Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr
En venn av meg hadde forresten en teori om at det var badeanda som kontrollerte alle hybelkaninene. Han mente også at det var ugunstig å samle dem alle på ett sted (i støvsugeren...), for da kunne de pønske ut lumske planer for å overta makta i huset :ler:

Løsning: Splitt og hersk-metoden ved å spre dem på to støvsugere - en i første etasje og en i andre.

*gledesdreper* :sjarmor:

God morgen, forresten, Pøbelsara! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: for hybelkaninutredningene!

Foucault er jo artig lesestoff. Diskursperspektivet kunne jo med fordel ha vært anvendt på B&F-debattene bl.a.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan orientere om en fantastisk drøm en like så fantastisk kollega gjenfortalte med stor innlevelse en gang vi var på konferanse. Den dreide seg kort fortalt om en felles mannlig kollega i Star Wars-kostyme som kjempet for standardisering av støvsugerposer :hoho:

:hoho:

Til min store forskrekkelse så jeg at BV ble nevnt i røyketråden, og ikke i tråden om fysisk avstraffelse av barn. :sjokk: Jeg så også at noen hevdet at passiv røyking var mer skadelig enn å slå barn... :sjokk:

KG har stadig nye overraskelser på lur...

:sjokk: trolig hva folk kan få seg til å mene :sjokk:

Nemlig. Du er vel ikke mammaen hans, heller. Min erfaring er dessuten at det sjelden er særlig matnyttig å prøve å forandre andre... Særlig ikke kjærester.

Nei, han har en mor. Hun har gjort en aldeles utmerket jobb. Og når det verste jeg har å si om min kjære er at han røyker/snuser så anser jeg meg selv som ganske heldig :Nikke:

Ha en fin dag, Pøbelsara. Håper gruppe samarbeidet løser seg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hjelpe og trøste meg for en overgang fra mine late ikke-klare-å-komme-igang-med-masteroppgaven-dager til kurs og eksamen. Slitsomt. Men bare så fantastisk inspirerende og morsomt. Jeg er veldig stresset, og det har jeg jo gitt tydelig uttrykk for her inne i dagboken min, men det er utrolig gøy og inspirerende, bare så det er sagt!

I dag har vi hatt tekstanalyse, og hun som har forelest for oss i dag, er en helt fantastisk dame. I doktoravhandlingen sin gjorde hun en rekke dybdeintervjuer med kvinner som har opplevd å få livet sitt snudd på hodet på grunn av alvorlig og livsendrende sykdom, og nå er hun i gang med et postdoc-prosjekt i samme gate. Arbeidet hennes er imponerende, både på grunn av det utrolig grundige faglige arbeidet hun har gjort, men også fordi det hun gjør, skriver og forteller oss, er så gjennomsyret av en utrolig respekt for deltakerene i prosjektet hennes, og en utrolig glede og ydmykhet i forhold til at folk har delt av sine innerste tanker om sitt levde liv. Når jeg hører på henne, så blir jeg glad og ydmyk og inspirert. Det mest fantastiske med dette yrket vårt, er at vi får mulighet til å treffe mennesker som deler raust av sine liv og sine erfaringer. Utrolig rørende og utrolig inspirerende.

Nå skal jeg gå og skifte på meg yndligspysjbuksene mine. Og så skal jeg gi meg selv et glass vin, lese en artikkel til, og bare kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig inspirerende med gode forlesere som brenner for faget sitt :Nikke:

Kose deg masse med :vin:

snart helg :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gå og skifte på meg yndligspysjbuksene mine. Og så skal jeg gi meg selv et glass vin, lese en artikkel til, og bare kose meg.

Det er deg vel undt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deg vel undt!

Takk, Fakse! Skal du snart avgårde til det kjempehyggelige utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen pøbelsara :)

Jeg skal ikke avgårde før om en drøy måned. Men som du sikkert har observert i diverse dagbøker, så hindrer ikke det meg i å detaljplanlegge det meste allerede nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

*stalker Fakse*

Snart fredag, ja. Og her blir det garantert vin iallefall, siden vi skal på fest med jobben til mannen min.

Forresten minnet du meg på at jeg allerede angrer på at jeg ikke kjøpte en veldig fin pysj jeg fant på M&S i London. Fillern.

Det er flott å høre om studiene dine, pøbelsara, det er nesten så du inspirerer til å begynne på noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :juhu: Snart freddan!! :skaal:

Nå er det fredag :hoppe:

Regner med at champagnen er til kjøling? Jeg skal for en gangs skyld forsøke å gå tidlig fra jobb. Jeg pleier aldri å klare det, men i dag har jeg skumle planer om å stikke av både en og to timer før tiden. Jippi!

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

:vinke:

Innom for å ønske deg en god helg med masse kos og avslapping :) Det trenger du vil jeg tro.

Kommer nok ikke innom på noen dager nå, for min søster kommer i kveld og da blir det full rulle og jente :skravle: frem til tirsdag kveld.

Gleder meg masse. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Kjære Pøbelsara,

Det er så utrolig godt å lese at du trives så godt med studiene. Folk som bobler over av entusiasme er sjeldne og inspirerende, så dagboken din er et godt sted å slenge innom.

Selv er jeg så heldig at jeg har verdens beste jobb, og ganske så ofte føler jeg at jeg er litt... rar(?) når jeg bobler over etter å fortelle om spennende jobbting. Jeg føler meg hvertfall ganske sjelden :fnise:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dalwhinnie

(når jeg leser beskrivelsen av meg selv i mitt eget innlegg litt lengre oppe, dumper ordet 'nerd' inn i hodet mitt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Pøbelsara,

Det er så utrolig godt å lese at du trives så godt med studiene. Folk som bobler over av entusiasme er sjeldne og inspirerende, så dagboken din er et godt sted å slenge innom.

Selv er jeg så heldig at jeg har verdens beste jobb, og ganske så ofte føler jeg at jeg er litt... rar(?) når jeg bobler over etter å fortelle om spennende jobbting. Jeg føler meg hvertfall ganske sjelden :fnise:

God helg!

Vil bare si meg enig i det Dalwhinnie skriver, det er veldig hyggelig å lese om studiene dine når du trives så godt!

Ellers vil jeg kommentere siste avsnittet ditt også Dalwhinnie, spesielt i lys av at du kalte deg selv nerd litt lenger ned her ;) Det blir jo det samme som du skriver over, at det er utrolig hyggelig å treffe mennesker som virkelig brenner for det de driver med!

For å ta et eksempel, så har jeg aldri vært så veldig interessert i astronomi. Men etter å ha hørt Knut Jørgen Røed Ødegaard (uten sammenligning før øvrig) sette i gang med lange utredninger om litt av hvert, så kan man jo ikke la være å bli interessert selv ;) Engasjerte mennesker er alltid inspirerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...