Gå til innhold

Rare ting du har sett på treningsstudioet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Litt skumlere er hun dama som er ca 50 år, 170 cm og rundt 40 kg. Ser ut som om hun er kommet fra en konsentrasjonsleir.. Grøss.. Skjønner ikke at de lar henne få trene! Og hun trener HVER dag, så jeg tror ikke hun jobber sånn skikkelig med å legge på seg.. :sjokkbla:

Ehhh... det er ikke alle som trener for å bli tynne (slanke seg). Styrketrening anbefales ofte når du er veldig tynn. Jeg var selv veldig tynn etter en slitsom graviditet og sykdom. Ble bl.a. rådet til styrketrening og fikk endret kostholdet. Og det gjorde veldig ba for kroppen. Man må bygge opp litt muskler og bli sterkere i kroppen!

Så selvfølgelig lar de den dama hos deg trene der! Det er ikke merkelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Han som alltid kommer bort til kjæresten min for å fortelle hvor mye han har tatt i benken denne uka (de kjenner hverandre ikke...)

* De som trener uten sko, eller i flipflopper/crocs/tresko

* De som okkuperer tredemøllene til å gå saaaakte. De kan jo like godt gå en tur rundt i lokalet, og la de som ønsker å varme opp/virkelig trene bruke møllene.

* De som stønner

* De som ikke vasker treningstøyet sitt og virkelig S_t_i_n_k_e_r (Det er helt ok å lukte litt svette, vi er da der for å trene, men det finnes en grense)

Dette er vel ikke rare ting man har sett, men ting man irriterer seg over?

Jeg bruker ofte mølla, men går sakte.

Har ekstremt dårlig rygg, for hardt for meg å gå på gulvet i 30 minutter, men mye mer behagelig å gå på mølla - og i tillegg kan jeg få litt motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye underholdende lesestoff her :ler:

Jeg for min del slutter ikke å undre meg over alle de som orker løpe på tredemøllen mens de leser ukeblader :ler: Ser unektelig litt komisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- En mann med knerne i 90 graders vinkel opp fra benkpresset som prumpa så det sang.

- Ei jente som skulle ta chins i en sånn marskin der du kan fjerne vekt fra din kroppsvekt og gjøre deg lettere å løfte. Hun veide sikkert ikke 50 kg, samme som vekta sto på. Tror det er å misforstå litt.

* Han som alltid kommer bort til kjæresten min for å fortelle hvor mye han har tatt i benken denne uka (de kjenner hverandre ikke...)

* De som trener uten sko, eller i flipflopper/crocs/tresko

* De som okkuperer tredemøllene til å gå saaaakte. De kan jo like godt gå en tur rundt i lokalet, og la de som ønsker å varme opp/virkelig trene bruke møllene.

* De som stønner

* De som ikke vasker treningstøyet sitt og virkelig S_t_i_n_k_e_r (Det er helt ok å lukte litt svette, vi er da der for å trene, men det finnes en grense)

Det finnes sikkert de som synes jeg er merkelig også, som har med meg leppestiften på trening (prøver å være litt diskret når jeg tar på da...) Jeg blir alltid så tørr på leppene når jeg varmer opp.

Om du skal påstå at det der er rare ting å gjøre på treningsstudio må du se å stå fram som et bedre eksempel på hva som ikke er det. Så tørr på leppene? Kjøp lepomade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst flest "normale" der jeg trener, men må likevel nevne en ung jente jeg observerte i garderoben for litt siden. Riktignok er det mange unge jenter som er litt nøye på hvordan de ser ut før de skal trene og det er forsåvidt helt greit, men denne her tok liksom kaka.

Hun klatret opp på benken i garderoben for å kunne speile rompa si og sjekke hvordan buksa satt (speil som ikke går helt ned til gulvet). Der sto hun både vel og lenge og betraktet bakenden fra alle mulige vinkler. Og det før vi skulle inn til en time med BARE damer i salen. Litt i overkant opptatt av eget utseende vil jeg si - vi andre er fullstendig uinteressert i hvordan rompa hennes tar seg ut når vi trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke obsertvert så mye rart, men får seg noen morsomme syn på saltimer i aerobic/step/pump.

*Hun foran meg hadde string på seg, og treningsbuksa tøyde seg veldig godt ved knebøy. Mye ble synlig for å si det sånn.

*Gutt på steptime, tydelig overtalt av kjæresten. Han så veldig malplassert ut der han sto og prøvde å finne rytmen for å gå basic-step. Han har ikke vært der flere ganger.

*De som løfter vekter som er under halvparten av hva instruktøren anbefaler på pump-timer. De smiler og er fornøyde over hvor lett det går å løfte, mens alle rundt sliter. Ikke skjønner de det selv heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du skal påstå at det der er rare ting å gjøre på treningsstudio må du se å stå fram som et bedre eksempel på hva som ikke er det. Så tørr på leppene? Kjøp lepomade.

Leppestiften min er ikke til ulempe for noen andre, så det har jeg tenkt å fortsette med ;)

I dag røk vaieren på apparatet mens jeg tok nedtrekk slik at jeg falt bakover og ned på gulvet. Følte meg rimelig dum der jeg lå med bena rett til værs... Så av og til er det jeg som gjør rare ting (selv om dette var høyst ufrivillig). :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke rare ting man har sett, men ting man irriterer seg over?

Jeg bruker ofte mølla, men går sakte.

Har ekstremt dårlig rygg, for hardt for meg å gå på gulvet i 30 minutter, men mye mer behagelig å gå på mølla - og i tillegg kan jeg få litt motstand.

Skal ikke gjøre dette til en tråd om hvem som får gå på tredemølle, men folk kan vel gå så sakte eller så fort de vil? Det står vel ingenting om minimumsfart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gjøre dette til en tråd om hvem som får gå på tredemølle, men folk kan vel gå så sakte eller så fort de vil? Det står vel ingenting om minimumsfart?

Jeg siktet til de som går og rusler på tredemølla for å snakke med venninnen, ikke fordi de er skadd etc. Skadde/eldre etc.kan naturlivis gå i den farten de vil. Jeg synes det er litt "rart" at noen føler seg komfortable med å okkupere utstyr som andre har lyst til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Det rareste jeg har sett var da jeg var på en aerobictime på et treningssenter utenbys... Instruktøren hadde verken orden på koordinasjon eller sin kondisjon, timen var satt opp helt feil, og da vi skulle trene rumpe/lår, så satte hun på sangen "Rumpa mi" av DDE. Jeg gikk ut av salen og dro aldri tilbake til det treningssenteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siktet til de som går og rusler på tredemølla for å snakke med venninnen, ikke fordi de er skadd etc. Skadde/eldre etc.kan naturlivis gå i den farten de vil. Jeg synes det er litt "rart" at noen føler seg komfortable med å okkupere utstyr som andre har lyst til å bruke.

Du kan da ikke vite om folk har skader eller ikke? Og helt ærlig, så lenge de faktisk betaler for medlemskapet så har de RETT på å bruke utstyret på lik linje med alle andre! Uansett hvem og hvordan noen bruker utstyret, så okkuperer de det for andre som sikkert også har lyst til å bruke det. Gjør det noe forskjell om det er noen med ryggproblemer eller ei berte med leppestift? Eller kanskje du synes man bør sette opp en liste med hvem som har førsterett til treningsutstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere kverulanter som synes det er urettferdig å bli sett rart på hvis dere går sakte på tredemøllen, starte en egen tråd om det? Dette skal være en morsom tråd, og da kan dere la være å krangle her.

Tråden er forøvrig om rare ting DU har sett på treningsstudioet. Den legger altså ikke opp til en objektiv vurdering av hva som er rart og ikke, men hva hver enkelt bruker selv synes ser rart ut! Ikke alle kan være enige der vel.

Finn på noe annet å gjøre (eller start en egen tråd). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret jeg er på, har vi en "ninja-mann" som går på typiske jentetimer som step, funk og fight.

Han har store "mc-hammer"-bukser, i mange farger, pannebånd og singlet, og han hopper, slenger og sparker rundt seg helt utenom programmet! :)

Også lager han sånne "karatefilm-lyder": woosh! Wam! ha!

Synes han er ufattelig morsom, og skulle likt å få en titt inn i hodet hans! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På treningssenteret jeg er på, har vi en "ninja-mann" som går på typiske jentetimer som step, funk og fight.

Han har store "mc-hammer"-bukser, i mange farger, pannebånd og singlet, og han hopper, slenger og sparker rundt seg helt utenom programmet! :)

Også lager han sånne "karatefilm-lyder": woosh! Wam! ha!

Synes han er ufattelig morsom, og skulle likt å få en titt inn i hodet hans! :fnise:

:hoho: Det skulle jeg likt å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anna_*

En gang satt det en skikkelig bredbygd muskelmann og pumpet jern med en treningsinstruktør ved siden av seg. I det han skal løfte og begynner med "hnnnnghhhh..." så slipper han DEN brakfjerten! Det dirret i veggene og hele lokalet ble stille, unntatt den småflaue instruktøren som stressa prøvde å si at sånt var helt normalt når man anstrengte seg.

Jeg har også sett ei dame tryne på tredemølla, hehe. Hun ble ganske flau stakkar, løp ut med en gang. Etter det har jeg hatt angst for å tryne selv.

Synes også det er morsomt med disse pene jentene som leser Det Nye imens de står og tripper litt på ellipse- eller stepmaskinen. Etterpå tar de fatt på styrkeapparatene (dvs bare de for mage og rumpe) som de stiller inn på absolutt laveste vekt og dytter litt opp og ned på kjapt 10 ganger før de går i dusjen uten en svetteperle i ansiktet. Er veldig mange av dem der jeg trener nå, tror nesten de er i overtall.

Og mulig dette er en urban myte, men jeg har hørt en historie om en tampong som kom flyvende ut av buksa under et karatespark :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Konservativ Mann
Jeg synes det er litt morsomt med de som skal være så store og tøffe og laster opp masse vekt på stangen for å ta knebøy, men så bøyer de seg så vidt nedover. Gå i hvert fall parallelt, eller aller helst helt ned!

I det hele tatt er det mange som har for stort ego. Hvis du må rykke til for å få opp vekten løfter du mer enn du klarer!

Trening av kvartbøy er latterlig, ja. Men det er ikke nødvendigvis noe galt med å "rykke til", jfr. øvelsen i vektløfting som faktisk heter "rykk"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ Mann
De gutta som tar skikkelig tunge vekter på der de bare klarer et par løft trener for å øke mengden de klarer å løfte. Du kan kalle det hva du vil eller synes hva du vil om det, men det er ren bodybuilding for å bli svær.

Hva er galt med det? Hele poenget med å trene styrke er jo å bli sterkere!

Det er helt vanlig å trene et helt år med kun én målsetting: å løfte 10kg mer i et par-tre øvelser, f.eks. styrkeløftere og andre seriøse idrettsutøvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! genial tråd! jeg har bare trent i litt over en måned, men har allerede rukket å sett diverse rare saker og ting...:P

* en temmelig overvektig mann kommer inn i spinningsalen og setter seg på sykkelen ved siden av meg, jeg hadde med meg telefonen min siden jeg ventet på en beskjed, og hadde såvidt kommet igang å tråkke, da denne mannen kikker over til meg og sier ganske høyt "korr vikti e d å ha me sæ telefonen på trening da?", hvorpå jeg kikker over på ham og ser en gjenstand liggende på håndduken hans, hever øyenbrynene og svarer "sikkert like viktig som å ha med seg snus på trening!"

JA!! han hadde med seg snus på spinning! og byttet snus (posesnus) flere ganger under timen.. å trene med snusukt som river i nesen var ikke godt!! han snakker også høylytt om at han ikke liker trening, men har fått beskjed av legen om å begynne å trene, klager på musikken, og når vi andre skal begynne å tøye, går han av sykkelen (vasker ikke av og skrur ikke opp skruene) og går...:S

Har sett han der flere ganger, alltid snusen på styret...:S

*i garderoben etter treninga i går ble jeg stående å kikke på en jente, hun hadde tatt med seg treningstøyet i dusjen, både shorts, tskjorte, bh og truse og begynte å vaske de med shampoo...! i fellesdusjen på 3t!! hvem er det som vasker undertøyet sitt i dusjen på 3t?? :overrasket:

*ei jente som stod i garderoben ganske tidlig på dagen og brukte en halv flaske hårspray, hun bare sprayet,sprayet,sprayet og sprayet... jojo, skjønner at folk sprayer og fikser håret sitt... men FØR man trener???

*på en av spinntimene jeg bruker å gå på er det en dame, ca 38-41 år, som trener i tynn singlet... greit nok det, men for guds skyld! ha på en bh!!!! puppene hopper jo nesten ut!!

*hva er poenget med push-up bh under sportsbh`n??

*jenter og gutter, gjerne 2 sammen eller flere som er innom hvert eneste apparat og løfter to-tre ganger før de får fnise/latteranfall og flytter seg til neste...

*en bitteliten man på rundt 50 står tar et apparat, går på tøyematta og tøyer med voldsomt store bevegelser mens han "oooohhhh!! aiaiaiaia!! puuuuuuhhh!!! aaaaahhh!!!" så går han tilbake til apparatene, og tilbake til tøyematta gjen, apparatene, tøyematta osv... han hadde også en hvit tskjorte som jeg tror kunne vært brukt en del ganger uten å ha blitt vasket, den hadde en gul/brunaktig misfarging av svette på ryggen...

jeg kommer sikkert på mer etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaahhh!!!" så går han tilbake til apparatene, og tilbake til tøyematta gjen, apparatene, tøyematta osv... han hadde også en hvit tskjorte som jeg tror kunne vært brukt en del ganger uten å ha blitt vasket, den hadde en gul/brunaktig misfarging av svette på ryggen...

jeg kommer sikkert på mer etterhvert;)

Æsj, nå ble jeg kvalm...

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...