LilleKylling Skrevet 7. desember 2007 #21 Skrevet 7. desember 2007 Vi giftet oss i august i fjor (siste halvdelen), men forloveren til mannen min har ikke dame så det er nok heldigvis ikke dere Nei, det er vel flere som er så uhøflige å ikke takker da!
Gjest Chrizzy Skrevet 7. desember 2007 #22 Skrevet 7. desember 2007 Nå er jeg skikkelig sur på venninnen min altså. Og hennes fotograf hadde ikke stukket av engang!!!
Gjest Chrizzy Skrevet 7. desember 2007 #23 Skrevet 7. desember 2007 Nei, det er vel flere som er så uhøflige å ikke takker da! Jeg har takket veldi pent nå i alle fall
venus* Skrevet 7. desember 2007 #24 Skrevet 7. desember 2007 Hvorfor er det bare de som hadde blitt fornærmet som svarer her? Jeg har sendt med et fint brev, vi takker alle for akkurat det de ga. Det er ikke enda 1 1/2 år, det er litt over et år. Jeg ble som sagt ikke fornærmet da det skjedde med meg, mener enda at det er mye bedre at de kom sent en at det aldri kom. Men jeg er sikkert rar, skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble fornærmet! Hmfr!!! Oja, du ville bare høre fra de som ikke ville syntes det var rart med takkekort 1 år+ etter bryllypet.. My bad, jeg skjønte ikke at poenget var å dempe din dårlige samvittighet.
Gjest Chrizzy Skrevet 7. desember 2007 #25 Skrevet 7. desember 2007 Oja, du ville bare høre fra de som ikke ville syntes det var rart med takkekort 1 år+ etter bryllypet.. My bad, jeg skjønte ikke at poenget var å dempe din dårlige samvittighet. Neida, det mente jeg ikke. Men det er jo helt klart at jeg blir glad for at noen ikke ville bli sur for det også. Skriv hva du vil og vær glad, det er jeg !
Gjest Chrizzy Skrevet 7. desember 2007 #26 Skrevet 7. desember 2007 At det er rart det skjønner jeg jo, ellers hadde det jo selvfølgelig ikke vært noe å skrive inn her om. Det som jeg håper på det er at folk ikke blir fornærmet eller sur, eller at de synes det er upassende, er i alle tilfeller mer upassende å aldri sende de slik jeg ser det.
Gjest Chrizzy Skrevet 7. desember 2007 #27 Skrevet 7. desember 2007 Så det blir litt sånn at man må velge mellom å knekke en arm eller knekke ryggen, jeg knekker armen jeg.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #28 Skrevet 7. desember 2007 Jeg bryr meg ikke om takkekort, de havner i skuffen etter en uke likevel og siden i søpla, så om takkekortet kommer etter tre mnd eller tre år spiller ingen rolle. (ikke stygt ment, men jeg er bare ikke typen til å ta vare på slikt.) Jeg hadde ikke tenkt noe over det.
Gjest Chrizzy Skrevet 7. desember 2007 #29 Skrevet 7. desember 2007 Samme her faktisk. Kan ikke huske når jeg har fått noen av de andre, var i forbindelse med denne tråden at jeg kom på at det samme faktisk har skjedd meg selv
Arkana Skrevet 8. desember 2007 #30 Skrevet 8. desember 2007 Jeg bryr meg ikke om takkekort, de havner i skuffen etter en uke likevel og siden i søpla, så om takkekortet kommer etter tre mnd eller tre år spiller ingen rolle. (ikke stygt ment, men jeg er bare ikke typen til å ta vare på slikt.) Jeg hadde ikke tenkt noe over det. Forsåvidt det samme her. Jeg titter på bildet, leser det som står og så havner det i en eske sammen med alle andre takkekort og julekort vi har fått opp gjennom årene. Jeg ser aldri på dem igjen, men synes ikke de kan kastes. Men jeg liker likevel å få takkekort, selv om jeg ikke synes om å putte dem i album e.l., rett og slett fordi det er godt å føle at gaven og selskapet har blitt satt pris på.
Gjest Jenna88 Skrevet 8. desember 2007 #31 Skrevet 8. desember 2007 Hadde ikke brydd meg noe særlig, egentlig. Bedre sent enn aldri.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #32 Skrevet 8. desember 2007 Jeg tar vare på alle jeg får. Forøvrig synes jeg 1,5 år var lovlig sent. Litt av vitsen er jo faktisk borte. Jeg hadde nok ikke ventet til jul med å sende det når jeg først mottok dem sent. Men det er vel bedre med sent enn aldri ...
Gjest Silmarill Skrevet 8. desember 2007 #33 Skrevet 8. desember 2007 Jeg hadde virkelig fnist endel av det, ihvertfall om du skrev en liten "unskyldning" om årsaken til forsinkelsen Du har kanskje tidligere forklart hvorfor kortene ikke er sendt? Bedre sent enn aldri er det jo noe som heter så send dem du
Gjest elsker bryllup Skrevet 8. desember 2007 #34 Skrevet 8. desember 2007 Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor folk klarer å bli så fornærmet over slike ting. Jeg deltar ikke i bryllup eller gir gave til de som gifter seg fordi jeg skal få en "ordentlig" takk eller et takkekort. Jeg deltar i fester for å feire/glede meg sammen med den eller det som feires. Det å dele glede er det eneste viktige. Gi gaver gir jeg for å gjøre andre glad. Forventer meg ikke en gjentjeneste for gaven. På svært store selskap forventer jeg ikke at de skal ha tid eller oversikt til å takke alle. Det sier litt seg selv, synes jeg. Jeg går ikke rundt og tror de er utakknemlige eller ikke likte gaven min. Jeg har fått flere takkekort med det som kan kalles etterskudd(?) de fleste uten forklaring og noen med forklaring, og jeg har overhodet ikke blitt fornærmet eller hatt behov for å kalle de inn på teppe for å avgi forklaring. Ser på takkekort som et ekstra pluss, en ekstra glede, ikke noe som jeg har krav på eller som jeg forventer. Så jeg sier: Send ut kortene! Folk som blir sure for det kommer for sent får bare være det, det må være deres problem. Synes at du har fått litt mange uenig/negative svar ts. Men det tror jeg er fordi de aller fleste gir rævva i dette, og engasjerer seg derfor heller ikke nok til å gi svar på en ikke-sak som dette. Ergo: De som er opptatt av dette er stort sett de som er veldig opptatt av å passe på at andre mennesker skal oppføre seg "riktig".
Chiquita Skrevet 8. desember 2007 #35 Skrevet 8. desember 2007 Hvorfor sendte dere dem ikke når dere fikk dem på senhøsten da? Hvorfor vente enda lenger, liksom. Jeg hadde nok syntes at det har vært rart, men sur hadde jeg ikke blitt... Men dere har kanskje fortalt enkelte/flere av de som skal få takkekort historien rundt bildene, så da blir jo ikke situasjonen like "pinlig", slik jeg ser det. (men ja, ville nok nevnt det i julebrevet, når dere nå først velger å sende dem sammen)
Grissini Skrevet 9. desember 2007 #36 Skrevet 9. desember 2007 Vi har ikke fått takkekort etter at vi var i bryllup i august i fjor. Mannen var tilogmed forlover.... Hadde vi fått det nå som julekort, da vet jeg jammen ikke hva jeg hadde tenkt. Synes det er uakseptabelt begge deler. Når man kjøper en dyr gave så går det i det minste ann å takke ordentlig (det skal man selvfølgelig gjøre selv om gaven ikke er dyr også men... ) Jeg har selv to takkekort som jeg enda ikke har fått sendt selv om det er over et år siden vi giftet oss. Men den ene gaven fikk vi i sommer, og den andre for et par uker siden, så de får bare vente litt til. Mener du at å takke ordentlig er ensbetydenden med å sende et halvkjipt takkekort i posten? Kjære TS: Kan du ikke si det som det er? Du hadde reddet dagen min med en morsom kommentar og et forhåpentligvis pent bilde i tillegg
Cathie Skrevet 9. desember 2007 #37 Skrevet 9. desember 2007 Nå kommer jeg til å få mange stygge kommentarer om hvor utakknemlig jeg er skjønner jeg Vi gifta oss i februar 2005, og sendte faktisk det siste takkekortet for noen dager siden! Problemet her var at alle takkekortene ble skrevet, og delt ut/ sendt ettersom vi fikk tak i adressene. Manglet adresse til en del perifere slektninger. Så skjedde det at vi plutselig måtte flytte iløpet av under 2 uker. Så vi måtte pakke alt ned i pappesker og slenge alt inn i garasjen til svigers og bo der i et halvt år. Så endelig fikk vi flytta inn i nytt hus med en del skjulte feil og mangler (uten å lage historien alt for lang) Så fant vi plutselig en liten bunke takkekort i en eske helt innerst nederst for en liten stund siden. Gjett om det var flaut a! Var sikre på at vi hadde sendt alle! Men vi la ved et brev da, hvor vi forklarte situasjonen, og beklaget det!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #38 Skrevet 9. desember 2007 Det er jo bare koselig at du fikk sendt til slutt. Det er vel ingen som går rundt og venter på takkekort og blir sure hvis det ikke dukker opp noe?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #39 Skrevet 9. desember 2007 Jeg vet ikke om noen som har tatt så godt vare på gjestene sine som vi gjorde. Vi hadde hotell og mat til de hele helgen. Jeg er sikker på at de tilgir oss. Kanskje de trodde at vi ikke hadde råd til takkekort etter det bryllupet Det er jeg helt, helt sikker på. jeg hadde jo så lyst til å komme også. Send takkekortene nå, og send med et julebrev. Skriv i tillegg at dere beklager at de problemene dere har hatt med bryllupsbildene har forårsaket så lang forsinkelse (eller noe annet smart). Vi hadde en fotograf som var helt på trynet til å ta bilder, og det førte til at våre ble 7 mnd. forsinket. Inni hver konvolutt la jeg bare en liten lapp hvor jeg skrev at vi beklaget fosinkelsen som skyldtes at vi hadde hatt problemer med bildene. Ingen som har sagt noe om det i ettertid. Er smart at dere skriver noen linjer om hvorfor bildene sendes ut sent, så trenger ingen å lure på det.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #40 Skrevet 9. desember 2007 Nå er jeg skikkelig sur på venninnen min altså. Og hennes fotograf hadde ikke stukket av engang!!! Og da skal jeg love deg at jeg er fly forbanna. For 6 år siden - SEKS år - ga vi pakke til et brudepar uten å få takkekort tilbake. TENK det!!! 6 år!!!! Takk til de i denne tråden som har gjort meg oppmerksom på at jeg burde bli sur for sånt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå