Gå til innhold

Pcn pa flyet...?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_monica_*
Skrevet

Er det lov og ta med laptoppen pa flyet som handbagasje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er lov, og den _BØR_ du ta som håndbagasje og ikke sende i innsjekket bagasje....

Skrevet

Ja, det er lov. Og sender du den som innsjekket er du nesten garantert at den går i stykker, uten at du har krav på erstattning.

Du må imidlertid passe på at pc + vesken hverken blir større eller tyngre enn tillatt håndbaggasje.

Og skal du fly via London så husk at kun 1 håndbaggasje er tillatt der.

Skrevet
Ja, det er lov. Og sender du den som innsjekket er du nesten garantert at den går i stykker, uten at du har krav på erstattning.

Du må imidlertid passe på at pc + vesken hverken blir større eller tyngre enn tillatt håndbaggasje.

Og skal du fly via London så husk at kun 1 håndbaggasje er tillatt der.

En stk håndbagasje _PLUSS_ laptopveske. Har prøvd selv, og sånn er det der.....

Skrevet
En stk håndbagasje _PLUSS_ laptopveske. Har prøvd selv, og sånn er det der.....

Nei, nei, nei ikke på Heathrow. Det også uansett kun lov til å ha med pc + håndbaggasje (liten dameveske eller kamera telles kun som håndbaggasje i London, ellers er det greit) dersom man flyr business eller 1 klasse, men de fleste flyselskaper og flyplasser (- heathrow) er ikke så strenge på dette.

Det kommer helt ann på hvem som står og sjekker. Reglene sier klart at man kun skal ha 1 stk håndbaggasje gjennom london.

Har sett at folk har fått valget mellom å sjekke inn (hvis de har hatt tid til å gå ut for å så komme inn igjen) eller kaste enten pc eller kamera. Har selv måttet kaste en liten dameveske fordi jeg ikke kunne ha denne + pc.

Mens andre ganger slipper de gjennom folk med mer enn 1 stk.

Kanskje kommer man gjennom, kanskje ikke. Ikke ta sjansen, på de 8 siste gangene jeg har flydd gjennom london så har det kun vært 1 gang at de ikke har stått og tatt fra folk som har hatt mer enn 1 stk kolli.

Skrevet

riktig. det er SVÆRT strenge på dette på Heathrow. Nok et argument for å bruke KLM/Amsterdam på lengre turer...

Skrevet

Hei

Jada, det er lovlig og anbefalt. Jeg har en backpack der jeg har plass til PC'en samt litt andre ting. Det er greitt å ha den på ryggen for det blir fort tungt å gå å drasse på den hvis du skal bære den i hånda :-)

Skrevet
riktig. det er SVÆRT strenge på dette på Heathrow. Nok et argument for å bruke KLM/Amsterdam på lengre turer...

Sant nok. Det eneste som er argumentet for BA er at de har fantastiske seter og tv/underholdning i hver seterygg i motsettning til KLM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...