ashera Skrevet 3. mars 2008 #1081 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg hadde definitivt prioritert vesker framfor kjøleskap, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #1082 Del Skrevet 3. mars 2008 Åh! NÅ er jeg god og mett. VI hadde en deilig mandagsmiddag; stekte kyllinglår med en egenkomponert risotto med vårløk, hvitløk, appelsinsaft og lime og masse hakkett bladpersille, og med dampet brokkoli og en enkel salat av forskjellige typer cherrytomater, delt i to, med flaksalt og ørlite god olivenolje på. Kjempegodt! Den risottoen skal jeg lage igjen, den passer helt sikkert fint til fisk også. Ellers må jeg si at jeg atter en gang sitter med litt etter å ha lest på Barn og Familie. Tråden om fysisk avstraffelse av barn lever, men den har ikke tatt helt av. Derimot har en tråd om røyking nådd de store høyder....der er det noen som påstår at man fortjener å miste barna sine når man røyker. Hm. Jeg har vært fristet til å poste i tråden om fysisk avstraffelse, men har hittil sittet på hendene mine. (Det er forøvrig samme strategi jeg benytter meg av når det gjelder barneoppdragelse....å sitte på hendene, altså.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. mars 2008 #1083 Del Skrevet 3. mars 2008 Vel dyrt for et kjøleskap Spesielt hvis designet er bedre enn kvaliteten... Men lett å la esg rive med når man ser hva som finnes. Den risottoen hørtes nydelig ut. Har noe å lære på kjøkkenet skjønner jeg... Uff, har ikke vært innom Barn og familie... Men blir litt oppgitt.... Jordmor preika i vei om hvor dumt det var at min kjære røyker og at han burde slutte. Selvfølgelig burde han det, det skjønner han jo selv ogå. Men så lenge det er han som røyker (og ikke jeg) og han går ut når han skal røyke så ser jeg ikke det store problemet... Ikke røyker han mye heller, han snuser mest... Greit at røyking ikke er det beste her i verden. Men det må da være opp til hver enkelt om de klarer å slutte... Min kjære blir ikke motivert bare fordi jeg sier det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 3. mars 2008 #1084 Del Skrevet 3. mars 2008 Pøbelsara-effekten sprer seg også utover KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #1085 Del Skrevet 3. mars 2008 Yesss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. mars 2008 #1086 Del Skrevet 3. mars 2008 Pøbelsara-effekten sprer seg også utover KG ....og for sikkerhets skyld er overskrifte rosa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 3. mars 2008 #1087 Del Skrevet 3. mars 2008 Søt maskin. Halvveis kur for havesyke kommer her: Jeg har SMEG-komfyr, og designen er bedre enn det den presterer. Jeg har har også Smeg komfyr, og jeg er overbevist om at de vi kjøpte leiligheten av lo godt hele veien til banken da vi insisterte på å overta leiligheten med gasskomfyren. Skikkelig drittkomfyr. Jeg har også Smeg-komfyr, men i motsetning til dere er jeg fryktelig fornøyd med min. Faktisk sier jeg nesten hver eneste dag når jeg lager mat at jeg elsker den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #1088 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) ....og for sikkerhets skyld er overskrifte rosa! ....det er den jammen meg! Det så jeg ikke - antakelig fordi jeg har sittet og lest om observasjoner hele dagen...... Endret 3. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 3. mars 2008 #1089 Del Skrevet 3. mars 2008 (Det er forøvrig samme strategi jeg benytter meg av når det gjelder barneoppdragelse....å sitte på hendene, altså.) Ikke hjemme, vel...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. mars 2008 #1090 Del Skrevet 4. mars 2008 Som barnløs har jeg jo skjønt at jeg ikke har uttalerett når det gjelder barneoppdragelse, men etter å ha lest for mye på barn & familie de siste årene har jeg innsett at foreldrene mine nesten grenser til barnemishandlere -vi dro på besøk til nære familiemedlemmer selv om de røykte inne, jeg fikk fra tid til annen is på varme dager selv om det var hverdag, jeg reiste kollektiv og beveget meg i sentrale strøk av Oslo uten voksenfølge fra jeg var 10 osv osv. Og jeg som alltid har ment at jeg hadde en lykkelig og trygg barndom hvor jeg fikk utvikle meg i mitt eget tempo. Godt jeg har KG til å rydde opp i sånne misforståelser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 4. mars 2008 #1091 Del Skrevet 4. mars 2008 - En champagne smaker alltid bedre på en vanlig tirsdag enn til den store festen, avslutter Juhlin. Betyr det at jeg må på polet i dag? Og har fruen noen anbefaling til en rookie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 4. mars 2008 #1092 Del Skrevet 4. mars 2008 Har ikke lest den tråden om røyking og barn jeg. Har lest noen tråder om røyking før, og har blitt så provosert at jeg lar det være. Jeg mener: Jeg røyker, jeg vet det er dumt, men det er mitt valg. Og det kunne ikke falle meg inn å røyke når det er små barn tilstede. Røyker heller ikke i hjem der ingen røyker. Selv om de sier: Bare røyk, så går vi ut når vi skal ta oss en blås. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 4. mars 2008 #1093 Del Skrevet 4. mars 2008 Som barnløs har jeg jo skjønt at jeg ikke har uttalerett når det gjelder barneoppdragelse, men etter å ha lest for mye på barn & familie de siste årene har jeg innsett at foreldrene mine nesten grenser til barnemishandlere -vi dro på besøk til nære familiemedlemmer selv om de røykte inne, jeg fikk fra tid til annen is på varme dager selv om det var hverdag, jeg reiste kollektiv og beveget meg i sentrale strøk av Oslo uten voksenfølge fra jeg var 10 osv osv. Og jeg som alltid har ment at jeg hadde en lykkelig og trygg barndom hvor jeg fikk utvikle meg i mitt eget tempo. Godt jeg har KG til å rydde opp i sånne misforståelser... Jeg signerer denne med 3 forbehold: 1. Jeg har ikke lest mye på barn og famile. 2. Byen er en annen 3. Alderen var 7 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1094 Del Skrevet 4. mars 2008 Når en leser om alle forbehold en bør ta som gravid og alle ting en må ta hensyn til når ungene er født så er det i grunn et under at vi vokste opp Min mor røykte ikke når hun gikk med meg, men hun gjorde det når hun var gravid med min søster. Hun har alltid røkt inne også... Men tidene forandrer seg... Tidligere kunne det jo ikke falle folk å gå ut for å røyke. Nå er det en selvfølge. Merker det som ikke-røyker selv når vi er i utlandet. Tåler omtrent ikke røykfulle rom lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1095 Del Skrevet 4. mars 2008 Når en leser om alle forbehold en bør ta som gravid og alle ting en må ta hensyn til når ungene er født så er det i grunn et under at vi vokste opp Min mor røykte ikke når hun gikk med meg, men hun gjorde det når hun var gravid med min søster. Hun har alltid røkt inne også... Men tidene forandrer seg... Tidligere kunne det jo ikke falle folk å gå ut for å røyke. Nå er det en selvfølge. Merker det som ikke-røyker selv når vi er i utlandet. Tåler omtrent ikke røykfulle rom lenger... Jeg fikk en utrolig morsom e-post fra en amerikansk venninne en gang, som handlet om det å være barn på 60- og 70-tallet, og det var bemerkelsesverdig mye som var felles, selv om den gjaldt amerikanske forhold. Den ironiserte over manglende bilseter, røykende foreldre både innendørs og i bil. Barn som faktisk gikk (!) alene til skolen, og lekte ute med andre barn, uten å bli kjørt til treninger og klubber og idrettslag. Litt morsomt! Dessuten var den ledsaget av bilder av glade barn fra det tidlige 70-tall. I tunikaer, slengbukser, tresko og kortklippet hår. Akkurat slik som vi så ut på den tiden. Begge foreldrene mine røkte da vi var små. Også i bilen. Og søsteren min spøy! De røkte inne også. Her i huset røyker vi. Men ikke inne. Bare ute. Jeg er blitt så vant til å røyke ute, at da jeg var i Budapest med søsteren min for en stund siden, så måtte jeg ut og ta en røyk etter middagen på restaurant, selv om det var askebegre på bordet, og selv om det var andre som røkte i lokalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1096 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Min mor røykte heldigvis ikke i bilen. Det har jeg aldri taklet... En kompis jeg gikk på skolen med var så fornøyd når han så at askebegeret i bilen jeg kjørte (søsterens den dagen) var fullt av sneiper. Og lurte på om han ikke kunne røyke. "Joda", sa jeg. "Bare å røyke. Bare rull ned vinduet og heng ut av det". Det var -20 C. Så han klarte jammen å holde seg Mye av disse mailene som treffer rimelig på kornet med tidligere tider, eller enkelte land. Har noen indiere her på jobben. Vi så omtrent sånn ut når vi hørte at de hadde kjørt rundt med sønnen på 10 måneder på fanget... Var tydeligvis naturlig for dem, og de hadde vanskelig for å forestille seg at ungen kunne være i ro i et bilsete siden han var vant til å bli tatt opp med en gang det kom en lyd fra han... Men tror de skjønte ut fra ansikts utrykkene våre hvor galt dette var... Edit: skal sies at de bare er i Norge for et års tid, og dermed ikke har fått med seg alle regler... Vi hadde bare ikke tenkt på å presisere akkurat det med bilsete. For oss er det jo en selvfølge... Endret 4. mars 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 4. mars 2008 #1097 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei pøbelsara Jeg tilstår gjerne at jeg synes det er en sann fryd å være i utland med innerøyking. Først går jeg som vanlig etter jakken for å gå ut, deretter oppfatter luktesansen at hei, det lukter jo litt røyk her, deretter tar synssansen inn askebegerne - og så tenner jeg en røyk med en underlig følelse av å straks bli tatt i noe fryktelig ulovlig Helt supert. Jeg er nå tilbøyelig til å velge ferieland utfra ikke-innført røykelov bare for å kunne tyne den nå så dekadente følelsen av sigarett etter maten, sammen med vinen, inne. Hehe. Dersom det mot formodning skulle være nødvendig, vil jeg gjerne presisere at babyer, premature som overtidige, ikke finnes i disse scenariene. Kors på halsen. Godt å høre at det går fremover med oppgaven og ikke minst gruppesamarbeidet forresten . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1098 Del Skrevet 4. mars 2008 Søsteren min bodde i England mens de innførte røykeloven der. Da hadde de på et eller annet vis klart å skrive feil på dokumentene om når røykeloven skulle innføres i en del av landet. Dermed ble røykeloven innført en måned senere der enn i resten av England. Folk valfartet visst for å dra dit de kunne røyke på puben i den måneden det varte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. mars 2008 #1099 Del Skrevet 5. mars 2008 Det som fascinerer meg med disse røyketrådene, er alle som ser ut til å mene at det å bli utsatt for en anelse passiv røyking én gang er direkte livsfarlig. For et vanlig friskt menneske (også barn) er i det i beste fall litt ubehagelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #1100 Del Skrevet 5. mars 2008 Det som fascinerer meg med disse røyketrådene, er alle som ser ut til å mene at det å bli utsatt for en anelse passiv røyking én gang er direkte livsfarlig. For et vanlig friskt menneske (også barn) er i det i beste fall litt ubehagelig... Min mor svarte godt på det en gang. Hun har røkt i mange år, og er stort sett i knall form. Så var det en vennepar av dem som gnålte så innmari om røykinga hennes. Hvor ille det var og hvor skadelig det var... Disse var av typen som alltid var småsyke, og det var alltid noe galt med dem. Så hun svarte at hun var jo pent nødt til å røyke for å holde seg på dems nivå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå