Gå til innhold

Si nei til handleposene du blir tilbudt


Gjest Gjest_fil_*

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg har fått meg et tøynett fra WWF og sier nå nei til småposer. Skal jeg handle mye prøver jeg å planlegge slik at jeg går i den butikken der jeg får stor kvalitetspose først (Cubus f.eks.) og så går alt annet ned i de posene. Småposer sier jeg nei til - og det gjør jeg selv om varen allerede er kommet i posen. Ingen har vært sure for det.

Jeg håper i mitt stille sinn at disse butikkene etterhvert ser nytten av å selge handlenett med logoen sin på, jeg trenger nemlig flere (det ideelle hadde vært å ha en tre-fire stykker til de forskjellige veskene jeg har til forskjellig bruk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at Cubus pleier å ha tøyvesker som fungerer fint som handlenett om sommeren. Aner ikke om de har det i sommerkolleksjonen sin i år. (Da slipper man logo også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skal man så ha alt søppelet sitt i dersom man kun har et fåtall poser i heimen?

Jeg kjøper gjerne med meg ekstra poser jeg, så vet jeg at jeg har nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får for mange poser hvis jeg tar med pose hver gang. Før hadde jeg akkurat nok, men etter at vi fikk barn har det blitt for mange av en eller annen grunn :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar også handlenettet ligge hjemme noen ganger slik at jeg får nok plastposer til de forskjellige typer avfall. Men jeg trenger ikke alle posene jeg ville fått - og i hvertfall ikke småposene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skulle brukt handlenett så måtte jeg kjøpt poser til søppel .. og da er jo hele vitsen borte ..

.. glemmer ikke sist mannen og jeg var på handletur. Paret som hadde parkert ved siden av oss kom ut med en stappfull handlevogn - uten en eneste pose og plasserte en og en vare i bilens bagasjerom .. Mannen min holdt på å le seg ihjel og lurte på hvordan de skulle få varene med seg inn i huset når de kom hjem .. For det var ikke akkurat lite varer de hadde .. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg skrev ovenfor - jeg passer på at jeg har nok poser til søppelet. Men jeg trenger ikke alle jeg får, og jeg trenger i hvertfall ikke småposene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet en del småting på Oslo City tidligere i dag, og måtte for hver eneste gang uttrykkelig si fra at jeg IKKE ønsket at de skulle putte tingen i en pose. Jeg bar allerede på en relativt stor pose som var langt fra full. Det er synd at de ansatte ikke er mer oppmerksomme på dette. Synes kanskje H&M er verst - der putter de oppi pose uansett hvor bitteliten tingen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg handlet en del småting på Oslo City tidligere i dag, og måtte for hver eneste gang uttrykkelig si fra at jeg IKKE ønsket at de skulle putte tingen i en pose. Jeg bar allerede på en relativt stor pose som var langt fra full. Det er synd at de ansatte ikke er mer oppmerksomme på dette. Synes kanskje H&M er verst - der putter de oppi pose uansett hvor bitteliten tingen er.

Vi får bare fortsette å si nei til poser. På den måten oppdrar vi dem til å vende seg til å spørre. Jeg opplever i alle fall stadig oftere i alle slags butikker at de spør.

Både på H&M og andre klesforretninger spør de i alle fall når det gjelder småposer her i byen.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...
På 29.12.2007 den 20.30, Gjest Tulipa skrev:

Hvis jeg skulle brukt handlenett så måtte jeg kjøpt poser til søppel .. og da er jo hele vitsen borte ..

 

.. glemmer ikke sist mannen og jeg var på handletur. Paret som hadde parkert ved siden av oss kom ut med en stappfull handlevogn - uten en eneste pose og plasserte en og en vare i bilens bagasjerom .. Mannen min holdt på å le seg ihjel og lurte på hvordan de skulle få varene med seg inn i huset når de kom hjem .. For det var ikke akkurat lite varer de hadde .. :fnise:

Kan være de har en bæg eller noe annet å bære i hjemme. Rart å le så mye av det men hver sin humor

Anonymkode: 93a56...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan være de har en bæg eller noe annet å bære i hjemme. Rart å le så mye av det men hver sin humor

Anonymkode: 93a56...521

Rart å hente frem en tråd som er 13 år gammel. Tiden har forandret seg siden da. Og det er ikke lenger rart å takke nei til en bærepose. 

Anonymkode: 4c9c1...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange har tenkt på dette før. Ikke noe nytt.

Anonymkode: 42422...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass dine egne saker 

Anonymkode: 8e194...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror mange har tenkt på dette før. Ikke noe nytt.

Anonymkode: 42422...4de

Nytt nei? 13 år gammel tråd.

Anonymkode: 72a62...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...