Gå til innhold

Rare ting du har sett på treningsstudioet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det må være det rareste jeg noen gang har hørt- en slank, blond jente som er kjempesterk OG trener på Elixia hver dag?

Jepp. Tro det eller ei, men det er faktisk helt sant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så en gang i garderoben ei jente som hadde trent ferdig, dra av seg collegegenseren. Hun hadde på seg en svart søppelsekk under! Noen spurte henne hvorfor hun hadde på seg det, og hun svarte at det var for å få ut mest mulig svette. Det måtte da ha vært veldig tett og ubehagelig!

Egentlig burde jeg ikke le, men har sett noen som har ramla av tredemøllen, enten fordi de har tråkket feil, hatt for stor fart, eller de har overdrevet så de er helt svimle. Litt komiskt.

Og damer som sitter på sykkelen og tråkker saaaakte mens de leser Se & Hør. Menn som nærmest poserer i speilet med vektene. Bimbetter som bare står og henger og fniser og gjør seg deilige.

Ellers har jeg selv ligget med altfor tunge vekter, og trengt hjelp for å løfte dem. Og stått lenge og plukket med innstillingene til stasjoner, før noen har forbarmet seg over meg og vist meg det som burde vært opplagt.

Og på solstudio i forbindelse med treningssenteret har jeg klart og legge meg på senga uten å låse døren.... flaut flaut flaut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste jeg har sett var to menn som trente i kjeledress - sånn tjukk vinterdress - og tunge sekker på ryggen. De trente nok helt sikkert til noe spesielt, men det så temmelig komisk ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok ikke treningsstudio, men så en mann (av utenlands opprinnelse, så garantert turist) på ski i Tryvann, fullstendig dekket av snø og med tynn jakke og olabukse! :fryser::kalle: :snø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Har hatt gleden av å se snoppen til en middelaldrene herremann henge ut av den korte shortsen hans mens han syklet. Skikkelig sjarmerende, jeg tror vel han var veldig klar over det for å si det sånn. Put the mouse back in the house!

-En oversminket jente i matchende rosa velur hotpants og topp gikk av tredemøllen for å hente noe, glemte at hun ikke hadde slått av maskinen og gikk ganske så rett på trynet da hun gikk på båndet igjen (det var ganske mørkt i salen så hun så vel ikke at båndet gikk i fulll fart). Endte opp med armer og bein hulter til bulter inntil veggen :ler: Det var nok mere vondt for selvfølelsen enn kroppen..

-dette er vel bare trist; en kvinne som tydeligvis led ekstremt av anorexia. Hun var bare skinn og bein, jeg vil tro hun veide 30 kilo. Hun var en del på styrketimer, klærne som skulle være tettsittende på en sunn kropp bare hang og slang. Jeg trener ikke lengre på det stedet, men jeg håper hun har fått hjelp for det så ikke ut som om hun hadde lenge igjen å leve rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noe rart i går: To menn på en aerobic-time. :overrasket: Det var ekstra rart at han ene så ut som en hardbarka styrketrener (noe som fikk meg til å lure på hvorfor han var på aerobic - flink var han også, til tross for at det var avansert koreografi), mens den andre var høy og syltynn, med morsomme tights og en svær kollegegenser, med et veldig innbitt og forvirret uttrykk i ansiktet der han øvde for seg selv mellom slagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Jeg ser ikke noe rart nå. Dvs jeg ser rare folk, men ikke noe som tilsier at de fortjener å nevnes her.

Det var verre da jeg trente på SiB i Bergen, da var det mange av disse som trente i full make-up og som såvidt bevegde på beina på stepperen fordi de holdt vekta med strake armer. Der har jeg også vært borti jenter som såvidt tusler på tredemølla og æsjer seg over at andre folk svetter.

Du er ikke den eneste som har observert akkurat dette fenomenet. Men for all del, med unntak av at de får veldig liten treningseffekt på den tiden de bruker på studioet, så skal de jo få styre på. Jeg har også observert at det er flere "vanlige" folk som har kommet seg også inn i styrkeavdelingen på treningsstudioene (for ikke snakke om jenter!), og det varmer om hjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noe rart i går: To menn på en aerobic-time. :overrasket: Det var ekstra rart at han ene så ut som en hardbarka styrketrener (noe som fikk meg til å lure på hvorfor han var på aerobic - flink var han også, til tross for at det var avansert koreografi), mens den andre var høy og syltynn, med morsomme tights og en svær kollegegenser, med et veldig innbitt og forvirret uttrykk i ansiktet der han øvde for seg selv mellom slagene.

Mulig at det så morsomt ut, men syns ikke det er så rart med menn på aerobic? Er jo helt fjollete at bare damer skal holde på med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at det så morsomt ut, men syns ikke det er så rart med menn på aerobic? Er jo helt fjollete at bare damer skal holde på med det...

Jeg burde ordlagt meg bedre. Det var mer uvanlig enn rart. Syns bare det er flott at menn går på timer, jeg. Men jeg har altså aldri sett to menn på samme time før.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på spinn&pump timen i går så jeg først ei dame som syklet så så fort med lite motstand at hun ristet omtrent som en malingsrister (slike de har på bygvarebutikker).... og under pumpdelen skjedde det noe når når vi skulle vi ta dips på steppkassa, når mannen ved siden av meg skulle løfte seg opp klarte han å slippe en brakfis... :fnise:

samme dag, når jeg skulle dusje, så jeg at i nabodusjen hadde noen lagt fra seg en brukt tampong på såpekoppen!!!! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Ehhh... det er ikke alle som trener for å bli tynne (slanke seg). Styrketrening anbefales ofte når du er veldig tynn. Jeg var selv veldig tynn etter en slitsom graviditet og sykdom. Ble bl.a. rådet til styrketrening og fikk endret kostholdet. Og det gjorde veldig ba for kroppen. Man må bygge opp litt muskler og bli sterkere i kroppen!

Så selvfølgelig lar de den dama hos deg trene der! Det er ikke merkelig i det hele tatt.

Det er jeg helt klar over.. Greia er at jeg har trent på senteret i 3 år, hun har vært der hele tiden, og har definitivt ikke lagt på seg et gram.. Snarere tvert imot. Og dessuten så trener hun mer step/aerobic enn styrke. Men sterk er hun nok, for hun løfter like mye som instruktøren. :overrasket: Kanskje noen burde fortalt henne at hun bør spise litt i tillegg til styrketreningen? :fnise: Men hun ser virkelig ut som hun jobber for tynnheten, ikke motsatt. Det er derfor jeg reagerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke egentlig sett så veldig mye merkelig..

Sett jenter tryne på step'en i steptimer..

Men det undrer meg veldig hva enkelte folk trener i? Og der er de mest merkelige i styrketreningskategorien. Går med conversesko, hettegenser og en tykk bomullsbukse.

Men jeg har da ofte dratt på treningssenteret med sminke fordi jeg har sminket meg om morraen, den forsvinner jo ikke akkurat etter noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det morsomme er at jeg kjenner meg igjen i en del av beskrivelsene.

- Morgenøkten skjer ofte med avisen - liker å bevege meg litt om morgenen dersom det er tid til det, men kaller det ikke trening.

- Kveldsøkten skjer med smykker, som andre har nevnt føles det ikke trygt å begynne å legge igjen dyre smykker i garderoben.

- Trener ofte med full sminke når jeg trener på vei hjem fra noe annet.

- Glemt jobbesko = trening i de skoa jeg har med, eventuelt sokkelessen. Men høye hæler har jeg latt ligge i garderoben uansett :ler:

- Trening i arbeidstiden - da blir det noen telefoner midt i treningen.

Men enig i at noe av det morsomste jeg ser er gutter som løfter med for tunge vekter, og gjør øvelsene alt for fort fordi det er for tungt å gjøre øvelsen kontrollert. Samtidig som de skuler på hverandres vekter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det er ikke så rart å trene styrke i converse. Når man løfter tungt, så er det veldig viktig å ha et stabilt underlag, og da bør man egentlig stå ganske flatt (evt bruke vektløftingssko, som har litt høyere hæl), og tunge vekter + dempede aerobicsko er faktisk en dårlig combo.

Tykke klær kan være for å ikke fryse i pausene, og dermed redusere risikoen for skader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg meldte meg inn for 9 dager eller noe i den duren, så jeg har ikke fått observert så mye.

Men hvert fall. På pilatesen.. Instruktørene gjentar jo hele veien "pust inn gjennom nesa og ut gjennom liten munn", og det er det ei dame som tydeligvis har tatt veldig til seg - hun høres ut som en hvalross! Det er sånn at det høres i hele lokalet, og jeg skjønner ikke at det går an å puste så høylytt i det hele tatt!

Faktisk litt irriterende, for hun overdøver den rolige stemningsmusikken :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på aerobic for en tid tilbake var det en kjempefestlig mann som spratt rundt i liten shorts og kom med oppmuntringer til alle, av slaget: "JAAPP!" og "Kom igjen nå!!" han ropte mer enn han fikk med seg koreografien, men alle på timen var i godt humør :)

hihi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husmortrim

Jeg finner det merkelig at folk alltid kommenterer at jeg er svett! Selvfølgelig er jeg svett etter 30 minutter på crosstrainer og 20 minutter i trappemaskinen! :fnise: Det er jo hele poenget!

Og så er det en ung, pen og blånd liten sak der med SKIKKELIGE spjoing pupper. Hun løper på tredemølla i en t-shirt type åttitall med ene skulderen bar og kanten nederst fillete. Uten BH av noe slag. Og jeg kan ikke la være å glane på de to UTROLIG sprettpuppene. DIGRE boiiiing boiiing boiiiing fra helt under haka og nedpå ribba. Et fantastisk syn.

Det bare MÅ være vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den ballformede mannen igjen ista (nevnt tidligere i tråden) og han var enda rarere idag.. Nå drev han og tøyde ut, med masse pusting og stønning, og det er nå greit -han var sikkert sliten..

Men greia var at vi har sånne skoposer på Sats, til å ha utapå sølete vintersko, og han hadde tatt AV seg skoene (de sto ved siden av ham), men allikevel hadde han skoposer på seg utenpå sokkene! :hakeslepp: Jeg mener; hva er det for en ting å gjøre?? Jeg skjønner ingenting... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...