehus...)... Djeeez! Da jeg var gravid begynte jeg å sippe av Joker-trekninga! Han som vant ble så utrolig glad og lo og jubla, og jeg stortuta foran skjermen. Disse hormonene assa.. Og sånn var jeg hver dag inntil jeg slutta på p-piller! Aldri mer - det er helt sikkert! ...og der kom kvalmen for fullt! Æsj da. Husk å få kvalme-akupunktur neste gang. Det hjalp min venninne nesten umiddelbart Det er en god del gode koffeinfrie teer, sjekk invandrerbutikker, de har vanligvis et mye bedre utvalg selv av de "vanlige" merkene som feks Twinings (de har flere koffeinfrie serier). Jeg har noen favoritter allerede, og en kopp eller to med chai kan du jo ta hver dag (men når man fort drikker 4-5 kopper om dagen så må man jo finne på noe annet ) Du MÅ prøve Rooibos-te! Den finnes i flere varianter og er koffeinfri. Jeg begynte å drikke den da jeg var gravid, og nå drikker jeg nesten ikke noen annet te. Det er utrolig god smak på den. Kan kjøpes der man får løsvekt-te. Planer i helgen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #317 Del Skrevet 29. mars 2008 Kan også anbefale celestial seasonings te Sleepytime hvis man liker peppermynte te. Det er i hvert fall min yndlingste. Har kjøpt den i helsekostbutikk, men jeg sett også i noen større matbutikker. Ha en god kvalmefri helg Concertina Godt tips om man liker peppermyntete ja...det gjør jeg desverre ikke, men yakk for tipset uansett Håper du hare n god helg GlamCat! Her bøttes det ned med te til vanlig, har vel ikke akkurat kutta ned så veldig mye... Denne ungen kommer enten til å elske eller hate te. Ha en fin helg, håper kvalmen holder seg unna. Håper du får en fin (føde)helg Jeg fant ut at dersom jeg fortsetter å drikke te som vanlig så overgår jeg enhver anbefaling med flere kopper Da jeg var gravid begynte jeg å sippe av Joker-trekninga! Han som vant ble så utrolig glad og lo og jubla, og jeg stortuta foran skjermen. Disse hormonene assa.. Og sånn var jeg hver dag inntil jeg slutta på p-piller! Aldri mer - det er helt sikkert! Godt å høre at det ikke bare er meg... Jeg måtte bytte p-pille merke for 1,5 år siden, hadde ikke hatt noen problemer med det gamle, det nye derimot: deprimert, hormonell, gikk opp i vekt og hadde null sexlyst! Morsomme 2-3 måneder ja, aldri mer! Æsj da. Husk å få kvalme-akupunktur neste gang. Det hjalp min venninne nesten umiddelbart. Siden jeg ikke slet så mye tidligere så satte hun ikke sist siden hun ikke kan sette så mange nåler på meg nå som jeg er gravid... Og hun må nesten sette de som behandler skuldrene Du MÅ prøve Rooibos-te! Den finnes i flere varianter og er koffeinfri. Jeg begynte å drikke den da jeg var gravid, og nå drikker jeg nesten ikke noen annet te. Det er utrolig god smak på den. Kan kjøpes der man får løsvekt-te. Planer i helgen da? Har da Rooibos-te i skuffa Ingen store planer i helga nei, godt å være hjemme! I dag har jeg og sambo vært på loppemarked, fant endel fint I kveld skal vi ha søstra til sambo innom på middag, skal lage thailansk og sikkert spille spill tenker jeg Ellers så har jeg kjøpt garn til babyteppe OG jeg har startet med å strikke, det går saaaaakte! Hadde tenkt å finne noen grønntoner, men fant ingen som var fine sammen... Så jeg tok en sjefsavgjørelse: petrolblått er kjønnsnøytralt! Så jeg fant 3 toner i petrol, har tenkt å ha noen striper i teppet, leke meg litt ...men ja, det er godt jeg har flere måneder på meg Håper dere får en fin helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 30. mars 2008 #318 Del Skrevet 30. mars 2008 Ellers så har jeg kjøpt garn til babyteppe OG jeg har startet med å strikke, det går saaaaakte! Hadde tenkt å finne noen grønntoner, men fant ingen som var fine sammen... Så jeg tok en sjefsavgjørelse: petrolblått er kjønnsnøytralt! Så jeg fant 3 toner i petrol, har tenkt å ha noen striper i teppet, leke meg litt ...men ja, det er godt jeg har flere måneder på meg Så gøy! Jeg må innrømme jeg måtte google opp petrolblå-fargen, og den så veldig fin ut. Og siden du ikke har strikket så mye før, er et teppe ypperlig å leke seg med. Får vi se bilde når du er ferdig eller? Jeg også er kjempeglad for at jeg har flere måneder på meg, når det gjelder hekleteppet mitt. Det tar søren meg lang tid. Heldigvis ser det ut som det begynner å bli ganske bra, så da får jeg håpe det er verdt strevet. Det er utrolig hvordan man setter pris på håndlagde ting når man vet hvor mye strev og tid som ligger bak arbeidet. Høres du som du hadde fine planer i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #319 Del Skrevet 30. mars 2008 Så gøy! Jeg må innrømme jeg måtte google opp petrolblå-fargen, og den så veldig fin ut. Og siden du ikke har strikket så mye før, er et teppe ypperlig å leke seg med. Får vi se bilde når du er ferdig eller? Jeg også er kjempeglad for at jeg har flere måneder på meg, når det gjelder hekleteppet mitt. Det tar søren meg lang tid. Heldigvis ser det ut som det begynner å bli ganske bra, så da får jeg håpe det er verdt strevet. Det er utrolig hvordan man setter pris på håndlagde ting når man vet hvor mye strev og tid som ligger bak arbeidet. Disse fargene, dvs den som ser hvit ut er med en aanelse blågrønn tone (tenker disse fargene og brun vogn feks) Og jada, når jeg engang blir ferdig så skal jeg nok ta bilde Men det kommer til å ta tiiiiid, og pent er det foreløpig ikke, men det skal jo vaskes og da trekker det jo seg sammen, så jeg satser på at det blir pent likevel Og det er jo laget av kjærlighet! Hekleteppe! det hørtes litt for komplisert for min del, men det er jo veldigveldig pent Du har jo noen måneder nå, håper virkelig at det dog bare er ca 8 Da var det sommertid! Jeg sitter på sofaen og forsøker å få kvalmen under kontroll før frokost, mens sambo rydder - grei arbeidsfordeling? I dag blir det rydding av leiligheta og tømming av det som skal bli barnerom/gjesterom. Vi har som mål å bli ferdig med det rommet til andre helga i mai, da får vi besøk og da hadde det vært kjekt med et ferdig gjesterom Ha en flott søndag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 30. mars 2008 #320 Del Skrevet 30. mars 2008 Disse fargene, dvs den som ser hvit ut er med en aanelse blågrønn tone (tenker disse fargene og brun vogn feks) Og jada, når jeg engang blir ferdig så skal jeg nok ta bilde Men det kommer til å ta tiiiiid, og pent er det foreløpig ikke, men det skal jo vaskes og da trekker det jo seg sammen, så jeg satser på at det blir pent likevel Og det er jo laget av kjærlighet! Hekleteppe! det hørtes litt for komplisert for min del, men det er jo veldigveldig pent Du har jo noen måneder nå, håper virkelig at det dog bare er ca 8 Det var utrolig fine farger! Jeg også liker kjønnsnøytrale farger, og derfor har jeg valgt svart, hvit, lilla, blå og sterk rosa til mine hekleruter. Jeg er faktisk ikke såå fan av hekling, men liker godt retropreget dette teppet har. Oldermorsteppe heter det. Jeg har vokst opp med sånne tepper i oransje, grønt, brunt og svart, og det er ganske kult. Men til mitt eget valgte jeg lkitt mer "moderne" farger. Og ja, når det er laget med kjærlighet blir det ekstra fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå